Gjest Daenerys Skrevet 10. oktober 2011 #141 Del Skrevet 10. oktober 2011 Jeg er også veldig imponert, tror ikke jeg hadde klart det med en liten en Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekkornet Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter #142 Del Skrevet 11. oktober 2011 Takk, dere er søøøøte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekkornet Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter #143 Del Skrevet 11. oktober 2011 Et innlegg om veslesnupp Som jeg skrev, har det blitt utrolig lite søvn i det siste. Men alt har sin grunn, og noen ganger er det ikke så lett å vite hva problemet er. Først fant vi jo ut at vesle jenta slet med kiss. Kiss er en låsning i nakken og kan sammenlignes med kink i nakken. Etter behandling for dette ble ting bedre, men noe var fremdeles ikke helt som det skulle. Hun var veldig urolig, kavete når hun ammet, ville ikke amme sittende, og da sov fryktelig dårlig. Vi fikk henvisning til fysio på helsestasjonen, men etter to uker uten å ha hørt noe, tok jeg kontakt med privat fysio som er spesialist på kiss. Hun kontrollerte jenta vår og nakken var helt fin, men, hun gjorde oss oppmerksomme på noe vi egentlig ikke hadde tenkt på, nemlig at vesla er veldig unnvikende når det kommer til nærhet og kroppskontakt. Hun viker bestandig når vi holder henne inntil oss og er også velfig unnvikende og urolig når vi prøver å sitte å amme. Vi har trodd at dette har vært fordi hun har vært nyskjerrig på alt som skjer rundt henne. Men, dette var ikke tilfelle. På grunn av kinken i nakken hadde hun utviklet noe som kalles kroppskontaktblokkering. All hennes erfaring med å bli holdt nær og bli ammet har pga nakken vært smertefult. Så dette er noe hun har lært å unngå. Etter at nakken ble bra sitter fremdeles erfaringene igjen og har derfor ikke klart å ta til seg den nærheten og kroppskontakten hun skal. Så, i dag var vi og fikk løst opp i denne blokkeringen. Det tok 1,5 time med hard jobb, men det ser virkelig ut som det endret noe i henne. Når vi kom hjem i dag så sovnet hun i armene mine for første gang siden hun ble gammel nok til å skyve seg unna. Det var bare helt fantastisk! Håper dette gjør henne tryggere og roligere sånn at nattesøvnen også blir bedre. Uansett er det deilig å få tilbake den nære kontakten! Ble litt langt og rotete dette, men det var en utrolig fin erfaring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 11. oktober 2011 #144 Del Skrevet 11. oktober 2011 Oi, det var et sterkt og fint innlegg å lese. Sterkt, fordi det jo må være vondt å være vitne til at hun ikke har det helt topp og ikke helt vet hvordan man kan hjelpe. Og fordi kroppskontakt, som er så fint, har vært så ugreit. Men så var det fint å lese at ting nå kan se ut til å gå bedre Flinke, flinke Ekkorn-mamma! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 12. oktober 2011 #145 Del Skrevet 12. oktober 2011 Så fint at du kom til en fysioterapeut som hadde peiling på dette. Håper den gode utviklingen fortsetter og at du får mange fine kosestunder med frøkna fremover! Ellers må jeg jo si at du fortsatt er kjempeflink med treningen! Vi har relativt likt utgangspunkt. Jeg vil også tilbake til 65kg (i fjor høst var jeg 63-64 og det hadde vært toppers, men da må jeg jobbe hardt, så fornøyd med 65 også!) - var på det meste mellom 79 og 80kg på slutten av graviditeten og var for noen dager siden 71-72. Tror det kan bli tøft å miste de neste kiloene. Vurdere å endre dagbok til treningsdagbok igjen etter hvert. Men tror jeg venter til jeg kan begynne litt mer trening. Nå er det jo bare gåturer. Sorry, nå ble det mye om meg selv her inne... Men jeg er innom for å hente inspirasjon . Gleder meg veldig til å leve litt sunnere igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 17. oktober 2011 #146 Del Skrevet 17. oktober 2011 Gratulerer til veslesnupp som har passert 6 måneder Hvordan går det Ekkornet? Hvordan har den siste uka vært? Nå har jeg også startet treningsdagbok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekkornet Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter #147 Del Skrevet 17. oktober 2011 Hei Ripsy Joda, den siste uka gikk i grunnen ganske dårlig. Var hoa fysio med lille snupp på tirsdagen og fikk løst opp i denne kroppskontaktblokkeringen. Men ting er ikke gjort i en håndvendig. Vi har måttet jobbe mye med dette hjemme også, og det er både litt sårt og ganske slitsomt når snuppa bare vrir seg og gråter og vil ut av armene mine. Men belønningen er jo stor når hun roer sg helt ned og ser på meg og slapper helt av og tilslutt sovner i armene mine Nattesøvnen har også gradvis blitt litt bedre. Men pga alt dette har jeg vært litt sliten og smådeppa. Ikke helt hatt noe overskudd føler jeg. Noe som førte til litt mye "kose-kjeks" og andre utskeielser. Cafe cookiene - sjokolafeterapi er faktisk litt terapi når kl er 4 om natten og du enda ikke har fått et sekund på øyet. Men, det gjør jo ikke underverker for valkene.... Hihi... Mandagsvekt i dag: 70,6 kg. Så... er vel kanskje heller jeg som må ta turen over i din dagbok Ripsy og hente litt inspirasjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekkornet Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter #148 Del Skrevet 20. oktober 2011 (endret) Litt ute og sykler her.... En kombo av dårlig viljestyrke, ikke logging på vektklubben, lite søvn og litt lett depresjon har ført til litt mange cookis on my behalf.... og kakao har også vært veldig godt i det siste, og iskaffe, og sjokolade. Og man skjønner at jeg virkelig er ute og sykler når jeg hører meg selv si "neste mandag skal jeg bli kjempeflink... igjen" Men, jeg orker ikke å begynne nå. Vet det blir kos med barselgruppa etterpå, and I need it. Og i morgen skal jeg innom jobben, og der er det kake... Også er det helg... Men på mandag, ja på mandag da skal alt bli bra. Når det er sagt så startet jeg dagen med et stort glass vann og havregrøt laget av vann med eple og kanel og jeg skal trene i dag. Spinning 55 min og muligens shape 30 min om det klaffer med barnevakta og mating av vesle frø. Og, jeg har fast treningsdate hver tirsdag som jeg ikke har droppa en eneste gang. Så det er ikke bare sorgen her altså ;-) Men, jeg kom på at jeg helt har glemt å lage meg en plan for uka, så det skal jeg gjøre, på søndag. Endret 20. oktober 2011 av Ekkornet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 24. oktober 2011 #149 Del Skrevet 24. oktober 2011 Sender deg en god Håper det går bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 25. oktober 2011 #150 Del Skrevet 25. oktober 2011 Synes du er flink jeg! Det er jo ikke alle som får til minst en treningsøkt hver uke, og det skal sies at sjokkis er godt ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 25. oktober 2011 #151 Del Skrevet 25. oktober 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekkornet Skrevet 25. oktober 2011 Forfatter #152 Del Skrevet 25. oktober 2011 Hehe.. ja, det er vel ikke til å stikke under en stol at sjokkis er godt Vofsitofsi Åhhhhhhh...... Lyst på! Men, denne uken har startet bra. I går spiste jeg sunt og gikk en times trilletur, også laget jeg litt blomkålsuppe med linser som jeg har fryst ned til de dagene jeg trener og vil ha noe lett og raskt. I dag har jeg turbo trilla opp alle bakkene til helsestasjonen og hjem igjen og vært på spinning med ei venninde og spist sunt. I morgen er det barseltreff igjen, og vi skal på cafe.... Men jeg har planen klar, spise en god og mettende lunch hjemme først og kose meg med en god caffe (uten kake) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 25. oktober 2011 #153 Del Skrevet 25. oktober 2011 Kjempeflink er du, og ja sjokolade er farlig godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekkornet Skrevet 4. november 2011 Forfatter #154 Del Skrevet 4. november 2011 Akkurat kommet hjem fra Elixia Power. Sliten og suuuuuulten! Skal bare legge ei litta trøtt ei, så blir det hjemmelaget burger og Idol ... og potetgull og sjokolade. Vell vel... jeg har i allefall trent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 4. november 2011 #155 Del Skrevet 4. november 2011 Oh, det står respekt av deg, som har viljestyrke nok til å kreke deg ut på powertime så sent en fredag ettermiddag! Nyt sjokoladen og Idol til fulle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vofsitofsi Skrevet 4. november 2011 #156 Del Skrevet 4. november 2011 Kos deg med sjokkisen - jeg har også trent og sitter her med kokosboller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekkornet Skrevet 6. november 2011 Forfatter #157 Del Skrevet 6. november 2011 Plan for neste uke Mandag: Yoga morgen 30 min + trilletur til og fra babysvømming (30 min) Tirsdag: Spinning med venninde Onsdag: Hatha Yoga Torsdag: Trilletur og cafe besøk med venninder. Fredag: Yoga morgen 30 min. Lørdag: Helg Søndag: Helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 6. november 2011 #158 Del Skrevet 6. november 2011 Plan for neste uke Mandag: Yoga morgen 30 min + trilletur til og fra babysvømming (30 min) Tirsdag: Spinning med venninde Onsdag: Hatha Yoga Torsdag: Trilletur og cafe besøk med venninder. Fredag: Yoga morgen 30 min. Lørdag: Helg Søndag: Helg Høres ut som en bra plan Om 2 uker skal vi også begynne på babysvømming - gleder meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekkornet Skrevet 6. november 2011 Forfatter #159 Del Skrevet 6. november 2011 Babysvømming er super gøy! Vi starter vårt andre kurs i morgen. Vesle snupp får nå svømme under vann og digger hele greia. Merka at jeg savner yogaen min nå. Jeg begynte jo med pocket yoga hjemme på morgenen når snella var mindre og jeg ikke fikk dratt på Elixia. Det var jo så deilig å starte dagen med litt yoga. Skjekka pocket yogaen min nå, og nå har det kommet en ny greie hvor man kan legge opp sin egen treningsøkt. Det så gøy ut! Tror jeg må teste å lage et 20 min program jeg kan gjøre hver morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 6. november 2011 #160 Del Skrevet 6. november 2011 Ser ut til å bli en fin uke med masse aktivitet, veldig lurt å lage seg en plan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå