Gå til innhold

Castor/lakserolje for lengre hår/vipper/øyenbryn


Gjest BabyBlue

Anbefalte innlegg

Vær forsiktig med å kjøpe lakserolje på apotek, disse er ofte ikke kaldpresset og ofte tilført andre ting som kan gi utslett.

Jeg har brukt castorolje i håret i snart tre uker og jeg ser virkelig forskjell, håret mitt har faktisk vokst mye fortere enn før. Samtidig mister jeg mindre hår :)

Hvor kjøpte du din, og hva bør man evt se etter, om mab ikke skal kjøpe på apotek? :)

Bruker du den på vipper/bryn og?

Og jeg er også interessert i fremgangsmåte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du lyst å forklare fremgangsmåten? Ser for meg at det er vanskelig å få fordelt olje i hodebunnen uten å få olje overalt? Hvor ofte har du i olje, og hvor lenge har du den i? Er det vanskelig å vaske ut igjen? Fryktelig nysgjerrig, har veldig lyst at håret mitt også skal vokse fortere! :fnise:

Jeg bare fylte en gammel og ren shampooflaske halvfull med oljen. Så deler jeg håret i midtskill og heller oljen langs skillen, så masserer jeg den ned i hodebunnen. Etterpå deler jeg håret med flere skiller og arbeider meg ned på hver side av hodet, og så på baksiden.

Til slutt drar jeg det ut i lengdene, og dekker hele håret.

Oljen er ganske seig, og jeg har lest at mange blander den ut med kokosolje for å gjøre den lettere å jobbe med, men jeg syns ikke det er nødvendig.

Jeg sover med den om natten 2-3 ganger i uken, men det skal visst holde å ha den i i to timer. Og den er ikke vanskelig å skylle ut, jeg bare masserer shampoo uten å ha vann i først, så vasker jeg og gjentar to ganger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjøpte du din, og hva bør man evt se etter, om mab ikke skal kjøpe på apotek? :)

Bruker du den på vipper/bryn og?

Og jeg er også interessert i fremgangsmåte. :)

Jeg kjøpte 470ml på iherb, og man skal være safe så lenge det står den er kaldpresset :)

Har bare prøvd på vipper og bryn to ganger, men skal fortsette med det for jeg er imponert over hva som har skjedd med håret mitt :)

Jeg skrev litt om hvordan jeg gjør det i posten over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare fylte en gammel og ren shampooflaske halvfull med oljen. Så deler jeg håret i midtskill og heller oljen langs skillen, så masserer jeg den ned i hodebunnen. Etterpå deler jeg håret med flere skiller og arbeider meg ned på hver side av hodet, og så på baksiden.

Til slutt drar jeg det ut i lengdene, og dekker hele håret.

Oljen er ganske seig, og jeg har lest at mange blander den ut med kokosolje for å gjøre den lettere å jobbe med, men jeg syns ikke det er nødvendig.

Jeg sover med den om natten 2-3 ganger i uken, men det skal visst holde å ha den i i to timer. Og den er ikke vanskelig å skylle ut, jeg bare masserer shampoo uten å ha vann i først, så vasker jeg og gjentar to ganger :)

Hvorfor fordeler du den i hele håret? Det er jo bare i hodebunnen den har noen virkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor fordeler du den i hele håret? Det er jo bare i hodebunnen den har noen virkning.

Fordi oljen er fuktighetsgivende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da vasker du det egentlig 3 ganger? Jeg vet ikke om jeg tør, bruker den med god effekt på brynene. Er så redd jeg ikke skal få vasket oljen skikkelig ut, har tynt og flatt hår fra før. Satser på å gjøre det på en innedag, hehe. Tenkte det kanskje var lurt å helle oljen på en tom hårfargeflaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så da vasker du det egentlig 3 ganger? Jeg vet ikke om jeg tør, bruker den med god effekt på brynene. Er så redd jeg ikke skal få vasket oljen skikkelig ut, har tynt og flatt hår fra før. Satser på å gjøre det på en innedag, hehe. Tenkte det kanskje var lurt å helle oljen på en tom hårfargeflaske.

Jeg påfører oljen i tørt hår, og vasker den ut med shampoo 2-3 ganger. Du merker oljen godt når det er vann i håret, så det er lett å "lokalisere" hvor det trengs mer shampoo. Jeg opplever ikke at det sitter igjen noe olje, eller at det påvirker håret noe annet enn at det blir veldig blankt etter vask:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg kjøpte 470ml på iherb, og man skal være safe så lenge det står den er kaldpresset :)

Har bare prøvd på vipper og bryn to ganger, men skal fortsette med det for jeg er imponert over hva som har skjedd med håret mitt :)

Jeg skrev litt om hvordan jeg gjør det i posten over.

Takk for svar, skal se om jeg ikke får bestilt den fra iherb. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tenkte bare jeg skulle oppdatere litt, for jeg er helt målløs...

For tyve dager siden striper jeg ettervekst, og målte etterveksten min 5-8mm litt rundt omkring i skillet.

Nå, tyve dager senere er etterveksten min 3,1cm på det lengste.

:bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt dette i ca 3 uker på bryn og vipper. To ganger i håret. På bryn har jeg ikke merket noe forskjell, men jeg har ikke bryn i utgangspunktet, så det er gjerne ikke noe bombe... vippene mine er noe bedre og lengre, men ingen dramatisk forskjell. Har lagt merke til at det er endel nye "babyvipper" men om det er pga oljen eller at jeg er mer bevisst på det, vet jeg ikke. Håret røyter faktisk litt mindre, og detetter bare to ganger...

Gir nok oljen litt mer tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte bare jeg skulle oppdatere litt, for jeg er helt målløs...

For tyve dager siden striper jeg ettervekst, og målte etterveksten min 5-8mm litt rundt omkring i skillet.

Nå, tyve dager senere er etterveksten min 3,1cm på det lengste.

:bond:

Tror nok du bommer litt her. Håret vokser ikke 3 ganger så fort pga en olje.....

Anonymous poster hash: ff1e8...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Hvilken olje snakker dere om? Den fra NOW? For den er jo ikke kaldpresset? Det står at den er "expelled", dessuten kommer den i blank flaske. Kjøpte den, siden det var linket til den her, men vet ikke om jeg tør å bruke den. Tenkte heller å gå til anskaffelse av denne : http://www.iherb.com/Heritage-Products-Organic-Castor-Oil-16-fl-oz-480-ml/22831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt dette i ca 3 uker på bryn og vipper. To ganger i håret. På bryn har jeg ikke merket noe forskjell, men jeg har ikke bryn i utgangspunktet, så det er gjerne ikke noe bombe... vippene mine er noe bedre og lengre, men ingen dramatisk forskjell. Har lagt merke til at det er endel nye "babyvipper" men om det er pga oljen eller at jeg er mer bevisst på det, vet jeg ikke. Håret røyter faktisk litt mindre, og detetter bare to ganger...

Gir nok oljen litt mer tid :)

Hvilken olje snakker dere om? Den fra NOW? For den er jo ikke kaldpresset? Det står at den er "expelled", dessuten kommer den i blank flaske. Kjøpte den, siden det var linket til den her, men vet ikke om jeg tør å bruke den. Tenkte heller å gå til anskaffelse av denne : http://www.iherb.com...oz-480-ml/22831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Hvilken olje snakker dere om? Den fra NOW? For den er jo ikke kaldpresset? Det står at den er "expelled", dessuten kommer den i blank flaske. Kjøpte den, siden det var linket til den her, men vet ikke om jeg tør å bruke den. Tenkte heller å gå til anskaffelse av denne : http://www.iherb.com...oz-480-ml/22831

Om den selges i en mørk flaske, som beskytter mot lys, og i tillegg er kaldpresset, er det bare positivt. Kjøp gjerne den istedenfor :)

Endret av BabyBlue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Jeg har brukt castor olje på mine vipper. Funket ikke :(

Samme her.

Leste en test for ikke lenge siden hvor jenter hadde brukt Castorolje over en lengre periode.

Og nesten 80% mente de hadde fått fyldigere og/eller lengre vipper/bryn. Men fakta var at kun 30% hadde fått resultat utover vanlig vekst.

Dette sier mye om hvor hypet dette er.

Anonymous poster hash: 27768...d85

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...