Gå til innhold

Uvanlige guttenavn på T


Gjest Snarttobarnsmor

Anbefalte innlegg

Greit at det er uvanlig, og det er det TS spør etter. Jeg bare lurer på hva det er med disse navnene hvor man bare bytter ut en bokstav fra andre navn, som dette over? Tilliam? Bedre å kalle ungen William da, spør du meg. Det samme med Tian. Altså, da høres det ut som Stian ikke kan si S. Merkelig fenomen.

:Nikke:

For ikkje å snakke om Tias - høyrast ut som ein 2-årings måte å seie Mattias på...

Tilliam? :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kom nettopp på et uvanlig navn på T som jeg synes er dritkult!!! TANKRED!!! :jepp:

Skikkelig old fashion, intelligent, gentleman-navn som oser av diskret selvsikkerhet og vellykket makt i karrieren!:) Det er forresten enda finere med c, kanskje? TANCRED!:)

Ellers tror jeg ikke Torben er nevnt. Det er ganske uvanlig på østlandet, hvertfall.

Ang Tian ig Tias skyldes vel den "pussigheten" at det ikke er norske navn i utgangspunktet. Men stammer fra steder hvor Stian og Mathias vil bli oppfattet som "herregud, kall nå ungen enten Matti eller Tias, da. Ikke Mathias, liksom!?"

Endret av kaprifolen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Kom nettopp på et uvanlig navn på T som jeg synes er dritkult!!! TANKRED!!! :jepp:

Skikkelig old fashion, intelligent, gentleman-navn som oser av diskret selvsikkerhet og vellykket makt i karrieren!:) Det er forresten enda finere med c, kanskje? TANCRED!:)

Ellers tror jeg ikke Torben er nevnt. Det er ganske uvanlig på østlandet, hvertfall.

Ang Tian ig Tias skyldes vel den "pussigheten" at det ikke er norske navn i utgangspunktet. Men stammer fra steder hvor Stian og Mathias vil bli oppfattet som "herregud, kall nå ungen enten Matti eller Tias, da. Ikke Mathias, liksom!?"

Tancred med c, det oser det gentleman av ja. Syns det var stilig. Tancred Ibsen var det jo en kjent mann som het en gang i tiden.

Jeg syns uansett at Tilliam, Tias og Tian er bare snodig. Men nå er jeg litt gammaldags og da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trygve er knallfint! Det står fint til storesøster også :jepp: Kunne glatt ha valgt Trygve til fremtidig gutt jeg også. Liker Tancred godt også. Og Thorvald, Thoralv og Tidemann! Syns ikke at alle barna må kalles opp selv om den første ble det. Viktigst er å finne et navn man er komfortabel med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom nettopp på et uvanlig navn på T som jeg synes er dritkult!!! TANKRED!!! :jepp:

Skikkelig old fashion, intelligent, gentleman-navn som oser av diskret selvsikkerhet og vellykket makt i karrieren!:) Det er forresten enda finere med c, kanskje? TANCRED!:)

Det navnet vekker jo gamle minner, for det er nemlig navnet på troppsjefvogna i Stridsvogn Eskadron 2, tropp 2. NK-vogna i tropp 2 heter for øvrig Titus, hvilket også er navnet på en gammel romersk general.

Merk for all del at vi her ser Tancred til venstre (221 - esk 2, tropp 2, troppsjef = 1) nå i form av en Leopard 2, til høyre ser vi en cv90, også kjent som konebil.

n669390540_1808853_3233.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trumpalåre

Jeg har svaret ditt :)

Torgeir! :)

Fungerer fint på små barn, og høres kraftig ut på en voksen mann. Kaller du ham Torgeir blir han enten allmennlege eller jurist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tord.Tage.Tim.Trym.Tege.

Tege er navnet på et insekt/ bille som visstnok spiser tre..Stygg er den og-.

Hva med Trond? Kort, normalt, norsk og lettfattelig. Pluss passer med Teie.

Men nå aner det meg at normalt ikke var poenget her...

(I Norge er det OL i å finne opp crazy navn etter at Märtha og Ari begynte med navn de tydeligvis kom på når de var på syretripp...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Snarttobarnsmor

Hva med Trond? Kort, normalt, norsk og lettfattelig. Pluss passer med Teie.

Men nå aner det meg at normalt ikke var poenget her...

(I Norge er det OL i å finne opp crazy navn etter at Märtha og Ari begynte med navn de tydeligvis kom på når de var på syretripp...)

Trond er med på lista vår! Og krvaet er ikke crazy navn, men uvanlig. Dvs ikke Tobias og Thomas for eksempel, som det er så mange som heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...