Gå til innhold

Hvilke regler bryter du?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mine synder (som jeg kan komme på):

Drakk før jeg var 18, sendt melding når jeg kjørte, kjører innimellom over fartsgrensen, ikke fryktelig god på å skille ut glass og metall fra søpla, laster ned film og musikk (riktignok til eget bruk, så er det ulovlig?), tisset på offentlig plass, drukket på gata/offentlig plass, har kjøpt røyk til en mindreårig, har gitt en øl til en mindreårig. Også husker jeg ikke så veldig mye mer. Men av normer i samfunnet så bryter jeg vel en hel del uten å kunne komme på så veldig mange av dem nå. Har begynt å tenke mye på folk rundt meg når jeg røyker på holdeplasser og slikt, vil jo ikke plage folk med min uvane like lite som jeg hadde digga at en stod å drakk og stinka alkohol oppi trynet på meg :P Men ja, det var en digresjon..

Videoannonse
Annonse
Gjest Raindrops
Skrevet

Det der med røyking ute irriterer meg en del. Hvis det står noen en meter fra askebegeret, presterer de fortsatt å se stygt på meg når jeg fyrer opp ved siden av askebegeret. Hvor i helvete skal jeg stå da mener du, om ikke ved et askebeger? Hvorfor i helvete står DU ved siden av askebegeret, når du tydeligvis ikke liker lukten? :filer:

• Liker 2
Skrevet

Eg gjer ikkje så mykje gale, men eg brukar å sykle over vegen (gangfelt) fordi eg ikkje gidder å gå av sykkelen :sjenert:

Det har vel hendt nokre få gonger at eg ikkje har sagt i frå viss eg har fått tilbake for mykje pengar i butikken e.l. Og så har eg lasta ned musikk frå nettet...

Skrevet

Eg gjer ikkje så mykje gale, men eg brukar å sykle over vegen (gangfelt) fordi eg ikkje gidder å gå av sykkelen :sjenert:

Dette er da strengt tatt ikke ulovlig. Men du regnes som kjørende, ikke som gående, med de vikeplikter dette måtte medføre.
Skrevet

Det er ikke alltid jeg er så nøye med kildesortering.

Ellers bryter jeg ikke regler med vilje.

Skrevet

Dette er da strengt tatt ikke ulovlig. Men du regnes som kjørende, ikke som gående, med de vikeplikter dette måtte medføre.

Neida, ikkje i den forstand et ein får bot for å gjere det, men iflg trafikkreglane skal ein faktisk leie sykkelen over fotgjengarfelta. Kildesortering (som mange nevner) er vel ikkje akkurat lovpålagt det heller.

Skrevet

Neida, ikkje i den forstand et ein får bot for å gjere det, men iflg trafikkreglane skal ein faktisk leie sykkelen over fotgjengarfelta. Kildesortering (som mange nevner) er vel ikkje akkurat lovpålagt det heller.

Her jeg bor så er det det, kan faktisk få bot hvis vi ikke gjør det...

Skrevet

Her jeg bor så er det det, kan faktisk få bot hvis vi ikke gjør det...

:overrasket:

Det tvilar ge sterkt på at det er her... Litt vanskeleg å handheve då?

Gjest Consensio
Skrevet

:overrasket:

Det tvilar ge sterkt på at det er her... Litt vanskeleg å handheve då?

I Vestfold får man også bot dersom man ikke kildesorterer.

Ikke vanskelig å håndheve i det hele tatt. Renovasjonsarbeiderne noterer seg de adressene hvor de oppdager at bøttene har blandet søppel. De står jo tross alt og ser søpla dette ut av bøttene når de tømmer dem.

Skrevet

I Vestfold får man også bot dersom man ikke kildesorterer.

Ikke vanskelig å håndheve i det hele tatt. Renovasjonsarbeiderne noterer seg de adressene hvor de oppdager at bøttene har blandet søppel. De står jo tross alt og ser søpla dette ut av bøttene når de tømmer dem.

Joda, men eg snakkar meir om innendørs. Ingen kan jo vete kva du puttar oppi dei ulike posane inne i huset ditt. Om du har putta både mat og papir og glass/metall i restavfallet og knyti igjen posen, så ser vel ikkje renovasjonsarbeidarane det? :klo:

Skrevet (endret)

Joda, men eg snakkar meir om innendørs. Ingen kan jo vete kva du puttar oppi dei ulike posane inne i huset ditt. Om du har putta både mat og papir og glass/metall i restavfallet og knyti igjen posen, så ser vel ikkje renovasjonsarbeidarane det? :klo:

Bruker grønne (matavfall), blå poser (plastikk) og vender vanlige poser (resten). Så de merker nok fort om noen ikke gidder å sortere.

Endret av wahaj
Skrevet

Jeg kjører kanskje litt fort av og til. *slap on wrist*

Skrevet

Jeg sykler på rødt. Jeg hopper opp og ned fra fortauskanter. Jeg sykler av og til uten lys når det er mørkt. Jeg går på rød mann. Jeg kjører litt over fartsgrensa av og til, men ikke så mye, da jeg sjeldent har så fryktelig dårlig tid med bil at jeg gidder risikere bot. Jeg legger ikke igjen beskjed om jeg bulker borti biler. Jeg tuter på syklister og spyler dem ned med spylevæske. Jeg kjører svart med tog, trikk og buss. Jeg sniker der jeg kan i kø. Jeg tar brus på ikea uten å ha betalt for det. Jeg stjeler klær, make-up og dagligvarer. Jeg har levert falske voldtektsanmeldelser for å skade en eks. Da jeg ble lei forrige motorsykkel, kjørte jeg den på sjøen og fortalte forsikringsselskapet at den var stjålet.

Skrevet (endret)

Jeg sykler på rødt. Jeg hopper opp og ned fra fortauskanter. Jeg sykler av og til uten lys når det er mørkt. Jeg går på rød mann. Jeg kjører litt over fartsgrensa av og til, men ikke så mye, da jeg sjeldent har så fryktelig dårlig tid med bil at jeg gidder risikere bot. Jeg legger ikke igjen beskjed om jeg bulker borti biler. Jeg tuter på syklister og spyler dem ned med spylevæske. Jeg kjører svart med tog, trikk og buss. Jeg sniker der jeg kan i kø. Jeg tar brus på ikea uten å ha betalt for det. Jeg stjeler klær, make-up og dagligvarer. Jeg har levert falske voldtektsanmeldelser for å skade en eks. Da jeg ble lei forrige motorsykkel, kjørte jeg den på sjøen og fortalte forsikringsselskapet at den var stjålet.

Og når karma tar opptelling, ligger du dårlig an :fnise:

Endret av Gjesten
  • Liker 3
Skrevet

Og når karma tar opptelling, ligger du dårlig an :fnise:

Det skjer ikke. Verden fungerer ikke sånn. Synd for deg, drøm videre.

Skrevet

Neida, ikkje i den forstand et ein får bot for å gjere det, men iflg trafikkreglane skal ein faktisk leie sykkelen over fotgjengarfelta.

Ikke nå lenger. :)
Skrevet

* Betaler ikke nrk-lisensen

* Ligger alltid litt over fartsgrensa (Ikke i 60 soner og under)

* Drikker vin i parker

Det er vel reglene jeg bryter :sjenert:

Irriterer meg over folk som: Ikke bruker blinklys, legger seg feil i rundkjøringen, ikke plukker opp dritten etter bikkja si, ikke tar trappevasken i borettslaget, kaster sneiper på bakken når det finnes askebeger, stjeler, tagger, forsøpler.

Skjønner meg virkelig ikke på folk som ikke rydder opp etter seg! Jeg klarer ikke engang kaste en ispinne av tre på bakken :smilyblomst:

Skrevet

Ikke?

Bra for meg i så fall ;) Så kan eg halde fram med å sykle over vegen utan dårleg samvit :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Når endret dem dette?

For jeg gikk på et kurs senest i fjor, hvor UP stod å snakket om slike ting og sa at syklister blir regnet som myke trafikanter med med plikter som en bilist, og at syklister ikke har lov til å sykle over fotgjengerfelt, men at sykkelen skal leies over (fotgjengerfelt er jo forbeholdt myke trafikanter som gående)

AnonymBruker
Skrevet

Oj. Deg må det jo være noe ordentlig galt med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...