Gå til innhold

Castor/lakserolje for lengre hår/vipper/øyenbryn


Gjest BabyBlue

Anbefalte innlegg

KG dama: Veit du tilfeldigvis om gode merker som kan kjøpast på IHerb? Er ikkje noko begeistra for NOW Foods, men har ikkje prøvd andre merker heller.

Jeg har brukt denne i ca 1,5 år nå. Tror den begynner å bli litt harsk så ikke kjøp stor str. Har bare brukt 1/5 av denne på 240 ml til nå.

http://www.iherb.com/Heritage-Products-The-Palma-Christi-Castor-Oil-8-fl-oz-240-ml/6465#p=1&oos=1&disc=0&lc=en-US&w=castor%20oil&rc=1148&sr=null&ic=2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tenkte å prøve dette, men kjøpte feil type olje- nemlig arganolje. Har lenge vært "avhengig" av vippeserum, men blir så rød rundt øynene- og vippene blir så stive. Av og til "skrur" de seg feil vei, sånn at de stikker meg i øynene. Det liker jeg ikke. Så jeg måtte ta en pause, noe som medførte at nesten alle vippene datt av.. tenkte å prøve castorolje, men så kom jeg til skade for å kjøpe feil.. Så nå har jeg lyst å kjøpe castoroljen, men virker den?? Noen som har brukt vanlig vippeserum, f.eks iglow eller stimulash(de jeg har brukt som virker), som kan med hånden på hjertet si at castorolje virker like bra??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har forresten prøvd arganoljen i håret, med det resultat at det så fett og skittent ut, flatt og stygt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har vurdert å kjøpe castor oil for å fikse litt på øyenbryn og øyevipper, men leser nå også at det er en bra olje for huden (blant annet i ansiktet) om man trenger litt ekstra næring, og at den virker litt som en anti-aging krem... men det jeg lurer på da, er om det å smøre dette i ansiktet vil gi meg 'skjegg' og mer dun? I og med at det brukes for å skape hårvekst? Noen som har prøvd?

Anonymous poster hash: d1381...637

Å, dette lurer jeg også på! Nå har jeg riktignok ikke fått med meg at oljen er bra for huden, men lurer likevel på hva jeg skal gjøre med eventuell overflødig olje mens jeg holder på. Hadde f.eks. vært praktisk å smøre den på de tørre hendene mine, men er redd for å få "varulvhender" :sjenert:

Anonymous poster hash: 566e9...580

Bare til info, for at castorolje skal virke for vippevekst, må den være kaldpresset, hvis ikke har den null effekt. Så enkelt og greit å vite før man kjøper.

Anonymous poster hash: f03a4...39f

Å nei, er det sant? Så den jeg kjøpte på innvandrerbutikken har faktisk null effekt? Og samme med den fra Now Foods på iHerb?

Anonymous poster hash: 566e9...580

Lurer fremdeles på dette. Noen som vet? :sjenert: Har tenkt å bestille kaldpresset olje fra iHerb snart, men har ikke kommet så langt ennå...

Anonymous poster hash: 566e9...580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer fremdeles på dette. Noen som vet? :sjenert: Har tenkt å bestille kaldpresset olje fra iHerb snart, men har ikke kommet så langt ennå... Anonymous poster hash: 566e9...580

Jeg har kjøpt Pukka sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjøpt Pukka sin.

Er den ikke kaldpresset, men funker likevel? Skjønte ikke helt hva du mente hvis det var meningen å sitere meg :)

Anonymous poster hash: 566e9...580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den ikke kaldpresset, men funker likevel? Skjønte ikke helt hva du mente hvis det var meningen å sitere meg :)Anonymous poster hash: 566e9...580

Den er kaldpresset, og fungerer :)

Jeg som leste litt feil bare :)

Endret av MissPierce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
På 26.1.2015 den 22.39, Apocalypte skrev:

 

 

Jeg har brukt denne i ca 1,5 år nå. Tror den begynner å bli litt harsk så ikke kjøp stor str. Har bare brukt 1/5 av denne på 240 ml til nå.

 

http://www.iherb.com/Heritage-Products-The-Palma-Christi-Castor-Oil-8-fl-oz-240-ml/6465#p=1&oos=1&disc=0&lc=en-US&w=castor%20oil&rc=1148&sr=null&ic=2

Fikk du merkbart lengre vipper av castor oil? Hvor lang tid tok det?

Jeg har brukt det en halv uke og ser jeg mister noen vipper, er det vanlig? Jeg håper det kun er de som er litt løse og ikke at alle kommer til å falle av😯

Anonymkode: 7f81f...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Fikk du merkbart lengre vipper av castor oil? Hvor lang tid tok det?

Jeg har brukt det en halv uke og ser jeg mister noen vipper, er det vanlig? Jeg håper det kun er de som er litt løse og ikke at alle kommer til å falle av😯

Anonymkode: 7f81f...120

Dette lurer jeg også på. Ser dog at tråden er mange år gammel 🙄 Har brukt oljen på vippene i én uke. Merker ikke at jeg mister vipper, men har fått veldig hovne øyelokk og det går ikke vekk.... 

Anonymkode: 6c052...4c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
On 4/8/2020 at 9:50 PM, AnonymBruker said:

Dette lurer jeg også på. Ser dog at tråden er mange år gammel 🙄 Har brukt oljen på vippene i én uke. Merker ikke at jeg mister vipper, men har fått veldig hovne øyelokk og det går ikke vekk.... 

Anonymkode: 6c052...4c4

Jeg har akkurat samme erfaring; fikk utrolig hovne øyelokk og det varte i nesten tre uker. 

Anonymkode: 58645...939

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt den ved jevne mellomrom et halvt års tid, ikke mistet ekstra med vipper, ingen hovne øyelokk. Bruker q-tips til påføring, bare et tynt tynt lag. Joda fungerer for meg hvertfall :) fått noen mm ekstra, men hadde ganske lange fra før så derfor bruker jeg den bare av og på.

Anonymkode: b2344...0d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukt den 4-5 uker på øyenbryn, og synes de blir tykkere /mer hår. 

Anonymkode: fad7d...5c7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Vippeserum -  https://no.iherb.com/c/rapidlash Jeg har selv brukt det over lengre tid, men har også gitt det igave til 3 personer. De har også erfart effekten. Men man må ha litt tålmodighet. Vippene vokser seg ikke lange over natten. Det tar ca 2 uker med daglig påføring før du ser det, deretter må man fortsette minst annenhver dag.

Endret av artemmeeete
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sykt god effekt av vippeserum fra herliason - merket ingenting de første 2-3 ukene, men så skjedde det masse. Har nå lange vipper og har sluttet med mascara. Har blitt helt avhengig. Bruker serum morgen og kveld.

Anonymkode: f571d...f60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...