Gjest Neferet Skrevet 6. januar 2014 #3581 Del Skrevet 6. januar 2014 Innom med en en mandag morgen og håper både form og svigerskomplikasjoner er på bedringens vei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 7. januar 2014 #3582 Del Skrevet 7. januar 2014 Oi, her har det skjedd mye siden sist jeg var innom. Tror egentlig jeg bare vil gi deg en stooor og håpe at svineriet og valg og alskens mulig annet er på bedringens vei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 7. januar 2014 Forfatter #3583 Del Skrevet 7. januar 2014 Joda, en kan vel si at det går bedre. Svigerssaken er lagt litt på is, etter en form for avslutning i går. Formen min er drfinitivt bedre, og jeg er heldigvis snart ferdig på antibiotika. S er tilbake i barnehagen, og trives godt med det. Med andre ord stort sett bare velstand Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 7. januar 2014 #3584 Del Skrevet 7. januar 2014 Så godt at ting ordner seg Det har virket til å være litt i tøffeste laget for dere de siste ukene!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Biscuit Skrevet 8. januar 2014 #3585 Del Skrevet 8. januar 2014 Godt og høre at det er bedre nå Er enig med de andre om at det har vært noe tøft for dere de siste ukene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 13. januar 2014 Forfatter #3586 Del Skrevet 13. januar 2014 Ja, her var det i grunnen godt med hverdag igjen! Nå er vi godt i gang med den første av tre arbeidskvelder for han godeste. Det er jo vel og bra at han har nok å gjøre på jobben, men det er sannelig ikke bare-bare for meg å være alene med S fra 1630 til leggetid for tida. Jeg har mye vondt i ryggen, og hun blir et lite monster så fort hun er alene med en av oss. Hun tester grenser for harde livet, og kan plutselig slå eller lugge helt umotivert. Men men, vi koser oss jo også. Hun har aldri vært så gavmild med kos og susser som de siste ukene, så hun er jo søt også.. I dag kom vinteren. Den måtte jo komme før eller siden, så jeg burde vel egentlig være fornøyd med at den allerede er 3 mnd kortere enn i fjor, men det har vært så deilig med bare veier og plussgrader... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 13. januar 2014 #3587 Del Skrevet 13. januar 2014 Jeg ser for meg alenetid med M og det hadde ikke fungert, så jeg bøyer meg i støvet for at du orker og klarer Hva gjør du når hun slår sånn umotivert? M har også begynt å klaske oss i ansiktet litt umotivert og jeg er litt usikker på om det er så veldig mye mer vi kan eller bør gjøre enn å forklare at sånt gjør man ikke fordi det gjør vondt for mamma/pappa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 13. januar 2014 #3588 Del Skrevet 13. januar 2014 Jeg sier "når du slår meg vil jeg ikke være med deg, jeg går inn i stua heller" og så går jeg...når ting har roa seg prater vi litt rundt det.."husker du i stad da du slo meg? Da fikk jeg vondt..jeg vil ikke at du slår meg flere ganger! Det er lov å bli sint, men ikke å slå!" Det funker her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 13. januar 2014 Forfatter #3589 Del Skrevet 13. januar 2014 Jeg ser for meg alenetid med M og det hadde ikke fungert, så jeg bøyer meg i støvet for at du orker og klarer Hva gjør du når hun slår sånn umotivert? M har også begynt å klaske oss i ansiktet litt umotivert og jeg er litt usikker på om det er så veldig mye mer vi kan eller bør gjøre enn å forklare at sånt gjør man ikke fordi det gjør vondt for mamma/pappa. Jeg har ikke så mye valg, jeg må jo bare klare det.. Han godeste har ikke så mye å gjøre på dagtid for tida, og tjener så godt på disse kveldene at han ikke hadde råd til å si nei.. Ikke lett med disse små som plutselig finner ut at de har "makt" til å gjøre andre vondt.. Vi fjerner S fra situasjonen, og gjør omtrent som Diddles under her. Jeg sier "når du slår meg vil jeg ikke være med deg, jeg går inn i stua heller" og så går jeg...når ting har roa seg prater vi litt rundt det.."husker du i stad da du slo meg? Da fikk jeg vondt..jeg vil ikke at du slår meg flere ganger! Det er lov å bli sint, men ikke å slå!" Det funker her Nemlig! Vi har også hatt suksess med å fjerne oss/henne fra situasjonen, og så snakke om det etterpå. Synes allerede hun slår mindre enn for et par uker siden, men hun er helt klart mer voldelig når det bare er én av oss som er der. Problemet er bare at det kommer så fullstendig umotivert. Her om dagen hørte vi på musikk, lo og koste oss, og så plutselig sa hun "nå slår jeg deg!", og så slo hun til meg midt i ansiktet. Lurer litt på hva som foregår i hodet på henne noen ganger altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 13. januar 2014 #3590 Del Skrevet 13. januar 2014 Her om dagen hørte vi på musikk, lo og koste oss, og så plutselig sa hun "nå slår jeg deg!", og så slo hun til meg midt i ansiktet. Lurer litt på hva som foregår i hodet på henne noen ganger altså! Unnskyld at jeg ler, men jeg bare kjente det så godt igjen (halleluja for at andre også har toddlere som tidvis er trollete!). Skjønner ikke hva det er de tenker jeg heller. Vi (dvs. mannen, L slår ikke meg lengre) gjør det samme som dere og Diddles. Det er det eneste som funker her og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 14. januar 2014 #3591 Del Skrevet 14. januar 2014 Vi hadde en periode med sykt mye slåing. Her hjalp det å ta henne med på et kjedelig rom og sitte der til hun hadde roet seg. Imens forklarte vi rolig situasjonen, om det så var slåing av oss eller M, eller noe annet som var såpass alvorlig at vi måtte ta henne med ut. Vi merket forbedring bare på én dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 14. januar 2014 Forfatter #3592 Del Skrevet 14. januar 2014 Unnskyld at jeg ler, men jeg bare kjente det så godt igjen (halleluja for at andre også har toddlere som tidvis er trollete!). Skjønner ikke hva det er de tenker jeg heller. Det er lov å le! Godt å vite at man ikke er alene om det, og dette er tydeligvis ganske normalt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 16. januar 2014 Forfatter #3593 Del Skrevet 16. januar 2014 Det går hardt ut over min allerede vonde rygg å være den supermammaen jeg har vært de siste par dagene! I går gikk S på ski for første gang, og i dag hentet jeg henne med akebrett i barnehagen. Gikk til og fra byen med akebrettet, en snau kilometer hver vei. Glad jeg gikk alene og kunne ta det i mitt tempo I kveld kom feberen plutselig som kastet over henne. Kjenner jeg henne rett, er det gode sjanser for at hun er helt pigg i morgen, men hun får bli hjemme uansett. Det frister lite å kjøre i det snøkaoset de har meldt, når ikke jeg absolutt må. Ellers lite å melde herfra. Gleder meg til OL og venter ellers på våren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 16. januar 2014 #3594 Del Skrevet 16. januar 2014 Jeg venter og på våren. Så fort jula er ute av huset er jeg veldig klar for vår og vårfarger jeg. Enda den kjære våren kommer ikke før i mars håper jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 16. januar 2014 #3595 Del Skrevet 16. januar 2014 Det går hardt ut over min allerede vonde rygg å være den supermammaen jeg har vært de siste par dagene! I går gikk S på ski for første gang, og i dag hentet jeg henne med akebrett i barnehagen. Gikk til og fra byen med akebrettet, en snau kilometer hver vei. Glad jeg gikk alene og kunne ta det i mitt tempo Det er bra du sier det, jeg ble nesten sjokkert over bildet på fb og fikk vondt i ryggen på dine vegne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 17. januar 2014 Forfatter #3596 Del Skrevet 17. januar 2014 Det er nesten bare slak nedoverbakke hele veien altså! Så jeg fikk nok mest vondt av selve gåinga, ikke av å trekke akebrettet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 17. januar 2014 #3597 Del Skrevet 17. januar 2014 Ok, det var da enda bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 17. januar 2014 #3598 Del Skrevet 17. januar 2014 Godtatt under tvil.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 17. januar 2014 Forfatter #3599 Del Skrevet 17. januar 2014 Haha, så bra! Hjemme med S i dag. Hun var feberfri i dag morges, men igjen så var det det været da.... Vi har omtrent snødd inne. Det kom ei dame i stad for å hente noe jeg hadde lagt ut for salg på facebook, og hun måtte spa seg bort til inngangsdøra her.. Han godeste er på jobb, men heldigvis snart ferdig. Selv om han har god bil med firehjulstrekk og nye dekk, har jo ikke alle andre det. Det er litt for nervepirrende at han jobber med å kjøre bil på sånne dager som dette, i grunnen! Han ringte i stad, og jeg var helt sikker på at det var for å fortelle at noe var gått galt.. Heldigvis ringte han bare for å høre hvordan det gikk her hjemme.. Jeg og S har kost oss med barne-TV, knekkebrød, bøker og ikke minst skuring av senga til lillesøster. Kjekt å få hjelp til akkurat det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 17. januar 2014 #3600 Del Skrevet 17. januar 2014 Smart å få S til å hjelpe til! Her er det også mye snø, minst to runder snømåking daglig denne uka! Men så lenge den er såpass lett, så klager jeg ikke så mye ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå