Gjest Hard Ride Skrevet 17. mars 2012 #201 Del Skrevet 17. mars 2012 (endret) Jeg skal heller ikke si noe, men jeg kan ikke fatte og begripe at så mange sutrer og syter over slutten. Okei, jeg har sett bedre avslutning, men det får da være måte på jamring. Har børstet støvet av ME1, har blitt tipset om en "safe" måte å unngå uønskede snill/slem poeng, så da tar jeg runden en gang til. Jeg er ingen grafikkhore, men jeg merker at det har gått noen år siden sist, ja. :gjeiper: Jeg har fulgt en god del med på debatten rundt slutten, og jeg synes folk jamrer veldig mye jeg også. Mass Effect 3 ga meg 29 timer med god underholdning, og så vil jeg si at de siste minuttene var en skuffelse, men det skal jeg skal jeg klare å leve med. Uten å spoile for mye, så kan jeg vel si at mye av kritikken går på at det er dårlig uttelling på valgene dine, og at de 3 sluttene er for like. Noen folk har jo tatt helt av og vil at Bioware skal lage en ny slutt som skal bli gitt ut som nedlastbart innhold. Jeg kan ikke skjønne hvorfor de vil gi Bioware enda mer penger om de er så misfornøyde med produktet deres. Noen galninger har satt i gang en veldedighet for at Bioware skal skaffe dem en ny slutt på spillet http://pc.gamespy.com/pc/mass-effect-3/1220719p1.html Retake Mass Effect is a petition and movement designed to raise money for charity while drawing attention to the ME3 ending issue. The group's ultimate goal is to push BioWare to create all new conclusions for Shepard and crew (while raising money for the Child's Play Charity). Never happen, right? We'll, the movement has already raised more than $30,000, and BioWare is, at the very least, listening. Edit: Jeg slenger inn noe jeg leste av Penny Arcade, og den relaterte tegneseriestripen http://penny-arcade.com/2012/03/16/the-delicious-invasion When it comes to Mass Effect 3, certainly they have the “right” however vaguely enumerated to make what they want, and those who consume it have the “right” however vaguely enumerated to say that what they have done is wrong/bullshit/authentically evil. These “rights” don’t necessarily overlap: they exist as perfect spheres, bouncing off one another in space. Creating or critiquing is just a way to pass the time until you die. I won’t say ne’er the twain shall meet, but they might not, and they don’t have to. Ownership is a very complicated business when it comes to cultural product, though. They succeed by virtue of the fact that we, as players, incorporate these stories into our lives. I’ve always wondered what the conflux of digital goods, interactive storytelling, algorithmic content creation, and democratized funding mean for an idea like authorship. I think we’re beginning to find out. Endret 17. mars 2012 av Hard Ride Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tirkes Skrevet 17. mars 2012 #202 Del Skrevet 17. mars 2012 Jeg skal drukne min kjedsommelig lørdag med konsollene i stua og et hav av puter i sofaen. Har kjøpt gummibjørner og har Urge i kjøleskapet, noe som av en eller annen grunn minner meg om den ene påsken jeg vågde meg til Hamar. Dragon Age-dag i dag. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Guilty Skrevet 17. mars 2012 #203 Del Skrevet 17. mars 2012 Veksler som regel mellom Star Wars the Old Republic, Minecraft og Sims 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
antibac Skrevet 17. mars 2012 #204 Del Skrevet 17. mars 2012 Går i Mass Effect 3 for tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 18. mars 2012 #205 Del Skrevet 18. mars 2012 Jeg har fulgt en god del med på debatten rundt slutten, og jeg synes folk jamrer veldig mye jeg også. Mass Effect 3 ga meg 29 timer med god underholdning, og så vil jeg si at de siste minuttene var en skuffelse, men det skal jeg skal jeg klare å leve med. Uten å spoile for mye, så kan jeg vel si at mye av kritikken går på at det er dårlig uttelling på valgene dine, og at de 3 sluttene er for like. Noen folk har jo tatt helt av og vil at Bioware skal lage en ny slutt som skal bli gitt ut som nedlastbart innhold. Jeg kan ikke skjønne hvorfor de vil gi Bioware enda mer penger om de er så misfornøyde med produktet deres. Noen galninger har satt i gang en veldedighet for at Bioware skal skaffe dem en ny slutt på spillet http://pc.gamespy.com/pc/mass-effect-3/1220719p1.html Edit: Jeg slenger inn noe jeg leste av Penny Arcade, og den relaterte tegneseriestripen http://penny-arcade.com/2012/03/16/the-delicious-invasion Enig med det du sier om valg i Mass Effect. Det har blitt hauset opp at valgene man gjorde i ME 1 og 2 får konsekvenser i ME3. Men det får de ikke likevel. Om man velger å sprenge Collector-basen eller ikke, får ingen konsekvenser. I ME3 har Cerberus tilegnet seg reaper-tech, uansett hva man gjør, og historiene endrer seg ikke nevneverdig. Det er et par dialogscener som blir litt anderledes. Den store kilden til forandringer er paragon/renegade-poengene, for de utløser både nye dialogmuligheter og helt andre utfall. Men jeg for min del er temmelig misfornøyd med det systemet. Man må være så forbanna konsekvent hele tiden. Enten må man være totalt drittsekk, eller så må man være ekstra snill, om man vil komme seg fordi de flaskehalsene i spillet der det får konsekvenser. Som oppdraget på Virmire i ME1, eller konfrontasjonene med Saren og The Illusive Man. For ikke å snakke om at man må ha ille mye paragon-points hvis alt skal gå bra i konflikten mellom quarianerne og geth. Jeg liker at man lar dialogen styre hvordan spillet utvikler seg. Men EA gjør det på en måte som jeg IKKE liker. Det er null variasjon i de aller fleste dialogscenene mht utfall. Interaksjonene føles kanskje anderledes når man selv sier forskjellige ting, men RESPONSEN man får, er stort sett den samme uansett. Så det spiller egentlig ikke så stor rolle HVA man lar Shepard si. Hederlige unntak: Når man går på bar på Omega og må sjekke opp Morinth: Der er dialogen og hva som kommer til å funke, avhengig av informasjon som man må ha innhentet fra flere forskjellige kilder, og hvis man ikke sier de rette tingene, så mister hun interessen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 18. mars 2012 #206 Del Skrevet 18. mars 2012 Her går det i Gray Matters for tiden, spennende Pek-og-Klikk! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr. Jones Skrevet 18. mars 2012 #207 Del Skrevet 18. mars 2012 Har gått tilbake til Minecraft, fått litt dilla på det om dagene. Selv om jeg begynner å bli VELDIG irritert pga jeg aldri finner diamanter. Finner plenty av iron men kommer vel ikke lengre hvis jeg ikke får meg en diamond pick, slik at jeg kan mine obsidian for å lage en portal til The Nether eller hva det heter. Du må lage deg "lanes" hvor du miner diamant. Ca. 8 blokker fra dypeste punkt om jeg husker rett. Sjekk det ut:) Selv går det i Minecraft og Aion. Ingen andre som spiller Aion her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyStarlight Skrevet 18. mars 2012 #208 Del Skrevet 18. mars 2012 Her går det i Gray Matters for tiden, spennende Pek-og-Klikk! Det spillet likte jeg godt, tok meg tilbake til de gamle point and click spilla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 20. mars 2012 #209 Del Skrevet 20. mars 2012 AAAAAARRRGGHHHHH! Jeg tenkte at for å liksom ha GJORT det, så skulle jeg spille Mass Effect 3 på insanity. Det krever litt omtanke og at man passer på å finne dekning, samt gjør en hurtig forflytning når man blir flanket eller noen kaster en granat ned i hullet man sitter i. Man blir UTROLIG lettskutt. En håndgranat eller et biotisk blast, og skjoldene går ned. Kommer det en oppfølger mens du enda er eksponert, så er det kjørt. Så det var ganske artig, uten å være totalt uoverkommelig. Men nå er jeg kommet til SLUTTEN, og jeg kommer IKKE videre. SPOILER Shepard er skadet, han er så svak at han nesten ikke kan stå på beina, og han klarer ikke å sikte. Så han blir kverket av til sammen tre husks og en marauder. Gang på gang på gang på gang. Faen i svarte helvete! Dette er bare frustrerende. Det er nesten håpløst å sikte, fordi siktet veiver over hele skjermen (Shepard er som sagt svak, så svak at han knapt kan holde kuken sin, og langt mindre en pistol). Fi er raske, og får de inn så mye som ETT slag eller skudd, så er det game over. Min definisjon på et bra spill, er noe som er utfordrende og underholdende. Og mye av moroa med slike spill, er å finne ut hva som virker for de forskjellige situasjonene. Men i DENNE scenen, så er det bare EN ting som virker, og det er å treffe med ALLE skudd, ellers så dauer du. Fett nok, akkurat som IRL. Men når siktet veiver over hele feltet og selv skudd som BURDE truffet, tydeilgvis er enten bommer eller "ikke-kritiske treff", blir resultatet at man i stedet for underholdning, får en stiv time med ren og ufortynnet frustrasjon og forbannelse. Denne scenen ødelegger inntrykket av et spill som ellers var VELDIG bra på de fleste måter. Jeg er med på at "insanity" skal være litt vanskelig, og jeg MÅTTE slite litt for å komme helskinnet gjennom den siste store kampen i London. Men DETTE er tåpelig. Jada, man kan skifte vanskelighetsgrad, men når jeg har brukt sammenlagt et døgn på å spille hele greia på insanity, så ville jeg gjerne fullføre. Da er det for dumt at man legger inn en slik flaskehals til sist. Strykkarakter for idioten som laget denne "fikse vrien". Særlig ettersom dette liksom er siste hindring før man kommer til slutten, som BARE består av prat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sardintroll Skrevet 21. mars 2012 #210 Del Skrevet 21. mars 2012 Jeg har blåst støvet av ME1, kommet et stykke ut i, og innser først nå hvilket fantastisk spill det egentlig er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 21. mars 2012 #211 Del Skrevet 21. mars 2012 Det spillet likte jeg godt, tok meg tilbake til de gamle point and click spilla Minner meg veldig om mitt yndslings p'a'c spill - The Longest Journey! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sardintroll Skrevet 21. mars 2012 #212 Del Skrevet 21. mars 2012 Minner meg veldig om mitt yndslings p'a'c spill - The Longest Journey! Prøvde det selv men kom aldri så langt, men jeg liker godt pek og klikk, koser meg stadig med et av fattern's favoritter, som er Day of the Tentacle. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 21. mars 2012 #213 Del Skrevet 21. mars 2012 Prøvde det selv men kom aldri så langt, men jeg liker godt pek og klikk, koser meg stadig med et av fattern's favoritter, som er Day of the Tentacle. Har ikke spilt det, men det skal jeg absolutt prøve når jeg er ferdig med Gray Matters . Jeg anbefaler deg å spille Den Lengste reisen igjen, gjerne på norsk. En av de beste manusene på spill jeg har spilt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 21. mars 2012 #214 Del Skrevet 21. mars 2012 Jeg har blåst støvet av ME1, kommet et stykke ut i, og innser først nå hvilket fantastisk spill det egentlig er. Kjempebra. Jeg liker hele serien, bortsett fra den siste skytescenen i ME3. Og til forskjell fra ME2 og ME3 så oppgir ME1 faktiske stats for våpen, rustninger og oppgradering, så man kan bestemme seg for om det er regningssvarende å kjøpe en bestemt gjenstand. Og man kan selge ting. I ME1 kan man bli mangemillionær, noe som er en god følelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sardintroll Skrevet 21. mars 2012 #215 Del Skrevet 21. mars 2012 Kjempebra. Jeg liker hele serien, bortsett fra den siste skytescenen i ME3. Og til forskjell fra ME2 og ME3 så oppgir ME1 faktiske stats for våpen, rustninger og oppgradering, så man kan bestemme seg for om det er regningssvarende å kjøpe en bestemt gjenstand. Og man kan selge ting. I ME1 kan man bli mangemillionær, noe som er en god følelse. Det eneste jeg ikke liker med ME1, er småoppdragene som er veldig repeterende, og "landskapene" (om man kan kalle det det) som har flere fjell enn Skyrim. Synes nok at ME2 er det beste spillet, da med tanke på alle lojalitetsoppdragene til de forskjellige allierte, men det er ett eller annet med ener'n som gjør at jeg kan spille det igjen og igjen. :D Liker også best løsningen med våpen som blir overopphetet istedet for å løpe tom for ammo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 22. mars 2012 #216 Del Skrevet 22. mars 2012 Det eneste jeg ikke liker med ME1, er småoppdragene som er veldig repeterende, og "landskapene" (om man kan kalle det det) som har flere fjell enn Skyrim. Synes nok at ME2 er det beste spillet, da med tanke på alle lojalitetsoppdragene til de forskjellige allierte, men det er ett eller annet med ener'n som gjør at jeg kan spille det igjen og igjen. :D Liker også best løsningen med våpen som blir overopphetet istedet for å løpe tom for ammo. Jo, det blir mye traktorkjøring i til dels ulendt terreng. Og det er litt vanskelig å få med seg fingra når man skal åpne containere. En kilde til frustrasjon, og i begynnelsen må man bare save hver gang man skal knotte seg gjennom en låst dør. Men enda byr det på overraskkelser. Jeg klarte faktisk å få Saren til å skjønne at han var indoktrinert siste gang jeg spilte det. Og jeg har spilt det noen ganger i åra siden det kom ut. Det forandrer ikke noe på slutten per se, men det var litt artig at det hadde noen nivåer av handling som jeg ikke hadde avdekket enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Jiinxs- Skrevet 22. mars 2012 #217 Del Skrevet 22. mars 2012 Holder på med Rift om dagene, siden det er f2p opp til lvl 20 nu. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrankDrebin Skrevet 6. april 2012 #218 Del Skrevet 6. april 2012 Jeg har fått Sims-ånden over meg igjen, og pusler med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mas Skrevet 6. april 2012 #219 Del Skrevet 6. april 2012 Wordfeud på Ipad og mobilen. På pc'n spiller jeg Castleville (på FB). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Okapi Skrevet 6. april 2012 #220 Del Skrevet 6. april 2012 Ingen som fisker opp gamle greier iblant? Har lekt meg litt med denne i det siste: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå