Gå til innhold

Finnes det kjendiser som veier 65 kg eller mer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Ludovie

Hva er denne greia med at et visst antall kilo er bra, mens alt over denne grensa er for mye? Selv en femåring skjønner at en høy person veier mer enn en lav, og at en muskuløs person veier mer enn en person med smale skuldre og spinkel kroppsbygning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nok en fascinerende generaliserende tråd.

Jeg er 165 cm, og veier vanligvis 65 kg. Jeg har pæreform og er ikke spesielt fast i fisken. Definert midje og slanke armer gjør at jeg ser normalvektig ut. Dersom jeg hadde flyttet 2 kg fra hoftene/rumpa til midja, hadde jeg derimot sett mye tyngre ut.

En som trener hardt vil nok karakterisere meg som overvektig, siden jeg har mye fett i forhold til muskler. Men som "hverdagssøt" og travel småbarnsmor er jeg relativt fornøyd likevel, må jeg si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som står på siden tilsier at hun har en bmi på 18, som er innenfor normalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som står på siden tilsier at hun har en bmi på 18, som er innenfor normalen.

Det kommer an på hvor du ser på skalaen. Noen steder står det 18,5 og oppover er normal, andre står det 18 tydeligvis, mens noen steder står det 20...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvor du ser på skalaen. Noen steder står det 18,5 og oppover er normal, andre står det 18 tydeligvis, mens noen steder står det 20...

Jeg har lest 17,5 - dette er vel minstekrav for bla. skihoppere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uansett så viser det jo hvor sykelig kroppsideal vi har, når vi ser noen i nedre del av normalskalaen og hun er milevis fra modell-strørrelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er denne greia med at et visst antall kilo er bra, mens alt over denne grensa er for mye? Selv en femåring skjønner at en høy person veier mer enn en lav, og at en muskuløs person veier mer enn en person med smale skuldre og spinkel kroppsbygning.

Kunne ikke vært mer enig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske lav (158 cm), og 50 kilo ville fått meg til å se utsultet ut... 50 kilo er lite nesten uansett hvor høy du er.

Det der er ikke sant. Jeg er bare et par cm lavere enn deg, og da jeg veide 49 kg så jeg sunn og frisk ut. Jeg vil faktisk tørre å påstå at jeg var på topp da jeg veide 45 kg. Det varier fra person til person. Som ei annen sa lenger opp her, så avhenger det mye av høyde, muskelmasse, og hvorvidt man er spinkelt bygd, eller mer kraftig bygd.

Å veie 37 kg derimot. Er jeg lykkelig? Jeg råtner innvendig, og føler meg som en levende død. Denne helgen her har jeg greid å hente meg opp igjen, og jeg har aldri hatt det bedre. Det er helt fantastisk hvor godt det er å leve når man slipper å tenke på sånne ting hele tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er like ufint gjort å rakke ned på 50 kg kontra 65 kg. Ja til alle størrelser!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er like ufint gjort å rakke ned på 50 kg kontra 65 kg. Ja til alle størrelser!

Helt enig! Det er ikke veldig morsomt å fortelle hva man veier uansett hvordan man ser ut, og om man faktisk ser sunn ut og ikke syk (enten tykk eller tynn), så skal man slippe å høre at man har anoreksia eller stapper i seg 50 burgere hver dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper ikke noen oppfattet mitt innlegg som nedrakking, det var ikke ment sånn. Jeg ser at det kan leses slik om man går inn for det, men poenget var altså at de færreste veier 50 kilo, og man kan ligge langt over det og være sunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

wow, komentaren din har fått 8+. Jeg er meget uenig. jeg er like høy som deg! og jeg har gått ned 3 kilo, jeg veier 50 nå! Jeg ser ikke "utsultet" ut. det kommer ann på hva slags kroppstype man har. (vet dette er en gammel tråd, men ville bare si dette:P )

Jeg er ganske lav (158 cm), og 50 kilo ville fått meg til å se utsultet ut... 50 kilo er lite nesten uansett hvor høy du er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ganske lav (158 cm), og 50 kilo ville fått meg til å se utsultet ut... 50 kilo er lite nesten uansett hvor høy du er.

Jeg er 157 og veier 47-48 kg, og jeg ser ikke utsultet ut. Folk bærer vekt forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske lav (158 cm), og 50 kilo ville fått meg til å se utsultet ut... 50 kilo er lite nesten uansett hvor høy du er.

Som flere her har nevnt, 50 kilo trenger ikke være lite! Jeg veide 50 kilo for noen år siden (er 168 cm.) og så helt normal ut, selv om jeg selv mente å ha litt for mye enkelte steder. Nå veier jeg litt mer, men ser fortsatt normal ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Offensive Pie

BMI fungerer for befolkningsgrupper. Som all annen statistikk kan den ikke brukes til å si noe annet enn svært generelle ting om enkeltmennesker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...