Gå til innhold

Hva spiller du NÅ?


Gjest Vampen

Anbefalte innlegg

Etter en lengre spillpause har jeg akkurat begynt å spille World of Warcraft igjen. Kommer nok til å spille litt Skyrim igjen snart også. Babyen i huset forlanger å stå opp kl 05 hver morgen, så jeg har kun et par timer til rådighet mellom babyens leggetid (kl 19)og min egen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sardintroll

Nå spiller jeg Mass Effect 2. Ble ikke ferdig med den nådeløse karakteren min sist, så tenkte jeg skulle gjøre det før nr 3 installeres og spilles i morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plukket opp Twisted Metal i går. Har ikke fått spilt så mye, men det ser ut til å være nøyaktig det jeg var ute etter, nemlig så old school at det er preschool.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mass Effect 3 dumpet ned i postkassen i dag. Jeg bestilte superhappyfuntime-versjonen med tegneserien og jakkemerket (ikke at jeg ser for meg at jeg skal klistre N7 på jakkeermet) og metallboks. Pluss en masse megafantastiske våpen som man ellers ville måttet kjøpe i form av en liten DLC om noen måneder.

Så nå antar jeg at det er Mass Effect 3 jeg spiller. Kikket gjennom arts-folderen og beskrivelsen av de forskjellige skikkelsene man treffer på. And let me tell you! Jeg ser frem til å reise gjennom galaksen, møte alle disse interessante skapningene, og drepe dem. (Parafrase på Full Metal Jacket: "These are grand times! We get to met some of the most interesting people on the planet. And kill them.")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det Final Fantasy XIII-2 :rodmer:

Og det er helt fantastisk! Mye bedre enn XIII!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har tatt hull på Mass Effect 3. Og la det være sagt: Dritbra. Det er ikke så VANSKELIG på normalt nivå, med unntak av enkelte passasjer, men det fungerer utrolig bra rent emosjonelt. Så det blir spennende likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sardintroll

Tenkte "pokker heller" og gikk rett på konfekten selv. Valgte naturligvis rpg modusen, jeg vil ha dialog-valg, ikke bare action og cutscenes. Veldig sterk åpning, gleder meg til å komme videre på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg gjort unna ME3, og det var riktig artig.

Som forventet, god intensitet i oppjøringen til den store finalen.

En del valg som jeg gjorde tidlig i spillet ville jeg antakelig gjort anderledes om jeg skulle spilt det en gang til (WHO am I kidding, selvsagt gjør jeg det en gang til). Blant annet så tror jeg at jeg ville forsøke å berge quarianerne. De ble utryddet, og det var kanskje litt min feil, fordi jeg støttet feil fraksjon på et stabsmøte. Jeg og kjeften min. Det virket som en god ide akkurat da.

Jeg er ikke HELT sikker på hvor mye fra eller til det gjør hvor mye tid man har brukt på å samle ressurser og allierte. Jeg kom ganske nær 100% militær slagkraft. Kanskje man får en vond og dårlig dag mens man kjemper seg frem mot den siste striden, hvis man ikke har nok allierte og slagkraft? Ikke godt å si. Den var forresten ganske kjip uansett. Hva er verre enn en sint asari? En sint, reapermodifisert asari på syre og testosteron, thats what!

I ME2 lot jeg The Illusive Man overta collectorbasen, og jeg er litt usikker på hva det egentlig gjorde av forskjell. Cerberus får reaper-tech, men de fleste møtene med dem blir helt vanlige stand up fights uansett. Good sport!

Slutten skal jeg ikke si noe om, siden det kanskje ville ødelegge spenningen for enkelte.

Men den var ganske uventet, og slett ikke ille. Det er tydelig at amerikanske universiteters kurs om kreativ skrivning ikke er bortkastet på landets computer geeks. Eller kanskje de bare ser mye manga. Det ville også forklare et og annet.

Hvis du ikke har kjøpt dette spillet enda, så løp og kjøp. Rask gjerne med deg ME1 og ME2 i samme slengen, for det blir faktisk et gjensyn med mange av figurene i løpet av ME 3, og mange av valgene du gjør i både nr 1 og 2 vil ha en betydning for hvordan spillet utfolder seg i ME3.

Spillkontrollene er omtrent som i 2-eren, og det er EN kjempefin forskjell: Man slipper å dorge rundt i galaksen etter mineraler for å oppgradere våpen og utstyr. Alt sammen kan kjøpes eller finnes, og penger får man som cash money betaling for utførte oppdrag, pluss litt smådealing på si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sardintroll

Det som er litt frustrerende med Mass Effect spillene, er at det ikke er alltid like åpenbart hva som gir "snille" og "slemme" poeng. Jeg hadde tenkt å være en råtass, jeg, men jeg får jo snille poeng hele tiden. Argh! :kjempesinna:

Ellers storkoser jeg meg med spillet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er litt frustrerende med Mass Effect spillene, er at det ikke er alltid like åpenbart hva som gir "snille" og "slemme" poeng. Jeg hadde tenkt å være en råtass, jeg, men jeg får jo snille poeng hele tiden. Argh! :kjempesinna:

Ellers storkoser jeg meg med spillet. :)

Du er ufrivillig snill? Det ser ikke ut til at det er så lett å få badguy-poenger i ME3 som i ME2. Der var det INGEN kunst å makse skalaen og bli en total drittsekk. Og da begynte Garrus å si sånne ting som "Remind me not to get on your bad side, Shepard." Det var litt gøy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sardintroll

Du er ufrivillig snill? Det ser ikke ut til at det er så lett å få badguy-poenger i ME3 som i ME2. Der var det INGEN kunst å makse skalaen og bli en total drittsekk. Og da begynte Garrus å si sånne ting som "Remind me not to get on your bad side, Shepard." Det var litt gøy...

Nei, det var mye slemt man kunne gjøre i ME2. Fikk noen ufrivilig snille der og, men det var såpass lite i forhold til det "gale" jeg gjorde, så det var ingen fre sånn sett.

Husker den replikken også, kostelig. ^^

Men men, jeg koser meg med historien iallefall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Apophis

Koser meg med Mass Effect 3 for tiden ( :rodmer: ), hoppet derfor over å lese det innholdsrike innlegget litt over i frykt for spoilere :sjenert:

Syns forresten det - som regel - er ganske lett å se hva som gir slem og hva som gir god "respons" eg, på de forskjellige dialog-valgene... :sjenert: Spiller alltid igjennom spillene 2 ganger; snill eine gangen og slem andre gangen (evt. motsatt) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koser meg med Mass Effect 3 for tiden ( :rodmer: ), hoppet derfor over å lese det innholdsrike innlegget litt over i frykt for spoilere :sjenert:

Syns forresten det - som regel - er ganske lett å se hva som gir slem og hva som gir god "respons" eg, på de forskjellige dialog-valgene... :sjenert: Spiller alltid igjennom spillene 2 ganger; snill eine gangen og slem andre gangen (evt. motsatt) :fnise:

Ingen spoilere. Eller kanskje bare litt.

Nå blir jeg nesten fristet til å spille ME2 bare for å se om det kan være mulig å kansellere noen av de resultatene jeg var misfornøyd med i ME3.

ME3 har forresten tre alternative slutter. Den ene var ganske søt. Jeg sier ikke hvilken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått tilbake til Minecraft, fått litt dilla på det om dagene.

Selv om jeg begynner å bli VELDIG irritert pga jeg aldri finner diamanter.

Finner plenty av iron men kommer vel ikke lengre hvis jeg ikke får meg en diamond pick, slik at jeg kan mine obsidian for å lage en portal til The Nether eller hva det heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spiller Wow for det meste på Thunderhorn serveren. Noen andre som er der?

Ellers liker jeg strategispill som anno serien, sim city, og settlers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå om dagen går det i wow, mass effect 2 og journey :)

Hvordan liker du Journey? Lurer litt på å handle selv, det ser interessant ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan liker du Journey? Lurer litt på å handle selv, det ser interessant ut.

Har akkurat runda det for første gang. Likte det ganske godt, fin og stemningsfull musikk og fine landskap. Morro å samarbeide med de man møter på veien, og hjertebank når man er på vei til å miste det lange skjerfet man har brukt tid på :P

Jeg kommer til å spille igjennom det flere ganger. Vil absolutt anbefale det om man liker litt alternative spill også :)

Endret av LadyStarlight
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sardintroll

Ingen spoilere. Eller kanskje bare litt.

Nå blir jeg nesten fristet til å spille ME2 bare for å se om det kan være mulig å kansellere noen av de resultatene jeg var misfornøyd med i ME3.

ME3 har forresten tre alternative slutter. Den ene var ganske søt. Jeg sier ikke hvilken.

Jeg skal heller ikke si noe, men jeg kan ikke fatte og begripe at så mange sutrer og syter over slutten. Okei, jeg har sett bedre avslutning, men det får da være måte på jamring. :filer:

Har børstet støvet av ME1, har blitt tipset om en "safe" måte å unngå uønskede snill/slem poeng, så da tar jeg runden en gang til. ;)

Jeg er ingen grafikkhore, men jeg merker at det har gått noen år siden sist, ja. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...