Batteri Skrevet 21. april 2011 #1 Skrevet 21. april 2011 Jeg går for å være en skikkelig regelrytter, jeg hater at folk ikke klarer å rette seg etter de normer og regler som er i samfunnet. Jeg prøver så godt jeg kan å overholde alle selv, men synder nok sikkert innimellom. For eksempel kan jeg godt finne på å kaste glass og papp i den vanlige søppel-containeren. Hva slags regler bryter/følger du? Hva tenker du om andre som "synder"? For å gi et eksempel, noe av det verste jeg vet er folk som ikke overholder trafikkreglene, og de som ikke klarer å følge borettslagsreglene. Dette er ment å være en morsom tråd, jeg innser at jeg høres noe sær og flisespikkete ut. 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2011 #2 Skrevet 21. april 2011 Jeg er IKKE flink til å sortere søppel. Og i dag var jeg fandenivolsk og rett og slett en liten tyv (les; var på shell og fylte opp koppen dobbelt med cappucino - full av angst da jeg skulle betale). Ellers gjør jeg ingenting galt. Sniker aldri i køen og blinker alltid ut av rundkjøringen :gjeiper: 1
Rumleskaft Skrevet 21. april 2011 #3 Skrevet 21. april 2011 Jeg er en skikkelig fartsbølle.. har aldri blitt tatt, da! Det verste jeg vet er når folk stjeler!! Tyveri, nasking og uærlighet er så utrolig unødvendig!
AnonymBruker Skrevet 21. april 2011 #4 Skrevet 21. april 2011 Jeg går for å være en skikkelig regelrytter, jeg hater at folk ikke klarer å rette seg etter de normer og regler som er i samfunnet. Jeg prøver så godt jeg kan å overholde alle selv, men synder nok sikkert innimellom. For eksempel kan jeg godt finne på å kaste glass og papp i den vanlige søppel-containeren. Hva slags regler bryter/følger du? Hva tenker du om andre som "synder"? For å gi et eksempel, noe av det verste jeg vet er folk som ikke overholder trafikkreglene, og de som ikke klarer å følge borettslagsreglene. Dette er ment å være en morsom tråd, jeg innser at jeg høres noe sær og flisespikkete ut. Jeg kan irritere meg over andres "synder" såfremt det medfører arbeide for meg selv. ellers så driter jeg i andres sine synder. Siden jeg ser på det å feile,gjerne hver dag,så er det et menneskelig trekk. Å bo i borettslag,som jeg selv har gjort...så møter man mange ulike mennesker. Alle er ikke som meg,noe jeg godtar ved å bo slik. Noen glemmer ditt og noen glemmer datt. Så hva så.... jeg er ikke flink med søppel,bryter trafikkreglene.....sånn er det å være menneske
Gjest Belle Gunnes Skrevet 21. april 2011 #5 Skrevet 21. april 2011 Er vel en fartsbølle jeg og, men overholder trafikkreglene med f.eks alltid blinke meg ut av rundkjøringer og stoppe for fotgjengere osv. Snakker i telefon når jeg kjører også, men sender ikke SMS. Ikke alltid jeg sorterer søpla sååå nøye men gjør det på daglig basis.
lille_lam Skrevet 21. april 2011 #6 Skrevet 21. april 2011 (endret) Går noen ganger på rødt lys...Når det ikke er noen biler i nærheten da.. Endret 21. april 2011 av lille_lam
Gjest Consensio Skrevet 21. april 2011 #7 Skrevet 21. april 2011 Sorterer aldri søpla, det er vel min største synd. Har jobbet som søplekjører og vet hvor søpla her havner, så ser derfor ingen grunn til å kaste alt i forskjellige dunker. Ellers kjører jeg alltid for fort, men nå er det nesten umulig siden jeg kjører en diger pickup som knapt klarer å runde 100km/t Kanskje like greit, siden jeg mistet lappen for 6 mnd (egentlig 1 år, men etter en koselig prat med politiet fikk jeg halvert tiden) i fjor. Hater folk som ikke klarer å rydde opp etter seg når de er ute og legger igjen engangsgriller og søppel. selv om jeg ikke sorterer søppel, så rydder jeg i det minste opp etter meg. Jeg HATER folk som prater i mobilen, tekster, sminker seg eller leser avisen mens de kjører bil. Og du verden jeg ser mange av dem 1
Gjest fireflies Skrevet 21. april 2011 #8 Skrevet 21. april 2011 Går på rødt lys, dårlig til å sortere søppel, henger aldri opp lapper i oppgangen før jeg har fest, kaster sneiper på bakken selv om det står et askebeger der, drikker øl på offentlige plasser, lyver litt innimellom, sniker på banen, osv, osv. Bryter vel egentlig både uskrevne og skrevne regler, men ikke av den alvorlige sorten. 1
cardi Skrevet 21. april 2011 #9 Skrevet 21. april 2011 sorterer ikke søppel,kjører nokk litt for fort innimellom....har kjørt på et å annet rødt lys... tja...en og annen hvit løgn..men ellers ganske snill...
AnonymBruker Skrevet 21. april 2011 #10 Skrevet 21. april 2011 Folk som bryter trafikkreglene har jeg null respekt for. Fartsgrensene er der av en grunn, og det er for å beskytte liv. Jeg mistet ei venninne i en trafikkulykke i fjor. Ulykken ville nok skjedd uansett (ingen av sjåførene var skyld i den), men trolig ville hun fortsatt vært i live i dag om den andre sjåføren ikke hadde kjørt for fort. Hun etterlot seg to barn, som nå verken har mor eller far. Er det virkelig SÅ viktig å komme seg fort fram at det er verdt å sette andres liv i unødvendig fare? Må dere virkelig bryte DEN regelen som er der for at folk skal komme seg trygt hjem? 19
Gjest Flowerbomb Skrevet 21. april 2011 #11 Skrevet 21. april 2011 (endret) Dere som går på rødt lys, det er faktisk lovlig i Norge så dere bryter ingen regler. Men det forutsetter at du ser deg godt om og ser til at det ikke er biler rundt deg, selvfølgelig I resten av europa derimot får man bot for å gå på rødt lys. Ellers glemmer jeg å blinke ut av rundkjøringer, også kan jeg finne på å drikke øl på gaten, ikke verdens flinkeste til å sortere søppel også spiser jeg godteri i ukedagene! Det er HELT ulovlig... Endret 21. april 2011 av Flowerbomb
Gjesten Skrevet 21. april 2011 #12 Skrevet 21. april 2011 Jeg er ikke helt flink til å sortere søpla. Jeg er egentlig helt for kildesortering, bevare miljøet og sånt, men hvis man har en boks med noe i kjøleskapet som har blitt dårlig, så gidder jeg rett og slett ikke å skrape ut den rotne maten for så å vaske og kaste plastboksen et annet sted. Da går hele greia i restavfall. Folk som bryter trafikkreglene har jeg lite til overs for. Selv småting som å blinke når du bytter fil. Bil og kjøring er FARLIG, og man bør ha respekt for de kreftene som ligger i en slik maskin. Forsøpling irriterer meg også grenseløst. Det er svært kort mellom søppelbøttene i Oslo, ha et minimum av ydmykhet og bruk en av dem. 1
kaprifolen Skrevet 21. april 2011 #13 Skrevet 21. april 2011 Småsynder både hist og her, jeg... Men er superflink til å sortere søppel, siden det blir så mye nevnt her! Av det jeg kommer på av direkte lover, kan jeg si at den dagen jeg får lappen, kommer jeg ikke til å blinke hvis jeg står i en fil som bare går til f.eks høyre. Det er en helt tåpelig sak, da man ikke har lov til å gjøre noe annet, og faktisk har markert tydelig hvor man skal ved å legge seg i filen med den 25 meter lange pilen på! Var det slike sære prinsippting du var ute etter, TS?
Janis Skrevet 21. april 2011 #14 Skrevet 21. april 2011 Snakker i mobilen når jeg kjører bil Det skal jeg bli flinkere til å la være..tenk om det skulle skje noe... Har opp til nå ikke vært flink med søppelsortering. Men nå er jeg så lei av at kassa blir full etter to dager, at nå er det sortering her i huset. Kassa blir nesten full bare av bleier.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2011 #15 Skrevet 21. april 2011 Jeg har ikke lappen, så bryter ikke trafikkregler... men må bare nevne at sist vi var ute og kjørte, lå det en sjåfør foran oss som kjørte så ujevnt og vinglete at vi trodde hun var rusa. Da vi kjørte forbi så vi at hun var fullt opptatt av å snakke i mobil (hun lå i mellom 60 og 80 i 100-sone, av og til enda lavere, og så absolutt ikke bilene bak). Hvor mange av dere som prater i telefon i bilen ville tatt tre-fire øl eller noen valium før dere kjørte? Så mye dårligere kjører man faktisk når man ikke har konsentrasjonen på veien... Råkjøring og idiotiske forbikjøringer er også noe jeg har problemer med, og synes slike ting er drøyere enn f eks å røyke hasj (selv om jeg ikke gjør det heller), fordi det setter andres liv i fare. Jeg er skikkelig lovlydig, men det hender jeg drikker øl eller vin på offentlig sted. Da jeg var fjortis nasket jeg sjokolade o.l i butikken, men det ville ikke falt meg inn nå som voksen, selvsagt. 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2011 #16 Skrevet 21. april 2011 Jeg har sex med gifte menn uten et aldri så lite snev av skyldfølelse.
watermeloon Skrevet 21. april 2011 #17 Skrevet 21. april 2011 Kjøper alkohol/snus/røyk til min yngre venninne. Laster ned musikk og filmer.
per78 Skrevet 21. april 2011 #18 Skrevet 21. april 2011 Går over veien når det ikke er grønn mann.. Men har hørt at det faktisk er lovlig, bare man er forsiktig og ser seg for.. Noen som bekrefte/avkrefte dette?
AnonymBruker Skrevet 22. april 2011 #19 Skrevet 22. april 2011 Per, det står lengre opp i tråden. Langing ja.. har hendt at jeg har gitt søstra ei øl i ny og ne hjemme, kjøper aldri slik at hun kan ha med seg på fest, men hjemme er jeg litt slapp på det. Hm.. ellers er jeg ganske lovlydig og snill, vil jeg tro. Når jeg er alene på jobb kan jeg godt forsyne meg av andres godteri som ligger i skapet, men akkurat dét har det vært en tråd om her inne før, og oss er det jaggu flere av! Søpla sorteres ikke da vår mindre blide husvert kun har én eneste stor søppeldunk, ikke plukker jeg opp skiten etter hunden min annet enn når han skiter på lekeplasser/asfalt/der folk ferdes (mao - hvis du tralter barfot rundt i grøfta, blame yourself).. men det er vel egentlig det! Kan ikke fordra hundedritt der folk ferdes og jeg har ikke så mye som et snev av respekt for folk som ikke følger trafikkreglene. Selv når jeg sitter på med folk som kjører for fort er jeg akkurat så moodkiller at jeg ber dem om å senke farten.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2011 #20 Skrevet 22. april 2011 Jeg er nok egentlig litt kjedelig, for jeg bryter aldri normer og regler, i alle fall ikke med vilje. Venter alltid på grønn mann, kildesorterer, overholder alle husregler, kjører ikke bil.. Jeg laster ned en film i ny og ne, men det er visst ikke ulovlig uansett.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå