Gå til innhold

Veksthuset II

Klematis

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hjemme med syk Vesla i dag. Kjedelig, for jeg har egentlig brukt opp sykt-barn-dagene mine for i år... :sukk: Men mannen er bortreist, så da er det ikke så mye valg.

Bæsja 4 ganger før vi kom oss ut fra badet i morges. Og fikk litt panikk og visste ikke helt hvor hun skulle gjøre av seg når hun kjente det kom. Stakkar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk pusilus. Det var over like fort som det kom, egentlig. Ble en bleie til et par timer etter morgenstellet, og så var det helt slutt... Føler meg som litt hysterisk mor som holdt henne hjemme, men akkurat da valget måtte tas virket det som det eneste rette.

Lat lørdag i dag. Ingen planer hele helga. Må vel en liten tur ut av huset i dag og handle litt basisvarer. Hadde helt sikkert klart oss fint uten også. Kanskje vi heller skal gå igjennom fryseren og se hva vi kan lage av det vi har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig greit å holde barna hjemme når de har mange bleier sånn....ikke noe moro når det går diare i barnehagen :sjenert:

Gå gjennom fryseren ja...høres kjent ut :fnise:

Håper du har hatt en fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble tur i fryseren. Men det har ikke akkurat vært en spennende mathelg. Spesielt ikke for Vesla, stakkar. Har gått i brød og grøt for hennes del for det meste, har dårlig samvittighet for det...

Og endte opp med å bestille pizza i dag... :sjenert: Og den hele kyllingen jeg tok opp i går ligger fremdeles i kjøleskapet. Håper den holder seg til i morgen? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kyllingen holder seg nok helt fint til i morgen :) Nå fikk jeg lyst på kyllingfrikasé :sikle: (Mammas kyllingfrikasé for å være nøyktig :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt å prøve meg på å steke kylling tredd på en ølboks, som lovprises i diverse matblogger. Nå skal jeg ut noen timer rett fra jobb i morgen, og er veldig usikker på om jeg får mannen til å adoptere prosjektet... Spesielt siden jeg også har lovt at vi skal ha med kake i barnehagen onsdag, men ikke har tid til å bake den... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Lite innom her for tiden...

Graviditeten går det fremover med :) Sliter litt med bekkenet, spesielt symfysen (skjøten på fremsiden). Knekker fælt der innimellom og det går en del ut over nattesøvnen siden det er så vondt å snu seg. Har fått time hos lege på mandag for å få noen tips, eventuent bli henvist til fysio og muligens få en gradert sykemelding. Til nå har jeg brukt opp alt jeg har av fleksitimer for å kunne sove litt ekstra de dagene det har vært som værst.

Jeg har vel så vidt nevnt her tidligere at jeg har slitt med depresjon/nedstemthet en stund, og slitt spesielt med motivasjonen på jobb. Går nå ukentlig til psykolog for å prøve å finne ut av det her.

"Dessverre" så kommer det frem at det nok stikker dypere enn jobben, og at det nok er problemer mellom meg og mannen som også forplanter seg dit. Ikke så lett å godta, i grunn... :sukk: Spesielt ikke i en tid som dette, der alt liksom skal være rosenrødt. Sliter litt med skyldfølelse for å det hele tatt ha planlagt og blitt gravid igjen når ting er som de er. Har liksom prøvd å feie det under teppet, på et vis. Har tenkt at det bare er jeg som ser litt svart på alt siden jeg sliter med motivasjon på jobb. Så det var IKKE noe koselig når mannen innrømte at han synes hele forholdet bare hadde vært trist de siste to årene :tristbla:

Men vi er hvertfall begge enige om at det er ting vi må jobbe med. Og bare det å så vidt ha startet å snakke om det, gjør at det går mye bedre allerede. Tenkte å prøve oss på et kommunikasjonskurs for par, eller noe slikt. Helst et helgekurs på (spa?) hotell ;) Har ikke funnet noen som passer veldig godt enda, må jo nesten få det til før fødsel. Etterpå blir det litt vanskeligere å bare dra bort en helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, Klematis, så kjedelig! :klemmer: Jeg håper dere får løst opp i den værste floka før minstemor kommer! Det viktigste er jo at du er klar over problemet og at dere jobber sammen om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klematis, det hørtes ganske kjipt ut med problemer i forholdet. Men livet er nå engang slikt, det går opp og ned. tenk så mye bedre dere kan få det i fremtiden- stort potensiale der ;) Pasjonsblomst er håpløst optimist! Og nå har dere jo sett at dere har noe å jobbe med også, det er jo supert!

Håper dere finner ut av tingene..

Sender over litt pasjon og inspirasjon til glede og kos i hverdagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen tvil om at det å få barn koster både tid og krefter, og det er så lett å glemme å være kjærester midt oppi det hele. Flott at dere er ærlige mot hverandre, og ønsker å ta tak i dette før lillesøster kommer. Da har dere et veldig bra utgangspunkt for å komme dere velberget gjennom to småbarneperioder med vettet og hverandre i behold.

En gradert sykemelding høres riktig ut akkurat nå. Godt å kunne roe ned når man trenger det :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit å høre at du sliter med nedstemthet og motivasjon. Trist at dere har problemer - men også bra med åpenhet, ærlighet og ønske om å gjøre noe med det. Håper dere finner noe bra tilbud for å gå grundigere til verks - kan sikkert være greit for begge med en nøytral tredjepart som kan hjelpe dere å nøste opp.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Annonse

Jeg er her og alt går bedre. :) Både hjemme, på jobb og med energinivået. Fremdeles mye å ta tak i både her og der, men jeg har hvertfall fått hodet opp av sanden og begynt å rydde opp i rotet.

Har f.eks. fått gitt ifra meg en stor oppgave på jobb i dag, noe som blir veldig godt! Han som overtar og jeg er veldig uenige om hvordan jobben skal utføres, så det blir litt utfordrende. Men jeg har bestemt meg for å gi litt f... i det og la han kjøre sitt løp så får sjefen heller korrigere om det bærer helt galt avsted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at energinivået har blitt litt bedre og at du får litt "avlastning" på jobb selv om det er utfordrende å la andre overta. Jeg vet hvordan det er, heldigvis ser jeg ikke alt som skjer når jeg bare jobber 50%, men får med meg nok til å ikke være helt fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Hei - her har du jo dagbok! Jeg legger så sjelden merke til signaturer med lenker når det er tickere, for jeg blir liksom så opptatt av tickeren :)

Godt å høre at ting føles bedre :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...