Gjest made4u Skrevet 10. mai 2011 #1 Skrevet 10. mai 2011 Jeg har flere ganger tatt meg selv i å ha tanker om Kvinnegruppa Ottar, ikke at jeg har noe mot dem da de ikke har påvirket noe som berører meg... Men hver gang jeg har sett dem aksjonere, så har jeg tatt meg selv i å tenke over hvem disse kvinnene er... Er kvinnegruppa Ottar en samling av de mest uattraktive kvinnene man finner? Spørsmålet er betimelig da de gangene jeg har sett samlinger av Ottar medlemmer så har ikke akkurat gjennomsnittsutseendet vært det mest attraktive man ser. Som mann er jeg jo tiltrukket av kvinner, og ser til stadighet mange attraktive kvinner, dog er dem færre i Kvinnegruppa Ottar hvor veldig mange av medlemmene er direkte uattraktive. Veien til å tenke tanker som at Kvinnegruppa Ottar er en samling av bitre kvinner som er missfornøyd med eget utseende og at dem får lite oppmerksomhet fra menn er ikke lang. Er det derfor dem skriker slik, fordi vi menn ser mot andre kvinner som vi finner attraktiv (mens vi overser mange av Kvinnegruppa Ottar-medlemmene). Jeg må bare spørre... Jeg tror ikke det er tilfeldig nemlig, det kan ikke være tilfeldig at meninger skal deles av en så stor gruppe hvorav de som deler meningene har det til felles at dem er uattraktive. Hva ellers mennesker har av meninger, ja så er jo det uavhengig av utseendet hvor det er normal fordeling av personer basert etter utssndet. Så kvinnegruppa Ottar skiller seg her kraftig ut - derfor tror jeg det hele bunner ut i utseendet mer enn noe annet. Jeg tror nemlig det er slik, at mange av dem som er medlemmer i Kvinnegruppa Ottar ikke ville vært det, dersom dem rett og slett var vakrere og fikk mer oppmerksomhet for sitt utseende. Jeg har jo registrert meg ellers også. utenom Kvinnegruppen Ottar, at mindre attraktive kvinner er mer fiendtlig til at jenter har et ønske om å fremstå attraktiv og få oppmerksomhet, enn hva attraktive jenter er.
Gjest made4u Skrevet 10. mai 2011 #2 Skrevet 10. mai 2011 Finnes forøvrig attraktive kvinner i Kvinnegruppa Ottar også, dog er dem underrepresentert der - den store tankevekker er hvorfor man tar seg selv i å tenke "Fy fader hvordan de ser ut", de gangene man ser gruppa samlet... Det er slående, hvor uattraktive Kvinnegruppa Ottar medlemmer er, så det er fult betimelig å anta at det hele bunner ut i deres uattraktive utseende og at det er dette som har skapt bitterheten og gjort dem så fiendtlig.
Gjest Spinell Skrevet 10. mai 2011 #3 Skrevet 10. mai 2011 Det blir vel litt på samme måten som at de bitreste og mest generaliserende mennene som skjærer alle kvinner over en kam sjelden er noen modellemner, de heller. 26
Gjest MrsTux Skrevet 10. mai 2011 #4 Skrevet 10. mai 2011 Kan det ikke også være en "du SKAL like meg som jeg er, jeg nekter av prinsipp å pynte meg for deg"-holdning ute og går? Uten at jeg har sett så nøye på Ottar-medlemmene, så vil jeg tro at de fleste meget vel kunne sett bra ut hvis de hadde villet gjøre noe for det. 8
Kråkesaks Skrevet 10. mai 2011 #5 Skrevet 10. mai 2011 Tråden er ryddet for krenkelse. Kråkesaks, moderator.
Gjest made4u Skrevet 10. mai 2011 #6 Skrevet 10. mai 2011 Er ikke tilbakestående, så langt der i fra. Scorer langt høyere enn snittet på IQ-tester (WAIS, Mensa etc) og fungerer bra mitt hode, for å defineres som tilbakestående må man ha en IQ-score på minus 68 dersom jeg ikke husker feil? Uansett langt under min score, som jo er en noe høyere enn "normalen" som er 85-115 (100). Men for all del, mitt utseende kan få lede deg til å mistenke meg å være tilbakestående. Du står fritt til å kunne tenke slikt om meg om du ser meg, plager meg ikke det da jeg er trygg på meg selv i så måte, dessuten henger jeg meg ikke opp i hva andre mener om meg... Her fikk du et perspektiv over hvor stort man kan bomme, dersom man begir seg ut på tanker slik du gjorde... Var grundig skivebom det!!
Tabris Skrevet 10. mai 2011 #7 Skrevet 10. mai 2011 Her fikk du et perspektiv over hvor stort man kan bomme, dersom man begir seg ut på tanker slik du gjorde... Var grundig skivebom det!! Ja, man kan bomme stygt når man forsøker å generalisere en hel gruppe basert på en subjektiv oppfatning slik du gjør. (Når det er sagt så synes jeg det er aldeles latterlig å kalle noen for "tilbakestående" bare fordi man ikke er enig i det som blir skrevet). Som andre var inne på tror jeg en del i Ottar bevisst tar avstand fra den type ting som mange kvinner gjør i dag og som blir ansett som vakkert i vår kultur i dag - fin frisyre, sminke, nappe øyenbryn, fjerne hår, moteklær, holde seg slank osv. I tillegg er det ofte slik at hvis man misliker Ottar så vil man være negativt innstilt fra begynnelsen av, noe man kanskje selv ikke er helt klar over. Til slutt er det også slik at man har lett for å se det man leter etter, og overse, glemme eller bagatellisere det man ser som går mot egen overbevisning eller mening. Så hvis man har en hypotese om at Ottarkvinner er styggere enn kvinner generelt, så vil man ofte legge merke til de man anser som stygge, og overse eller glemme de som man anser som pene eller nøytrale. Til slutt er også skjønnhet subjektivt (selv om det finnes enkelte grunnfaktorer som kan sis å være mer universelle). 11
Gjest made4u Skrevet 10. mai 2011 #8 Skrevet 10. mai 2011 Det er riktig som det påpekes, at mange i Kvinnegruppa Ottar ikke er like feminine som snittet (det å nappe øyenbryner, sminke seg, ha fin frisyre, klesstil etc.). Er summen av slikt som gjør dem mer uattraktive, dessuten har dem ofte en fremtreden som forsterker dette inntrykket. Ingen tvil om at en jente som søker en mann sin interesse fremstår mer attraktiv bare i væremåten, enn ei som ikke gjør det. Således kan vi menn finne den i utgangspunktet minst attraktive venninnen mer attraktiv enn hun som er mest attraktiv, utseendet er jo absolutt ikke alt. Men det er noe med Kvinnegruppa Ottar medlemmene altså, som gjør at dem i mindre grad enn andre tiltrekker seg oss hannkjønn sin oppmerksomhet. Som mann liker jeg jo hunnkjønn som ønsker å fremstå attraktive for oss, og som i væremåte viser at dem vil fremstå attraktiv og fristende.
Mann 42 Skrevet 10. mai 2011 #9 Skrevet 10. mai 2011 Veien til å tenke tanker som at Kvinnegruppa Ottar er en samling av bitre kvinner som er missfornøyd med eget utseende og at dem får lite oppmerksomhet fra menn er ikke lang. Er det derfor dem skriker slik, fordi vi menn ser mot andre kvinner som vi finner attraktiv (mens vi overser mange av Kvinnegruppa Ottar-medlemmene). Jeg må bare spørre... ...... Jeg tror nemlig det er slik, at mange av dem som er medlemmer i Kvinnegruppa Ottar ikke ville vært det, dersom dem rett og slett var vakrere og fikk mer oppmerksomhet for sitt utseende. Jeg har jo registrert meg ellers også. utenom Kvinnegruppen Ottar, at mindre attraktive kvinner er mer fiendtlig til at jenter har et ønske om å fremstå attraktiv og få oppmerksomhet, enn hva attraktive jenter er. Så du mener noe i retning av at det ville roet seg mye hvis de fikk litt mere mannlig oppmerksomhet og sweet lovin`? Men i så fall, så er det ikke et behov som de later til å være oppmerksomme på selv. I beste fall er de ambivalente. Under normale forhold ville jeg vært villig til å ta en for laget, men som alle vet, ambivalente kvinner er ustabile, og ustabile kvinner er farlige. Så inntil de rydder opp i prioriteringene, så er jeg redd galskapen må fortsette å utfolde seg. Jeg tør ikke annet.
Mann 42 Skrevet 10. mai 2011 #10 Skrevet 10. mai 2011 Finnes forøvrig attraktive kvinner i Kvinnegruppa Ottar også, dog er dem underrepresentert der - den store tankevekker er hvorfor man tar seg selv i å tenke "Fy fader hvordan de ser ut", de gangene man ser gruppa samlet... Det er slående, hvor uattraktive Kvinnegruppa Ottar medlemmer er, så det er fult betimelig å anta at det hele bunner ut i deres uattraktive utseende og at det er dette som har skapt bitterheten og gjort dem så fiendtlig. Dette KAN være med overlegg. Noen ganger er det helt mislykket. Jeg var på en av hatmarkeringene deres en gang, av ren nysgjerrighet (ikke så spennende som haidykking, men minst like intenst som en kjøretur i løvereservatet). Et par av dem var nærmest barbert på hodet, antakelig et statement mot femininitet, men jeg digget Sinead O`Connor noen år tidligere, og ble helt betatt av Bergen-Belsen-looken hennes. Like før jeg meldte meg inn som sympatisør. Det hender jeg opplever sterk tiltrekning til kvinner i hijab, også. Enda en strategi som bakfyrer.
Suzy Skrevet 10. mai 2011 #11 Skrevet 10. mai 2011 Made4you... jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne hen, men dette er selv med den mest velvillige lesemåte noe av det absolutt dummeste jeg har lest på lenge.... Du verden! Som en annen har påpekt tidligere så er vel noe av grunntanken rundt Ottar og lignende grupperinger at kvinnene som deltar tar avstand fra det de betegner som "skjønnhetstyraniet" og dermed ikke fremstår like pyntet som den jevne kvinne. Når det er sagt syns jeg det er ganske fantastisk å regne med at feminisme er basert på noe så basalt som manglende attraktivitet. Om det var sant så måtte kvinenr ha vært fryktelig lite tiltrekkende på tidlig 1900-tall (suffragetter) og på sent 60- og tidlig 70-tall for å nevne noen eksempler. Ja hva skal man si...? 7
Omega Skrevet 10. mai 2011 #12 Skrevet 10. mai 2011 Det slår meg at det alltid er de styggeste mennene som mobber stygge kvinner. Det er som om de må læshe ut mot noen for å prøve berolige seg selv om at de ikke er de styggeste. Men det er de jo, for de har ikke engang sminke å gjemme seg bak 5
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2011 #13 Skrevet 10. mai 2011 Nå har ikke jeg sett mange av de da. Post gjerne bilder. Jeg fant hun her, og synes da hun var søt: http://www.dagsavisen.no/kultur/article474771.ece 1
Genesis Skrevet 10. mai 2011 #14 Skrevet 10. mai 2011 Det slår meg at det alltid er de styggeste mennene som mobber stygge kvinner. Det er som om de må læshe ut mot noen for å prøve berolige seg selv om at de ikke er de styggeste. Men det er de jo, for de har ikke engang sminke å gjemme seg bak Hva er dette for et idiotisk forsøk på å prøve å snu problemstillingen? Made4you... jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne hen, men dette er selv med den mest velvillige lesemåte noe av det absolutt dummeste jeg har lest på lenge.... Du verden! Som en annen har påpekt tidligere så er vel noe av grunntanken rundt Ottar og lignende grupperinger at kvinnene som deltar tar avstand fra det de betegner som "skjønnhetstyraniet" og dermed ikke fremstår like pyntet som den jevne kvinne. Når det er sagt syns jeg det er ganske fantastisk å regne med at feminisme er basert på noe så basalt som manglende attraktivitet. Om det var sant så måtte kvinenr ha vært fryktelig lite tiltrekkende på tidlig 1900-tall (suffragetter) og på sent 60- og tidlig 70-tall for å nevne noen eksempler. Ja hva skal man si...? Feminismen på 60-70-tallet var annerledes, nettopp fordi den på mange måter var berettiget. Det kvinnegruppen Ottar driver med er ikke feminisme, det er mannshat! Eller mener du "militant feminisme" har en plass i dagens Norge? Kvinner som søker mot Ottar kan sammenlignes med gutter søker til høyreekstreme miljøer. Det er avskum som har falt utenfor samfunnet, og trenger noen å legge skylde på for deres forjævelige tilværelse. http://g.api.no/obscura/www.ba.no/508x1000r/02988/1262795419000_Ane_Kristine_Aadla_2988545508x1000r.jpg Dette er en av styremedlemmene! I rest my case! 1
Schadenfreude Skrevet 10. mai 2011 #15 Skrevet 10. mai 2011 At det påstås at medlemmene i Ottar er medlemmer fordi de er for stygge til å få seg menn er jo bevis nok på at det fremdeles trengs feminister. 15
Omega Skrevet 10. mai 2011 #16 Skrevet 10. mai 2011 Hva er dette for et idiotisk forsøk på å prøve å snu problemstillingen? Hva er dette for et idiotisk forsøk på å framstille dette som en problemstilling? Tror du virkelig det er et problem for norske kvinner at stygge norske menn skaffer seg postordrebruder? Dumrian. 1
Suzy Skrevet 10. mai 2011 #17 Skrevet 10. mai 2011 (endret) Feminismen på 60-70-tallet var annerledes, nettopp fordi den på mange måter var berettiget. Det kvinnegruppen Ottar driver med er ikke feminisme, det er mannshat! Eller mener du "militant feminisme" har en plass i dagens Norge? Kvinner som søker mot Ottar kan sammenlignes med gutter søker til høyreekstreme miljøer. Det er avskum som har falt utenfor samfunnet, og trenger noen å legge skylde på for deres forjævelige tilværelse. Så du mener det er berettiget det TS kommer med? Mine eksempler er basert på at TS regner med at tilhørigheten til en ideologi er grunnet på overfladiske verdier som manglende sjans på gutta. Jeg er rimelig sikker på at suffragettene ble sett på som temmelig militante og ekstremistiske da de startet opp også.. Tror ikke du? Og hva er problemet til høyerekstremistene, mener du. At de har så kort hår? Endret 10. mai 2011 av Suzy 2
Genesis Skrevet 10. mai 2011 #18 Skrevet 10. mai 2011 va er dette for et idiotisk forsøk på å framstille dette som en problemstilling? Tror du virkelig det er et problem for norske kvinner at stygge norske menn skaffer seg postordrebruder? Dumrian. Problemstillingen er kvinnegruppen Ottar i denne tråden. Stygge menn kan du diskutere i noen av de millioner andre hat-trådene mot menn her på KG. Hvor kommer postordrebruder inn? Var de et patetisk forsøk på å såre meg eller andre her? Tror du virkelig det er et problem for Norske menn at stygge kvinner som de i Kvinnegruppen - Ottar går stakkarslige og upulte hele livet? Nei det lever vi helt fint med! At du klarer å vri en i utgangspunktet interessant debatt ned i søla med en eneste gang med alt det bitre mannshatet ditt, sier vel mest om deg selv. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2011 #19 Skrevet 10. mai 2011 Tror det er både og. Kjenner selv noen kvinner som er temmelige rødstrømpete men hvor det skinner ganke lett gjennom at de er bitre for at de ikke får den oppmerksomheten "de fortjener". Mens andre er nok genuint opptatt av saken.
Omega Skrevet 10. mai 2011 #20 Skrevet 10. mai 2011 Feminismen på 60-70-tallet var annerledes, nettopp fordi den på mange måter var berettiget. Det kvinnegruppen Ottar driver med er ikke feminisme, det er mannshat! Eller mener du "militant feminisme" har en plass i dagens Norge? Kvinner som søker mot Ottar kan sammenlignes med gutter søker til høyreekstreme miljøer. Det er avskum som har falt utenfor samfunnet, og trenger noen å legge skylde på for deres forjævelige tilværelse. http://g.api.no/obscura/www.ba.no/508x1000r/02988/1262795419000_Ane_Kristine_Aadla_2988545508x1000r.jpg Dette er en av styremedlemmene! I rest my case! Rest your case my ass. Ser ikke sammenhengen mellom hva du skriver om kvinnegruppa Ottar som mannshat og militant feminisme, og bildet av styrelederen. Mener du at bildet av styremedlemmet bekrefter at kvinnegruppa Ottar er militant og mannshatende? Isåfall, hvordan henger dette sammen?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå