Gå til innhold

Silikon, mulig å få det dekket?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har a cup, så jeg er ikke flatbrystet, men vil gjerne svare uansett.

Jeg liker heller ikke puppene mine, syntes de er alt for dråpeformede og skulle ønske de var litt større. Men jeg tror ikke jeg hadde fått en bedre selvtillit av å ta silikon.. Syntes det er så trist at så mange jenter tar kirurgiske inngrep for å få det bedre med seg selv.

Dessuten så er det jo bare pupper! Innlegg er en fin ting, og de gutta jeg kjenner bryr seg faktisk ikke så mye om det. De er mer opptatt av ansikt og rumpe;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har a cup, så jeg er ikke flatbrystet, men vil gjerne svare uansett.

Jeg liker heller ikke puppene mine, syntes de er alt for dråpeformede og skulle ønske de var litt større. Men jeg tror ikke jeg hadde fått en bedre selvtillit av å ta silikon.. Syntes det er så trist at så mange jenter tar kirurgiske inngrep for å få det bedre med seg selv.

Dessuten så er det jo bare pupper! Innlegg er en fin ting, og de gutta jeg kjenner bryr seg faktisk ikke så mye om det. De er mer opptatt av ansikt og rumpe;)

For min del hadde det aldri noe å si hva gutta mente. Det var hva JEG mente selv som telte og da ble dette den eneste utveien. Følte at den del av meg selv manglet, så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bonjour!

Jeg bare lurer på en ting, jeg har nå fått vite at kulen i brystet mitt er helt ufarlig, men legen sa at den SKAL ut, den vil bare bli større og større og til slutt ta over hele det venstre brystet mitt.

Jeg venter på innkallelse til operasjon, fikk vite at den dagen jeg skal opereres, skulle jeg også ha en time med kirurgene først til å kunne stille spørsmål.

Det jeg er mest spent på, det er at jeg tror at jeg må legge inn et implantat, ettersom at kulen er nesten slike stor som brystet mitt, så jeg er redd for å få et hulrom inni der. Selve operasjonen skal gjøres på et offentlig sykehus, men legger de inn implantater der også? Eller må jeg ordne dette et annet sted?

Endret av Scampi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De legger inn implantater der også. Jeg fikk mine på rikshospitalet når jeg fikk mine støttet. Når du søker om støtte til proteser så skjer alt gjennom det offentlige, men du kan bruke fritt sykehusvalg for å velge privatklinikker om du vil det, for der er det kortere ventetid. Sånn var det hvertfall for meg, men siden du skal fjerne svulst får du nok ikke like lang ventetid som meg uansett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Memorable

FÅ dekket silikon fordi du har dårlig selvtillitt? Tror ikke det er så rettferdig. Hva om jeg synes jeg hadde alt for små pupper, og sutra over det til legen? ville jeg fått det? nei. Bare fordi du har flate pupper gjør ikke deg noe mere rett på silikon enn meg, jeg kunne vært like missfornøyd som deg med puppene selvom jeg ikke har små pupper. Hvis det virkelig hadde vært så enkelt kunne jo alle damer i verden fått det dekka. Det er jo kun en grunn til at jenter tar silikon, pga selvtillitten, hva gjør det forskjellig fra de?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var jomfru helt til jeg var 20 bare pga puppene, fordi jeg ikke turte å være naken med noen. Men tenkte en dag "fuck it" og bestemte meg for å drite i puppene og det gikk jo greit da. Med han som er kjæresten min. Han har alltid unngått puppene mine og han tenner ikke på de (tror faktisk han blir avtent :( ), selv om han ikke hater de.

Men jeg bryr fortsatt selv om jeg prøver å ikke bry meg. Det går bare ikke å la være å tenke på det.

ts

Søskenbarnet mitt på 30 er fortsatt etter alt å bedømme jomfru og ikke minst venneløs fordi han har sosial angst og ikke tørr å gå ut blant mennesker. Han står fortsatt i helsekø. Men veldig trist å høre at du måtte vente helt til du var 20 og syntes det var skummelt å ha sex med det som nå er kjæresten din fordi du er flatbrystet. Selvfølgelig er det viktig at dine problemer blir prioritert.

Anonym poster: 368f47c072889ad62a2f34777470f929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Memorable

Jeg håper staten en gang slutter med dette tullet. Å få sponset pupper er det dummeste jeg har hørt. Med mindre du har brystkreft og må fjerne et bryst, eller en annen sykdom synes jeg du skal bruke dine egne penger på ditt utseende. Finnes da utrolig mange med små pupper, staten kan ikke betale for alle som er misfornlyde. Jeg er missfornøyd med nesa mi, men vil ikke at du skal behøve å betale for det. Jeg tror det du trenger er hjelp fra psykolog eller lignende.

Helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man skal fjerne en svulst i det ene brystet (noe jeg må gjøre) Som er på str med en tennisball, syns jeg jammen at jeg bør få dekket det av staten, da dette går under medisink årsak. Når den svulsten min er fjernet, vil jeg ikke ha mer igjen av det venstre brystet mitt, vil legge til at denne er godarte, altså ikke kreft.

Når det gjelder å få implantater grunnet dårlig selvtillit, altså flate pupper, kan jeg ikke svare på. Selv har jeg en b-cup og har alltid vært fornøyd, men jeg kan skjønne at det ikke er spesielt hyggelig med helt flate pupper, men jeg tenker også det at dersom det er så viktig for deg, kan du jo sette av penger til dette.. Selv om det er ikke like lett for alle..

Egentlig så er jo dette noe vi med "bryster" egentlig ikke bør uttale oss så mye om, for vi har jo ihvertfall noe der, jeg skjønner det at kvinner som er heelt flate ikke føler seg så kvinnelig. Selv ville jeg nok også da fått lagt inn noe der..

Endret av Scampi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De legger inn implantater der også. Jeg fikk mine på rikshospitalet når jeg fikk mine støttet. Når du søker om støtte til proteser så skjer alt gjennom det offentlige, men du kan bruke fritt sykehusvalg for å velge privatklinikker om du vil det, for der er det kortere ventetid. Sånn var det hvertfall for meg, men siden du skal fjerne svulst får du nok ikke like lang ventetid som meg uansett. :)

Igjen KaDust, hjertelig takk for svar!

Men tingen er, nå venter jeg bare på en innkallelse til Ahus, der jeg skal bli operert, bør jeg gå til fastlegen min og fortelle han situasjonen før operasjonen, slik at de på ahus er klar over det? Eller er dette noe jeg skal gjøre etter operasjonen?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å få dekket silikonoperasjon hvis man ikke har utviklet bryster og er helt flat? + sliter veldig med selvtilliten pga dette. Jeg er 21 år.

Noen som har erfaringer?

Drøy dette til du har bikket 30 i alle fall. før 30 så er det bare én løsning, psykolog. Videre er det eksepsjonelt mange damer som omtaler seg som "helt flatt og helt uten bryster" der det er mer en masse av nok med pupp. Jeg tror du rett og slett lider av vrangforestillinger.

Edit: føkk, gammel tråd ja... Uansett, det jeg skrev har almengyldig anvendelse.

Endret av BM2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drøy dette til du har bikket 30 i alle fall. før 30 så er det bare én løsning, psykolog. Videre er det eksepsjonelt mange damer som omtaler seg som "helt flatt og helt uten bryster" der det er mer en masse av nok med pupp. Jeg tror du rett og slett lider av vrangforestillinger.

Edit: føkk, gammel tråd ja... Uansett, det jeg skrev har almengyldig anvendelse.

Syns det var et fint innlegg som er meget relevant ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Camilla

Jævla idioter som kritiserer! Jeg har absolutt ingen pupper. Jeg bruker bh konstant, til og med når vi har sex. Jeg skammer meg over puppene mine. Jeg går ikke på stranda, fordi jeg har så små pupper at det er flaut. Kjæresten min som er tynn som en strek har til og med større enn meg..

Jeg blir lei meg hver gang jeg skal pynte meg eller hvis jeg ser på klær.. Fordi alle de fine klæra passer bare til folk med litt pupper. Jeg kan ikke å med stroppløs kjole for de detter bare ned.. Jeg er HELT flat.

Kommer til å gå til legen og prøve å få det dekket. Mitt problem er bare at jeg har en mannlig lege. Jeg tør ikke å vise puppene mine til han legen, så jeg må vente til det kommer en ledig dame her i distriktet.

Når det gjelder at skattebetalerne betaler for silikon, så har jeg betalt ca 70000 i skatt i fjor, og kommer til å betale det samme eller mer i år. Så hvis jeg får det dekket er det i teorien jeg selv som har betalt det. Og jeg vil heller at mine skattepenger blir brukt på å gi noen et bedre liv, som faktisk bor her og bidrar til samfunnet, enn at pengene blir sendt til slektningene til en utlending som kommer hit for å gjøre brekk så han kommer i fengsel ho får barnetrygd for de 100 ungene sine i hjemlandet!

Lykke til, til deg som startet denne tråden! Stå på!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drøy dette til du har bikket 30 i alle fall. før 30 så er det bare én løsning, psykolog. Videre er det eksepsjonelt mange damer som omtaler seg som "helt flatt og helt uten bryster" der det er mer en masse av nok med pupp. Jeg tror du rett og slett lider av vrangforestillinger.

Edit: føkk, gammel tråd ja... Uansett, det jeg skrev har almengyldig anvendelse.

Det er en fornærmelse å skrive til kvinner som ikke har pupper i det hele tatt at løsningen er psykolog. Å ikke ha pupper er en abnormitet , dvs noe som avviker fra normalen og som er en "feil" på kvinnekroppen. Problemet sitter ikke i hodet. Men vi vet jo alle at du ikke liker kvinner så det er vel noe der......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brandi

Om du får operasjonen dekket av staten, blir du også stemplet som "psykisk ustabil" av legen. Dette blir i legejournalen din så lenge du lever. Om jeg ikke tar feil, så er dette informasjon du må gi til fremtidige arbeidsgivere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du får operasjonen dekket av staten, blir du også stemplet som "psykisk ustabil" av legen. Dette blir i legejournalen din så lenge du lever. Om jeg ikke tar feil, så er dette informasjon du må gi til fremtidige arbeidsgivere.

Og prisen går til Brandi for dagens dummeste innlegg! :balltre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Psykiske problemer må løses med pyskisk hjelp. Det er verken unormalt eller farlig å ha små, eller til og med mikroskopiske, bryster. Selvfølgelig opererer man inn silikon fordi man er redd for hva andre mener og synes om puppene sine. Hvem ville vel gjort det om man bodde på en øde øy uten å måtte forholde seg til samfunnet man lever i?

Dere som skaffer dere nye pupper bidrar til at dette "idealet" blir større og viktigere for unge og usikre jenter. Og flere og flere opererer seg. Så har vi det gående. Selvfølgelig skal ikke staten betale for denne utviklingen.

Anonym poster: 99bf210b470ad92643038e6d11e25995

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Så stygge mange er ! Forstår til dels irritasjon i forb. med skattepenger osv, men selv om dere har en hengslete b/c-cup har dere ingen rett til å være nedlatende og frekke til ei som ikke har AA-cup en gang! Jeg har veldig liten b og hengslete erteposer og vurderer det samme selv på grunn av selvbildet mitt siden jeg var 5 år. Det var ille nok før jeg begynnte å utvikle noe som kan minnes opp bryster og at det ble slik etter amming og sv.skap trykker meg ned enda mer. Dere som sier "ta deg sammen" og "sutter" ect hadde ikke trengt å svare for dere aner tydeligvis ikke hvor kraftig det kan påvirke eknelte og hvor vondt det faktisk er!

Og jeg er sikkert "one of a kind" med behandlingskrevende KREFT der behandlingen koster 1200 x 2 på grunn av en kur jeg må prøve før jeg får operasjon og jeg sutrer ikke for at MINE skattepenger går til de som virkelig har et problem med enten minimalske brystet eller ikk-eksisterende kuler på bysten. Kanskje fordi jeg vet så godt hvordan det er?! Ignorante mennesker. Snakker ikke om alle her, men så stygge og nedlatende som enkelte er til ts blir jeg nesten lei meg og rimelig provosert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stygge mange er ! Forstår til dels irritasjon i forb. med skattepenger osv, men selv om dere har en hengslete b/c-cup har dere ingen rett til å være nedlatende og frekke til ei som ikke har AA-cup en gang! Jeg har veldig liten b og hengslete erteposer og vurderer det samme selv på grunn av selvbildet mitt siden jeg var 5 år. Det var ille nok før jeg begynnte å utvikle noe som kan minnes opp bryster og at det ble slik etter amming og sv.skap trykker meg ned enda mer. Dere som sier "ta deg sammen" og "sutter" ect hadde ikke trengt å svare for dere aner tydeligvis ikke hvor kraftig det kan påvirke eknelte og hvor vondt det faktisk er!

Og jeg er sikkert "one of a kind" med behandlingskrevende KREFT der behandlingen koster 1200 x 2 på grunn av en kur jeg må prøve før jeg får operasjon og jeg sutrer ikke for at MINE skattepenger går til de som virkelig har et problem med enten minimalske brystet eller ikk-eksisterende kuler på bysten. Kanskje fordi jeg vet så godt hvordan det er?! Ignorante mennesker. Snakker ikke om alle her, men så stygge og nedlatende som enkelte er til ts blir jeg nesten lei meg og rimelig provosert!

Veldig stor forskjell på kreftbehandling og silikon. Kreft dør du av om det ikke blir behandlet, små pupper derimot er ikke dødelig

Anonymous poster hash: d4596...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...