Gjest "gjest" Skrevet 13. juni 2011 #101 Skrevet 13. juni 2011 Ringene Herre med litt mer sex i. Nå som Ned Stark har mistet hodet, mister serien sin sjarm for meg.
Gjest Anjelika Skrevet 13. juni 2011 #102 Skrevet 13. juni 2011 Ringene Herre med litt mer sex i. Nå som Ned Stark har mistet hodet, mister serien sin sjarm for meg. Haha, hva? Kan ikke si jeg ser likheten mellom Ringenes Herre og Game of Thrones akkurat! To totalt forskjellige historier. Eneste likheten er vel den mellom Ned Stark og Boromir Og serien ble enda bedre for meg med den avslutningen på sist episode! Er neste episode season finale? Iiiik. Jeg er hekta.
Gjest "gjest" Skrevet 13. juni 2011 #103 Skrevet 13. juni 2011 Du ser ikke likheten? Fantasy. Krig og kamp mot det "onde". Du har noen pene damer, mektige sverd og en "uverdig" tronarving + magi, alt satt i en middelaldersk verden.
Gjest Anjelika Skrevet 13. juni 2011 #104 Skrevet 13. juni 2011 Tja, overfladisk sett er det jo likheter, folk har sverd og skjegg og rir på hester liksom. Men det blir litt som å si at Greys Anatomy og House er likt, Star Wars og Battlestar Galactica, True Blood og Twilight, eller alle filmer som er laget om 2. verdenskrig. Jeg ser mer likheter mellom Game of Thrones og serier som the Wire eller Sopranos. Mye mer politikk, familiefeider og moralsk ambivalens i GoT enn Lord of the Rings. 1
Gjest "gjest" Skrevet 13. juni 2011 #105 Skrevet 13. juni 2011 Ganske overfladiske intriger i Game of Thrones sammenlignet med The Wire og Sopranos.
Gjest Anjelika Skrevet 13. juni 2011 #106 Skrevet 13. juni 2011 Ganske overfladiske intriger i Game of Thrones sammenlignet med The Wire og Sopranos. Synes serien har den samme mørke realismen, med et stort cast med anti-helter hvis valg ikke nødvendigvis medfører de konsekvenser man skulle håpe og tro. Den er hundre ganger mer dyster og mangesidig enn ringenes herre, harry potter etc. Men det er jo bare min personlige mening, og du har rett på din, jeg kan ikke akkurat argumentere mot assosiasjonene du får! Men jeg tviler på at ringenes herre-fans automatisk liker denne serien, akkurat som at jeg liker denne serien men ikke ringenes herre. For meg er de grunnleggende forskjellige.
Gjest Hard Ride Skrevet 13. juni 2011 #107 Skrevet 13. juni 2011 Hvis Ringenes Herre bare hadde handlet om Boromir og noen av nabo-lordene som kranglet om en trone, så hadde det vel vært ganske likt ja. Vil vel si Ringenes Herre er mer episk i historiefortellingen, har mange flere fantasy-elementer, magi er mye mer fremtreden, det er mange flere forskjellige skapninger (orker, troll, alver og slike typiske fantasy-skapninger), og forskjellene ender nok ikke der.
Gjest stillness Skrevet 14. juni 2011 #108 Skrevet 14. juni 2011 Jaja,så var jeg også blitt hekta Har ikke lest bøkene enda,men liker serien veldig godt hittil En liten bonus er at det er mye flott å se på også
RødeDrage Skrevet 14. juni 2011 #109 Skrevet 14. juni 2011 Jeg så hele serien nå over helga, inkludert ep. 9, og herregud jeg er spent på ep. 10. Litt skuffa over å se at det kun er ti da, normalt sett i sånne serier pleier det å være tolv eller fjorten. Jeg hakke lyst til å spoile for mye, så jeg nevner ikke navn, om ingen leser lenger opp her, burde det gå bra. Jeg synes det er veldig rart at en så "viktig" person blir drept i serien så tidlig. Det er tross alt en slags hovedperson vi snakker om, på tross av at serien ikke har en. Jeg hakke lest bøkene og veit ikke hvordan dette ligger an i forhold til det som står der, men synes fortsatt det er rart av HBO å satse så mye på denne personen i reklame osv på tross av at vedkomne dør.
Gjest Anjelika Skrevet 14. juni 2011 #110 Skrevet 14. juni 2011 (endret) Jeg så hele serien nå over helga, inkludert ep. 9, og herregud jeg er spent på ep. 10. Litt skuffa over å se at det kun er ti da, normalt sett i sånne serier pleier det å være tolv eller fjorten. Jeg hakke lyst til å spoile for mye, så jeg nevner ikke navn, om ingen leser lenger opp her, burde det gå bra. Jeg synes det er veldig rart at en så "viktig" person blir drept i serien så tidlig. Det er tross alt en slags hovedperson vi snakker om, på tross av at serien ikke har en. Jeg hakke lest bøkene og veit ikke hvordan dette ligger an i forhold til det som står der, men synes fortsatt det er rart av HBO å satse så mye på denne personen i reklame osv på tross av at vedkomne dør. --- Jeg **SPOILER** litt her altså, men denne tråden er vel for å diskutere serien opp til nå? Litt vanskelig å snakke om episoder uten å nevne innholdet. Men de som har lest boka kan godt la være å spoile lengre fremover enn hva serien har kommet. --- Det er jo litt typisk HBO da, ikke redd for å drepe noen! Synes det er bra de kan sjokkere og overraske. I tillegg var henrettelsen en sinnsykt bra scene hvor jeg satt og holdt pusten og ventet på at det skulle stoppes i siste sekund på ordentlig hollywood-vis.. i stedet endte det med at jeg satt og gapte, har aldri fått så sterk reaksjon på noe i en tv-serie før. Men nå er det jo ikke HBO som skal ha kudos for den twisten, det er rett etter boka. Jeg likte aldri Ned Stark heller, han var den eneste karakteren som irriterte meg litt. Var trist å se han dø fordi det var en så vanvittig tragisk skjebne, men det lå litt i kortene - siden han spilte alle kort feil. "When you play the game of thrones, you win or you die", var det ikke sånn? Endret 14. juni 2011 av Anjelika
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2011 #111 Skrevet 14. juni 2011 Jeg likte aldri Ned Stark heller, han var den eneste karakteren som irriterte meg litt. wat? Hva med Joffrey, den bortskjemte barne-kongen? I tillegg var det jo han broren til hun med det lyse håret, som gikk rundt og sa at han var en drage, og hadde rett på alt mulig rart. I tillegg hadde de hun rare dama i "the veil" og den bortskjemte sønnen hennes som hun mater med brystet sitt. Synes også den sleskete dronningen og broren hennes som har et incest-forhold er ganske irriterende. Noen av disse karakterene er tidenes usympatiskeog irriterende karakterer i mine øyne hehe. Synes Ned Stark er en av de minst irriterende karakterene, og han tapte vel bare fordi han var for stolt, og hadde for mye ære til å spille spillet fra beggynnelsen av (selv om han prøvde på slutten, for familiens skyld.) Synes det er mer irriterende med de sleskete karakterene som spiller på manipulasjon og løgn. 4
Gjest Anjelika Skrevet 14. juni 2011 #112 Skrevet 14. juni 2011 Hehe joda, jeg hater jo selvsagt den lille dritten Joffrey og resten av folkene du nevner mer enn Ned Stark! Ned heide jeg jo på. Men det er vel nettopp fordi han er en god mann som man heier på at det var litt irriterende at han var så sta og dum. Joffrey skal liksom være et rasshøl, "det onde" i serien, men Ned Stark ble spilt opp som en som kunne være en helt. Og så feiler han totalt.
chikako Skrevet 14. juni 2011 #113 Skrevet 14. juni 2011 Jeg tror ikke jeg har sett Sean Bean spille en eneste rolle som overlever?
Tabris Skrevet 14. juni 2011 #114 Skrevet 14. juni 2011 Ikke jeg heller, faktisk, men så har jeg bare sett ham i tre filmer (dvs, to filmer samt denne serien).
Gjest Anjelika Skrevet 14. juni 2011 #115 Skrevet 14. juni 2011 Jeg tror ikke jeg har sett Sean Bean spille en eneste rolle som overlever? Sant det. Han er veldig flink til å dø på en voldsom måte! Kanskje det er derfor han alltid blir castet i dødsdømte roller, fordi han er en jævel på dødsscener.
chikako Skrevet 14. juni 2011 #116 Skrevet 14. juni 2011 Kanskje det er derfor han alltid blir castet i dødsdømte roller, fordi han er en jævel på dødsscener. Jeg tror det Nå satser jeg på at John Snow og Arya redder verden!
Gjest Hard Ride Skrevet 14. juni 2011 #118 Skrevet 14. juni 2011 Han overlever i Bravo Two Zero i hvert fall
Gjest Anjelika Skrevet 14. juni 2011 #119 Skrevet 14. juni 2011 Jeg tror det Nå satser jeg på at John Snow og Arya redder verden! Og Robb! En karakter jeg har fått nyvunnen respekt for etter sist episode. Bra video Katten, den var forløsende å se på! Gleder meg til Joffrey får som fortjent. For det MÅ jo skje en dag. Jeg spår en mer horribel skjebne enn Viserys.
chikako Skrevet 14. juni 2011 #120 Skrevet 14. juni 2011 Gleder meg til Joffrey får som fortjent. For det MÅ jo skje en dag. Jeg spår en mer horribel skjebne enn Viserys. Det må jo bli katastrofe når både the white walkers og drothrakiene melder sin ankomst *gnir seg i hendene*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå