Genesis Skrevet 10. mai 2011 #21 Skrevet 10. mai 2011 Så du mener det er berettiget det TS kommer med? Mine eksempler er basert på at TS regner med at tilhørigheten til en ideologi er grunnet på overfladiske verdier som manglende sjans på gutta. Jeg er rimelig sikker på at suffragettene ble sett på som temmelig militante og ekstremistiske da de startet opp også.. Tror ikke du? Og hva er problemet til høyerekstremistene, mener du. At de har så kort hår? Jeg mener at hvis du føler en trang til å engasjere deg i Kvinnegruppen - Ottar anno 2011 er det noe som er riv ruskende galt i livet ditt. Det er en gruppe av og for mannshatere, og har ingenting med sunn feminisme å gjøre slik jeg ser det. Noe av problemet med høyreekstremister for mitt vedkommende er at de er rasistiske! Hva tenker du om saken? 2
Genesis Skrevet 10. mai 2011 #22 Skrevet 10. mai 2011 Rest your case my ass. Ser ikke sammenhengen mellom hva du skriver om kvinnegruppa Ottar som mannshat og militant feminisme, og bildet av styrelederen. Mener du at bildet av styremedlemmet bekrefter at kvinnegruppa Ottar er militant og mannshatende? Isåfall, hvordan henger dette sammen? Sannheten er at alle med et slikt utseende er mannshatere. Rett og slett fordi ingen menn vil ha noe som helst med de å gjøre. 3
Omega Skrevet 10. mai 2011 #23 Skrevet 10. mai 2011 (endret) Problemstillingen er kvinnegruppen Ottar i denne tråden. Stygge menn kan du diskutere i noen av de millioner andre hat-trådene mot menn her på KG. Hvor kommer postordrebruder inn? Var de et patetisk forsøk på å såre meg eller andre her? Så sinna da, har du mansen eller? Problemstillingen i denne tråden er ikke Ottar i seg selv, din dumrian med mildt sagt villedende nick. Problemstillingen stygge norsk menn er derimot alltid like aktuell og berettiget oppmerksomhet i enhver tråd da stygge norske menn forpester KG-forumet med sin uvitenhet, samt samfunnet generelt Tror du virkelig det er et problem for Norske menn at stygge kvinner som de i Kvinnegruppen - Ottar går stakkarslige og upulte hele livet? Nei det lever vi helt fint med! De fleste damene i Ottar har da vel kjærester/samboere/ektefeller, som de fleste norske kvinner har. At du klarer å vri en i utgangspunktet interessant debatt ned i søla med en eneste gang med alt det bitre mannshatet ditt, sier vel mest om deg selv. Mansen ja. Og dum i tillegg. Endret 10. mai 2011 av Kråkesaks 3
Suzy Skrevet 10. mai 2011 #24 Skrevet 10. mai 2011 Jeg mener at hvis du føler en trang til å engasjere deg i Kvinnegruppen - Ottar anno 2011 er det noe som er riv ruskende galt i livet ditt. Det er en gruppe av og for mannshatere, og har ingenting med sunn feminisme å gjøre slik jeg ser det. Nå var det ikke saken til Ottar, men en påstand om at man er medlem der fordi man er stygg og ikke får pult som jeg argumenterer mot. Dessuten vil jeg hevde at feminisme ble sett på som temmelig ekstremt og de tidlige feministene sannsynligvis ble møtt med lignende påstander som både TS og dine - selv om det var aldri så berettiget det de slåss for. Noe av problemet med høyreekstremister for mitt vedkommende er at de er rasistiske! Hva tenker du om saken? Jeg vil si de høyreekstreme har mange problemer og at jeg ikke stiller meg bak noen av deres synspunkter - men jeg tror ikke de har blitt høyreekstreme fordi de er stygge/har grønne bukser/har kort hår eller noe annet overfladisk. DET var nemlig TS sin påstand i utgangspunktet. 1
Lykkelitenen Skrevet 10. mai 2011 #25 Skrevet 10. mai 2011 Som kvinne må jeg si jeg har tenkt det samme som TS flere ganger jeg har sett Ottar aksjonere. Joda, de har noen pene medlemmer, men det er ikke de man ser først Kanskje det er som MrsTux skriver, at det er holdning til at man ikke skal pynte seg som er ute å går, men jeg har faktisk tenkt det samme flere ganger, bare ikke turt å si det høyt '' (og sånn btw, jeg er selv ikke noen modell som er ute etter å rakke ned på andre, jeg er en normal kvinne som har gjort en observasjon) 4
Omega Skrevet 10. mai 2011 #26 Skrevet 10. mai 2011 ? Sannheten er at alle med et slikt utseende er mannshatere. Rett og slett fordi ingen menn vil ha noe som helst med de å gjøre. Sannheten er at det er sårt for stygge menn å måtte erkjenne at selv de styggeste damer kan få seg noe, mens en stygg mann må være jævlig rik for å få seg noe som helst. 3
Genesis Skrevet 10. mai 2011 #27 Skrevet 10. mai 2011 De fleste damene i Ottar har da vel kjærester/samboere/ektefeller, som de fleste norske kvinner har. Så du skal ikke tenke på at det er særlig mange flere enn deg og andre stygge norske menn som deler din sjebne som upult. Du bør tenke litt på hvordan du formulerer deg! Du synes det er kult å kalle ande debattanter stygge og upulte? Det får deg til å tenke "nå tok jeg han skikkelig"! La oss si at jeg er denne personen, Stygg, upult og dum. Føles det godt å tråkke meg lenger ned i søla da? Å komme med helt usaklige personangrep fordi man har forskjellige oppfatninger? 3
Gjest KateW Skrevet 10. mai 2011 #28 Skrevet 10. mai 2011 Ok, la meg forsøke å forstå åpninginnlegget, Made4U. Du har gjennom nøye analyser kommet fram til at man er med i kvinnegruppa Ottar fordi man er stygg og ikke napper bryn? Jeg forsøker bare å forstå resonementet her. Selv er jeg veldig jålete, napper bryn, går gjerne med ukomfortabelt undertøy og lipgloss, elsker menn og peniser, hva ville det da være naturlig for meg å engasjere meg i sånn rent politisk-saksmessig, tenker du? 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2011 #29 Skrevet 10. mai 2011 Du bør tenke litt på hvordan du formulerer deg! Du synes det er kult å kalle ande debattanter stygge og upulte? Det får deg til å tenke "nå tok jeg han skikkelig"! La oss si at jeg er denne personen, Stygg, upult og dum. Føles det godt å tråkke meg lenger ned i søla da? Å komme med helt usaklige personangrep fordi man har forskjellige oppfatninger? Nå var vel hennes bruk av "upult" en parafrasering av ditt innlegg i utgangspunktet... Hva med å feie ris for egen bak først? 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2011 #30 Skrevet 10. mai 2011 Så sinna da, har du mansen eller? Problemstillingen i denne tråden er ikke Ottar i seg selv, din dumrian med mildt sagt villedende nick. Problemstillingen stygge norsk menn er derimot alltid like aktuell og berettiget oppmerksomhet i enhver tråd da stygge norske menn forpester KG-forumet med sin uvitenhet, samt samfunnet generelt ??? Må vel si at mannlige debattdeltakere her har like like mye fornuftig å komme med som kvinner. Klart det er jo menns perspektiv og da er det gjerne litt annerledes enn kvinners men det blir jo ikke automatisk feil eller uvitende av den grunn. Tror automatisk diskvalifikasjon av mannlige synspunkter basert på at de er menn ihvertfall bidrar til at menn mister respekt for kvinner.
Genesis Skrevet 10. mai 2011 #31 Skrevet 10. mai 2011 ??? Må vel si at mannlige debattdeltakere her har like like mye fornuftig å komme med som kvinner. Klart det er jo menns perspektiv og da er det gjerne litt annerledes enn kvinners men det blir jo ikke automatisk feil eller uvitende av den grunn. Tror automatisk diskvalifikasjon av mannlige synspunkter basert på at de er menn ihvertfall bidrar til at menn mister respekt for kvinner. Jeg skjønner noen ganger ikke hvorfor jeg og andre menn, gidder å poste her uansett! Kanskje fordi jeg har et lite håp om at det går an å nå frem med en uutalt gjensidig forståelse et eller annet sted mellom den ufattelige polariseringen av synspunkter som foregår i nesten hver eneste tråd! Desverre virker det oftere som man snakker for døve ører! I KG-kvinners øyne er kvinnen perfekt. Kvinnen gjør aldri noe feil, og er det et eller annet som er feil noe som helst sted i verden, er det en eller annen MANNSGRIS som har skylden. Kan bli trøtt av mindre!
Gjest made4u Skrevet 10. mai 2011 #32 Skrevet 10. mai 2011 Jeg er kanskje ikke den vakreste karen i verden, mennesker står også fritt til å se meg som uattraktiv. Men det skal jeg ha, at jeg har vært relativt heldig i kjærlighetslivet og har flere lange forhold bak meg. Mennesker står når dem ser meg fritt til å kunne tenke at jeg ikke har hatt meg i halmen, bekymrer ikke meg om noen finner meg så uattraktiv at dem mistenker meg det. Ei heller føler jeg for å vise dem min datter, som ligner mye på meg og definitivt ikke er et resultat av en jomfrufødsel a'la Jomfru Marias fødsel. Tenke og synes hva dere vil dere... Tanken jeg presenterte er jeg ikke alene om, mange deler den selv om dem ikke snakker høyt om det. At jeg dog gjør det kom egentlig ikke fra meg, det var nemlig en venninne som for meg første gang benevnte at kvinnene i Kvinnegruppa Ottar i snitt ikke akkurat er attraktive. Jeg bemerket det samme som henne og siden hun bemerket dette overfor meg har dette blitt en etablert tanke som bekreftes av meg også hver gang jeg ser dem aksjonere. Man ser ikke det samme i idrettslag, syklubber, kvinnlige foreninger som støtter partier eller andre saker etc. Hvor enn man kommer så har kvinnegrupper generelt kvinner som ser normalt attraktive ut, unntaket er dog Kvinnegruppa Ottar. Da må det være betimelig å spørre om det har noen sammenheng med deres utseende. Trenger ikke å få slengt mot meg en masse dritt fordi jeg tenker den saken høyt. Å angripe meg som en av de stygge mennene for det jeg presenterte tanken (den er jo sann, da medlemmene i kvinnegruppa ottar er bemerkelsesverdig uattraktive sammenlignet med alle andre foreninger og lag) er ikke noe dere trenger å angripe stygge menn med... Jeg for min del har rettet kritikk mot uattraktive menn som importerer koner fra andre verdensdeler også jeg, mener det blir feil og ikke handler om kjærlighet. Er altså ikke en kjønnskamp dette fra min side...
Suzy Skrevet 10. mai 2011 #33 Skrevet 10. mai 2011 ....men å svare på noen av motargumentene du har fått, nei det går ikke made4u...? 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2011 #34 Skrevet 10. mai 2011 Men det skal jeg ha, at jeg har vært relativt heldig i kjærlighetslivet og har flere lange forhold bak meg. Hvis du har flere lange forhold bak deg har du vel ikke akkurat vært heldig? Da har jo ikke noen av forholdene fungert.
Gjest KateW Skrevet 10. mai 2011 #35 Skrevet 10. mai 2011 (endret) Nå var det vel strengt tatt Jesu Fødsel, og ikke Jomfru Marias, som var en jomfrufødsel. Just saying... Endret 10. mai 2011 av KateW 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2011 #36 Skrevet 10. mai 2011 Synes dette bildet illustrerer problemstillingen ganske bra jeg: http://lh6.ggpht.com/Dohnutman2/R5Ley0ggQCI/AAAAAAAAKkw/l1UnD9BnGj8/hooters-protest1.jpg
Suzy Skrevet 10. mai 2011 #37 Skrevet 10. mai 2011 Nå var det vel strengt tatt Jesu Fødsel, og ikke Jomfru Marias, som var en jomfru fødsel. Just saying...
Gjest KateW Skrevet 10. mai 2011 #38 Skrevet 10. mai 2011 Synes dette bildet illustrerer problemstillingen ganske bra jeg: http://lh6.ggpht.com/Dohnutman2/R5Ley0ggQCI/AAAAAAAAKkw/l1UnD9BnGj8/hooters-protest1.jpg HALLELUJA! Jeg lurer på om jeg skal engasjere meg i Hooters! 1
Omega Skrevet 10. mai 2011 #39 Skrevet 10. mai 2011 Trådstarter, du ser ikke spesielt delikat ut selv, men lever tilsynelatende greit med det. Du sier du har hatt flere kjærlighetsforhold. Tror du ikke at kvinnene i Ottar har det på samme vis? De aller fleste voksne kvinner, stygge som pene, har opplevd å være i et forhold. Situasjonen er ofte annerledes for stygge menn, som forblir ungkarer. Dersom du har klart å skaffe deg en kvinnelig partner, er det også overveiende stor sannsynlighet for at samtlige kvinner i Ottar har hatt og har livspartnere. Hvorfor da hevde at det er manglende oppmerksomhet fra menn som får de til å melde seg inn i Ottar? Hva slags oppmerksomhet snakker du egentlig om? Tror du overvurderer kvinners behov for å gå være et vandrende sexobjekt for menn 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2011 #40 Skrevet 10. mai 2011 Trådstarter, du ser ikke spesielt delikat ut selv, men lever tilsynelatende greit med det. Du sier du har hatt flere kjærlighetsforhold. Tror du ikke at kvinnene i Ottar har det på samme vis? De aller fleste voksne kvinner, stygge som pene, har opplevd å være i et forhold. Situasjonen er ofte annerledes for stygge menn, som forblir ungkarer. Dersom du har klart å skaffe deg en kvinnelig partner, er det også overveiende stor sannsynlighet for at samtlige kvinner i Ottar har hatt og har livspartnere. Hvorfor da hevde at det er manglende oppmerksomhet fra menn som får de til å melde seg inn i Ottar? Hva slags oppmerksomhet snakker du egentlig om? Tror du overvurderer kvinners behov for å gå være et vandrende sexobjekt for menn Hmmm... han har vel allerede sagt ettetrykkelig hva som får han til å tro det, at de gjennomsnittlig er mindre attraktive? Ikke alle kvinner har behov for å være et "vandrende sexobjekt" men reaksjonen de fleste kvinner gir når de blir avvist sier noe om at det ikke akkurat er helt uten betydning heller.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå