Mazilla Skrevet 28. januar 2014 Forfatter #3641 Del Skrevet 28. januar 2014 Hehe, åh. Søt og fornuftig jente! Så godt at dere fikk snakket ut. Enig med de andre i at det må ha skjedd en feil om du ble tildelt verdens verste mamma-prisen. Tror de fleste hadde fått tålmodigheta si utfordra av det der, baby i magen eller ikke. Veldig fornuftig noen ganger, ja! Takk for fine ord Åh, søte! Hun har ihvertfall selvinnsikt Ja, det skal være visst! Nåmmen, skjønne lille S som har så god selvinnsikt!! Det er jammen ikke lett å være liten heller alltid, de skjønner jo ikke hvorfor de gjør det de gjør heller alltid - det blir bare sånn...Så godt dere fikk snakket om det, det er i fredstid en finner løsninger Håper du fikk slappet godt av idag da, til tross for en heavy start på dagen!! Det kan aldri være enkelt å være gravid og ha en trassig 2 åring i hus Jeg synes det kan bli nok uten å være gravid!! Uff nei, ikke lett å være verken mamma eller liten bestandig! Har ikke akkurat fått slappet av i dag, så det får jeg prøve å få tid til i morgen. Merker at jeg har litt kortere lunte enn jeg pleier, men det henger vel sammen med at jeg også er "litt" trøtt for tida. Dagen endte med et nytt sinneanfall, men fikk heldigvis roet henne ned før hun ble like hysterisk og utrøstelig som i dag morges. I natt sover hun i strømpebukse og genser med tomatsuppe. Pysjamasen fikk ligge igjen på badet, for den ble et tema på et kritisk punkt.... Hun ville ikke legge seg, for hun var ikke trøtt. Ha ha, særlig ikke trøtt etter en lang dag med barnehage og barnegym.. Hun slet med å holde øynene oppe, og ville sitte i senga fordi hun var redd for å sovne hvis hun la seg ned.. Hun sovna i løpet av første linje i nattasangen da jeg endelig fikk overbevist henne om å legge seg. Med ett var hun verdens søteste og mest fredelige lille S.. At det er mulig å være så nydelig så kort tid etter å ha vært et lite monster.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 28. januar 2014 #3642 Del Skrevet 28. januar 2014 Jeg leverte en gråtende 6åring på skolen idag, gav cosylan og tørket tårene som kom fordi hun ville savne meg. Hentet en time etter at sfo åpnet og lokket og lirket for å få henne til å fjerne snø av trampolina. Gikk så i butikken og stoppet på en liten cafe for kakao. Der sovnet jenta. Da vi kom hjem hadde hun over 39 i feber. Prisen for kjip mamma går til meg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 29. januar 2014 #3643 Del Skrevet 29. januar 2014 Det er utrolig hvordan de kan kjempe mot søvnen enda de er så trøtte at de knapt ser noe som helst... Håper du får tatt deg litt tid til å slappe av i dag, det fortjener du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 29. januar 2014 #3644 Del Skrevet 29. januar 2014 For noen hverdager dere har hatt i det siste Syns så absolutt ikke du fortjener verste-mamma-prisen, som Neferet sa, så gjelder det jo å ha energi til å være hjemme også! Og du går jo sykmeldt for en grunn... Jeg har også tenkt litt på om hvor mye senere/tidligere jeg sender/henter M i barnehagen, men har funnet at jeg må ha såpass som nå for å greie å gjøre ting før leggetid Men så velreflektert frøken du har! For noen herlige kommentarer fra henne Håper hun snart kommer inn i "normalt mønster", så hverdagen blir litt mindre dramatisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 30. januar 2014 Forfatter #3645 Del Skrevet 30. januar 2014 Jeg leverte en gråtende 6åring på skolen idag, gav cosylan og tørket tårene som kom fordi hun ville savne meg. Hentet en time etter at sfo åpnet og lokket og lirket for å få henne til å fjerne snø av trampolina. Gikk så i butikken og stoppet på en liten cafe for kakao. Der sovnet jenta. Da vi kom hjem hadde hun over 39 i feber. Prisen for kjip mamma går til meg.... Nei vet du hva, du får ikke prisen du heller! Det er utrolig hvordan de kan kjempe mot søvnen enda de er så trøtte at de knapt ser noe som helst... Håper du får tatt deg litt tid til å slappe av i dag, det fortjener du! Ja, det er helt utrolig! Kveldene har plutselig blitt vanskelige her, håper det snur snart.. For noen hverdager dere har hatt i det siste Syns så absolutt ikke du fortjener verste-mamma-prisen, som Neferet sa, så gjelder det jo å ha energi til å være hjemme også! Og du går jo sykmeldt for en grunn... Jeg har også tenkt litt på om hvor mye senere/tidligere jeg sender/henter M i barnehagen, men har funnet at jeg må ha såpass som nå for å greie å gjøre ting før leggetid Men så velreflektert frøken du har! For noen herlige kommentarer fra henne Håper hun snart kommer inn i "normalt mønster", så hverdagen blir litt mindre dramatisk Det er helt sant at det er en grunn til at jeg er sykemeldt. Prøver å tenke det de dagene det er kjipt å levere. I dag var hun hjemme, for jeg orka ikke tanken på å spa frem bilen fra den siste halvmeteren med snø som kom i natt.. Hun satte pris på det, og var i grunnen en liten engel 95 % av dagen, og det er ikke verst Hun er kjempeskjønn, og sier så mye rart. Må le hver gang hun sier noe veslevoksent/velreflektert, for det høres jo så rart ut når det kommer fra ei så lita ei! Det er dessuten utrolig rart å tenke på at det bare er ett år siden hun satte frem 2-3 ord til setninger, og at vi ofte måtte steppe inn som tolker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 30. januar 2014 #3646 Del Skrevet 30. januar 2014 Det er helt sant at det er en grunn til at jeg er sykemeldt. Prøver å tenke det de dagene det er kjipt å levere. I dag var hun hjemme, for jeg orka ikke tanken på å spa frem bilen fra den siste halvmeteren med snø som kom i natt.. Hun satte pris på det, og var i grunnen en liten engel 95 % av dagen, og det er ikke verst Hun er kjempeskjønn, og sier så mye rart. Må le hver gang hun sier noe veslevoksent/velreflektert, for det høres jo så rart ut når det kommer fra ei så lita ei! Det er dessuten utrolig rart å tenke på at det bare er ett år siden hun satte frem 2-3 ord til setninger, og at vi ofte måtte steppe inn som tolker Sikkert greit å unngå den belastningen på ryggen ja... Jeg var frekk nok til å hinte til svigerfar om at det trengtes måking, og det gikk heldigvis bare bra Er litt av en utvikling i språket og psyken hos en 2åring ja! Syns det går kjempefort med M om dagen. Hun plukker stadig opp nye ord og prøver å sette dem sammen til lengre setninger, med noe varierende resultat Artig å tenke på at hun om 1 år er der S er nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 3. februar 2014 Forfatter #3647 Del Skrevet 3. februar 2014 Dere andre med barn på 2-3 år; hvor mye spiser de i løpet av (barnehage)dagen? S spiser gjerne en yoghurt og noen ganger en skive før vi reiser. Så er hun i bhg fra ca 9 til ca 14.45. I løpet av de timene setter hun til livs fem grovbrødskiver, frukt, noen småtomater og ofte en fruktmos. Likevel orker hun middag hjemme mellom fire og fem, og så frukt til barne-tv og/eller knekkebrød til kveldsmat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 3. februar 2014 #3648 Del Skrevet 3. februar 2014 Her er lillemor småspist, men det hender at hun glimter til å spiser det jeg sender med i bhg, to-tre små grove pannekaker, eller to brødskiver. Yoghurt, litt frukt eller grønt. Lunsj får de i bhg. Hun spiser alt fra noen biter til 1-2,5 brødskiver. Hun trenger ikke å spise det helt store til middag. Men hun kan også glimte til å spise masse hvis det er noe som smaker. Men det er veldig opp å ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 3. februar 2014 #3649 Del Skrevet 3. februar 2014 Hørtes ganske likt ut som min gutt, han blir tre i mai. Av og til en skive hjemme før barnehagen, men stort sett bare pålegget. Fem skiver med i barnehagen fordelt på to måltider. Frukt til måltid nr to. I matboksen ligger det gjerne igjen noen skorper når vi henter. Middag er han ikke særlig glad i, så det varierer mellom bare et par biter, og mat tilsvarende et par små kjøttkaker og en potet. Ikke noen storspiser. Så spiser han gjerne en skive til kvelds, evt. havregrøt eller havregryn med melk. Et par båter eple dersom han er sulten mellom barnehage og middag eller middag og kvelds. Så varierer det jo litt. Noen dager spiser han knapt nok noe, og andre dager hiver han innpå med alt han får. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 3. februar 2014 Forfatter #3650 Del Skrevet 3. februar 2014 Det går veldig i bølger her også, så jeg er ikke "bekymra", men tenker mer at hun regulerer selv hvor mye hun trenger. Er mer overrasket over hvor mye det faktisk er plass til i den lille kroppen Heldigvis spiser hun veldig variert, er flink til å smake og liker mye rart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 3. februar 2014 Forfatter #3651 Del Skrevet 3. februar 2014 Høres veldig likt ut ja, kisskissbangbang. S har hele tida fulgt "guttekurven" på helsestasjonen, så det er vel ikke så rart at hun spiser som en gutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 4. februar 2014 #3652 Del Skrevet 4. februar 2014 (endret) Her også går det veldig opp og ned. Men brødmat er hun glad i! I dag spiste hun en halv brødskive i bilen (fordi det skulle hun absolutt ha ), havregrøt til frokost i barnehagen, minst en skive til lunsj, frukt + minst en skive til 2-måltidet, frukt/grønnsaker når vi kommer hjem fra barnehagen og 2 skiver, havregryn med melk eller M sin babygrøt ( ''Kan eg få daut sånn så Maja ha?'') til kvelds. Middagen pirker hun som regel bare i. Endret 4. februar 2014 av ^^Belle^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 4. februar 2014 #3653 Del Skrevet 4. februar 2014 Naaaw, så søt og fornuftig hun er! (har ikke så mye å bidra med i matdebatten. Med mindre noen kan ha interesse av å vite hva mannen min spiser hver dag? ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 4. februar 2014 Forfatter #3654 Del Skrevet 4. februar 2014 Nja, det kunne jo vært interessant å høre! Svigermor er helt sjokkert over hvor mye mat vi sender med S hver dag. Selv har hun nemlig bare med seg én skive til niste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 4. februar 2014 #3655 Del Skrevet 4. februar 2014 Nja, det kunne jo vært interessant å høre! Svigermor er helt sjokkert over hvor mye mat vi sender med S hver dag. Selv har hun nemlig bare med seg én skive til niste. Det burde du jo ta til etterretning! Samtidig kan du jo høre med henne om hun også vokser en halvmeter i året og sitter stille til sammen tjue sekunder i løpet av dagen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 4. februar 2014 #3656 Del Skrevet 4. februar 2014 vel, nå er TM 6 år, men hadde det vært opp til henne hadde hun hoppet over frokosten, spist en halv skive og litt frukt til niste litt før kl 11. Hun får mat på sfo, og der hadde hun spist minimalt, litt frukt, pirket i middagen etter å laget et rabalder over hva hun ikke liker denne uka for så å spise tre brødskiver, en yoghurt og masse melk til kveldsmaten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 5. februar 2014 #3657 Del Skrevet 5. februar 2014 M er kanskje ikke så småspist som vi tror Kjekt å lese om andres erfaringer. Her er heller ingen dag lik Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 5. februar 2014 Forfatter #3658 Del Skrevet 5. februar 2014 Apropos mat.. I dag hadde vi lasagne til middag, og det er en absolutt favoritt hos familiens yngste. Tror hun spiste mer enn meg! Men så har ikke jeg allverdens med plass til mat i magen min for tida da Nå er hun i seng, men sover absolutt ikke. Hørte nettopp at hun telte til 10, etterfulgt av "den som ikke har gjemt seg nå, den skal stå". Etterpå står dette eggsperimentet for tur. Trykkoker er gøy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 5. februar 2014 #3659 Del Skrevet 5. februar 2014 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 6. februar 2014 #3660 Del Skrevet 6. februar 2014 Jøss, så sært! Hvordan gikk eggsperimentet? Ble konsistensen som på bildet?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå