Gå til innhold

Hvilke regler bryter du?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Når endret dem dette?

For jeg gikk på et kurs senest i fjor, hvor UP stod å snakket om slike ting og sa at syklister blir regnet som myke trafikanter med med plikter som en bilist, og at syklister ikke har lov til å sykle over fotgjengerfelt, men at sykkelen skal leies over (fotgjengerfelt er jo forbeholdt myke trafikanter som gående)

Vel, jeg kan ikke svare for denne UP-representanten. Vi får ta opp tråden videre i sykkeltråden under delforumet trafikk, ellers må vi tilføye at vi stadig bikker off topic på "skrytelista"... :ler:

Endret av Kamikatze
Videoannonse
Annonse
Gjest Canis lupus
Skrevet

Båndtvang bryter jeg daglig.

Alkohol på offentlig sted bryter jeg ofte (På stranden f.eks)

Skrevet

Jeg sykler på rødt. Jeg hopper opp og ned fra fortauskanter. Jeg sykler av og til uten lys når det er mørkt. Jeg går på rød mann. Jeg kjører litt over fartsgrensa av og til, men ikke så mye, da jeg sjeldent har så fryktelig dårlig tid med bil at jeg gidder risikere bot. Jeg legger ikke igjen beskjed om jeg bulker borti biler. Jeg tuter på syklister og spyler dem ned med spylevæske. Jeg kjører svart med tog, trikk og buss. Jeg sniker der jeg kan i kø. Jeg tar brus på ikea uten å ha betalt for det. Jeg stjeler klær, make-up og dagligvarer. Jeg har levert falske voldtektsanmeldelser for å skade en eks. Da jeg ble lei forrige motorsykkel, kjørte jeg den på sjøen og fortalte forsikringsselskapet at den var stjålet.

Usj, at du orker å ha sånn en søplete kultur! :-O

Eneste jeg kommer på, er at jeg røyker ting som er ulovlige her til lands. Men det gjør meg ikke til noen sjuske (premieeksempelet på det er quotet over), har jeg meg noen sigaretter på skogstur, har jeg bagbelt hvor jeg har et spesialrom for sneiper, forsøpler ikke, stjeler ikke, slår, voldtar eller dreper :) Trenger ikke på død og liv la lovbrudd gå utover andre, skjønner dere!

• Liker 1
Skrevet

http://www.slf.no/Trafikk_sikkerhet/Trafikkreglene/1512

Det er ikke noe problem å sykle over fotgjengerfeltet, men du må naturligvis gå av sykkelen for å bli regnet som gående (og for at det dermed er vikeplikt for deg).

Ikke for å starte noen debatt om narkotika her, men å hevde at bruk av narkotika kun går ut over en selv, blir helt feil. Denne problematikken koster samfunnet store summer, for ikke å nevne de ødelagte familier osv. som følger i kjølvannet.

Gjest Flowerbomb
Skrevet

Tydelig at ikke alle leser hele tråden :fnise: det er ikke ulovlig å gå på rød mann! :opplyser:

Selvom det burde vært det..

Skrevet

Ok? Selv om jeg røyker jevnlig, får jeg vasket leiligheten (full vårrengjøring), trent, møtt folk og sosialisert meg, kommet meg ut, gjort det jeg skal ute uten å glemme noe, unngått et sløvt oppsyn, pynter og steller meg hver dag og går rundt i eventyrland med røkelse og telys som nevnt i en annen tråd, hver dag :)

Du kan kalle det narkotika, jeg kaller det en plante. Jeg følger ikke norges lover, men naturloven, og så vidt jeg husker, kunne vi benytte oss av alle planter som finnes, stemmer ikke det? Og familien har null problemer med meg. Så ja, jeg kan være enig i det du sier, i enkelte tilfeller, men følte jeg måtte forsvare meg her siden du svarte etter jeg hadde postet :) Alt med måte! Nå er jeg tom, men det har ikke noe å si, for jeg skal ha arme riddere og klarer like greit å ruse meg på dem! Se så! :)

• Liker 1
Gjest fireflies
Skrevet

I likhet med Cyanid, røyker jeg meg en blås en gang i ny og ned. Det er vel ikke ulovlig å røyke hasj (?), men det er ulovlig med kjøp og salg. Tenker aldri over at jeg begår en kriminell handling de gangene jeg kjøper :fnise:

Skrevet (endret)

Jeg vet ikke jeg, jeg fikk nå bot for å være påvirket av det en gang for 4 år siden. Haha jeg føler meg heller ikke særlig kriminell, og ikke er det et grapsete narkomiljø jeg handler i heller, med speed og heroin og slikt, så jeg skjønner ikke hvem jeg skader ved å holde på som jeg gjør. Sikkert fordi jeg røyker, at jeg ikke skjønner! :smoke:

Endret av cyanid
Skrevet

Du kan kalle det narkotika, jeg kaller det en plante. Jeg følger ikke norges lover, men naturloven, og så vidt jeg husker, kunne vi benytte oss av alle planter som finnes, stemmer ikke det? Og familien har null problemer med meg. Så ja, jeg kan være enig i det du sier, i enkelte tilfeller, men følte jeg måtte forsvare meg her siden du svarte etter jeg hadde postet :) Alt med måte! Nå er jeg tom, men det har ikke noe å si, for jeg skal ha arme riddere og klarer like greit å ruse meg på dem! Se så! :)

Hahahaha, snakk om å finne på fantasifilosofiske lover for å rettferdiggjøre egen dumhet. Alle dere narkomane hasjere kommer snart til å ende som fluer på en lungeavdeling med alvorlig KOLS. Trodde du virkelig at hasj var superharmløst, og uten bivirkninger? Vi får se nå som de første flower-power folka blir oldinger. Be in for a surprise. "Naturloven" er nok ikke like snill med deg som du innbiller deg, din SJUSKE.

• Liker 1
Skrevet

http://www.slf.no/Trafikk_sikkerhet/Trafikkreglene/1512

Det er ikke noe problem å sykle over fotgjengerfeltet, men du må naturligvis gå av sykkelen for å bli regnet som gående (og for at det dermed er vikeplikt for deg).

Ikke for å starte noen debatt om narkotika her, men å hevde at bruk av narkotika kun går ut over en selv, blir helt feil. Denne problematikken koster samfunnet store summer, for ikke å nevne de ødelagte familier osv. som følger i kjølvannet.

Blir ødelagte familier av forbud mot narkotika også. Koster samfunnet massevis av potensielle merverdiavgiftsummer gjør det og. Røykerene selvfinansierer i det minste egen dritt. Hasjerene finansierer bare øst-europeisk trash og mafia.

Gjest Raindrops
Skrevet

Hahahaha, snakk om å finne på fantasifilosofiske lover for å rettferdiggjøre egen dumhet. Alle dere narkomane hasjere kommer snart til å ende som fluer på en lungeavdeling med alvorlig KOLS. Trodde du virkelig at hasj var superharmløst, og uten bivirkninger? Vi får se nå som de første flower-power folka blir oldinger. Be in for a surprise. "Naturloven" er nok ikke like snill med deg som du innbiller deg, din SJUSKE.

Det var overraskende mye sinne og bitterhet i innlegget ditt :ler:

• Liker 1
Skrevet

Synes jeg og! :jepp:

Jeg synes rett og slett du virker misunnelig, og da mener jeg ikke som at du skulle ønske det var deg, men at du ikke UNNER andre å ha et fungerende liv med hasjrøyking. KOLS? :regler:

Vil heller være sjuskete fra å ha vært i skogen og nytt livet og naturen framfor så oppblåst og blærete som du virker, så den er grei :) Alberto Hoffmann ble forresten over 100, og han tok seg frihet til mer enn bare joints og gurgler (det vet du sikkert), fri og lykkelige mennesker lever lengre enn sure bitre folk som gleder seg til å bli gammel og slenge dritt om folk som har et annet syn på ting enn seg selv!

Men til tross for grettenhet og påståelighet fra din side, håper jeg du har en fin påske og koser deg i sola. Hjelper på humøret! :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Alberto Hoffmann ble forresten over 100, og han tok seg frihet til mer enn bare joints og gurgler (det vet du sikkert)

Mammaen til bestevenninna til kusinen til fetteren min ble over 100 og hun drakk appelsinjuice hver dag...

fri og lykkelige mennesker lever lengre enn sure bitre folk som gleder seg til å bli gammel og slenge dritt om folk som har et annet syn på ting enn seg selv!

Jeg slenger ikke dritt om alle som har et annet syn på ting, jeg argumenter imot de som har et feilaktig syn på ting.

Jeg håper du også får en finfin påske, og nyter hver dag klin stein, på uføretrygden din og det du får av mammaen din til å dope litt mening inn i det kriminelle livet ditt. Kos deg, og måtte ikke vissheten over at du er en lovbryter ødelegge gleden.

Endret av Transmission
  • Liker 1
Skrevet

Og forresten: er du så indoktrinert i samfunnets normer og regler, at du må hive apostrof på "naturloven", synes jeg du bør gå dypt inn i deg selv og se om du husker hvor du kom fra.

Skrevet

Og forresten: er du så indoktrinert i samfunnets normer og regler, at du må hive apostrof på "naturloven", synes jeg du bør gå dypt inn i deg selv og se om du husker hvor du kom fra.

Det kalles faktisk anførselstegn, og bevisbyrden for eksistensen av naturlover, tror jeg ligger hos deg. Du har i hvert fall et kobbel av filosofer som er uenig med deg om dette, og filosofer er ikke alltid premieeksempler på mennesker som slavisk følger samfunnsnormer. Men kanskje du selv innser dette, skulle du være innom KG på et tidspunkt hvor du ikke er helt fjern.

Skrevet

Mammaen til bestevenninna til kusinen til fetteren min ble over 100 og hun drakk appelsinjuice hver dag...

Jeg slenger ikke dritt om alle som har et annet syn på ting, jeg argumenter imot de som har et feilaktig syn på ting.

Jeg håper du også får en finfin påske, og nyter hver dag klin stein, på uføretrygden din og det du får av mammaen din til å dope litt mening inn i det kriminelle livet ditt. Kos deg, og måtte ikke vissheten over at du er en lovbryter ødelegge gleden.

Hvem bestemmer at jeg har et feil syn på ting? Du? Politiet?

Hehe min "ha en god dag" hilsen til deg var oppriktig, mens her kommer du og farer med løgner og antakelser og et stereotypisk syn på mennesker som tar seg en blås. Jeg har ikke uføretrygd og ber ikke mamma om penger til røyk :)

Å nei du, tvert imot, jeg gleder meg over å bryte lover som ikke gjør skade på noen, når jeg ser hva du driver med - som er fullt lovlig - er mye mer selvdestruerende enn noe som helst jeg noen sinne har røykt.

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Jeg kjører for fort. Det er min eneste synd, for jeg er en jævel til å følge reglene ellers. Men de fartsgrensene jeg bli venn med, altså. :(

Skrevet

Det kalles faktisk anførselstegn, og bevisbyrden for eksistensen av naturlover, tror jeg ligger hos deg. Du har i hvert fall et kobbel av filosofer som er uenig med deg om dette, og filosofer er ikke alltid premieeksempler på mennesker som slavisk følger samfunnsnormer. Men kanskje du selv innser dette, skulle du være innom KG på et tidspunkt hvor du ikke er helt fjern.

Ah, jeg har ikke røyket på lenge så jeg ble litt sløv. ;) Hehe, nei du, det kalles å skrive i hui og hast fordi jeg var så midlertidig hjerneskadet at jeg valgte å la meg provosere og stresse av deg.

Der skjønte du det jo, at det ligger hos meg. Fei alltid for egen dør, og la andre ta seg av sin egen, den synes jeg er fin! Så lenge jeg har det synet, at mine verdier gjelder for meg selv, og ikke skal brytes ned av andres inntrykk, fungerer jeg bra.

Jeg kunne besvart spydighetene dine med en liste over mine definisjoner av deg som person, men holder meg unna den negative drittslengingsparaden din.

Hvorfor sitter du på internett og prøver å overbevise andre at ditt syn er det rette og andres er feil?

Skrevet

Jeg kjører for fort. Det er min eneste synd, for jeg er en jævel til å følge reglene ellers. Men de fartsgrensene jeg bli venn med, altså. :(

Hvorfor det? Kan du ikke heller tjene litt bedre, så du har råd til å betale boten? Eller skaff deg en motorsykkel, da blir du kun fersket dersom det er laserkontroll.

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Hvorfor det? Kan du ikke heller tjene litt bedre, så du har råd til å betale boten? Eller skaff deg en motorsykkel, da blir du kun fersket dersom det er laserkontroll.

Det går ikke på penger. Det går på faren for ulykke, død, skade og å skade andre. Jeg har fått bot mange ganger, sure penger - men jeg kjører fremdeles like fort =/

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...