Gå til innhold

Uvanlige guttenavn på T


Gjest Snarttobarnsmor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Torjus ville jeg uttalt med O (Torjus/Torjuss). Kjenner en som heter det, han uttaler det sånn.

Same her, og Torjus og Torgrim. Tykkjer det er to fine namn, mykje betre enn Terkel og Tov :overrasket:

Eh hva med Tarjej eller noe i den dur? Oj nå så jeg lenger opp at du ikke likte det. Fins ikke det noen norrøne navn på t? ehh kommer ikke på noen akkurat nå.

Ehm - over halvparten av namna som har vore nevnt hittil i tråden er vel norrøne. Bl.a er Tor, Tord, Torbjørn, Torstein, Torgrim, Tarjei, Trygve osv - alle norrøne.

Tørres.

Ja, Tørres er fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Har ikke gått gjennom hele tråden, så mulig det er nevnt. Vet om en liten "bøtteknott" som heter Tristan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke hvilke navn som er nevnt her,men hva med tale/thale? Syns d er litt spesielt jeg..og tinus..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torlak

Torlak eller Thorlak er fine. Sterke og norrøne navn. Ikke mange som heter det heller i norge. Jeg vet om en tenåring og en voksen mann, mannen er fra Island, tror det er vanligerer der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trygve, Tor og Terje vil nok være mer uvanlig i denne generasjonen enn Timian!;)

Selv synes jeg både Tian, Tinus, Tias og Theo er fine. Men Tian er LITT sånn "næmmen, kan du ikke si S du, da!?"

Forbinder disse navnene med en professor, en musiker, en kunstner og hovedkaraktren i en fortelling jeg selv har skrevet. Så de står "sterkere" i min bok enn Thov, Tristan osv, som jeg synes har litt mer "tøysete" preg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snarttobarnsmor

Takk for mange fine forslag.

Mannen aksepterte ikke Tov/Thov (for likt Tove), selv om jeg synes det var stilig. Men ikke min favoritt, så da får vi lete videre.

Hmmm...

Tallak - minner meg om vallak... :sjenert:

Timon - høres for utenlandsk ut

Tengel - er en barnebokfigur??

Tian - høres ut som Stian som ikke kan si S

Torleif - kanskje?

Tor - for vanlig

Toto - kallenavn

Tom - dårlige assosiasjoner...

Taran - er jentenavn for meg (kjempefint!), men vet det er gutter som heter det også

Trond - kanskje?

Tørres - tørris? :sjenert:

Teis - fint, men blir for likt Teie

Tordivel - javel?? :fnise:

Tarek, Ty, Tomik, Tobin, Thamias

Tord - veldig fint!

Torstein - veldig fint!

Torbjørn - ok

Tinus - for "konstruert"

Tale - jentenavn

Terho/Tenho - hmm...vet jeg ikke hvordan jeg skal uttale en gang...

Tidemann - minner meg om røyk. Vet ikke hvorfor.

Theo - kallenavn

Torlak/Thorlak - aldri hørt før, men skal "smake" litt på det!

Terje - dårlige assosiasjoner

Tian/Tias/Theo - kallenavn

Så da blir lista som skal funderes over følgende:

Terkel

Torjus

Trygve

Tord

Torstein

Torgrim

Torleif

Trond

Torlak

Tov

Kom gjerne med flere forslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da foreslår jeg http://navn.klikk.no/ hvor du finner navnekarusellen. Der kan du skrive inn navn du liker også finner den frem navn som er i samme kategori.

Mye rart som dukker opp, men plutselig finner du det "rette". :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt sammenhengen med at Terkel ikke kan velges pga filmem Terkel i knipe? Jeg gikk på skole med en som het Terkel..når den filmen kom ut..var INGEN som reagerte på Terkel pga den filmen :sjenert: Kan ikke skjønne at noen vil gjøre det i fremtiden heller? For det første er barnehagebarn + barn på småskolen for små til å se filmen..og det burde jo alle foreldre skjønne. Den er ikke så veldig pen av seg! Så når de endelig får lov å se den er den mest sannsynlig så "gammel" at ingen husker den..og de som får sett er uansett såpass store at de har kjent denne eventuell Terkel såpass lenge at de ikke vil koble filmen og gutten sammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Vet av en gutt som heter Tilliam, tror ikke det er nevnt?

Greit at det er uvanlig, og det er det TS spør etter. Jeg bare lurer på hva det er med disse navnene hvor man bare bytter ut en bokstav fra andre navn, som dette over? Tilliam? Bedre å kalle ungen William da, spør du meg. Det samme med Tian. Altså, da høres det ut som Stian ikke kan si S. Merkelig fenomen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...