Gå til innhold

Hvilke regler bryter du?

Fremhevede innlegg

Gjest Harriet
Skrevet

Jeg synes det er på grensa til morsomt at folk som kjører for fort og dermed setter både eget og andres liv i fare, presterer å irritere seg over litt mer ufarlige ting som søppel... Hva er unnskyldninga for å kjøre for fort egentlig? Hvorfor er det greit?

Helt enig, det å kjøre for fort, snakke i mobilen eller skrive meldinger mens man kjører burde vært kontrollert enda oftere. Heldigvis så slås det hard ned på om man blir tatt ... mobilbruk under kjøring kan faktisk likestilles med å kjøre ruspåvirket.

Jeg har vært vakt ved barneskolen da ungene mine gikk der og jeg må si at noen av de verste synderne er foreldre som kjører ungene til skolen. De kjører ofte for fort og de foretar ofte noen sinnsyke ryggemanøvre - uten kontroll for at det skulle komme et lite barn bak bilen. Men det driter de i så lenge ungene deres kommer velberget fram i rett tid.

Jeg har syndet selv og - som alle andre, men ikke i ting som setter andres liv i fare.

- Stjal røyk i butikken som ungdom ...

- Brukte falsk legitimasjon ...

- Hatt for mye alkohol gjennom tollen ...

- Sa ikke ifra en gang jeg fikk altfor mye penger igjen i en butikk ... (dette har jeg hatt dårlig samvittighet for)

- Dårlig på å sortere søppel, altfor mye i restavfall ...

- Har løyet om endel ifm regninger jeg har fått i posten (f.eks. så har jeg kommet unna mange regninger ved å påstå at jeg har sagt opp abonnementet, forsikringen, el for lenge siden. Og da slipper jeg unna, får bare beskjed om å makulere fakturaen :fnise: ) ...

- Gjort masse husarbeid når jeg har "hjemmekontor" ...

Og sikkert masse, masse mer ....

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sorterer ikke matavfall og plast, det går rett i restavfallet.

Gjest NozMonster
Skrevet

Jeg plukker ikke opp etter hunden min, og jeg skjemmes ei heller over det.

hihihiii :fnise: litt ironisk at du ikke turte å stå frem med brukernavn engang da? siden du ikke skjemmes mener jeg....

• Liker 6
Skrevet

Gjett om det skal bli gøy å komme tilbake på jobb på tirsdag. Ikke for å være en gledesdreper da, men jeg jobber som politi.

:skratte:

Den var god, du.

Skrevet

Drukket alk offentlig, gått på rødt lys, kjøpt alk til mine 17-årige venner, lastet ned musikk,

Skrevet

Apropos, har noen et trygt nedlastningsprogram for musikk å anvefale?:fnise: PM, much?;)

Gjest Consensio
Skrevet

Gjett om det skal bli gøy å komme tilbake på jobb på tirsdag. Ikke for å være en gledesdreper da, men jeg jobber som politi.

Og så?

Om du jobber som politi så burde du jo vite at det er svært lite du kan gjøre mot personene i denne tråden ...

Skrevet
Ts: du bryter i alle fall reglene om signatur her på forumet, Link. Sorry, jeg bare måtte :fnise:

Oi, det hadde du visst helt rett i :fnise:

Skrevet

Jeg synes det er verst når folk driter i hvordan regelbruddene går utover andre. Som å ikke plukke opp etter hunden sin, eller å røyke der hvor det er forbudt. Eller ikke følge trafikkreglene, som nevnt før.

At noen lar være å betale lisensen sin, affekterer ikke enkeltmennesket direkte.

Ellers irriterer jeg meg grønn over at naboen har bestemt seg for å bruke påsken for å pusse opp i leiligheten sin :snurt:

Gjest Raindrops
Skrevet

Tvlisensen ja! Den betaler jeg ikke :sjenert:

Skrevet

Går på rødt lys når det er bilfritt om natta, og jeg er kledd for anledningen. Har brukt en voksen mann (som spydde til dassen min i fylla) som dobørste. Ellers har speedometeret en tendens til å krype litt for høyt i tunneler, uten at det er en bevisst handling fra min side.

Har egentlig litt lyst å bryte loven mot borgervern. Ville føltes deilig, når folk går fra hundedritten, klistrer tyggiset på benker og kaster sneiper på bakken to meter fra askebeger, å bare dytte det inn i kjeften på dem.

Når ble det tillatt å laste filmer?
Det har vel aldri vært forbudt? Til og med fildeling er i utgangspunktet lovlig, inntil det lastes opp opphavsretssbeskyttet materiale (Nei, KG; det heter ikke kopirett...). Det er altså opplasting som er slemt. Det er ikke forbudt å laste ned, hverken det ene eller det andre til eget bruk. Det kan også i visse tilfeller være lov å laste opp opphavsrettsbeskyttet materiale, dersom det kun deles av slekt og nære venner, og er sperret for tilgjengelighet for allmennheten.
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Røyker hasj,Hjelper venner med å finne hasj.

har kjøpt forskjellige narkotiske stoffer, drikker på offentlig plass, Har stjelt masse før!

Har sloss endel,men lenge siden.!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg røyker hvor jeg vil ,hvis dere ikke liker det så gå unna.

Ute i det fri røyker jeg.! Trenger ikke stå oppi meg heller..

• Liker 1
Skrevet

Jeg laster ned filmer, tv-serier, musikk og e-bøker.

(Jeg synes det er unødvendig å spytte tyggis på bakken, det er ikke mer enn to dager siden jeg kom hjem med buksekanten tilgriset av en fersk tyggis. Æsj. Spytt den iallfall et sted hvor folk ikke tråkker.)

Presisering: Jeg spytter ikke direkte på bakken (vil jo ikke tråkke i sånt selv heller). Men er ikke så nøye på om det er grøfter, busker, blomsterbed eller lignende.

Skrevet

Jeg røyker hvor jeg vil ,hvis dere ikke liker det så gå unna.

Ute i det fri røyker jeg.! Trenger ikke stå oppi meg heller..

Du må gjerne røyke hvor du vil, så lenge du ikke vil røyke på ulovlige steder. :gjeiper:

Skrevet

Det har vel aldri vært forbudt? Til og med fildeling er i utgangspunktet lovlig, inntil det lastes opp opphavsretssbeskyttet materiale (Nei, KG; det heter ikke kopirett...). Det er altså opplasting som er slemt. Det er ikke forbudt å laste ned, hverken det ene eller det andre til eget bruk. Det kan også i visse tilfeller være lov å laste opp opphavsrettsbeskyttet materiale, dersom det kun deles av slekt og nære venner, og er sperret for tilgjengelighet for allmennheten.

Godt å vite. Er det ikke ulovlig å streame heller da? Bare ulovlig for de som la den der? :klo:

AnonymBruker
Skrevet

Går på rødt lys når det er bilfritt om natta, og jeg er kledd for anledningen. Har brukt en voksen mann (som spydde til dassen min i fylla) som dobørste. Ellers har speedometeret en tendens til å krype litt for høyt i tunneler, uten at det er en bevisst handling fra min side.

Har egentlig litt lyst å bryte loven mot borgervern. Ville føltes deilig, når folk går fra hundedritten, klistrer tyggiset på benker og kaster sneiper på bakken to meter fra askebeger, å bare dytte det inn i kjeften på dem.

Hva?! Puttet du hele mannen ned i doen og børstet da, eller? :ler:

Jeg har:

-skrevet sms mens jeg kjørte

-ringt mens jeg kjørte

-ikke betalt tv-lisens

-drukket før jeg var gammel nok

-kjørt på rødt lys

-brukt ulykkesforsikringen min til å skaffe meg en ny mobil

-sneket på buss og trikk

-lastet ned masse av filmer, tv-serier og musikk

-brukt falskt studentbusskort

-sneket meg ut av folkehøyskolen om natta, da jeg var under 18 (dette var ikke lov på fhs, man måtte ha foreldrenes tillatelse for å være borte).

Og sikkert en drøss andre småting jeg ikke kommer på i øyeblikket.

Skrevet
Hva?! Puttet du hele mannen ned i doen og børstet da, eller? :ler:
Han var ikke så svær, det var jeg. Holdt ham opp ned, som en dobørste, og brukte nittitalsfrisyren hans. Men ekte dobørster bråker mindre, og banner ikke. Nei, jeg er egentlig ikke stolt av det...
Skrevet

Ble det rent a?

AnonymBruker
Skrevet

Når ble det tillatt å laste filmer?

Det er ikke ulovlig å laste ned for personlig bruk, men det er ulovlig å kopiere filmen/musikken og laste den opp og spre den til andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...