Gå til innhold

Hvilke ord og uttrykk irriterer deg mest?


Gjest Silvermist

Anbefalte innlegg

Og helt malapropos: leste et sted at i Sverige bruker de termen "Å" for en liten, smal elv og "elv" for en normalstor elv. Viser utilstrekkeligheten i vårt språk. "Å" finnes jo i norsk språk også i betydning elv, men ikke som gradsbetegnelse - såvidt jeg vet?

Jeg har lært at en å er større enn en bekk, men mindre enn en elv. Uttrykket "mange bekker små blir en stor å" indikerer vel også en viss gradsforskjell?

Jeg er litt irritert over at baby har skvist det norske ordet spedbarn ut av dagligtalen. (Spedbarn er også mer nøyaktig, siden det brukes om barn under året, mens baby bare betyr "lite barn")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, særlig.

Eh, det er da statistisk bevist at folk på Oslo Vest har en høyere andel av høyt og middels utdannede mennesker, pluss at folk er rikere der. Smarte foreldre fostrer smarte barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

- Folk som sier "mhm mhm MHM!" hvis de snakker om noe de syns er godt.
- "Kaffi"
- "Tilfelle rottefelle"
- "Hultertibulter"



Anonymous poster hash: af233...e5c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

- Folk som sier "mhm mhm MHM!" hvis de snakker om noe de syns er godt.

- "Kaffi"

- "Tilfelle rottefelle"

- "Hultertibulter"

Anonymous poster hash: af233...e5c

Litt på siden kanskje, men jeg tror du ikke vet hva uttrykket betyr eller hvordan det skrives. "Hulter til bulter" betyr rot, uorden, kaos. Du er selvfølgelig i din fulle rett til å mislike det :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

"Hjelp! Jeg trenger sårt hjelp! Hæ?"

Disse ordene kan stå i en hvilken som helst banal overskrift på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

"Så lenge du ikke er sykelig obese (eller obese for that matter) hyggelig, snill, omtenksom så bryr vi oss jenter svært lite om du har litt fett nederst på magen. More to love.

Dette sier jeg ikke for å være frekk:

Dersom du vil gå ned ti kg, så har du et problem med deg selv og burde kanskje vurdere tanken å få hjelp. Det du heller kunne ha gjort, er å bygge muskler. Vil du ned fordi du føler deg stygg og dårlig selvbilde eller er det noe annen grunn? Du har absolutt ingenting å være flau over and I would easily tap that ass. "

Sammenblanding av norsk og engelsk i en eneste smørje får meg til å se rødt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Så lenge du ikke er sykelig obese (eller obese for that matter) hyggelig, snill, omtenksom så bryr vi oss jenter svært lite om du har litt fett nederst på magen. More to love.

Dette sier jeg ikke for å være frekk:

Dersom du vil gå ned ti kg, så har du et problem med deg selv og burde kanskje vurdere tanken å få hjelp. Det du heller kunne ha gjort, er å bygge muskler. Vil du ned fordi du føler deg stygg og dårlig selvbilde eller er det noe annen grunn? Du har absolutt ingenting å være flau over and I would easily tap that ass. "

Sammenblanding av norsk og engelsk i en eneste smørje får meg til å se rødt.

Må være en kid som har skrevet det der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må bare gjenta det samme som jeg skrev i tråden med ting som irriterer deg grenseløst:

Folk som skriver mageruter i stedet for magemuskler! :sur::sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare gjenta det samme som jeg skrev i tråden med ting som irriterer deg grenseløst:

Folk som skriver mageruter i stedet for magemuskler! :sur::sprettoy:

Hva som er så irriterende med det? Synlige magemuskler har jo en slags rutete form, så ma da være kurant å kalle dem for det.

Anonymous poster hash: 8608f...517

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norske folk som bruker "typ" etter hver setning de sier. Det gir ikke noe ekstra til setningen, og høres bare dritteit ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest crazycatlady

Når par sier vi er gravide. Jeg får helt mark av det uttrykket! Er så teit. Det heter at "jeg/hun er gravid" eller "vi venter barn" med mindre det er et lesbisk par hvor begge er gravide med hver sin mann. Da kan man si "vi er gravide begge to".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, det er da statistisk bevist at folk på Oslo Vest har en høyere andel av høyt og middels utdannede mennesker, pluss at folk er rikere der. Smarte foreldre fostrer smarte barn.

OT: Njja. Det er vel heller et tilfelle av at utdannede foreldre med bransjekunnskap og erfaring oppdrar barn som tar utdannelse og skaffer seg lignende bransjeerfaring.

Ikke at folk på østkanten er mindre smarte.

Edit: Forledrenes livvstil og vaner overføres til barna.

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...