Gå til innhold

Veksthuset II

Klematis

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Huff for en ekkel opplevelse :kose: Godt at du er ok igjen nå :klem:

Det er nok ingen fare å ta aspirin/lavdose Albyl-E i svangerskap, det blir ofte brukt ifbm IVF. Der er det ulike rutiner på hvor lenge man går på det, alt fra 12 uker til ganske langt ut i svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en fin lege du har :) Godt å bli fulgt opp aå bra :) Kan ikke skjønne hvorfor du ikke kunne få albyl-e...jeg går jo på det og det er for at blodgjennomstrømningen skal være optimal for den lille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi kommet oss på ferie. Formen er ganske skral... Svimmel og kvalm så og si hele tiden. Og så blir jeg utrolig fort sliten. Litt slitsomt å ikke vite om det kun er graviditetssymptomer eller noe annet også. Merker jeg får litt småangst og begynner å stresse om jeg er et utenfor mannens synsvinkel uten telefon... Ikke bra :tristbla:

I tillegg har jeg søren meg begynt å spotte :( Ikke mye, men lyse rosa. Vet det kan være helt ufarlig, men det kan også være starten på noe kjipere. Får bare trøste meg med at den dårlige formen teller i min favør...

Vet ærlig talt ikke helt hva jeg/vi gjør om det skulle gå galt nå. Før forrige ukes sykehusinnleggelse var jeg ikke bekymra i det hele, før det ville bare bli å prøve igjen med en gang. Nå er jeg ikke like sikker... Har også begynt å slå ifra meg tanken om å vurdere et tredje barn... Jeg er rett og slett blitt redd for å dø/få alvorlige varige men av å gå gravid :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, Klematis, så vondt jeg får av deg nå. :klem: Så fælt det må være å gå å bekymre seg sånn!

Håper at formen din blir bedre snart! Skulle du ikke ha vært en tur til legen igjen, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig dette bare er uskyldig spotting :) Det er jo helt vanlig, men skjønner godt at du blir redd. Jeg hadde dødd :fnise:

Håper ting roer seg ned og at formen blir bedre :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huffda, spotting i graviditeten er ikke noe særlig. Heldigvis er det som oftest ufarlig, krysser fingrene.

Håper spottingen avtar, og formen blir bedre, slik at du får nyte ferien bedre.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, nei dette var ikke noe kjekt å høre. Jeg håper at spottingen er ufarlig og at den lille har det bra. Jeg forstår godt at du er bekymret, og at tankene er mange. En god klem fra meg til deg, med et ønske om at du blir i bedre form snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: Klematis!

Innom og oppdaterer meg litt. er alt for dårlig på å følge med i andres dagbøker for tida. :flau:

Må ha vært skremmende med den sykehusrunden! Godt å lese at du kom deg til igjen, noe sånt vil vi ikke ha noe mer av! :nei:

Og vi krysser fingrene for at den spottingen er helt ufarlig. Utrivelig, men ufarlig. Spottet en del selv i starten av dette svangerskapet, og det gir ikke grobunn for god nattesøvn for å si det sånn. Man vil jo så veldig, veldig, veldig gjerne beholde spira. Satser på at dette går bra, at formen kommer seg, og at dere får kost dere på ferie.

:hug:

Endret av Nilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, jentene mine! :klemmer:

Ikke noe mer spotting nå, så det er jo bra! Formen er fremdeles litt staber, og sliter litt ekstra i varmen. Men kanskje litt bedre enn for et par dager siden?

Fremdeles redd for å være borte frem mannen, og spesielt redd for å være alene med Vesla uten noen i nærheten. Men det går seg vel til med litt øvelse... Godt det er ferie nå slik at vi tilbringer så og si hvert minutt av døgnet sammen alle tre ;)

Vi har det forresten veldig fint på tur. Litt mye pes med bagasje inn og ut av bilen, vi kan nok lære oss litt om lur pakking til en senere anledning. Vesla oppfører seg eksemplarisk. Koser seg i bilen og er blid hele dagene. Har blitt så utrolig flink til å snakke de siste dagene! Lange setninger og mange nye ord, bl.a. vindmølle og campingvogn.

Har kun nett på mobilen, så får ikke lyst så mye i andres bøker. Kommer sterkt tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med 9 uker! :strix:

Godt spottingen har stoppet og at formkurven er stigende! :nigo:

Så flink vesla er da! :rodmer: Det kan bli både og med biltur med disse små, så det er bra hun koser i bilen.

Det blir vel ikke mindre pikkpakk med en liten en til ;) Men med litt øvelse så blir det sikkert litt mer fornufig pakking etterhvert! Jeg er fæl til å stappe med meg alt mulig unødvendig når vi kjører bil. Og når vi flyr er jeg avhengig av Prampacken sånn at jeg får lurt inn "litt" ekstra i den. :fnise:

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det ikke har vært mer spotting :strix: Håper det holder seg slik nå og at formen din blir stigende :)

Herlig at Vesla trives da og ikke minst lærer nye ord :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

I går (10 + 4) kom jeg ned i hotellbaren akkurat idet mannen fikk servert en øl. Bartenderen/hotellverten eller hva jeg skal kalle ham sier: Du skal vel antagelig ikke ha noe å drikke... :sjokkert: Haha, vel tidlig å bli avslørt av en vilt fremmed 60-åring, synes jeg.

I dag måtte vi forresten vekke Vesla ti på ni for at vi i det hele tatt skulle få noe ut av dagen. Hverdagslivet kommer til å bli hardt for oss alle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er noen som har en egen evne til å se slike ting, har noen kolleger som har en graviditetsradar uten like...

Godt å lese at ferien er fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake fra ferie!

Tre uker på biltur hvor vi har kjørt helt til Italia og tilbake har gått over all forventning :jupp: Jeg har vært litt kvalm og svimmel, men hvertfall kvalmen har stort sett blitt bedre etterhvert.

Vesla har vært utrolig tålmodig! Vi har kjørt opp til 7-8 timer noen dager, og det har vært fint lite syting :) Hun har sittet og bladd i bøker og skravla det meste av tiden. Og når vi ikke har kjørt skal det jo så utrolig lite til for å begeistre henne. En liten rutsjebane eller en kort tur i bæremeisen, og hun er i himmelen. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært på svangerskapskontroll/oppfølging av sykehusinnleggelsen i dag. Veldig lite spennende som skjedde...

Fremdeles lavt blodtrykk og fikk beskjed om at svimmelhet var normalt. Alle prøvene jeg hadde tatt på sykehuset var visst fine, det samme var stoffskifteprøvene jeg tok før jeg dro på ferie. Han kjente på magen uten å si noe som helst om han kjente noe eller ikke. Og prøvde å lytte etter hjertelyd uten å finne den.

Fikk bestilt jordmortime om 4 uker, satser på at den blir litt mer spennende. Og så skulle han sende inn henvisning til UL. Blir vel i starten av oktober?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 uker i dag og har fortalt alle på jobben. Og nå blør jeg... :gråte:

Ganske mye, friskt blod. Men litt "utvanna" og har ingen smerter foreløpig. Mer og rødere enn da jeg blødde med Vesla...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser litt bedre ut i dag. Har blødd litt i løpet av natta, men aldri nok til å nå bindet. Rødt og friskt til ca 4 i natt, mens nå har det blitt brunt.

Akkurat nå har jeg større tro på at det går bra enn at det går dårlig. Håper bare legekontoret tar meg alvorlig denne gangen og sender meg på UL. Blir garantert en privat hvis ikke, men det får være grenser for hva de forventer vi skal gå gjennom uten å få noe skikkelig svar gjennom det offentlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Klematis!

Bare å holde på tanken om at det er vanlig å blø i svangerskapet. vanlig og ufarlig. Til det motsatte er bevist.. men absolutt godt å få sjekket opp. Lykke til med UL, håper du kommer til snarlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...