Gå til innhold

Lucias himmelske herjinger

Gjest Primula

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle etter hva jeg har gjort på den fantastiske ukeplanen min.

Plan for den kommende uke

Mandag:

*til legen med lillemor for å ta blodprøver OK

*shopping ok

*lage mer marsipangodt OK

*vaske gangen ok

Tirsdag:

*vaske soverom hm...nei...

*handle til nyttårsfesten hm..nei..

*pakke inn siste julegaver ok

*bake neei..

Onsdag:

*jobbe fra 07.45- 16.15 ok

*vaske bad/do ok

*besøk av F og J ok

Torsdag:

*jobbe fra 07.45-16.15

*lage minstsjokolade

*finne fra juelpynten ok

*vaske klær

Fredag:

*vaske stua ok

*legge på juleduker ok

*sette fram julepynt ok

*pakke til meg selv og vesla

Lørdag:

* Juleferie!!

Jaja, er godt fornøyd jeg. Er noe jeg ikke har fått gjort enda, men egentlig ligger jeg foran planen etter som jeg er nesten ferdig med å vaske, og har satt fram julepynt. Kjæresten kommer nemlig hjem i morgen, og da vil jeg at det skal være ferdigpyntet. Derfor tok jeg et skikkelig tak i kveld og har nå rundvasket stua, satt fram julepynt og lagt på juleduker. Nå har jeg skikkelig julestemning altså. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og jeg er misunnelig på at du har det rent hjemme. Det blir mye skit av å ha en hund i hus skal jeg si deg, men koselig læll. :) Leverer han vel til eieren på lørdag.

Kos deg med kjæresten i morgen da.

God natt og sov godt. :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Primula

Jeg er endelig tilbake. Har vært på juleferie så det har blitt lite Kg i det siste. Men nå er jeg altså tilbale og kommer nok til å tilbringe en del kvelder her fremover. Glemte å si en ting forresten:

Godt nytt år alle sammen.

Jula har vært kjempefin. Skal fortelle mer senere. Nå skal jeg lage middag til lillemor og meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Det er så deilig å være hjmme igjen! Jeg gledet meg til jula i ukesvis, men de siste dagene har jeg gledet meg til å komme hjem igjen. Jaja, sånn er det vel.

jeg har hatt en kjempefin jul. Jeg var egnstelig for å bli syk, men det ble jeg ikke. Jeg har nemlig vært syk tre juler på rad og det er så innmari kjedelig. Dagen før vi reiste hjem til svigers fikk vi høre at våre onkel- tante unger lå og kastet opp. :o Jeg hadde ikke lyst til å dra, men det var jo avtalen så vi gjorde det. Omtrent hele familien ble dårlig, men ikke jeg og lillemor. Heldigvis ble alle friske til julaften. Men svigermor lå 1. juledag med omgangsyke.. Men det ble da jul alikevel.

Vi fikk mange fine gaver, både vi voksne og lillemor. Vi fikk sengesett, kniver, food- processor, tre kalendre (!) smørbrødgrill og mye mer. Av min kjære fikk jeg en pen bukse og lange gull øredobber. De var nydelige.

3. juledag dro vi hjem til mine foreldre. det var koslig. Jeg var på fest 4. juledag. Skikkelig bygdefest der jeg traff igjen mange av mine gamle klassekamerater som jeg ikke har sett på 2-3 år. Det var skikkelig moro. På grunn av graviditet, amming og sykdom har jeg ikke vært på den julefesten på 4 år, så det var mange jeg ikke hadde sett før. desverre klarte jeg ikke å styre alkoholforbruket mitt helt, og endte opp med å ligge fyllesyk hele 5. juledag.... Kjipt...

Skal skrive om nyttårsfesten også, men må soise litt først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Primula

Nå har jeg spist toast med ost og pepperskinke. Yammi.. :D

Nyttårsfesten ja... :) Har vel skrevet litt om planleggingen av den festen tidligere i dagboka mi. Men for å repetere litt: Vi er tre (fire )venninner fra videregående som har byttet på å ha nyttårsselskap hjemme hos eg de siste årene. I år var det min tur til å ha det. I fjor var vi tre par, men siden den ene venninna mi har blitt singel var vi i år bare to par, og to venninnner.

Da gjestene kom fikk de velkomstdrink, en sprudle- vin som heter Picnic.

Deretter var det mat. På menyen var det som vanlig kalkun med div tilbehør. Jeg laget waldorfsalat, ris, mandelpoteter, bretagne kyllingsaus fra toro.. og en hjemmelaga appelsinsaus. Vi spiste oss gode og mette..

Vi har en bitteliten leilighet, men vi flyttet vekk sofaen slik at vi fikk plass til et langbord der alle kunne sitte ordentlig. Bordet pyntet jeg med blå/sølvfarga servietter, blå lys, alle fikk hvert sitt vinglass som jeg hadde malt på ( med blått selvfølgelig) og på bordet strødde jeg sølvfarga stjernepaljetter og tvinnet en sånn sølvtråd med perler rundt lysestakene og utover bordet. Det ble ganske fint om jeg får i det selv. .. :wink:

Til dessert spiste vi sjokolademousse.

Utover kvelden ble det drikking, mimring, diskusjoner og fliring. En av venninnene mine bor her i trondheim, en annen på vestlandet og den tredje i Oslo, så det er ikke så ofte vi treffes. Derfor er det så morsomt å holde på denne tradisjonen.

Da nyttårsrakettene hadde roet seg spiste vi laks og eggerøre, før gjestene dro i halv fem tiden.

Det var et koslig og vellykket selskap! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Jaja, så var første skoledag dette siste semesteret over. Begynte 8.15 og var ferdig 16.00! Snakk om lang dag. Tror både jeg og lillemor var i svime da klokka ringte 06.50. Men på mange måter er det jo godt å komme i gang også. Det var moro å treffe noen klassekamerater igjen.

Da vi kom hjem fra skole/barnehage laget jeg middag. Idag ble det fiskekake, makaroni og revet gulrot. Etter det har vi egentlig ikke gjort så mye. Jeg har skumlest ukens KK, vesla har lekt med togbanen og vi har sett Friends. Nå ser lillemor barne -tv og jeg unner meg noen minutter her på KG. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GODT NYTT ÅR!

Hatt en lang dag du også ser jeg. Kjente igjen det med å være i svime i morges, klokka mi ringte klokka 06.00. :Gjesp:

Hørtes ut som en koselig og vellykket nyttårsaften. :tommel:

Ha en fin mandagskveld. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Tusen takk for hilsen Midnattsol. :D

Nå sitter jeg her stuptrøtt, men lillemor sitter i sofaen og vil ikke legge seg. Hun la seg egentlig klokka 8, og jeg satt sammen med henne i tre kvarter uten at hun sovnet. Da ga jeg opp.... Ikke lett å komme inn i rutinene etter juleferie. Tror hun sov veldig lenge i barnehagen idag.

Ops, nå sover hun tror jeg. Lar henne ligge her til hun har sovnet ordentlig før jeg bærer henne på soverommet. Bortskjemt? Neida, ikke min lille prinsesse... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Nå har jeg båret lillemor i senga si. Tror ikke hun regisrerte det en gang... :)

En venninne av meg ringte nettopp. Vi bodde sammen på videregående og var gode venninner da. Men de siste årene har vi sklidd mer og mer fra hverandre. Til tross for at vi bor i samme by ser vi hverandre kanskje 4- 5 ganger i året.. Vi lever totalt forskjellige liv. Jeg er student med barn som ikke er ute på byen så ofte. Hun fester 3-4 ganger i uken, jobber litt her og der og bor på en liten skitten hybel. Hver gang vi snakkes på telefonen sier hun at hun skal ta seg en tur, men hun kommer aldri. Dersom jeg prøver å treffe henne på cafe e.l er det alltid noe som kommer i veien for henne. (som oftest at hun er fyllesyk) De siste gangen jeg har truffet henne har det vært ute på byen, og da har hun vært veldig full eller ville heller være sammen med de andre festevennene sine.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med dette. Det er vel kanskje ikke noe å gjøre heller. Får bare håpe at hun blir voksen en gang hun også...

I morgen begynner jeg ikke før 12, så jeg tror vi skal ta det litt rolig på morgenen. Regner med lillemor er trøtt ettersom hun ikke sovnet før 21.10

Skal se litt tv før jeg hopper til køys.

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Primula

God morgen.

Takk for hilsener. :blomst:

Nå har jeg vært i barnehagen med lillemor. Skal ikke på skolen før klokken 12 idag, så jeg tar meg tid til noen minutter her. Etter at jeg har spist frokost skal jeg gå en tur på kjøpesenteret som ligger ca 30 min gange herfra. Dermed får jeg litt trim samtidig som jeg skal handle nye poser til bleiebøtta.

Har satt et egg på koking. Fikk så lyst på det idag.

Jeg var egentlig ikke så trøtt idag. Kanskje jeg har kommet tilbake til rutinene igjen? Stod opp halv åtte. Lillemor våknet rett etterpå og var i godt humør.

Nå blir det frokost.

Ha en fin dag alle sammen!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Nå har jeg gått tur, spist en banan og dusjet.

Tenkte jeg skulle begynne å se på en oppgave jeg leverte til veiledning før jul. Jeg fikk kommentarer på at den manglet litt teori, så jeg må se litt på den. Hadde vært greit og gjort ferdig den før jeg må begynne på dette semesterets oppgaver. Kanskje jeg må kjøpe noen flere fagbøker også...blæh...

Jaja, er vel bare å hive seg igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du studerer? Kanskje du har sagt det før og at jeg ikke har fått det helt med meg. :oops:

Sitter selv og vurderer å begynne på et studie, men det er via NKI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Primula

Tror ikke jeg har sagt det.... Skal bli lærer har jeg tenkt, i et spesielt fag... :wink:

Nå må jeg løpe på skolen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Jeg er så trøtt og sliten.... Dette har vært en lang dag. Har mest lyst til å legge meg på sofaen for å sove litt, men det er ikke så enkelt med en oppmerksomhetssyk 2- åring i huset...

Kom hjem klokka 16, laget middag, kyllingwok med ris, som fremdeles står på bordet. Måtte jo skjekke mailen før jeg ryddet.. Tror jeg skal innvilge meg en halvtime på sofaen med Friends nå. Så får jeg ta rydinga senere. Det ser ikke ut her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

God morgen!

Ble en slapp kveld i går. Var trøtt og sliten og lillemor ville ikke legge seg..klokka var 22 da hun sovnet i fanget mitt.. Har sagt fra i barnehagen at hun ikke får sove mer enn max 30 min. Så får vi se om det hjelper. Hvis ikke må vi vurdere å kutte ut sovinga på dagen helt.

Vi lå til klokken halv ni idag. Det var egenltig ganske deilig. Jeg våknet kvart på åtte og kunne ligge å dra meg mens jeg kikket på den lille, nydelige skapningen som lå ved siden av meg og sov så søtt... ingenting er som å se på barnet ditt som sover godt. :D

Vi spsite frokost sammen og gikk deretter i barnehagen. Den faste assistenten som lillemor er mest sammen med var syk idag. Dermed måtte hun på en annen gruppe, og selv om hun er vant til å være der også, tror jeg hun ble litt utrygg. Hun ville i allefall ikke at mamma skulle gå, og gråt og strakte seg etter meg da jeg gikk.. :( Huff, det er så fælt, selv om jeg vet at det bare varer en liten stund.

Så til dagens program:

* 10.30: skrive oppgave

* 11.30: ta buss til byen, kjøpe en gave til venninnen min

* 12.30: tannlege :-?

* 14.15: forelesning (hvis jeg gidder...)

* 16.00: hente lillemor i barnehagen

* 16.15: lage middag

* 16.45:støvsuge

* 17.00: Friends...

* 17.30: leke med lillemor før barne- tv, kveldmat og nattestellet

Ikveld: (dersom lillemor sovner i rett tid) skrive oppgave.

Javel, er vel bare å sette igang da..

Ha en glitrende fin januardag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...