Gå til innhold

Silikon, mulig å få det dekket?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det mulig å få dekket silikonoperasjon hvis man ikke har utviklet bryster og er helt flat? + sliter veldig med selvtilliten pga dette. Jeg er 21 år.

Noen som har erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det mulig å få dekket silikonoperasjon hvis man ikke har utviklet bryster og er helt flat? + sliter veldig med selvtilliten pga dette. Jeg er 21 år.

Noen som har erfaringer?

Jeg syns du skal vente ... puppene min vokste til jeg ble 30.

kroppen forander seg mye i 20-årene, så vent med det.

Hvorfor tror du at du skal få bedre selvtillit av å få større puppper? Du kommer til å angre på det, mange som gjør det.

Du vil vel at folk skal like deg for deg, og ikke puppene dine?

Det er fint å se på en jente med et fint ansikt som har god utstråling, og det er mange gutter som liker små pupper like godt som store pupper. Holde deg til de guttene som liker deg for den du er. Silikon ødelegger bare deg, og bør bare brukes til de som virkelig trenger det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe svar på spørsmålet ditt, men synes det er kjipt å høre at det har gått utover selvtilliten din. Kjenner selv mange flotte jenter som er tilnærmet flatbrystet, og vil si at det finnes andre deler av en person som kan veie opp for bryststørrelsen. Jeg vet også av personer som har måttet fjernet brystene etter kreft, og kan heller ikke si at de har blitt mindre attraktiv av den grunn.

Håper likevel du får bygget opp selvtilliten, med eller uten silikon i brystene. :klemmer:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dersom du kan overbevise de om at du er så preget av dette at du er så deprimert at du snart tar selvmord.

Eller dersom du har en sykdom som gjør at vevet snurper seg sammen i brystet, men da pleier som regel det ene brystet å være mye mindre og ha en rar form.

Jeg irriterer meg over folk som sier de er så plaget med dette at de må ha det betalt av staten. Hadde du virkelig hatt problemer så hadde du spart og spart og spart og spar og spart og spart og spart og spart og spart og spart og spart penger så du kunne betalt de selv. Evt. får du ta opp lån i banken eller skaffe deg kredittkort. De fleste kosmetiske klinikkene tilbyr nå også nedbetalingsplan.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke ha silikon i det hele tatt egentlig, men jeg vil så gjerne ha pupper i en normal størrelse (b-cup). :( Så da er det ikke noe annet alternativ. Det kan hende de vokser mer, men de har ikke vokst siden jeg var 14 så jeg tror ikke det skjer..

Er veldig skeptisk til å ta silikon, for jeg tror jeg kan ende opp med føle meg falsk og ekkel, og svak fordi jeg ikke klarte å godta meg for den jeg er. Og det kan også bli seende veldig falskt ut, siden det ikke er mye plass til implantater der.

Så jeg vet ikke om selvbildet mitt kommer til å bli noe bedre om jeg gjør det, kanskje det bare blir verre.

Har en gutt som liker meg for den jeg er og han vil ikke jeg skal ta silikon, fordi han tror jeg kommer til å endre personlighet og bli en annen person da. Men han skjønner kanskje ikke at jeg bare skal ha en liten størrelse. Hvis jeg gjør det vil jeg gjøre det for min egen del, så jeg kan føle meg bra og komfortabel med kroppen min.

Må man igjennom mange lege/psykolog-timer for å få søke om støtte? Jeg tror ikke jeg orker det i så fall.. for det blir slitsomt å snakke om det. Er jo noe som plager meg veldig og ikke lett å snakke om.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tenkt på selvmord mange ganger før kun pga kroppen min og utseendet mitt, spesielt pga puppene da. Men det var mer i tenårene, nå som jeg har en fin gutt føler jeg meg ikke så stygg og unormal lengre. Men jeg tenker mye på selvmord pga andre ting fortsatt da. Er ikke sånn at jeg skal gjøre det for det, det skal litt til for å pushe meg over. Men jeg tror uansett ikke noe på at man bare får dekket det hvis man er på randen til å begå selvmord. Er det ikke nok at man ikke har utviklet pupper (og derfor mangler en kroppsdel og er unormal) og får dårlig selvbilde og sliter i hverdagen pga det?

Ja, jeg kan så klart spare til det selv, men når mange andre i min situasjon får det dekket, så vil jo jeg også det?

Men må bare si at jeg ikke på noen måte har bestemt meg for å ta silikon. Vil bare finne ut av om dette med å få det dekket.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt på selvmord mange ganger før kun pga kroppen min og utseendet mitt, spesielt pga puppene da. Men det var mer i tenårene, nå som jeg har en fin gutt føler jeg meg ikke så stygg og unormal lengre. Men jeg tenker mye på selvmord pga andre ting fortsatt da. Er ikke sånn at jeg skal gjøre det for det, det skal litt til for å pushe meg over. Men jeg tror uansett ikke noe på at man bare får dekket det hvis man er på randen til å begå selvmord. Er det ikke nok at man ikke har utviklet pupper (og derfor mangler en kroppsdel og er unormal) og får dårlig selvbilde og sliter i hverdagen pga det?

Ja, jeg kan så klart spare til det selv, men når mange andre i min situasjon får det dekket, så vil jo jeg også det?

Men må bare si at jeg ikke på noen måte har bestemt meg for å ta silikon. Vil bare finne ut av om dette med å få det dekket.

ts

Dersom det er så gale at du er deprimert og vurderer å ta selvmord synes jeg at det er greit at du får det dekket (når staten først dekker sliker operasjoner). Men det er jo selvmotsigende at du har en gutt som du er naken med og du tør å vise deg fram for. Hadde jeg hatt så dårlig selvfølelse for puppene mine hadde jeg ikke orket å vise de til noen. Og jeg vet hvordan det er å slite med noe med kroppen, har gjort det selv og ordnet opp i alt selv. Spinket og sparte og ønsket meg penger til jul og bursdag. Har aldri tatt meg råd til ferie o.l for å ha penger til å ordne opp i det jeg sliter med.

Men uansett, du må gå til lege og få henvisning til kirurg på et sykehus. Kirurgen vil da se på deg og snakke med deg og vurdere om dette er noe du kan få dekket av de. Husk at det er kirurgen som bestemmer dette, så om legen mener at du ikke kommer til å få noen operasjon, så si at du uansett vil at en kirurg skal se på deg. Det kan være kirurgen er uenig med legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Er det mulig å få dekket silikonoperasjon hvis man ikke har utviklet bryster og er helt flat? + sliter veldig med selvtilliten pga dette. Jeg er 21 år.

Noen som har erfaringer?

Håper virkelig ikke at du får de dekket, jeg betaler ikke skatt for at andre skal gå opp i cup-strl.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Som skattebetaler er det max. surt om jeg eventuelt må betale for at noen skal få lagt inn silikon.

Når det er sagt, så er det leit å høre at du sliter på grunn av det. Du er sikkert nydelig uansett :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Jeg irriterer meg over folk som sier de er så plaget med dette at de må ha det betalt av staten. Hadde du virkelig hatt problemer så hadde du spart og spart og spart og spar og spart og spart og spart og spart og spart og spart og spart penger så du kunne betalt de selv. Evt. får du ta opp lån i banken eller skaffe deg kredittkort. De fleste kosmetiske klinikkene tilbyr nå også nedbetalingsplan.

Det er jeg helt enig i. Det er ikke nødvendigvis lett å spare opp penger, men hvis det er noe man virkelig vil, så burde man få det til synes jeg. Silikon er heller ikke så dyrt at det er fullstendig uoverkommelig, hvis det går utover psyken din i den grad du beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var jomfru helt til jeg var 20 bare pga puppene, fordi jeg ikke turte å være naken med noen. Men tenkte en dag "fuck it" og bestemte meg for å drite i puppene og det gikk jo greit da. Med han som er kjæresten min. Han har alltid unngått puppene mine og han tenner ikke på de (tror faktisk han blir avtent :( ), selv om han ikke hater de.

Men jeg bryr fortsatt selv om jeg prøver å ikke bry meg. Det går bare ikke å la være å tenke på det.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du når du sier at brystene dine ikke er utviklet? Er det snakk om micromastia? Det kan du nemlig få hjelp for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at jeg kan spare om jeg virkelig vil ha silikon, men når andre med mitt problem får det dekket, hvorfor skal ikke jeg få det dekket og da? Skatten vi betaler går til mye forskjellig man gjerne skulle sett den ikke gikk til, uanasett.

ts

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva mener du når du sier at brystene dine ikke er utviklet? Er det snakk om micromastia? Det kan du nemlig få hjelp for.

Jeg mener at jeg er helt flat og ikke HAR pupper i det hele tatt, bare noen bittesmå fettklumper eller hva jeg skal kalle det, med to små nipler på :) Aner ikke hva det kalles? micromastia ? Skal google det. Men hvordan hjelp mener du?

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at jeg kan spare om jeg virkelig vil ha silikon, men når andre med mitt problem får det dekket, hvorfor skal ikke jeg få det dekket og da? Skatten vi betaler går til mye forskjellig man gjerne skulle sett den ikke gikk til, uanasett.

ts

Men du sier at du vet at andre får det dekket, hvorfor spør du her da? Da må du jo gå igang med søknadsprossesen og snakke med legen din. Vi her inne kan ikke vurdere for deg om du er en av de staten ønsker å sløse bort penger på. Det er kirurgen. Dersom kirurgen mener du stiller i den gruppen som kan får silikon på statens regning, så får du silikon på statens regning. Om han ikke mener det så må du vurdere å betale selv. Vi har fortalt deg hvordan du skal gå fram, så da er det bare å bestille en time hos legen i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør jo fordi jeg vil ha erfaringer fra de som har gjort det på denne måten.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det egentlig så ille om en jente får dekket silikon av staten når hun ikke har bryster som vanlige jenter har?

Det blir jo som å mangle en kroppsdel og at man får en protese får det.

ts

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...