Gå til innhold

Castor/lakserolje for lengre hår/vipper/øyenbryn


Gjest BabyBlue

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Iherb.com har hvertfall og nokså billig! :)

Åssen bruker jeg det ? Hvis jeg skal bruke det i håret og øyenbrynene feks, skal jeg bare kline inn hele håret og brynene ?

Anonymous poster hash: ebfea...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare til info, for at castorolje skal virke for vippevekst, må den være kaldpresset, hvis ikke har den null effekt. Så enkelt og greit å vite før man kjøper.

Anonymous poster hash: f03a4...39f

Å nei, er det sant? Så den jeg kjøpte på innvandrerbutikken har faktisk null effekt? Og samme med den fra Now Foods på iHerb?

Anonymous poster hash: 566e9...580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, er det sant? Så den jeg kjøpte på innvandrerbutikken har faktisk null effekt? Og samme med den fra Now Foods på iHerb?

Anonymous poster hash: 566e9...580

Jeg trodde den fra Now Foods var kaldpresset?

Anonymous poster hash: d1381...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde den fra Now Foods var kaldpresset?

Anonymous poster hash: d1381...637

Kan ikke se at det står cold pressed på den, bare expeller-pressed.

Anonymous poster hash: 566e9...580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vurdert å kjøpe castor oil for å fikse litt på øyenbryn og øyevipper, men leser nå også at det er en bra olje for huden (blant annet i ansiktet) om man trenger litt ekstra næring, og at den virker litt som en anti-aging krem... men det jeg lurer på da, er om det å smøre dette i ansiktet vil gi meg 'skjegg' og mer dun? I og med at det brukes for å skape hårvekst? Noen som har prøvd?

Anonymous poster hash: d1381...637

Den kan ikke brukes alene i ansiktet, den er altfor tykk og klissete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke se at det står cold pressed på den, bare expeller-pressed.

Anonymous poster hash: 566e9...580

expeller-pressed er det samme som cold pressed :-)

Anonymous poster hash: d1381...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kan ikke brukes alene i ansiktet, den er altfor tykk og klissete.

Kan kanskje blandes med fuktighetskrem? Jeg synes ikke den virker for seig til å brukes på huden, jeg bruker den som puppesmøring for øyeblikket.

Anonymous poster hash: d1381...637

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mechanical pressing may create high temperatures, especially when squeezing hard nuts. This usually happens when working with automatic machinery in high volume. The issue with high temperatures, as we mentioned before, is that they change the flavor of the oil.

Which brings us to the term “cold pressed”. Some companies go to great efforts to maintain a temperature below 90 degrees Fahrenheit when pressing the oil. In Europe the term “cold pressed” is regulated and oils cannot exceed that temperature. But in the US, there is no such regulation. Cold pressed could mean anything under 400 degrees…

Mechanical pressed= expeller pressed

Altså, expeller-pressed er ikkje det same som cold-pressed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har erfaring med Now Foods sin castor oil og har brukt den over tid, funker det? Eller er det bortkastede penger fordi den ikke egentlig er cold pressed?



Anonymous poster hash: d1381...637
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som har erfaring med Now Foods sin castor oil og har brukt den over tid, funker det? Eller er det bortkastede penger fordi den ikke egentlig er cold pressed?

Anonymous poster hash: d1381...637

Hm, i beskrivelsen av produktet så står det:

  • Pure, Cold Pressed, Top Quality Oil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du link?

Jeg har sett på denne, men den er bare expeller-pressed og hexane free.

http://www.iherb.com/Now-Foods-Solutions-Castor-Oil-16-fl-oz-473-ml/897

Anonymous poster hash: d1381...637

Huff, beklager.. Var ikke now-foods jeg kjøpte, men The Palma Christie.

Virker som den er populær.. Den var utsolgt da jeg ville kjøpe den og trykket "notify me". Fikk mail om at de hadde fått den inn igjen og bestilte i dag. Nå er den utsolgt igjen ser jeg.

http://www.iherb.com/Heritage-Products-The-Palma-Christi-Castor-Oil-8-fl-oz-240-ml/6465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere som har erfaring med Now Foods sin castor oil og har brukt den over tid, funker det? Eller er det bortkastede penger fordi den ikke egentlig er cold pressed?

Anonymous poster hash: d1381...637

Jeg tror ikke det spiller noen rolle om den er kaldpresset eller ei, jeg tror heller ikke det har noe å si hvilken olje man bruker. Man kunne sikkert brukt mandelolje og fått bedre hårvekst. Uansett må dere være klare over at det tar ihvertfall 6 mnd før dere ser antydning til resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bestill apotekvarer fra shopping4net. Du får et tollgebyr etterpå på flere hundre kroner. Jeg bestilte vitaminer derfra som endre opp med å koste 500 kr.

Ja, det stemmer det. Har bestilt der før og fekk rekning for tollen (trur eg) men fekk pengane igjen :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KG dama: Veit du tilfeldigvis om gode merker som kan kjøpast på IHerb? Er ikkje noko begeistra for NOW Foods, men har ikkje prøvd andre merker heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...