Gå til innhold

Lucias himmelske herjinger

Gjest Primula

Anbefalte innlegg

Gjest Primula

Møtet i går gikk greit. Jeg skal få 200,- timen og det er jo bra. :-)

Idag har jeg vært på jobb. Dette var min siste dag på denne jobben. Litt vedmodig, men godt også.

I morgen starter vi ferien vår. Lillemor og jeg skal reise til svigers og mannen med toget. På mandag kjører vi sammen hit igjen, før vi drar sørover på tirsdag. Noen som har tips til overnattingsplasser mellom Trondheim og Lillehammer? Kom med dem. :-) Har som sgat booket en natt på Quality Hotel Hafjell fra onsdag til torsdag, ellers er alt åpent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Primula

Hei. Her flyr dagene. Regner med at jeg ikke blir så aktiv på KG i sommer, men skal prøve å oppdatere dagboka litt.

Vi hadde en koslig helg hos svigers, og kom hjem igår. Nå skal vi pakke for å reise sørover senere idag. Vi skal kjøre til Lillehammer idag. Vi blir der i to netter før vi kjører til slektninger på Elverum. Regner med at vi skal I Hunderfossen i morgen, men får se an været litt.

Har fremdeles ikke hørt noe om jobb, og selv om vi blir både fortvilet og rastløs, skal vi prøve å ikke tenke for mye på det mens vi er på ferie.

God ferie til alle som har det.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Primula

Nå er jeg endelig tilbake. Det har vært ferie og mye jobbing, derfor har jeg ikke vært her på en stund.

Først litt om ferien vår. Vi hadde det kjempefint. Den første dagen gikk med til jøring. Vi kjørte til Oppdal der vi stoppet og spiste lunsj. Deretter dro vi videre til Lillehammer hvor vi skulle være på et koslig hotel i byen. Vi slappet av litt på rommet, og lillemor lekte seg ute før vi gikk litt i Storgata. Vi fant oss en koslig italiensk restaurant hvor vi spiste middag. Maten var kjempegod, og servicen veldig bra. Så tuslet vi hjemover til hotellet hvor vi lekte litt med lillemor og leste noen bøker for henne før hun sovnet i reisesenga.

Dagen etter så vi barne - tv i senga alle tre. Det var koslig det. :-) Lillemor var gansek søt da hun satt i dobbelsenga med nattkjole, spiste potetgull og seigmenn og så byggmester bob. ..det er skikkelig ferie det.. Så ordnet vi oss, og gikk ned til frokost. Jeg elsker å spise frokost på hotel. Det er så deilig med en stor buffè med masse god mat. Det var varme rundstykker, kokte egg, masse godt pålegg, fersk juice, kaffe og te. Som dessert var det oppskåret frukt. Herlig.

Så pakket vi sammen tingene våre og kjørte til Hunderfossen. Heldigvis var det fint vær denne dagen. Det var oppholdsvær og litt sol innimellom. I parken var det masse å gjøre. Lillemor ville rpøve alt, og vi fikk henne nesten ikke fra de forskjellige aktivitetene. Hun kjørte tog, bil, båt, hoppet på trampoline, i ballbasseng og klatret i lekestativ. Og hun lekte lenge i en stor sandkasse med mange leker og barn. Vi var også inne i trollet og eventyrslottet. Det var kjempefint. Vi spiste lunsj i parken og tittet litt mer før vi dro temmelig utslitte etter seks timer i parken...

Da dro vi til Quality Hotel Hafjell. Det var et skikkelig fint hotel. De kaller seg barnas hotel, og det har de god grunn til. Ved innsjekking var det også barneinnsjekking hvor lillemor fikk aktivitetsbok, leker og tre gratiskort på is! Det ble godt mottatt.

Etter at vi hadde pakket ut, og slappet av litt gikk jeg og lillemor ned i bassenget. Det var herlig med bading etter en lang dag med mye trasking. Og lillemor elsker å bade.

Senere gikk vi ut og spiste pizza. Det var også to lekerom på hotellet så lillemor fikk nok å gjøre.

Frokosten dagen tter var himmelsk. der var det alt man kan tenke seg av brød og rundtstykker, salat og pålegg. I tillegg hadde de en egen barnebuffèt med pannekaker, yougurt og annen "barnemat" Tror vi satt over en time og spiste frokost jeg.. :ler:

Denne dagen var det plaskregn, så vi fant oss en kjøpesenter i Lillehammer og shoppet litt før vi satte kurset til Elverum. Der besøkte vi slektninger og overnattet til dagen etter. Da var det egentlig ganske deilig å komme hjem igjen. Men ingen tvil om at vi hadde noen fine feriedager.

Denen uka holder jeg et kurs for barn her i Trondheim. Det er veldig moro, og jeg liker å holde på med det. Lillemor og mannen reiste til farmor og farfar i går, så jeg er alene hjemme. Det er jo litt deilig det å selv om det er veldig stille her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Primula

Hei.

Nå er det jammen lenge siden jeg har skrevet dagbok. Og det har skjedd en hel del siden sist. Sikkert derfor det har vært så travelt også, i tillegg til at vi har vært på ferie.

Først og fremst; vi har fått oss jobb!

Vi skal flytte til et lite sted i trøndelag ca to timer fra trondheim. Sambo har fått 100 % stilling i barneskolen, og jeg foreløpig 20 % i kulturskolen, men de prøver å få til noen prosent til + at jeg skal søke på en jobb på videregående der.

Vi har fått 70 % barnehageplass til lillemor foreløpig, men det er mulig det blir noe mer der også.

Vi har også fått oss leilighet, kjempefin 4- roms. Så nå får lillemor eget rom, vi får kontor/gjesterom og kjempestor veranda! Gjett om vi gleder oss. Det skal bli så deilig å komme ut av vår lille 2- roms i blokk.

For tiden farter vi rundt på Bohus, Ikea og andre møbelforretninger. Det er nemlig en del ting vi må kjøpe oss.

* sofa

* stuebord

* spisebord

* skap for å ha i stua

* komfyr

* kjøleskap

* div møbler til barnerommet.

Det blir dyrt, men noe får vi av familien ( hvitevarer) og noe skal vi koste på oss selv. Vi tenker også på å kjøpe noe brukt og pusse opp, f.eks komoder og hyller til barnerommet som kan males opp med barnemotiver.

Jeg har allerede kjøpt gardiner til barnerommet ( Ole brum) og til stua ( tre par lange, beige.)

Vi vurdere å kjøpe svart skinnsofa, rett og slett fordi det er veldig praktisk når man har små barn. Men vi har også litt lyst på beige stoffsofa.

Salongbordet blir av typen Leksvik fra Ikea, gråhvit. Skal se om jeg får lagt ut en link senere. I denne typen har de også en nydelig framskap som vi også skal kjøpe oss.

Angående spisebord er vi litt usikre på hva vi får får råd til. Jeg ønsker meg et bord med plass til 6 og illeggsplater slik at det kan bli plass til 8-10. Har et fint et på Ikea til 1800. Men det blir jo veldig dyrt med alle stolene... Så vi vurderer også å kjøpe et sett med bord og fire stoler. Vi får se hva det blir.

Det er illefall spennende å endelig være i gang med noe nytt. Jeg gleder meg til å flytte, til å møblere og kose oss i vår nye leilighet. Og ikke minst til å begynne i ny jobb. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, her skjer det ting. GODE ting! Gratulerer så masse med alt sammen. Møbelshopping er gøy, men dyrt. Vi tar det litt etter litt selv om vi har lyst på alt samtidig. Det lar seg dessverre ikke gjøre.

Ha en god dag. *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Primula

Takk for hilsen Midnattsol. :-)

Lillemor våkner så tidlig om morgenen! Ti på syn er hun lys våken, og det er ikke snakk om å ligge i senga og kose sammen med oss litt. Hun vil opp med en gang. Og vi som har ferie... Hun legger seg senere nå om sommeren, men våkner fortsatt tidlig. Heldigvis står vi opp med henne annenhver dag, slik at den andre får ligge utpå litt. Men idag var det altså min tur å stå opp, og jeg var så utrlog trøtt. :-?

Har spist frokost og drukket te nå, så jeg har kommet meg litt.

Det har vært to fine dager værmessig i trondheim. På onsdag var vi på stranda og koste oss. Hadde med vafler, kaffe og jordbær. Lillemor koste seg med bøtte og spade. På ettermiddagen dro vi hjem og grillet flintsteik.

Igår var det også fint på formiddagen. Da var vi en tur i Ilaparken. Ettermiddagen ble brukt til å pakke og rydde. Jeg pakket ned en del bøker, klær + noen kjøkkenting vi ikke bruker å så ofte. F. eks pastamaskin og krumkakejern. Det er jo bare to uker til vi skal flytte, og tida går så fort.

Men vi har et problem; det er jo ikke pappesker å oppdrive!! Vi har vært på alle matbutikkene i nærheten og spurt etter esker, men de er tomme! Skal dra dit igjen i 10- tida, regenr med at de har fylt inn varer da. Bananesker er jo så fine å pakke i. Vi kan jo selvfølgelig kjøpe esker på Ikea eller lignende, men vi prøver å få i gratis esker først.

Idag har vi ingen spesielle planer. Jeg har lyst til å ta en tur på en bruktbutikk, fretex e.le for å se om vi kan få tak i kommoder eller bokhyller som vi kan male opp til barnerommet. Vi får se hva det blir til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med ferie. Jeg vil og ha mer ferie!! Vel, får vel ufrivillig fri etter august om det ikke dukker opp noe annet. Ellers får jeg bare smøre med meg tålmodighet og vente på de to ukene i oktober hvor vi skal reise bort.

Pakking er kjedelig og tar tid, men så bra det kommer til å bli i ny leilighet. Også får man jo rydda litt i skuffer og skap under flytting, noe man ellers kanskje ikke hadde gjort.

Ha en fin dag! Håper dere får tak i pappesker. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Hei-pei

Har vært på fretex nå, og kom hjem med møbler til barnerommet: et bord, to stoler og en liten bokhylle. Alt sammen må males opp, men ellers var det fint. Fikk alt for 300 kroner. Egentlig hadde jeg tenkt å kjøpe bord til 298,- på Ikea+ stoler til 149,- og bokhylle til 398,- Det vil si at vi sparte en del penger + at vi kan male i de fargene vi vil! :-) Skal male til uka, da lillemor skal være hos bestemor. Greit å være alene når man gjør sånt tror jeg..

Har også fått ryddet i cd- hylla idag. Fant en del løse cder og tomme cover, men nå er alt på plass. det meste er lagt ned i en eske, untatt de vi hører mest på for tiden.

Nå har lillemor og sambo gått ut en tur, og jeg skal begynne å rydde kjøkkenet.

Føler meg ganske effektiv for tiden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Takk for hilsen Lunancia.

Hm..vet ikke helt om jeg liker denne nye inndelinga av dagbøkene jeg.. Man havner jo lett langt bak i tråden her da..og det er ikke så enkelt å finne igjen andre heller. Men det er kanskje en vanesak.

Skal skrive mer senere i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er flere som ikke liker den helt, men vi må vel bare venne oss til den. :-? Vanesak ja, men den andre inndelingen likte jeg bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Så er jeg tilbake. Har vært hos mamm aog papa i helga. Lillemor ble igjen der. Hun gråt da jeg dro fra henne... :( det har hun aldri gjort når hun har blitt igjen hos bestemor. Tror hun er i en fase der hun knytter seg mye til meg. Forrige hylskrek hun da jeg skulle gå på butikken en tur. Til slutt ble det pappaen som måtte gå... Heldigvis vet jeg at det går fort over, og at hun trives lkempegodt hos bestemor og bestefar. HUn ringte i ettermiddag og fortalte at hun hadde gått tur med bestemor og plukket markjordbær. :)

Vi har vært på shopping på IKEA idag. Handlet alt det vi skulle ha av møbler unntatt sofa.

Salongbord

Skap Men det er samme farge som salongbordet, gråhvit.

baderomsskap

spisebord

Jeg synes ikke det ble så dyrt heller. Jeg hadde ønsket meg et større spisebord, men da vi fikk et som var så billig med stoler så var vi egentlig ikke i tvil. Alt er plassert i kjelleren til vi flytter neste uke.

Jeg har også vært å fått tak i maling til barnemøblene. Det blir limegrønn og gul. Tror det blir stilig. Litt artig med andre farger enn blå og rød. Skal male dem i morgen.

Ellers er det pakking som står på planen. Har allerede pakket ned en del, men det er mye igjen enda. Men nå skal jeg ta kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fine møbler. Limegrønt og gult blir nok knallstilig til barnemøblene. Friskt og fint. Hvilken farge/tapet er det på veggen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Fargen på barnerommet er grønn. Jeg har bare vært der en gang så jeg husker ikke helt hvilken farge der, men en ganske frisk, lys grønn farge tror jeg. Håper ikke det kræsjer med møblene... :oops: Senga hennes og skapet er hvitt, så det går nok bra. Skal i gang med å male nå snart. Gleder meg til å se hvordan det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Jeg synes møblene ble kjempestilige! Men jammen var det mye jobb, det tok mye lengre tid enn jeg trodde. Jeg må nok male et strøk til også. Lurer på om jeg kan gjøre det ikveld... I allefall på de to stolene jeg malte i formiddag.

I ettermiddag har jeg vært på café og truffet en venninne. Har ikke sett henne på flere måneder til tross for at vi bor i samme by.. Nå skal vi flytte begge to, så vi kommer til å se hverandre enda sjeldnere. :-(

Skal legge meg på sofaen en halvtime nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Primula

fant ut at det var for tidlig å male et strøk til i kveld. Jeg får nok vente til i morgen.

Nå har jeg laget middag til sambo og kameraten hans.

De kommer hjem om 20-30 min.

Kyllingform.

Jeg brunte noen kyllingfiléer i stekepanna. Imens delte jeg opp rød og grønn paprika og tomat. Tok av skinnet på tomatene først. Jeg la grønnsakene i en form som var smurt med olje. Da kyllingfileene var brune la jeg dem over i formen og la noen grønnsaker over dem. Formen står i ovnen nå. Når gutta kommer hjem skal jeg koke ris og lage kyllingsaus. Enkel middag ja! gleder meg til å spise. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Hei Lunacia. :-) (denne gangen skal jeg skrive navnet ditt riktig.. :oops: )

Idag har jeg malt strøk 2 på barnemøblene, og for å si det selv så ble det dritstilige. :) Men det var jammen mye arbeid.

Jeg har også hentet lillemor hos bestemor. Hun kom stolt hjem med plastik- klips øredobber, klokke og en "tatovering" på foten og en på magen. :hoho: Snakk om jåledame.

Sambo og kameraten hans laget middag idag. det var deilig. Fikk spagetti med hjemmelaga kjøttsaus. mm..kjempegodt.

Det var forresten kjempekoslig i går. Jeg traff to venninner på Fru Inger. Vi drakk litt vin og kosa oss. Hun ene har jeg ikke sett på tre år!!! Hun har nemlig vært i utlandet. Men vi fant heldigvis tonen med en gang. Deilig!

Nå har sambo og kameraten dratt på Lerkendal for å se fotballkamp. Jeg skal se litt på tv mens jeg rydder litt her. Begynner å bli mer og mer flyttekaos her nå, men nå er det bare en uke til vi flytter. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Jeg var ute for å sette inn møblene nå. Jeg har nemlig malt dem ute. Tror du ikke det er noen jæ.... som har laget en stygg ripe i det ene stolsetet. Ved siden av lå det et skruvjern...

:evil: :evil: :kjempesinna::kjempesinna:

Jeg fatter ikke at det er mulig. Skal vedde på at det er to gutter som bor like i nærheten. Hadde jeg hatt bevis skulle jeg ha gått bort til dem, men det er jo litt drygt når jeg ikke vet sikkert at det er dem. Drittunger altså :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...