Gå til innhold

Uvanlige guttenavn på T


Gjest Snarttobarnsmor

Anbefalte innlegg

Gjest Purple Haze

TS skriver at hun heter Teie.

Ops, da leste jeg litt for fort. Da syns jeg Tage kan passe. Teie og Tage er ikke så likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jada, flott å kalle sønnen sin for øresus :gjeiper:

Ellers så fikk du jo en laaaaang liste med navn å velge mellom fra en annen over her.

Tinus er ikke så vanlig, heller ikke Trym. Ikke at jeg syns noen av dem er fine, men uvanlige er de jo.

Trym er da ikke uvanlig. Iallfall ikke her jeg bor.

Vær så snill, ikke kall en unge for Timian! Da kan dere like gjerne kalle tredjemann for Peppermynte. :roll:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Venter barn nummer 2 snart. Vi har en jente som heter Teie fra før av, hun er oppkalt og det er jo et ganske uvanlig navn. Jeg synes det er fint når barnas navn begynner på samme bokstav, så vi er nå ute etter navn på T til det nye barnet også. Og det bør stå i stil til Teie, så derfor være litt uvanlig. Og kort(1-2 stavelser) ;)

Hvis det blir jente, skal hun hete Tilla (tror vi...)

Men hvis det blir gutt, har vi ikke funnet så mange kandidater ennå. Det eneste vi synes er virkelig fint av de vi har funnet, er Terkel. Men vi er usikre på om det er belastende (jfr Terkel i knipe)

Noen som har noen geniale forslag?

Hva med Torød? Ligger ikke så langt fra Teie. :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tor, Tord, Trym, Tage, Tarjei, Torgrim, Torbjørn og Torstein er fine namn på T. Ein eller to stavelsar, og ingen av dei er vel særleg mykje brukt på små gutar i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med Torød? Ligger ikke så langt fra Teie. :fnise:

:skratte:

jeg syns Trym klinger godt med Teie, men Trym er vel ikke så uvanlig. Torje, Tallak, og Tage er mine favoritter.

Tormod er også et stødig fint navn som ikke er så mye brukt lenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men stussar litt på namnet Teie - det er jo både eit etternamn og stedsnamn sikkert fleire stader rundt om i landet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte:

jeg syns Trym klinger godt med Teie, men Trym er vel ikke så uvanlig. Torje, Tallak, og Tage er mine favoritter.

Tormod er også et stødig fint navn som ikke er så mye brukt lenger :)

Tormod er kjempefint :) Og Torjus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke Tim i hvertfall. Tenk deg å rope "kom inn, Tim og Teie". Høres ut som Timotei(e).

Tage er fint ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tykkjer i grunnen Tjostolv er litt kult eg. Men gir kanskje litt negative assosiasjonar, då det er eit skjeldent namn, og den einaste eg har høyrt om med namnet, kanskje ikkje er noko ideal å leva opp til ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Teit når alle barna har navn på samme bokstav. Og enda teitere når foreldrene har VM i å finne det rareste navnet.

Kan bare si meg enig.

Tristian, er også et slikt et.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men stussar litt på namnet Teie - det er jo både eit etternamn og stedsnamn sikkert fleire stader rundt om i landet...

Synes Teie var et søtt navn, jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tollef tenkte jeg på da jeg leste spørsmålet, men fant det jo på den lange listen til AB.

Jeg har alltid hatt lyst å døpe Tollef etter å ha funnet navnet i slekten min, men endte opp med andre trauste navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...