Ariana807 Skrevet 23. april 2019 #3741 Del Skrevet 23. april 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjul innhold Jeg husker ikke helt, men er det nevnt i serien ang Cerceis profeti at hun skal drepes av en lillebror? For da må enten Tyrion eller Jaime overleve. Og siden Bronn er sendt nordover for å drepe begge, er det vel naturlig å tenke at han får til å drepe en av dem. Eller vil han trekke seg fra oppdraget sitt? Han har jo historie med begge. En annen del av profetien er jo at hun skulle få tre barn, ikke fire. Betyr det at det fjerde barnet vil dø før det blir født, kanskje fordi Cercei selv dør? Hmm.. Anonymkode: 9282d...77b De har allerede ødelagt hele denne profetien om barna, med at Cercei hadde en baby sammen med Robert som døde 😕 ... Men mange (meg inkludert) tenker at babyen allerede har dødd da vi så Cercei drikke vin i første episoden (noe hun ikke gjorde da hun snakket med Tyrion i forige sesong), og at hun fikk tårer i øynene når Euron sa det med å «få en baby inn i magen hennes» Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #3742 Del Skrevet 23. april 2019 With Gold Crown she meant Gold Colour hairs. All three Jofferry, Tommen and Myrcella had golden hairs from Jamie and herself. The first born which was born to Cersei and Robert was black haired and it died(killed). So she never mentions about this baby because in her future she doesn't see him. So you see Maggy was not wrong with her prophecy. She was spot on. Fant dette... 🤔 Anonymkode: ee0f7...762 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampen Skrevet 23. april 2019 #3743 Del Skrevet 23. april 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er merkelig at Theon skulle ta på seg - og tydeligvis få - oppgaven med å forsvare Bran når han sitter som lokkedue i stolen sin. De fleste andre rundt bordet der er jo bedre krigere, bedre med sverdet, enn ham? Det virker som dårlig dømmekraft av ham å melde seg selv til en såpass viktig oppgave... Anonymkode: 3f57c...5c4 Theon er kjent for å være en meget habil bueskytter, i likhet med iron borns flest. Og de skulle vel også være med? IB er hardbarka plyndrere, de er ikke akkurat ubrukelige i kamp. Og i trailere har vi jo sett nettopp det, at Theon er i ferd med å skyte avgårde en brennende pil. Så jeg antar at planen er å utnytte svakheten for ild. Theon har jo også mottatt nøyaktig samme trening som Stark gutta, og har konkurrert med dem i mange år. Så jeg vil tro de som kjenner har tillit til hans evner som kriger. Planen er jo også å lokke fra NK, slik at Dany og Jon eventuelt kan prøve å grille ham med drager. Så helt ubevoktet er ikke Bran. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Absol Skrevet 23. april 2019 #3744 Del Skrevet 23. april 2019 39 minutter siden, Ariana807 skrev: De har allerede ødelagt hele denne profetien om barna, med at Cercei hadde en baby sammen med Robert som døde 😕 ... Men mange (meg inkludert) tenker at babyen allerede har dødd da vi så Cercei drikke vin i første episoden (noe hun ikke gjorde da hun snakket med Tyrion i forige sesong), og at hun fikk tårer i øynene når Euron sa det med å «få en baby inn i magen hennes» Jeg tror ikke det var noen baby i det hele tatt. Jeg tror det var enten ønsketenkning fra hennes side, eller et desperat forsøk på å få Jamie til å støtte henne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #3745 Del Skrevet 23. april 2019 Noen som har en eller flere podcaster å anbefale? Jeg har prøvd A cast of kings nå, men de avbryter hele tiden med å reklamere for masse drit. Er så irriterende, for de prøver å flette det inn i Game of thrones praten. Uten å lykkes veldig godt 🙈 Anonymkode: d0b47...1f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #3746 Del Skrevet 23. april 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som har en eller flere podcaster å anbefale? Jeg har prøvd A cast of kings nå, men de avbryter hele tiden med å reklamere for masse drit. Er så irriterende, for de prøver å flette det inn i Game of thrones praten. Uten å lykkes veldig godt 🙈 Anonymkode: d0b47...1f4 GOT pod på NRK radio Anonymkode: 2234d...5f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampen Skrevet 23. april 2019 #3747 Del Skrevet 23. april 2019 6 timer siden, Parkeringsvakt skrev: Problemet er at vi fikk 2 episoder der det omtrent ikke skjedde noe, samlingen og kvelden før kunne blitt redusert ned i 1 episode, droppet en del av scenene. Evt de kunne gjort det mange venter på, inkludert en liten visjon fra bran, i det minste, på slutten av episode 2, som forteller oss noe nytt. I det minste ha en jon avslører hvem han er mye før og spille ut mye mer av drama før. Jeg tviler på at grrm kommer til å skrive inn den scenen i bøkene der han avslører det rett før ww angriper for å lage drama som henger i luften. Dette er en mer film/ serie greie å gjøre, enn noe som skjer realistisk. Jeg regner med han forstår at det er ganske urelistisk av en karakter å avsløre det når de vet at ww kan komme når som helst. Enten si det mye før, eller vent til etterpå Dette ble alt for kunstig og oppsatt (Og før noen sier at han var i krypten og ville svare ærlig på spørsmålet, han var der nettopp for å sette opp samtalen. De som skrev scenen ønsket at det var sånn avsløringen skulle forklares og puttet jon i krypten og lot dany gå ned dit. De kunne sløyfet å skrive at jon var i krypten. Det er ingen grunn til at han måtte gå ned der og stå nøyaktig foran den graven) Vi har kjent mange av disse karakterene i flere sesonger, det er ikke akkurat overraskende av Davos var glad i den lille jenta og sørget tapet av henne. Den røde kvinnen sa til arya at de skal møtes igjen, og det er veldig mulig å ha en davos/ jente/ røde kvinne øyeblikk der. Med mindre han dør før det, men jeg tviler på det. Det var for mye av det, er klagen min. Vi har kjent mange av disse karakterene i 7 sesonger og det vi lurer på nå er hvordan det skal slutte, forklaringen bak mange mysterium osv. Men vi fikk bare en oppsummering av personlige forhold i 2 episoder. Mange trodde at 6 episoder er for lite, men nå syntes jeg det var for mye. Mange av scenene gav oss heller ingenting. Som hound og arya scenen, der hun kommer inn, drikker litt sier et par setninger og går igjen. Ok.. Alle vil da anta at bran i det minste vet noe. De spurte han for eks om drageild kan drepe NK. Hvorfor er det ingen som spurte han om hva det påtente symbolet i ep 1 betydde? Det har ikke en gang blitt nevnt av de som så det. Virkelig?? En død hær kommer, du ser et symbol, men tenker "pytt sånn, ingen vet hva han vil uansett. Vi har en allvitende, synsk person i rullestol, men han vet det sikkert ikke heller, så vi bare holder dette hemmlig mellom oss" Har du en allvitende, synsk person spør du han om alt. Han vet kanskje ikke alt, men du vet ikke hva han vet før du spør. Det plagde meg også at tyrion spurte om reisen til bran, ikke om alt han visste om de døde som ville vært en mye mer naturlig samtale og nysgjerrighet på det tidspunkt. Det var ganske cringe og dårlig utført - Arya er keitete og klønete (evt sjalu og kontrollerende) og spør hvor mange kvinner gendry har vært med, noe som er frekt og innpåslitent - plustelig kaster klærne og er kjempetrygg på rollen sin i sengen Javel? Jepp, nøyaktig et av spørsmålene som jeg mener det er absurd at ingen stiller. Det er et enormt plotthull. Er det virkelig ingen av de gode, gamle hovedkarakterene på 20stk, eller hvor mange, som tenker denne tanken? Som i det minste spør Starks om de ikke er redd for det? Vet det er teorier om at magi holder dem tilbake, at ww ikke kan komme inn i krypten osv. Men alt dette er i så fall info vi ikke vet og har ingen grunn til å anta. Så hvorfor skal hovedpersonene anta at det er slik? Det ser ut til at vi får være enig om å være uenig, for jeg synes ikke det har skjedd lite i de to siste episodene. Snarere tvert i mot. Det er mye mer enn krigen med NK som skal landes i løpet av seks episoder. Vi skal se slutten på historien til flere karakterer, vil jeg tro, og historien GoT i sin helhet skal fullføres. Det som kommer etter krigen med NK skal også henge på greip og virke som fornuftige svar på deler av historien som fortsatt er ubesvart. Og da er slike små scener vel så viktig som å diskutere strategi. Vi har sett litt strategi, i den grad at vi forstår hovedplanen. For min del er det greit, for det er viktigere at helheten av slutten blir god. Integriteten i hovedhistorien er viktigere enn et enormt fokus på militære forberedelser. Om jeg skulle klage på noe, så er det heller at delen du ser på som uviktig kommer for raskt og overfladisk. Storyen med Jons opphav alene kunne ha fått mye mer plass, hvilket den skkkert vil få i bokform. Og nettopp fordi vi har fulgt disse karakterene i syv sesonger, og eventuelt enda lenger i bokform, så liker jeg at de ga oss tid med alle karakterene i slutten. I tillegg til at en del feks skal bygges opp mtp fortsettelsen. Jeg tror feks Tyrion kommer til å svikte, og da er disse to episodene viktig for at det skal være troverdig. Og hvor mye strategi trenger man egentlig? Brent jord? Hva skal man brenne for å svekke WW? Mennesker? At de haler inn avlinger har vi sett. Vi har sett dem ved krigsbordet. Vi har sett dem lage våpen. Og krypten? Tja, hvor skal man ellers anta at det er tryggest? I nøden spiser fanden fluer, og en underjordisk gang er vel et bedre alternativ enn det øvrige. Bran er vel heller ikke allvitende? Han vet jo feks ikke om NK tåler drageild. Men han kommer med noe nytt, at NK er ute etter ham. Mangelen på konkrete spørsmål kan også være et grep for å sikre at vi seere skal få noen overraskelser senere. NK er jo seriens mest mystiske figur, iom at han ikke engang er nevnt i bøkene (bøkenes The night’s king var the 13th Lord commander, og i følge Martin er han død og gone). Så der vil jeg heller ha dramatiske avsløringer enn svar fra en merkelig fyr i rullestol. Jeg synes heller ikke det er kunstig eller lite troverdig at Jon benytter anledningen til å besøke graven til sin mor, som han nettopp har fått vite om, rett før han muligens skal dø. Det er også i tråd med karakteren Jon Snow. Det er mulig GRRM gjør den scenen annerledes, for han har bedre tid. Han har uttalt at om serien skulle fått med alt han planlegger hadde de trengt 5 sesonger til, men at hovedtrekkene er de samme. Han hadde et flere dager langt møte med serieskaperne hvor de gikk gjennom detaljerte planer for slutten. Og for alt vi vet, så kan det være en plan for fortsettelsen som tilsier at Dany skal få vite det rett før slaget. Hadde Martin hatt en totalt annen ide for når hun skal få vite det, så hadde det vært enkelt for serien å vente med det også. Da kunne man like godt hatt en lignende scenene tidligere eller etter slaget. Så det er mye mulig den delen er i takt med Martins plan for slutten, selv om settingen kanskje kan være en annen. Kanskje det er meningen at Dany skal gå ufokusert i krig? Kanskje det skal være en splid mellom dem? Kanskje den kunnskapen blir viktig i slaget? Det vet vi ikke, før vi ser fortsettelsen. Men jeg tror det er lite av det som skjer nå som ikke har en eller annen betydning. Og som sagt, fokuset på langsom oppbygging, dialog, rolige scener, til det plutselig smeller, og det du kaller «fluff» er helt i Martins ånd. Jeg tipper han kommer til å trekke det mye mer ut, om han kommer så langt. Og Arya er plutselig trygg på rollen sin i senga? Arya har reist verden rundt, myrdet, vært blind og lært å skifte ansikt. Hun er kanskje den som er minst redd for den kommende krigen. Jeg kjøper at hun ikke blir et usikkert aspeløv av å skulle hoppe til køys for første gang. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #3748 Del Skrevet 23. april 2019 Disse to episodene har vært dårlige. Dialogen har blitt dårligere og dårligere i flere sesonger. Historien blir mindre interessant for hvert år som går. Anonymkode: a7ee5...c4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agathe Skrevet 23. april 2019 #3749 Del Skrevet 23. april 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Krypten er trygg, sa de i denne episoden. Hvorfor er krypten trygg, når det står en kar rett utenfor porten som bare kan heve armene sine så våkner de døde? Hva befinner seg i krypten før man sender kvinner og barn ned dit..? Anonymkode: 041b5...5d7 7 timer siden, Parkeringsvakt skrev: --- Jepp, nøyaktig et av spørsmålene som jeg mener det er absurd at ingen stiller. Det er et enormt plotthull. Er det virkelig ingen av de gode, gamle hovedkarakterene på 20stk, eller hvor mange, som tenker denne tanken? Som i det minste spør Starks om de ikke er redd for det? Vet det er teorier om at magi holder dem tilbake, at ww ikke kan komme inn i krypten osv. Men alt dette er i så fall info vi ikke vet og har ingen grunn til å anta. Så hvorfor skal hovedpersonene anta at det er slik? Ja, jeg lurer også. Men de som bygde muren bygde også krypten under Winterfell - mye mulig med samme magien, så jeg tror krypten er trygg til Bran eventuelt kommer ned dit. Sånn som hulen til den forrige 3 eyed raven var trygg til Bran kom. Uansett tror jeg mer på at den samme magien gjør at de døde Stark'ene reiser seg for å kjempe mot NK. Men jeg tror de tror krypten er trygg fordi den er massiv, med mange skjulesteder. De eldste delene er over tusen år, slaget starter uansett utenfor Winterfell og Ned sa alltid at et mindretall kan holde Winterfell kjempelenge, selv mot en overlegen fiende. Og selv når fiendene kommer inn i selve Winterfell så er det ikke sikkert at noen av de vet om krypten, det er en relativt liten inngang som sikkert kan forsegles på et vis. Regner dessuten med at alt av mat og vann er lagret der sånn at de klarer seg lenge. Lurer forøvrig på om Nymeria dukker opp med sin ulveflokk, og når Melisandre eventuelt kommer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampen Skrevet 23. april 2019 #3750 Del Skrevet 23. april 2019 Og bare for å fullføre dette med Iron borns, Martin har uttalt at IB er løst basert på vikinger. Og det gir mening. IB har vært for Westeros det vikingene var for Europa. Raiders på båter, med en annen religion, et hardbarka samfunn, som har plyndret, drept og vært en plage for det «siviliserte samfunnet». Så selv om de er røffere i kantene enn ridderne fra de øvrige områdene, så tror jeg ikke vi skal anta at de er malplassert på slagmarken. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Parkeringsvakt Skrevet 23. april 2019 #3751 Del Skrevet 23. april 2019 (endret) Bare legger til først at jeg ikke ville episoden skulle handle mye om samtale med bran osv, men heller at de begynte med krigen og ikke brukte så mye tid på å sakkerut med fluff. Altså, jeg ville heller hatt 15-20min med at de begynte krigen eller på andre måter beveget seg fremover i historien. At selve handlingen gikk i normalt tempo og at de ikke kunstig dro ut nesten 2 hele episoden kun med sentimentalt fluff 22 minutter siden, Vampen said: Og hvor mye strategi trenger man egentlig? Brent jord? Hva skal man brenne for å svekke WW? Mennesker? At de haler inn avlinger har vi sett. Vi har sett dem ved krigsbordet. Vi har sett dem lage våpen. Og krypten? Hvorfor skulle de ikke anta at de døde står opp fra krypten? Når de skal kjempe mot dødens konge er det ingen som ville tenkt at krypten er trygg Var ikke jeg som kommenterte om strategi, annet enn at jeg mener det burde være mer sentralt med spørring av bran om ww osv, samt stille spørsmål om ikke de døde i kryptene kommer til å vekkes til live. Du vet, den type veldig viktige og sentrale spørsmål. Det med at man tilbakeholder info bare for å skape drama er nettopp noe av det som går imot grrm sin visjon. Han skriver ikke historiene for at de skal være beleilige, men for å få inn mer realisme. At man bevisst holder tilbake enkelte elementer bare for å skape spenning og drama betyr at du har så lite historie å komme med at du må spinke og spare på det lille du har. Pluss at det er urealistisk historiefortelling som lett skaper plotthull og tåpelig oppførsel fra karakterer som ellers ville vært gjennomtenkte og smarte. Hvordan tenker du vil skal få vite noe særlig om NK om det ikke kommer fra bran? At han selv skal sette seg ned og fortelle det? Quote Jeg synes heller ikke det er kunstig eller lite troverdig at Jon benytter anledningen til å besøke graven til sin mor, som han nettopp har fått vite om, rett før han muligens skal dø. Enten forteller du det i god tid før kampen, eller så skjuler du det til kampen er over, dvs at du ikke går til graven, og dersom du går dit og blir tatt, unngår du si noe. Så i akkurat dette tilfelle handlet det om at manusforfatterne ville at dany skulle finne ut sannheten på en viss måte og at det skulle skape en viss type drama. De ville det skulle begynne med at dany fortalte om det grusomste hun hadde hørt om broren, og at det utviklet seg til sannheten der de elsket hverandre. Så akkurat i dette tilfelle er det kunstig planlagt at 1.jon går til graven og står der og 2. dany kommer ned tilfeldigvis og nøyaktig når han står der, ikke rett før eller rett etter eller noen timer før eller etterpå. For hvor lenge skulle han liksom stå der? Timingen er ganske "heldig" for at dany skulle komme ned akkurat på det tidspunktet Quote Og som sagt, fokuset på langsom oppbygging, dialog, rolige scener, til det plutselig smeller, og det du kaller «fluff» er helt i Martins ånd. Jeg tipper han kommer til å trekke det mye mer ut, om han kommer så langt. Martin skriver ikke fluff, alle scenene og alt som skjer er realistisk og har en hensikt. Han skriver ikke plustelig inn 5 ekstra kapitler i boka der alle er venner og har en fest sammen bare fordi han syntes det er romantisk og fint før et stort slag. Quote Og Arya er plutselig trygg på rollen sin i senga? Arya har reist verden rundt, myrdet, vært blind og lært å skifte ansikt. Hun er kanskje den som er minst redd for den kommende krigen. Jeg kjøper at hun ikke blir et usikkert aspeløv av å skulle hoppe til køys for første gang. Som jeg skrev; arya var klønete og keitete i flørtingen da hun spurte han hvor mange han hadde hatt sex med, men var plustelig trygg når de skulle ha sex. Det er kontrasten som ikke gir mening. Endret 23. april 2019 av Parkeringsvakt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampen Skrevet 23. april 2019 #3752 Del Skrevet 23. april 2019 9 minutter siden, Agathe skrev: Ja, jeg lurer også. Men de som bygde muren bygde også krypten under Winterfell - mye mulig med samme magien, så jeg tror krypten er trygg til Bran eventuelt kommer ned dit. Sånn som hulen til den forrige 3 eyed raven var trygg til Bran kom. Uansett tror jeg mer på at den samme magien gjør at de døde Stark'ene reiser seg for å kjempe mot NK. Men jeg tror de tror krypten er trygg fordi den er massiv, med mange skjulesteder. De eldste delene er over tusen år, slaget starter uansett utenfor Winterfell og Ned sa alltid at et mindretall kan holde Winterfell kjempelenge, selv mot en overlegen fiende. Og selv når fiendene kommer inn i selve Winterfell så er det ikke sikkert at noen av de vet om krypten, det er en relativt liten inngang som sikkert kan forsegles på et vis. Regner dessuten med at alt av mat og vann er lagret der sånn at de klarer seg lenge. Lurer forøvrig på om Nymeria dukker opp med sin ulveflokk, og når Melisandre eventuelt kommer? Jeg har også fundert en del på selve navnet Winterfell. Winter fell. Vinterfall? Det er flere slott med navn som er en tydelig referanse til noe som har skjedd. Hva skjedde akkurat der, som har gitt navnet Winterfell? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampen Skrevet 23. april 2019 #3753 Del Skrevet 23. april 2019 4 minutter siden, Parkeringsvakt skrev: Hvorfor skulle de ikke anta at de døde står opp fra krypten? Når de skal kjempe mot dødens konge er det ingen som ville tenkt at krypten er trygg Var ikke jeg som kommenterte om strategi, annet enn at jeg mener det burde være mer sentralt med spørring av bran om ww osv, samt stille spørsmål om ikke de døde i kryptene kommer til å vekkes til live. Du vet, den type veldig viktige og sentrale spørsmål. Det med at man tilbakeholder info bare for å skape drama er nettopp noe av det som går imot grrm sin visjon. Han skriver ikke historiene for at de skal være beleilige, men for å få inn mer realisme. At man bevisst holder tilbake enkelte elementer bare for å skape spenning og drama betyr at du har så lite historie å komme med at du må spinke og spare på det lille du har. Pluss at det er urealistisk historiefortelling som lett skaper plotthull og tåpelig oppførsel fra karakterer som ellers ville vært gjennomtenkte og smarte. Hvordan tenker du vil skal få vite noe særlig om NK om det ikke kommer fra bran? At han selv skal sette seg ned og fortelle det? Enten forteller du det i god tid før kampen, eller så skjuler du det til kampen er over, dvs at du ikke går til graven, og dersom du går dit og blir tatt, unngår du si noe. Så i akkurat dette tilfelle handlet det om at manusforfatterne ville at dany skulle finne ut sannheten på en viss måte og at det skulle skape en viss type drama. De ville det skulle begynne med at dany fortalte om det grusomste hun hadde hørt om broren, og at det utviklet seg til sannheten der de elsket hverandre. Så akkurat i dette tilfelle er det kunstig planlagt at 1.jon går til graven og står der og 2. dany kommer ned tilfeldigvis og nøyaktig når han står der, ikke rett før eller rett etter eller noen timer før eller etterpå. For hvor lenge skulle han liksom stå der? Timingen er ganske "heldig" for at dany skulle komme ned akkurat på det tidspunktet Martin skriver ikke fluff, alle scenene og alt som skjer er realistisk og har en hensikt. Han skriver ikke plustelig inn 5 ekstra kapitler i boka der alle er venner og har en fest sammen bare fordi han syntes det er romantisk og fint før et stort slag. Som jeg skrev; arya var klønete og keitete i flørtingen da hun spurte han hvor mange han hadde hatt sex med, men var plustelig trygg når de skulle ha sex. Det er kontrasten som ikke gir mening. Om de skal anta at de døde i krypten vil våkne, så burde de ha forlatt hele Winterfell. Og hvor mye er det potensielt igjen av de som ligger der? NK vekker døde kropper, ikke ånder. Og mange av innbyggerne i krypten er sannsynligvis støv for lenge siden. Av de nyere dødsfallene, så er det vel et svært begrenset antall som a) har blitt gravlagt i krypten eller b) er noe særlig mer enn deler og biter? Om det i seg selv skal bli et poeng å fundere på nå, så vil det jo ikke være nok å ikke bruke det som saferoom, da burde man ha ødelagt krypten eller flyttet til et annet sted. For i følge trailerne vil i hvert fall deler av Winterfell stå i brann om ikke så lenge, så å anta at det er det tryggeste stedet er fortsatt troverdig i mine øyne. Du mener litt sånn som Martin bare har laget hint til Jons opphav i fem bøker? Eller et uendelig antall sidespor, bifigurer, detaljer og forhistorie? GRRM er sterkt inspirert av Tolkien, og selv om jeg liker dem begge, så er begge gode på «fluff». Tolkien holdt på å ta livet av meg med sanger, og GoT har også noen kapitler som har vært et ork å komme seg igjennom. Jeg er helt enig i at det ikke er unødvendig, det er en måte å lage stemning, skape en verden og fortelle en stor historie. Men å påstå at ikke Martin også liker å legge inn lange sekvenser med lite action, er tull. Som sagt, Martin selv mener de ville ha trengt 5 sesonger til for å fortelle hele historien hans. Jeg tør sette penger på at det hadde blitt både tid og rom til en del slike ting som du klager på nå. For jeg tror neppe det hadde vært utelukkende 5 sesonger med strategi, spør Bran og fresende action. Og nok en gang, du vet faktisk ikke om scenen i krypten utelukkende er noe serieskaperne har funnet på. Jeg vil fortsatt påstå at delen om at Dany skal få vite det rett før kampen kan være godt i tråd med Martins plan, selv om en slik scene kan se annerledes ut og sannsynligvis også være lenger i bokform. Og nei, timingen er ikke «heldig». At hun er på utkikk etter Jon, og finner ham der, er heller ikke et utenkelig eller usannsynlig scenario. Jeg opplevde også Arya som mer dominant enn keitete og klønete. Kort oppsummert, vi får være enig om å være uenig. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 23. april 2019 #3754 Del Skrevet 23. april 2019 Når det gjelder Arya/Gendry scenen, så synes jeg det var på typisk Arya-vis: kort og konsis- «kan du dette, har du gjort det før? Gjør det med meg da.» Har null problem med det. Tror heller det er enkelte som ser på henne som ei lita jente enda, og av den grunn ble litt ille berørte 😅 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #3755 Del Skrevet 23. april 2019 2 timer siden, Vampen skrev: Jeg har også fundert en del på selve navnet Winterfell. Winter fell. Vinterfall? Det er flere slott med navn som er en tydelig referanse til noe som har skjedd. Hva skjedde akkurat der, som har gitt navnet Winterfell? Jeg har alltid oppfattet -fell i Winterfell i denne betydningen: fell (adj) cruel and violent. Det kan visst også bety fjell, eller (skinn)fell. Alt gir menig, synes jeg. Området er absolutt grusomt og voldsomt på vinteren. Winterfell ligger vel også på en topp? (Om ikke, er det jo rene fjellet selv.) Og attpåtil er borgen sikkerhet og varme (varme kilder holder borgen varm om vinteren - husker ikke om disse har blitt omtalt i serien) - en fell. Det skulle ikke forundre meg det minste om GRRM hadde alle disse betydningene (og flere for alt jeg vet) i bakhodet når han ga borgen navn. 16 minutter siden, Zenhouse skrev: Når det gjelder Arya/Gendry scenen, så synes jeg det var på typisk Arya-vis: kort og konsis- «kan du dette, har du gjort det før? Gjør det med meg da.» Har null problem med det. Tror heller det er enkelte som ser på henne som ei lita jente enda, og av den grunn ble litt ille berørte 😅 Det hadde sikkert hjulpet om Maisie Williams hadde vokst litt mer fra serien startet. Hun er jo tydelig voksen når hun kaster klærne, men med 155 cm og 100 lag stoff, skinn og pels er det nok fort gjort å bli tatt for å være litt yngre enn hun er. Arya er jo ikke en "klassisk" kvinnerolle med tanke på klær, hår og sminke, noe som sikkert også forvirrer folk litt. Anonymkode: b71aa...201 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #3756 Del Skrevet 23. april 2019 Omg!! Nå så jeg episoden igjen og syns at Arya oppfører seg annerledes. Men hva hvis Arya ikke er Arya?! Det er veldig spesielt at hun sier at sansa er den smarteste personen hun vet om. Hva hvis hun egentlig er Littlefinger?!!? Anonymkode: 2234d...5f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agathe Skrevet 23. april 2019 #3757 Del Skrevet 23. april 2019 3 timer siden, Vampen skrev: Jeg har også fundert en del på selve navnet Winterfell. Winter fell. Vinterfall? Det er flere slott med navn som er en tydelig referanse til noe som har skjedd. Hva skjedde akkurat der, som har gitt navnet Winterfell? Tenker jo det må ha noe med den historien old Nan fortalte til Bran, og den kjeeempelange vinteren for tusenvis av år siden. Der the others kom, og så vant til slutt menneskene. Slaget ved Winterfell, og Stark ble kings of winter siden de bekjempet den Men, ja sånn apropos navn på slott... har også tenkt på Starfall der huset Dayne har sverdet Dawn (som vel ingen vet hvor er akkurat nå?). Skulle jo tro Dawn blir viktig for å bekjempe NK, Smidd av en stjerne, unik i farge etc, var der da Jon ble født. Jeg skjønner ikke hvordan de skal nøste opp alt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoody Skrevet 23. april 2019 #3758 Del Skrevet 23. april 2019 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Omg!! Nå så jeg episoden igjen og syns at Arya oppfører seg annerledes. Men hva hvis Arya ikke er Arya?! Det er veldig spesielt at hun sier at sansa er den smarteste personen hun vet om. Hva hvis hun egentlig er Littlefinger?!!? Anonymkode: 2234d...5f3 Endelig noen som kommenterte det! 😄 Jeg er overbevist om at Arya ikke er Arya! Alt fra Sansa-kommentaren til drapslisten som plutselig ikke er viktig. Tror Arya og The red Lady har en del med hverandre å gjøre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #3759 Del Skrevet 23. april 2019 5 minutter siden, Hoody skrev: Endelig noen som kommenterte det! 😄 Jeg er overbevist om at Arya ikke er Arya! Alt fra Sansa-kommentaren til drapslisten som plutselig ikke er viktig. Tror Arya og The red Lady har en del med hverandre å gjøre.. Ikke sant!! Ser at haugevis av folk ikke skjønner den sexscenen og hvorfor de måtte få Arya til å ha sex liksom. Men når man tenker på det så er det logisk å tenke at hun kanskje ikke er Arya. Hvem var den kvinnen littlefinger ga en mynt til i forrige sesong? Jeg er overbevist om at han lever.. Anonymkode: 2234d...5f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoody Skrevet 23. april 2019 #3760 Del Skrevet 23. april 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke sant!! Ser at haugevis av folk ikke skjønner den sexscenen og hvorfor de måtte få Arya til å ha sex liksom. Men når man tenker på det så er det logisk å tenke at hun kanskje ikke er Arya. Hvem var den kvinnen littlefinger ga en mynt til i forrige sesong? Jeg er overbevist om at han lever.. Anonymkode: 2234d...5f3 Jeg syns the faceless men har fått altfor lite oppmerksomhet, jeg er helt sikker på at det kommet til å bli mye mer sentralt i denne sesongen. Blir spennende å se hvordan det utvikler seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå