Gå til innhold

Blåbærmuffins prøvedagbok, søskenjakten er i gang.

Blåbærmuffin

Anbefalte innlegg

Flott! Forkjølelsen har blusset opp igjen og jeg er så tett at jeg sliter med å sovne til tross for en dundrende hodepine og en kropp som sikkert kunne ha sovet i hundre år! Må vel bare begynne å telle sauer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God bedring!! :klemmer:

Tusen takk :hug: Er heldigvis bedre nå selv om jeg er litt gruggy i halsen enda. Det slipper vel snart tenker jeg :)

I dag er jeg trøtt som en svamp etter å ha vært oppe med lille T som ikke hadde planer om å sove i natt. Tror klokka ble halv 3 før hun roet seg ned og jeg endelig sovnet. Kjenner slike ting er utrolig mye mer slitsomt nå enn før jeg ble gravid, men sånn er det jo å ha to tette. Kan liksom ikke bare si at nå må du sove for mamma er sliten. Fungerer iallefall ikke!

Nå sover T dupp igjen og jeg ligger langflat i senga å slapper av med pcen. Skal prøve å duppe litt etterhvert jeg også å krysse fingrene for at hun dupper til halv 2 iallefall. Er så variabelt med søvn at jeg aldri vet helt hva jeg kan forvente. Heldigvis sover hun mer nå enn hun gjorde når hun var liten baby.

Jeg har begynt å planlegge nytt barnerom inni hodet mitt nå, eller retter sagt rommet T skal få når det kommer en ny baby i hus. Jeg kunne egentlig ha tenkt meg å ha begge barna på samme rom så lenge det går, men om det lar seg gjøre må vi nesten se ann. Er jo enda lenge til Lillebrøster skal sove noen annen plass enn inne til oss om natten, men er morro å planlegge barnerom i hodet fordi :)

Ellers er formen forsåvidt ganske så bra. Jeg er ikke antydning til kvalm og kjenner igrunn ikke så mye til at jeg er gravid. Nå er det faktisk bare 6 uker igjen til UL, og jeg kjenner jeg gleder meg veldig. Det blir så spennende :) Er veldig greit å se det som er inni magen når man ikke kjenner noe til det. Det synes jeg sist også.

Har også begynt å tenke litt på navn. Guttenavn har vi klart, men jentenavn er vanskelig. Skal liksom passe med storesøster sitt også, samt være fint. Vanskelige greier det der altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Isj, kjedelig med nattevåk når man er trøtt som en strømpe.. Deilig så lenge de sover på dagtid iallefall :lur:

Vedr barnerom har jeg hørt flere som har to på samme rom (vi vurderer det selv også...) lille må jo sove på rommet vårt første tiden, men tenker at det kan være koselig å hvertfall gjøre et forsøk på romdeling etter det.. Bra vi er flere som tenker samme tanken :nigo:

Når skulle du på UL? Jeg har bestilt den dagen jeg er 12+2, var det sist også.. Spennende :sjenert:

Håper du har en fortsatt fin dag!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woho, jeg har tatt steget å flyttet inn i gravid dagbok. Får håpe spira klamrer seg fast slik at den kan fortsette å være her :):danse:

Hei!

Isj, kjedelig med nattevåk når man er trøtt som en strømpe.. Deilig så lenge de sover på dagtid iallefall :lur:

Vedr barnerom har jeg hørt flere som har to på samme rom (vi vurderer det selv også...) lille må jo sove på rommet vårt første tiden, men tenker at det kan være koselig å hvertfall gjøre et forsøk på romdeling etter det.. Bra vi er flere som tenker samme tanken :nigo:

Når skulle du på UL? Jeg har bestilt den dagen jeg er 12+2, var det sist også.. Spennende :sjenert:

Håper du har en fortsatt fin dag!

Er utrolig slitsomt og frustrerende når de små ikke vil sove og det heller ikke er noe som plager de. Er de syke, har drømt eller andre ting er det liksom greit, men når de bare ikke vil sove fordi det er mer spennende å være våken kjenner jeg at jeg får litt kort lunte :P Prøvde til og med å ta henne med opp i sengen vår, men det var totalt uaktuelt å i det heletatt legge seg ned. Hvorfor kan ikke noen gi meg en prosent av den energien der sier jeg bare!

Jeg kjenner det hadde vært utrolig praktisk med de små på samme rom iallefall, men om nestemann ligner på storesøster tror jeg ikke det lar seg gjøre. Hun sover desidert best om hun sover alene uten forstyrrelser, og har aldri egentlig klart å finne roen når hun har delt rom med oss eller f.eks i vogna. Hun sov aldri dupper på over 30 min fram til hun var nesten 9 månder da jeg begynte å legge henne ned i senga isteden for i vognen endret det seg. Nå husker jeg ikke sist hun sov i vognen en gang. Ikke verdens letteste unge når det kommer til søvn :P

Bestilt UL til uke 11+5 denne gangen. Sist var jeg på 12+2 jeg også ;) Fikk vite kjønnet og hele pakka den gangen, så har et ørlite håp om det samme denne gangen også, men vet jo det er veldig tidlig. Får bare vente å se. Er ikke så nøye hva det blir uansett så lenge det er en frisk liten tass der inne :)

I dag har vi vært i pirbadet å kost oss. En flott familedag med andre ord. Jeg tror desverre mamman var mer sliten enn lille tupp når vi kom hjem igjen, men sånn er det nå. Hun sovnet iallefall godt til kvelden i dag så da satser vi at det holder seg sånn til i 8 halv 9 tia i morgen ;)

Nå har jeg funnet senga mens gubben er ute å lager veranda. Flinking! Jeg ble så frossen av å holde på litt ute isted så var utrolig godt å legge seg i senga gubben hadde lagt inn ei stor varmeflaske i :rodmer:

Ferien går mot slutten og jeg kjenner jeg gruer meg til å være hjemme alene igjen. Utrolig hvor fort man legger seg til vaner med å sove lenge om morgenen altså! :rolleyes:

Nå skal jeg sove å forhåpentligvis uavbrutt frem til i morgen. :sleeping:

God natt alle sammen :klem:

Endret av Blåbærmuffin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å se deg over i graviddagbøkene :D

Helt enig i at det er vanskelig med navn! Vi har noen alternativer klare, men det gjenstår jo å se om det passer til barnet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen!

Ja, det er sikkert flere utfordringer enn fordeler mht romdeling.. Men jeg tenker på så koselig det kunne være (om det hadde fungert...) med eventyr og småpludring før sovetid og at storebror (for vår del som har S fra før) kan hjelpe lillebrøster med div på morgenen.. Husker hvor stas vi synes det har når vi campet på samme rom når vi var små :rodmer:

Mm, samme mht kjønn her også.. Bare den lille er frisk og har det bra der inne. Kjenner jeg grugleder meg skikkelig til denne datoen, det er så spennende på en alvorlig måte.. En skjør og litt skummel kikk inn til noe heeelt utrolig :strix:

Høres ut som om dere har hatt en fin dag i pirbadet.. Merker at jeg er ekstra sliten om dagene jeg og.. Er mye som skjer i kroppene våre, så det er vel normalt.

Gleder meg til å følge deg videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å se deg over i graviddagbøkene :D

Helt enig i at det er vanskelig med navn! Vi har noen alternativer klare, men det gjenstår jo å se om det passer til barnet da.

Takk for det :) Måtte nesten ta sjansen nå :) Navn er fryktelig vanskelig. Vi er superfornøyde med T sitt navn, men nå er det liksom så mye vanskeligere enn første gangen. Blir sikkert lettere etterhvert :)

Hei igjen!

Ja, det er sikkert flere utfordringer enn fordeler mht romdeling.. Men jeg tenker på så koselig det kunne være (om det hadde fungert...) med eventyr og småpludring før sovetid og at storebror (for vår del som har S fra før) kan hjelpe lillebrøster med div på morgenen.. Husker hvor stas vi synes det har når vi campet på samme rom når vi var små :rodmer:

Mm, samme mht kjønn her også.. Bare den lille er frisk og har det bra der inne. Kjenner jeg grugleder meg skikkelig til denne datoen, det er så spennende på en alvorlig måte.. En skjør og litt skummel kikk inn til noe heeelt utrolig :strix:

Høres ut som om dere har hatt en fin dag i pirbadet.. Merker at jeg er ekstra sliten om dagene jeg og.. Er mye som skjer i kroppene våre, så det er vel normalt.

Gleder meg til å følge deg videre :)

Ja, og ikke minst er det jo en trygghet å vite at det alltid er noen der. At de aldri er alene. Vi får nesten bare se hvordan det går. Er jo ikke akkurat snakk om at det skal gjøres i morgen uansett :P

Jeg kan være modig nok til å si at jeg denne gangen faktisk har et større ønske om det ene kjønnet, men det gjør ingen verdens ting om det ikke blir slik. Er frisk baby er øverst på ønskelisten så kommer kjønnet i andre rekke :) Tror Ul blir mer realistisk denne gangen. Sist var det jo også veldig koselig, men at det var en baby der inne var liksom ikke så lett å forstå, og enda mindre at den faktisk skulle ut :P Denne gangen vet man jo hva man går til og ikke minst hva man kan forvente selv om det sikkert ikke blir slik man forventer denne gangen heller :P

Kjenner jeg er i god form om formiddagen, men når klokka tikker forbi 5-6 på ettermiddagen kan jeg egentlig bare legge meg ned, selv om det selfølgelig ikke går :P Jeg kjenner jeg angrer meg på at jeg sa nei til barnehageplassen vi fikk tilbud om og håper vi får et nytt tilbud ganske snart. Hadde vært greit å ha noen rolige morgener i uka alene kjenner jeg :P Vi får se hva som skjer men håper vi får en plass om ikke så alt for lenge :)

I dag skinner sola her i Trondheim igjen, og dagen skal brukes utendørs. Regner med det blir grilling etterhvert antageligvis sammen med naboen om jeg kjenner oss rett ;) Utrolig trivelig med koselige mennesker som nabo altså. Lille T pleier å stikke av å gå på besøk alene innimellom selv om en av oss følger etter. Kanskje ikke så rart, hun pleier å få is når hun kommer dit :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det spreller og herjer inni magen min så er det ennå litt vanskelig å skjønne at det er et lite menneske inni magen min, så er sikkert lettere å skjønne andre gangen ja :)

Vi syns og at navn er kjempe vanskelig, vi har 3 navn og samboer vil vente til gutten er født før vi bestemmer oss, mens jeg har litt lyst å bestemme oss nå, og heller ombestemme om når han er født om navnet ikke passer :P

Kos deg i finværet! God helg! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det spreller og herjer inni magen min så er det ennå litt vanskelig å skjønne at det er et lite menneske inni magen min, så er sikkert lettere å skjønne andre gangen ja :)

Vi syns og at navn er kjempe vanskelig, vi har 3 navn og samboer vil vente til gutten er født før vi bestemmer oss, mens jeg har litt lyst å bestemme oss nå, og heller ombestemme om når han er født om navnet ikke passer :P

Kos deg i finværet! God helg! :blomst:

Sist hadde vi navnet klart ganske tidlig. Begge var enige å synes det var fint. Fikk jo vite kjønnet allerede i uke 12 sist så hadde egentlig god tid på å bestemme oss også. Synes guttenavn er lettere enn jentenavn da :P

Her er formen dalende vil jeg si. I går lå jeg i senga med hodepine, småkvalme og svimmelhet nesten hele dagen. Takk gud for at gubben har ferie sier jeg bare! I dag er formen litt bedre, men fortsatt ikke noen storform. Håper virkelig ikke det er sånn den skal være de neste ukene når jeg skal være alene hjemme med T.

I dag og i morgen skal iallefall dagene brukes til å smale energi mens gubben er hjemme. Ikke helt overbevist om at det hjelper noe særlig, men verd å prøve iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja utnytt at gubben er hjemme ;)

Yay 6 uker :danse:

Nå sente jeg T og gubben på butikken for å handle godis til meg :P Snakk om praktisk, både alene tid og ikke minst ender den opp med godis :P Lørdagen lenge leve sier jeg bare :P

Heldigvis har gubben mulighet for hjemmekontor om formen blir helt grusom. Han kan f.eks ta hjemmekontor fram til T dupper å dra på jobb da, så kan jeg jo slappe litt mer av enn om han er borte hele dagen. Vi får se litt ann hvordan vi gjør det.

Ettersom jeg går på AAP er det ikke så lett for han å ta ut ulønnet permisjon da han har nesten den eneste inntekten i familien, men vi finner vel på noe. Han har vel rett på permisjon om jeg er for dårlig til å ta meg av T også. Barnepasser syk eller hva det nå heter...

6 uker :strix::bolledeig:

Legg deg på lading og samle krefter :nigo:

Håper dere får bhgtilbud!

Jeg ligger ;) I senga faktisk. Katta holder på å snur opp ned på huset og hundene sitter i bur og er heller ikke helt fornøyde med at moren ikke er storform. Skal ringe kommunen på mandagen, så kaskje det er noe ledig i nerheten. Vi får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke er helt på blåbærtur så kan kanskje helsestasjonen kan skrive noen ord til kommunen så dere går litt foran i barnehagekøen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOHO, jeg har overlevd den første morgenen alene med T! Kan ikke si det har vært veldig behagelig, men nå er hun i seng for å duppe så da håper jeg formen min er mye bedre til hun våkner. Vi startet dagen kvart over 7 i morrest, og det er alt for tidlig for en gravid mamma kjenner jeg! Lurer på om jeg skal lage meg en deal med gubben resten av uka, at han kan gi henne frokost før han drar på jobb. Tror det hadde gjort alt mye lettere. Det er nemlig ikke ønskedrømmen å bli vekt alt for tidlig, får å så sitte å sniffe leverpostei :kvalm:

Nå skal jeg ringe oppvekst kontoret og forhøre meg angådende barnehageplass, for å så legge meg å sove så lenge T sover. Håper virkelig de timene etter duppen før pappan kommer hjem blir hakket lettere enn de til nå i dag har vært!

Kjenner det skal bli noen lange uker om ikke formen bestemmer seg for å sammarbeide litt altså. Er ikke sånn super duperkvalm, men kvalm nok til at jeg virkelig ikke er i noen form til å sitte å leke på gulvet, for å ikke snakke om supertrøtt. Holdt på å sovne i soffan i dag mens T lekte vedsidenav! Aldri skjedd før.

Huff nei, nå skal jeg slappe av litt å krysse labbene for at formen blir bedre til T våkner. Håper hun sover lenge!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Hvordan gikk resten av dagen? Og ikke minst tlf til bhgkontoret?

Håper formen er ok og at dagene sniker seg av gårde på en fin måte for dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hvordan gikk resten av dagen? Og ikke minst tlf til bhgkontoret?

Håper formen er ok og at dagene sniker seg av gårde på en fin måte for dere!

Resten av dagen gikk helt ok. Gikk rett i seng når mannen kom hjem fra jobb og ble der til i morrest. Dagen i dag har gått litt bedre heldigvis, og i morgen sender vi T på hytta med besteforeldrene slik at jeg kan slappe av i et par dager.

Skjønner meg ikke helt på denne formen. Er svimmel, trøtt og små uggen.. Kan ikke huske at det var sånn sist, men igjen sist sov jeg jo mye mer enn jeg gjør nå, så kanskje derfor det ikke ble så ille også. Hvem vet.

Angående barnehageplass så er det faktisk ikke en eneste ledig plass for barn under 3 år i hele komunnen! Med andre ord, er det bare å vente å håpe på at det kommer opp noe. Jeg skal ringe tilbake på mandagen om jeg ikke har hørt noe innen da, for jeg ser helt klart behovet for å få noe snart nå.

Hadde gjort samvittigheten litt bedre også å vite at T hadde fått mer å bryne seg på enn jeg kan gi henne og spesielt nå når jeg ligger som et slakt i soffan når jeg er alene med henne. Ikke mye stimulanse kan man si. Men hun er veldig flink da, leker seg selv og kommer å koser med mamman sin. Faktisk ikke vært noe sutring i det hele tatt de to dagene vi har vært hjemme nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe at det ordner seg, kanskje noen med et barn under 3 år flytter snart ;) Bra at du får en pause når T drar på hytta :) Du får sove masse da. Håper kvalmen går over snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe at det ordner seg, kanskje noen med et barn under 3 år flytter snart ;) Bra at du får en pause når T drar på hytta :) Du får sove masse da. Håper kvalmen går over snart!

Ja, får krysse fingrene :)

Nå har besteforeldrene vært å hentet T og de er på vei til hytta. Tror nok de får noen fine dager, med blåbærplukking og alt som hører med :) Det kjennes godt å skal ta vare på bare seg selv i noen dager, men på en annen måte er det litt trist og tomt også. Er første gang hun skal være borte så lenge så kjenner det river litt i mammahjertet. Heldigvis vet jeg at hun blir tatt godt vare på og hun kjenner mormor og bestefar veldig godt så går nok kjempe bra :)

Formen er bedre i dag også, så håper at et par dager uten noe på planen nå skal få den til å bli som før igjen. Ikke vært kvalm i heletatt i dag, men fortsatt litt småsvimmel og ikke helt i slaget. Får virkelig håpe det gir seg fort, dette er nemlig slitsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...