Gå til innhold

Uvanlige guttenavn på T


Gjest Snarttobarnsmor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva med Torød? Ligger ikke så langt fra Teie. :fnise:

:skratte:

Jeg syns Tarjei er finest.

Trym og Tormod er også fine.

Timian er heslig syns jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde begynt med å bytte navn på den stakkars storesøstra ("Teie", fy f***, seriøst!?), og heller gitt henne et navn med en forbokstav det er mulig å finne fine guttenavn til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Timmi Gresshoppe lissom ;)

Timmi er greit på en hund, men ikke på et menneske, spør du meg.

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde begynt med å bytte navn på den stakkars storesøstra ("Teie", fy f***, seriøst!?), og heller gitt henne et navn med en forbokstav det er mulig å finne fine guttenavn til.

Man trenger ikke å være ufin selv om man svarer i en tråd, spesiellt ikke som ab :kjefte:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snarttobarnsmor

Thov er fint syns jeg. :-)

Thov er fint ja! Men jeg synes kanskje det er penere skrevet uten h - Tov? Skal introdusere det for mannen i kveld ;) Takk!

Tarjei er greit, men liker det egentlig ikke så veldig godt...

Teodor er for "komplisert" ;)

Vi uttaler Teie som 'tæje'.

Og jeg ler bare av deg som synes vi har vært forferdelige foreldre som har gitt datteren vår dette navnet. Jeg skjønner at du er ute for å provosere, men det klarer du dessverre ikke! HOHOHO!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan skrive både med og uten h ja, jeg er bare vant til Thov. :-) Lykke til med navnejakten. Jeg syns Teie var et stilig navn. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mynona83

Torleif

Tor

Toto

Tom

Taran (eller er det et jentenavn?)

Trond

Flere av disse er jo ganske vanlige navn, men de er ikke så vanlige på barn. Men du vil kanskje ha helt uvanlige navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thov er fint ja! Men jeg synes kanskje det er penere skrevet uten h - Tov? Skal introdusere det for mannen i kveld ;) Takk!

Legg merke til at det er veldig likt Tove da, som jo er et jentenavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Hei!

Venter barn nummer 2 snart. Vi har en jente som heter Teie fra før av, hun er oppkalt og det er jo et ganske uvanlig navn. Jeg synes det er fint når barnas navn begynner på samme bokstav, så vi er nå ute etter navn på T til det nye barnet også. Og det bør stå i stil til Teie, så derfor være litt uvanlig. Og kort(1-2 stavelser) ;)

Hvis det blir jente, skal hun hete Tilla (tror vi...)

Men hvis det blir gutt, har vi ikke funnet så mange kandidater ennå. Det eneste vi synes er virkelig fint av de vi har funnet, er Terkel. Men vi er usikre på om det er belastende (jfr Terkel i knipe)

Noen som har noen geniale forslag?

Eh hva med Tarjej eller noe i den dur? Oj nå så jeg lenger opp at du ikke likte det. Fins ikke det noen norrøne navn på t? ehh kommer ikke på noen akkurat nå.

Endret av BettyBoop28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mynona83

Eh hva med Tarjej eller noe i den dur? Oj nå så jeg lenger opp at du ikke likte det. Fins ikke det noen norrøne navn på t? ehh kommer ikke på noen akkurat nå.

Tor ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Torleif

Tor

Toto

Tom

Taran (eller er det et jentenavn?)

Trond

Flere av disse er jo ganske vanlige navn, men de er ikke så vanlige på barn. Men du vil kanskje ha helt uvanlige navn?

Jeg veit om ei jente som heter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Trygve er et veldig godt forslag. Bare koselige assosiasjoner og i dag er det rimelig originalt på smågutter også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mynona83

Jentenavn, ja.

Jeg veit om ei jente som heter det.

OK, da var som jeg mistenkte. Husker bare det var en mor som ropte "Taaaaraaaaan" i hele butikken der jeg jobbet før. Fikk aldri med meg om det var gutt eller jente som suste rundt hyllene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Legg merke til at det er veldig likt Tove da, som jo er et jentenavn.

Her jeg bor uttaler vi Tove som Tåve, og Thov som Tov. Dessuten er det jo mange gutte- og jentenavn som ligner hverandre fordi de har likt opphav. Ingen som tar feil av Ragna fordi det er for likt Ragnar vel?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Trygve er et veldig godt forslag. Bare koselige assosiasjoner og i dag er det rimelig originalt på smågutter også.

Jeg liker også godt Trygve. Slektsnavn i min familie, bare synd det er brukt opp i denne generasjonen.... Det er ikke så vanlig lenger, men fremdeles ikke et navn folk stopper opp og sier "jøss" til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg synes er mest aktuelle nå:

Terkel

Torjus

Trygve

Torgrim

Ville dere uttalt Torjus og Torgrim med o- eller å-lyd, forresten?

Hva med Teis?

Terkel.. har du sett filmen som heter Terkel i knipe? For da håper jeg at ingen av klassekameratene til din sønn får se den, da får han nok gjennomgå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...