Neytiri Skrevet 20. januar 2012 #901 Del Skrevet 20. januar 2012 oh ja, nei folk har vel forskjellig erfaring. Kanskje hun hadde forbundet potta med noe vondt siden hun hadde vært forstoppet?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 20. januar 2012 #902 Del Skrevet 20. januar 2012 Jeg satt Murmel på potta så vidt tidligere i dag, og det var i hvert fall ikke noe problem å få tissen hans til å peke nedover, det skjedde helt naturlig. Jeg håper virkelig ikke den spretter opp om han begynner å tisse, men ser ikke helt det for meg? Får hun druer, O'hara? Murmel hadde jo også treg mage, og jeg føler ikke at laktulose hjelper noe særlig lenger. Det gjør derimot druer. Han får røde, men vet ikke om det er forskjell på dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 21. januar 2012 #903 Del Skrevet 21. januar 2012 Goffel vil ikke sitte på potta, blir bare hyling. Tror han syns den er litt kald Har sett at det finnes doring med stige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 21. januar 2012 #904 Del Skrevet 21. januar 2012 Murmel har sittet der om morgenen og kvelden nå, så langt ikke gjort noe annet enn å sitte der, men han liker å sitte der i det minste. I dag har vi vært i bursdag til nevøen min, og jeg er utrolig sliten. Blir mye lyd og bråk der borte når de samler familiene sine. Murmel har bare sovet 2 x 45 minutter i dag, og vi kom hjem så sent at han ikke fikk lagt seg før 19, så han sluknet som en stein etter å ha spist to porsjoner grøt til kveldsmat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 22. januar 2012 #905 Del Skrevet 22. januar 2012 Vinteren er så fantastisk når det er sol og ca -4 grader, jeg blir så lykkelig! Murmel og jeg har vært med søsteren min og sett på skøyteløp. Burde hatt med skøyter selv, men det har jeg ikke. Søsteren min sa mamma sine ligger på loftet hennes og at jeg kan få de, så da satser jeg på det. Er vel sikkert 15 år siden jeg gikk på skøyter sist, så det kan jo bli spennende. Murmel har i hvert fall storkost seg, han fikk kakao for første gang! Kakao laget med havremelk var ikke så verst, jeg hadde gruet meg litt til det, men det ble godt nok. Jeg er ikke sånn veldig glad i kakao uansett, men Murmel elsket det. Nå ligger han ute i vogna si og sover, mens jeg sitter her og prøver å få varmen i meg. Funderer på om det er noe vits å kjøpe skibukser denne vinteren i det hele tatt? I fjor hadde vi jo snø til langt uti april, men det spørs om det blir sånn i år da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 23. januar 2012 #906 Del Skrevet 23. januar 2012 (endret) I går bæsjet han på potta! Riktignok bare bittelitt etter å ha bæsjet i badevannet sitt, men det er ikke viktig.... Endret 23. januar 2012 av Marmot Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 23. januar 2012 #907 Del Skrevet 23. januar 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 23. januar 2012 #908 Del Skrevet 23. januar 2012 Så flink han er! Vi skal ut å kjøpe potte etterpå vi, håper hun forstår hva den kan brukes til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 23. januar 2012 #909 Del Skrevet 23. januar 2012 Hurra!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 23. januar 2012 #910 Del Skrevet 23. januar 2012 Så flink han er! Vi skal ut å kjøpe potte etterpå vi, håper hun forstår hva den kan brukes til Det tror jeg egentlig ikke de gjør, jeg tror bare det er en naturlig sittestilling å bæsje i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 23. januar 2012 #911 Del Skrevet 23. januar 2012 Det tror jeg egentlig ikke de gjør, jeg tror bare det er en naturlig sittestilling å bæsje i. Nei, det tar nok lang tid det Prøvde å sette henne på den isted, og sa at hun kunne tisse på den, også sa jeg "tssss" Hun krabbet fort av, men hver gang hun har sett potta nå i etterkant har hun sagt "tssss" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 23. januar 2012 #912 Del Skrevet 23. januar 2012 Så herlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 23. januar 2012 #913 Del Skrevet 23. januar 2012 Jeg har hele tiden brukt "tisse" og "bæsje", så hun kan nå svare "tss" når jeg spør om hun vil tisse. Setter henne på do/potta og så tisser hun Min oppfattelse er at hun skjønner hva hun skal, for hun tar i når hun vil bæsje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 23. januar 2012 #914 Del Skrevet 23. januar 2012 Ja, men hun er jo vant med det. Murmel har aldri sittet på en potte før, jeg tror ikke han insinktivt skjønner hva den er til. Var der jeg mente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 23. januar 2012 #915 Del Skrevet 23. januar 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 23. januar 2012 #916 Del Skrevet 23. januar 2012 Min lille Murmel er en treiging, men i dag har han altså reist seg opp ved bordet for første gang! I tillegg har han, som har akt seg på rumpa siden september, nå plutselig begynt å krabbe. Når jeg leser om andre barn, yngre barn, som har begynt å gå, blir jeg nesten litt lei meg. Murmel var syk i to mnd. pga. melken, og utviklingen hans stoppet helt opp. Han er laaaaaangt unna å gå kunne gå, han nekter å gå med støtte også. Det er klart det ikke er noe å bekymre seg for, men jeg synes det er litt trist likevel. Tenker at jeg burde jo skjønt mye tidligere at uansett hvor normalt helsesøster og fastlege sa det var at han sov 20 timer i døgnet, nektet å spise, bare var sutrete osv. så var det faktisk ikke det. Jeg klarer ikke engang se for meg at han går til sommeren, men han gjør vel forhåpentligvis det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 23. januar 2012 #917 Del Skrevet 23. januar 2012 (endret) Åååh, flinkingen!! Det er lett å sammenligne med andre barn, såklart er det det! Men det er individuelt - heldigvis Jeg synes det var trist når N begynte å gå, selv om jeg var veldig stolt! Jeg følte babyen min plutselig forsvant! Og hun var jo veldig tidlig ute. Tror jeg ubevisst hadde forberedt meg på at hun kom til å gå når hun var rundt året, kanskje du og gjorde det? Og derfor ble det en "skuffelse" (misforstå meg rett) når det gikk to forskjellige veier med dem? Og du må iallefall ikke klandre deg selv for at du ikke skjønte at han reagerte på melken!! Du hørte jo på fagfolk. Endret 23. januar 2012 av Neala Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 23. januar 2012 #918 Del Skrevet 23. januar 2012 Nei, jeg tror det for min del handler mer om at jeg så at han var syk og at han gikk tilbake i utvikling, men ble ikke hørt. Måtte krangle meg til henvisning til barnelege, og når jeg endelig fikk det løsnet alt. Det hadde ikke gjort meg noe om han var litt sen hvis han bare var sånn, men jeg synes det er trist fordi han kunne så mye som forsvant mens han var syk, og nå må han lære alt det på nytt. Og jeg ser at han blir lei seg når andre unger på samme alder løper fra ham. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 23. januar 2012 #919 Del Skrevet 23. januar 2012 (endret) Så gøy at han reiser seg opp Jeg tror ikke J kommer til å gå (selv) på en liten stund heller, hun er absolutt ikke interessert i å slippe seg, setter seg bare ned. Og balansen hennes er heller ikke god nok til at hun kan gå enda heller.. Men de går når de vil gå selv Endret 23. januar 2012 av Jesse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 23. januar 2012 #920 Del Skrevet 23. januar 2012 Nei, jeg tror det for min del handler mer om at jeg så at han var syk og at han gikk tilbake i utvikling, men ble ikke hørt. Måtte krangle meg til henvisning til barnelege, og når jeg endelig fikk det løsnet alt. Det hadde ikke gjort meg noe om han var litt sen hvis han bare var sånn, men jeg synes det er trist fordi han kunne så mye som forsvant mens han var syk, og nå må han lære alt det på nytt. Og jeg ser at han blir lei seg når andre unger på samme alder løper fra ham. Ja, jeg skjønner det. Det er sykt hvor ofte det faktisk skjer at foreldre må krangle seg til videre undersøkelser - og så viser det seg at det er noe som ikke stemmer. Så det forstår jeg veldig godt. Spesielt når det var så lite som skulle til! Ang det siste du sier. Da hadde jeg og blitt veldig lei meg på hans vegne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg