Gå til innhold

Hvor mye mer sexy er en veltrent kropp vs vanlig kropp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sånn ut av nysgjerrighet regner jeg med du skjønner at det skal absurd mye løfting (gjerne forsterket med dop) for å se slik ut?

Ja, det er jo nettopp det jeg ikke liker. Det er greit med lett overvekt, det er greit med en bamse av en kar, og det er greit med muskler - jeg synes bare ikke det ser fint ut når det ser ut som om man bevisst har bygget opp og formet hver eneste en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke så opptatt av kroppen egentlig. Men jeg liker ikke når mannen blir for tynn, for da føler jeg det blir helt rart siden jeg er "normal" (ikke lubben, ikke tynn). Og så liker jeg det ikke når mannen har mye fett på kroppen, for det synes jeg både er uattraktivt og vitner om en dårlig livsstil.

Men om mannen er normal eller veltrent har ikke mye å si. Da bryr jeg meg mer om personlighet og utstråling.

Noen veltrente mennesker har jeg utrolig mye respekt for, mens andre får jeg litt lyst å le av. Et eksempel er to menn som jeg kjenner. Han ene trener mye både på treningsstudio (styrketrening og kondisjonstrening), og jogging og fjellturer ute. Han spiser sunt og variert. Men først og fremst er han kjempehyggelig som person. Han har jeg utrolig mye respekt for.

Han andre trener omtrent kun styrke, men er en av de som daffer rundt på senteret mer enn han trener. Han trener så og si aldri kondisjon. Han spiser enorme mengder mat, og da aldri grønnsaker og frukt, men bare kjøtt, poteter og saus. Han har ikke sosiale antenner, og er faktisk ganske uintelligent. Fyren har en del muskler, men ser bare merkelig ut. Jeg har ikke særlig respekt for ham..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel smak og behag som med alt annet. Selv mener jeg at jeg ligger på en slags mellomting mellom dvask og trent :-)

Det så bra ut, ja!

Jeg vil gjerne ha mannfolket mitt breiskuldra og v-forma, men det må altså være fett utenpå musklene. De andre bildene som er posta her traff ikke meg overhode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo nettopp det jeg ikke liker. Det er greit med lett overvekt, det er greit med en bamse av en kar, og det er greit med muskler - jeg synes bare ikke det ser fint ut når det ser ut som om man bevisst har bygget opp og formet hver eneste en.

Den er grei. Mente mest bare at det skal svært mye jobb til for å se omtrent halvparten så muskuløs ut også - det mange omtaler som "normal" er i virkeligheten langt fra gjennomsnittet i hvert fall. Forøvrig helt enig i at han fyren så altfor oppumpa ut. Olje og glattbarbert hjelper ikke på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn ut av nysgjerrighet regner jeg med du skjønner at det skal absurd mye løfting (gjerne forsterket med dop) for å se slik ut?

Nesj da, han hadde ikke unormalt store muskler for en som trener normalt mye. Lav fettprosent bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hva med kvinnekroppen? veltrent eller vanlig?

Litt chubby er best, men utrente kropper ser sjelden bra ut - lite fett eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Litt chubby er best, men utrente kropper ser sjelden bra ut - lite fett eller ei.

er ikke det å være chubby og utrent noe av det samme da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med kvinnekroppen? veltrent eller vanlig?

Trent, men ikke overtrent :)

er ikke det å være chubby og utrent noe av det samme da?

det lurte jeg også på :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest birry93

Nei det går fint an å være utrent uten å være chubby. En kamerat av meg er forholdsvis slank, men han har ikke en eneste synlig muskel. Jeg liker ikke å kalle folk for "pingle", men...... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det går fint an å være litt rund selv om man trener mye. Dette er jo gjerne de flotteste kvinnene spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannee

Jeg synes ikke det betyr så mye. Men foretrekker vanlig, for da kan man ligge mykt inntil og kose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

En sterk, veltrent kropp med masse muskler vinner overlegent over en "vanlig" en, for min del.

Endret av Trigger88
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det er en del vanlige kropper her som er vanlige i den forstand at det folka som kaller dem vanlige pleier å tenne på ;)

At bodybuilders er for spesiellt interesserte tror jeg er en liten digresjon her, man kan vel like en trent kropp uten at det er en bodybuilder det er snakk om? Selv har jeg gått på treningssenteret to ganger i uka og er fullstendig amatør. Tror fortsatt ikke de muskelene gjør meg noe negativt?

Det øyeblikket man definerer seg sånn at man vil ha en fyr med noe muskler, lite fett og veldefinert rumpe er vi inne i "fyr som trener" land, veldigveldig få som er sånn uten å trene på en eller annen måte. Og veldig få som er sånn fysisk aktive at de er sånn naturlig ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag fixar inte muskelknuttar. Det är en direkt turnoff för min del! Det ser så onaturligt och fåfängt ut i mina ögon. Jag skulle säkert kunna ändra mening om jag träffade en sådan kille som jag blev kär i och såg personen bakom, men generellt sätt så undviker jag muskelknuttar.

Edit: Med muskelknutte menar jag inte bodybuilder utan bara någon som har en stor förkärlek till gymmet. Den här killen är för vältränad för min smak.. Däremot måste killen vara sund och ha lite muskler! En frisk människa är en bra människa. Men att vara för upptagen av hälsa och träning är inte sexigt.

Endret av Evelyne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildet som verserer her inne av en veldig veltrent fyr, er langt i overkant. Ikke fordi det ikke ser bra ut, men fordi det opplagt er en fyr man aldri ser, han bruker all tid på å trene.

Det er fint med noen som trener en del - gjerne en god del - men ikke så mye at det blir en (etter min definisjon) en besettelse.

Sånn syns jeg er fint

Endret av Sissan9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg liker ikke for tynne eller for tykke menn.Ikke alt for pøsete menn heller. Men en normal mannekropp kan være likefint som en med definerte muskler. ALT for mye muskler er ikke fint heller, det er for...hardt? :sjenert:

En mann som liker å ta vare på kroppen sin er turn on :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom Welling

Ian Somerhalder

Matt Bomer

Dervettdu. Ligner heldigvis på kjæresten min alle tre! Hehe.

Har skikkelig oppheng på fine rygger. De er ganske rake, med litt bredde ved skuldrene.

Altså er det viktig å løfte vekter riktig og/eller å trene noe, så man ikke blir lutet og slapp eller krumbøyd - det er det minst attraktive, synes jeg.

Endret av Bunyan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes en bra "ramme" er viktigst. Høy med brede skuldre :rodmer:

Muskuløst er også bra! Men det kan gå litt for langt.

Når jeg ser på de mest muskuløse guttene på treningsstudiet så mangler en del av de hals. Vet ikke om det har sammenheng med at skuldrene er for mye trent kansje? Kombinert med veldig kraftige armer som ikke kan holdes ordentlig inntil overkroppen, ser det litt anstrengt ut.

Men for all del mange utrolig flotte gutter på treningssenteret også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...