Gå til innhold

Tiny og underfabrikken

Rannva

Anbefalte innlegg

Takk for klemmer, Lilletrollet. *klemmer tilbake*

I dag har jeg vært flink jente og gjort masse husarbeid. Det er så deilig når klærne kan tørke ute. :husarbeid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Tiny!

Hvis du blir her i helgen, skal vi gå på kino eller cafe sammen da?

Var så hyggelig å møte deg, men fikk liksom ikke skravlet så mye som jeg ønsket.

Ha en fin tirsdag.

-Kiri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kiri.

Jeg reiser sansynligvis fredag eller lørdag, og blir borte en ukes tid.

Men før eller etter det vil jeg gjerne finne på noe. :P

Bortsett fra en jordmortime fredag kl 12 har jeg ingen planer før fødselen :roll: .

Nå fikk jeg nettopp telefon fra direktøren på min første arbeidsplass, der jeg gikk i lære for en del år siden. Jeg jobbet der to netter da jeg var hjemme i februar, og de hadde ikke fått skattekortet jeg sendte like etter. Dermed er det forsvunnet på mystisk vis i posten. Har bestillt nytt skattekort, og prøver igjen (klart jeg vil ha lønnen!). Da jeg fortalte at jeg skal hjem igjen nå, sa han at han kanskje trenger hjelp noen dager. Håper det, så kan jeg både få tjent litt penger og endelig jobbe litt igjen.

Får vite i dag om jeg får flybillett. Viss ikke, må jeg bestille og betale selv.

23+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med forlovelsen, Tiny! :blomst:

Så koselig! Og så flink samboeren din hadde vært, med ringplanlegging og roser og alt!

Kjempedeilig å ha noe så fint som et bryllup å planlegge sammen. Vi giftet oss i august i fjor og hadde det så koselig med organisering og forventninger i forkant av en nydelig dag. Og nå er jeg så takknemlig for minnene!

Det hørtes ut som du hadde en slitsom helg med masse hormoner. Det skjer ting i kroppen, ja! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, det er vanskelig å planlegge middager når jeg bare sitter og har lyst på is. :-(

Skulle egentlig ha vært og handlet allerede, men må være hjemme. Sambo har ikke med nøkkel i dag (var forsvunnet), og jeg aner ikke når han kommer hjem. Vanligvis kommer han for å spise lunch ca 11:30, men ikke i dag av en eller annen grunn. Jeg fant selvsagt nøkklene hans da jeg stod opp, og han skulle fått dem i lunchen. Ikke får jeg svar på meldinger heller, så da får jeg bare sitte her og vente. Kanskje han ikke har telefonen med heller? Da kan jeg jo ikke bare legge nøkklene hans utfor og gi beskjed om det på sms. :roll:

Sitter og ser rett på dykkerutstyret, som står på datarommet. Tror jeg må flytte det snart, blir helt syk. Har ikke dykket siden i høst, og nå kommer "abstinensene" for fullt. Været er nydelig, og sikten sikkert helt topp. MÅ tenke på at det er for bebisens skyld. Den er jo viktigere en alt! *fokuserer på alt som kunne gått galt om jeg hadde dykket nå* :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj.

Fikk ikke gratis flybillett. Da jeg skulle bestille på internett, fikk jeg bare opp fullprisbilletter til nesten 5000,-. Dumme nye SAS Braathens-side. Måtte ringe istedet. Da fikk jeg ungdomsbillett. Har klart å låse vesken inne i bilen, så jeg hadde ikke visakortet. Men fikk bestillt billetten, må bare ringe tilbake med kortnummeret senere i dag.

Når jeg først snakket med et fly-menneske, spurte jeg om det er mulig at vi får sitte med nødutgangen (sambo ved vinduet selvfølgelig) når vi reiser til England i sommer. Hadde vert greit med litt ekstra plass til magen. Flydamen var kjempehyggelig, syns det var sååå koselig. Hun spurte om det er min første, og at jeg må glede meg. Selv hadde hun tre, og forstod godt behovet for litt mer plass på et fly. Dessverre kunne hun ikke hjelpe, jeg måtte sende mail til internettavdelingen, siden billettene er bestillt på nettet. Har nå sendt mail, og håper på det beste.

I går ville sambo prøve å høre hjertelyden, han har lest at det skal være mulig på denne tiden. Han hørte ikke noe, men fikk noen kraftige spark i øret. :ler:

23+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går ville sambo prøve å høre hjertelyden, han har lest at det skal være mulig på denne tiden. Han hørte ikke noe, men fikk noen kraftige spark i øret.

Ja det skal gå an ved å lytte gjennom en

tomrull fra f.eks husholdningspapir.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hormoner er noe merkelig noe :ler:

Du kan trygt skylde på dem når humøret svinger!

Så fint at du kommer deg hjem ei uke.

Det blir nok godt! :wink:

Om du skal jobbe ex natt mens du er hjemme, så har jeg etter neste natt ikke nattevakter igjen før helga 7.-9. mai.

Nattklem fra Murmel!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok ikke nattevakter dersom jeg skal jobbe, Murmel. Og det er travle netter på det hotellet, så jeg hadde nok ikke fått mange minuttene på kg.

I går var jeg på cafe og babyklær-kikking med Rioja. Det var koselig. Blir gøy å begynne å kjøpe inn utstyr og klær.

I dag var vi på kontroll hos jordmor. Sambo var med, for hun reagerte (av en eller annen grunn) på at jeg kom alene sist. Alle tall og prøver var bra. Har lagt på meg 3,3 kg siden første kontroll i januar. Det føles som mer, egentlig. Men jeg gikk jo ned litt fra første til andre kontroll, så jeg er minst 4 kg tyngre en på kontroll nr 2. Blodtrykket var 117/67, hjertelyden 130. Hadde visst en veldig markert og tydelig livmor, og hun kunne kjenne at Bittelille låg med hodet opp og stumpen ned. Og symfyse-fundusmålet var godt innenfor det grønne feltet.

Da vi hadde lagt oss i går, lig sambo og lyttet på og snakket med magen. Han sa at Bittelille måtte sparke en gang om h*n var jente, og to ganer om h*n er gutt. Han fikk et kraftig spart til svar. Så nå får vi jente. :Nikke: Eller kanskje en gutt som liker å lure foreldrene. (Eller en baby som bare sparker når den vil)

24+0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi hadde lagt oss i går, lig sambo og lyttet på og snakket med magen. Han sa at Bittelille måtte sparke en gang om h*n var jente, og to ganer om h*n er gutt. Han fikk et kraftig spart til svar. Så nå får vi jente. :Nikke: Eller kanskje en gutt som liker å lure foreldrene. (Eller en baby som bare sparker når den vil)

Faren til jop er matematiker og ville lære jop matte allerede mens han var inne i magen. Faren banket derfor på 2+1 gang og jop svarte med tre spark :hoho: Derfor var de sikre på at de kom til å få et lite geni, noe de også fikk :hoho:

Ha en fin uke hjemme.

-Kiri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så rørt at jeg har lyst til å gråte når jeg leser om grviditeten din :ler2:

Akkurat nå har jeg drukket litt vin, og jeg ønsker både tvillinger og firlinger velkommen i dette hjem :ler:

Mennen skal få sjangsen i mai.

Jeg har stor tro på mai! Spesielt denne.

Leste i den forrige graviditetsboka mi at jeg nå er 1 uke før forrige graviditet. For 3 år siden var siste mens 26.april. Nå var den 1 uke tidligere. Jeg er så innmari klar for et svangerskap til!!!

Spennende om det blir gutt eller jente.

Vi snik tittet rett før (hun kom jo 10 uker før ternin). Ingen fikk vite kjønnet før.

Jeg angrer ikke på det. Tror vi vil komme til å vite kjønn ved et evt nytt svangerskap.

God helg!

Klem fra Murmel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Tydligvis lenge siden jeg har vært her inne og lest nå! :roll:

GRATULERER MED FORLOVELSEN!

Håper alt er bra forsatt! Du må siifra om du vil finne på noe en dag, det hadde bare vært koslig.

Stor klem fra iingvild :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tiny

Nå har jeg akkurat sittet og lest dagboken din, og jeg må si at det var en del tårer som kom!

Nå skal det sies at jeg blir utrolig lett rørt, men det er så koselig å lese alt du skriver om Bitteliten og samboer, samt hva alle de andre jentene skriver! Det er en helt utrolig gjeng med jenter her inne! :klappe::klappe:

Jeg er nybegynner her på KG, men kommer nok til å bli en fast bruker!

Akkurat nå er jeg mest inne på Bryllup-sidene, men håper jeg snart kan bli en dagbokskriver ang graviditet jeg også... :wink:

Det virker som du har en utrolig familie og ikke minst forlovede!

Selv om det kansje er litt sent, vil jeg gratulere så mye både med det lille underet i magen, og med forlovelsen! :-)

Klemmer fra

Vimsa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til kg, vimsa. Du blir sikker snart like hekta som alle andre. Dette er vanedannende!

Du har helt rett i at jeg har en flott familie, de er jeg utrolig glad for å ha. Og sambo er i en klasse for seg, ingen kan konkurrere med ham! :hjerter:

Lykke til med bryllup og babyplaner.

Det er så koselig å komme til dagboken etter en litt lang "pause" og finne masse hilsener her. Tusen takk, Kiri, Murmel, Pondusa, Rioja, iingvild og vimsa. Dere er supre alle sammen.

Jeg er fremdeles her sør hos mor og far. Skulle reist hjem i går, men så har jeg fått tilbud om å jobbe noen dager neste uke. Det har jeg ikke råd til å si nei til, så derfor er ny hjemreisedag fredag i neste uke. Sambo kom hjem fra øvelse i går, og jeg skulle veldig gjerne vert der nå. Men en uke til skal jeg nok klare. Det blir noen sms`er og telefonsamtaler når savnet melder seg..

Fordelen med å være her (bortsett fra at det er gøy å jobbe litt igjen) er jo at jeg får tid til å treffe masse venner. Og når jeg er her i to uker, slipper jeg å stresse for å få truffet de jeg ønsker. Dagene går fort, så det er ikke lenge til jeg er hjemme hos sambo igjen. Da skal jeg begynne smått med pakking. Siste skoledag er 9/6, og det er greit å ha god til.

På torsdag fikk jeg høre at de skal omorganisere på hotellet "mitt". Sansynligvis blir min stilling litt endret, og det innebærer blandt annet at arbeidstiden blir av typen 8-16, og ikke helger. Det passer meg utmerket. Men nå gjenstår jo å se om vi kommer tilbake hit etter året i Kristiansand..

Det skjer ingen store ting på baby-fronten. Bittelille vokser og sparker, men det er jo ganske så normalt. Har begynnt å merke at magen er større en vanlig. Den kommer borti ting, og blir av en eller annen grunn ofte full av smuler osv. Hvordan skal det gå når den blir virkelig stor??

Jeg må ut og nyte de siste minuttene av solen, før den forsvinner bak trærne. Ha en fortsatt fin helg, dagbok-lesere.

25+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Tiny! :rosasmil:

Fint at du koser deg hjemme hos mor og far.

Tipper de også er glade for å ha deg der :wink:

Går det bra med faren din forresten?

Ønsker deg ei fortsatt fin uke!

Klem fra Murmel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten hilsen,fordi det er så lenge siden jeg har vært her inne.....

:oops:

Stor :klem: Klem fra Lilletrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg koser meg her, Murmel. Men nå skal det bli godt å komme hjem! Savner sambo, to uker er lang tid alene.

Det går greit med far, men han går på masse tabletter av alle mulige varianter.

Klem til deg også, Lilletrollet. Hyggelig med besøk. :)

25+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det var så deilig å komme hjem. Nå har vi bare kost oss hele helgen. Vært ute i det nydelige været, og spist masse god mat og is.

Litt kjedelig med vanlig hverdag igjen, men nå er det bare en måned til vi flytter. Lasset hentes fredag 11/6. Skal begynne og pakke litt, men vi skal ha folk på besøk på fredag, og neste fredag (som er min bursdag!) så da må jo leiligheten se litt ok ut. Dessuten skal det være visninger her mot slutten av måneden. Men da kan de ikke vente annet en at vi bor litt i esker.

Det blir litt kjedelig å flytte, spesielt fra de to nevøene på 13 mnd. De glemmer oss nok raskt når vi forsvinner. :sur:

Men jeg gleder meg til å bo nærmere min familie. På fredag får vi vite om/hvor vi får leilighet. Sansynligvis blir det enten i en terrasseblokk, eller et rekkehus. Håper egentlig på rekkehus, det hadde vært så deilig med en liten hageflekk. Men det er ikke vi som bestemmer, må bare vente og se. De fleste er heldiggvis 90-100 m2, så vi slipper å bo trangt.

Garderoben minker ettersom magen vokser, og nå har jeg ikke så mye klær som passer lenger. Har en del mammabukser, men ikke gensere eller t-skjorter. Eller skjørt/shorts til å ha når det er varmt. Må nok en tur til H&M igjen snart.

Bittelille oppfører seg eksemplarisk. Sparkene blir kraftigere, og h*n vokser masse (relativt masse). Kjenner også noe jeg tror er kynnere, ettersom jeg har lest. Magen blir hard, men det er ikke vondt. Heller ikke spesielt behagelig, men absolutt til å leve med. Dessuten er det over på ca et halvt minutt.

Har ikke merket noe hikking, men det er kanskje bare fordi jeg ikke legger merke til det. H*n har vel begynnt å hikke det inne, tenker jeg.

Nå prøver jeg å planlegge litt middager for denne uken. Skal ut og handle snart. Det er jammen ikke lett å komme på noe. Egentlig burde forslagene komme som perler på en snor, for jeg er meget glad i å spise for tiden. Det er ganske merkelig. Jeg har lyst til å spise selv når jeg ikke er sulten. Det er ikke noen spesielle matvarer, eller søtsaker. Bare det er mat, er jeg fornøyd. I går kveld kokte jeg spaghetti om kvelden, bare for å ha noe å putte i munnen. Orket ikke så mye, for vi hadde vært ute og spist middag om ettermiddagen.. :roll:

Fordelen er at nå spiser jeg frokost, og det har jeg alltid hatt problemer med å få ned.

I kveld skal jeg på kg-treff. Det blir gøy. Synd Kiri ikke kan komme. Vi får heller treffes en annen dag, og gå på kino eller no?

26+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...