Gå til innhold

Mazzi i tåka

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hva hun skal hete jeg, moren hadde intet mindre enn 4 navn ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:vinke:

Du har en storspist jente, ikke sant? Gir du S mer enn én porsjon grøt til kvelds? Jeg føler at A ikke blir helt fornøyd med bare den ene porsjonen hun får. :klo:

Skrevet

Nå er ikke jeg Mazzi, men når frøkna mi var drøyt 8 mnd spiste hun glatt 2 porsjoner grøt :Nikke: Og hu mi har aldri vært småspist :ler:

Skrevet

Da får jeg lage litt større porsjon i dag. :jepp: Er litt redd for å gi henne for mye mat også, siden hun er så stor. :sjenert: Men jenta må jo bli mett, liksom.

Skrevet

:vinke:

Du har en storspist jente, ikke sant? Gir du S mer enn én porsjon grøt til kvelds? Jeg føler at A ikke blir helt fornøyd med bare den ene porsjonen hun får. :klo:

Hun har egentlig ikke pleid å få grøt til kvelds, så det er vanskelig å si.. ;) Men sånn generelt så får hun så mye mat hun bare vil. Her om dagen spiste hun bl.a. to middagsglass med fiskeboller, og så ville hun ha min middag like etterpå.

Nå er ikke jeg Mazzi, men når frøkna mi var drøyt 8 mnd spiste hun glatt 2 porsjoner grøt :Nikke: Og hu mi har aldri vært småspist :ler:

:fnise:

Da får jeg lage litt større porsjon i dag. :jepp: Er litt redd for å gi henne for mye mat også, siden hun er så stor. :sjenert: Men jenta må jo bli mett, liksom.

Jenta må jo bli mett ja! :Nikke: Tror ikke du kan gi for mye mat, for hun gir vel signal om å være mett etter en stund? :klo: Jeg prøver å gi S mat litt saktere når hun setter i gang med de verste matorgiene, for noen ganger er det jo virkelig ikke bunn i henne.. :sjenert:

Nå har vi forresten hatt noen dager hvor hun omtrent ikke har villet ha mat. Det er første gang, så det har vært litt ekkelt. Er jo vant til å ha et matvrak som gaper etter alt. Alle disse bekymringene man skal ha som mor altså! :rolleyes:

------------

Ellers: :sol::bolledeig::sol::bolledeig:

18 grader i skyggen i dag. Bittelitt vind, men den er varm og deilig. Herlig herlig herlig! :hoppendeglad:

Skrevet

Hei!! :)

Har dere også hatt dager med liten matlyst!! Var så dårlig matlyst på H her at jeg var hos legen idag... men plutselig idag var hun i form igjen...

Lager du fiskeboller selv?

Fantastisk bra vær idag!!! :hoppe:

Forsmak på den deilige sommeren vi har i vente :sol:

Skrevet

Neida, hun er ikke umettelig. Hun spiser allerede kjempesakte (alle er overrasket over at hun er så rolig når vi mater henne. Maten pleier jo aldri å komme fort nok for de fleste unger. :fnise: ), så tror ikke det er det heller. Men hun er jo stor (større enn S om jeg husker rett, og så er hun yngre også) og trenger mye mat. Sånn er det bare. :Nikke:

Huff, liten matlyst er ikke noe gøy. Vi hadde en periode da hun var syk og kastet opp all melk, som var det eneste hun ville ha. Og så loff da. Så hun levde på loff og fint brød i 4 dager. :sjenert:

Skrevet

Så hun levde på loff og fint brød i 4 dager. :sjenert:

Når jeg var på helsestasjonen idag sa helsesøster at jeg skulle gi Liten fint brød for å venne henne til å spise brød :) Så da forsvant den dårlige samvittigheten for å ha gitt henne pølsebrød (for å ikke snakke om muffins og sitronfromasj :sjenert:) i bursdagsselskap på søndag.......

Skrevet

Mokkon83: Har foreløpig gitt fiskeboller fra middagsglass. Vurderte å lage selv for en stund siden, men det var så mye salt i alle fiskebollene jeg fant at jeg droppa det.

Mars er her, men det føles nesten mer som månedsskillet mellom april og mai. Været for tida er helt utrolig, og jeg nyter hvert sekund av det! :bolledeig: I tillegg ser det ENDELIG ut til at han godeste får solgt bilen sin. Nå gjenstår "bare" at jeg får meg jobb og at vi finner oss et hus, så ser alt meget lysere ut.. :rolleyes: Kravstor, jeg? :flau:

Skrevet

Det ser forresten ut til at amminga er historie.. :trist: Det gikk liksom bare over. Trøster meg med at vi skal ha en liten en til med tid og stunder, men så blir jeg trist igjen når jeg tenker på at da skjer alt for siste gang. Siste gang som gravid, siste spedbarnstid, siste amming, siste første smil, siste første latter.... :grine: Snakker om å ta sorgene på forskudd altså! :klaske:

Skrevet

men så blir jeg trist igjen når jeg tenker på at da skjer alt for siste gang. Siste gang som gravid, siste spedbarnstid, siste amming, siste første smil, siste første latter.... :grine: Snakker om å ta sorgene på forskudd altså! :klaske:

Da vet du hvordan jeg har det :trist:

Skrevet

Da vet du hvordan jeg har det :trist:

:troest:

Skrevet

Er på trilletur i finværet. Langs en stille vei møtte jeg en mann som så helt normal ut. Han sa hei, så pekte han på meg og sa "Gud velsigne DEG", med skikkelig trykk på det siste ordet. Han hørte nok til på den psykiatriske avdelinga jeg nettopp gikk forbi.. :fnise: Jeg takket og gikk videre.. ;)

Skrevet

10 måneder med amming er jo veldig bra da, Mazzi :)

Du, fiskeboller på glass, er det Småfolk? T elsker fiskebolleglasset, men nå finner jeg det ingen steder lenger :snurt: Så jeg trodde de hadde sluttet med den. Men, grunnen er vel at jeg bor i feil fylke ;)

Gud velsigne DEG ja, da kan du jo senke skuldrene og puste letta ut da :ler:

Skrevet (endret)

Du, fiskeboller på glass, er det Småfolk? T elsker fiskebolleglasset, men nå finner jeg det ingen steder lenger :snurt: Så jeg trodde de hadde sluttet med den. Men, grunnen er vel at jeg bor i feil fylke ;)

Hmm, husker ikke helt hvem produsenten var jeg, men det var muligens Småfolk. Vi kjøpte en hel haug på -50% for en stund siden, men de hadde god dato, så jeg tror muligens de skulle ut av sortimentet. Så denne gangen skyldtes det nok ikke (bare) at du bor i feil fylke! :ler:

Endret av Mazilla
Skrevet

Hmm, husker ikke helt hvem produsenten var jeg, men det var muligens Småfolk. Vi kjøpte en hel haug på -50% for en stund siden, men de hadde god dato, så jeg tror muligens de skulle ut av sortimentet. Så denne gangen skyldtes det nok ikke (bare) at du bor i feil fylke! :ler:

Fela også, da er de nok ute, og hun som er så glad i de fiskebollene.

Haha, nei, ikke bare ;)

Skrevet

så vittig!! småfolk sine fiskeboller er det eneste H spiser til middag for tiden! iallefall fra glass... hun spiser gjerne mat vi lager selv :)

kjekt å vite at en er velsignet uansett hvem det kommer fra :)

kjempekoselig å se dere igjen idag! S er helt herlig!!

nyter også "våren" for alt den er verdt, håper det ikke kommer mer snø!

Skrevet

Nå veit jeg ikke hvordan det er i det "riktige" fylket, men her i det "gale" fylke er det spådd snø til uka :kjefte:

Skrevet

Mokkon83: Kjipt hvis fiskebollene til Småfolk er de eneste H vil ha hvis de skal ut av markedet... Du får hamstre hvis du finner dem noe sted! :fnise:

Tusle: Ingen snø i sikte her i følge yr.no i hvert fall! :nigo:

Hvis bare naboen kunne slutte å smelle med dørene kunne kanskje S sovne snart.. :murvegg: Hun sovna uten en lyd da jeg la henne tidligere, men våkna for snart 45 minutter siden og var helt utrøstelig. Hver gang hun har roa seg, har naboen gjort ett eller annet tull som bråker.. :bond:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...