Gå til innhold

Jeg ble frisk fra ME


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var heldig og kom med som "case study", det vil si jeg betalte ikke. Det går fint an å gå gjennom renseprogrammet på egenhånd, dog

det er tøfft. Hvis du bor i Oslo kan jeg hjelpe deg med det :)

Quiona er et frø som kokes, spiser som erstatning for ris. Spelt er bra mel, men det er mye karbohydrater som brytes ned som sukker, så jeg kan ikke spise for mye av det før jeg merker at det ikke går. Jeg lærte litt oppskrifter på kjøkkenet der, men det gikk som sagt i smoothies og grønne supper. Alle andre oppskrifter har jeg lest meg til på internett og trikset og mikset på det jeg kan spise av ingredienser.

Spiser ikke animalsk fordi det er veldig syredannende. jeg skal være ærlig å innrømme at jeg syns det var hårreisende å ikke skulle spise animalsk, men det tok ikke så veldig lang tid etter jeg kuttet ut kjøtt før fordøyelsen min fikk et nytt liv. Nå byr det meg i mot, kunne aldri klart å spise det.

Ja, jeg bor i Oslo, og kunne tenke meg å prøve dette. Om du vil hjelpe meg, vil jeg bli veldig glad for det, men jeg må innrømme at jeg er litt redd også ... jeg er jo en nordmann, skeptisk av natur.

Jeg merker selv at jeg fungerer best på fett og protein, og frukt, grønt, bær.

Men når jeg spiser for mye karbohydrater(sukker, glutenfrie meltyper, glutenfri havre) og stivelse, blir jeg slapp og ukonsentrert. Føles ut som om energien min forsvinner?

Har flere i familien/slekten som spiser som meg, og som er litt inne i dette. Vi er forrsten friske og raske, som regel, men ikke når vi får i oss feil mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pantherinae

hallo? Det her er jo ikke mulig! Dere aner jo ikke hva sykdommene dere snakker om gjør med kroppen!!

HIV: Virus DNA inkorporeres i kroppens eget genom. Uansett hvor mye grønnsaker eller hva pokker dere spiser, er det ikke slik at cellene plutselig kaster ut deler av genomet sitt. Det er ikke mulig. Man vet veldig godt hva virus er, og hva som skjer når HIV infiserer kroppen. Og det er også en grunn til at dette faktisk er umulig å kurere i dag, det er vanskelig! Virus kommer utenfra, og det er INGENTING i kroppen som plutselig kan omdannes til et virus.

MS: Autoimmun sykdom, det vil si at kroppens eget immunforsvar går bananas, og angriper egne naturlige bestanddeler. I dette tilfellet, hovedsaklig myelin som ligger rundt aksonene i nervecellene. Når immunsystemet først har laget antistoffer, er det vanskelig (om i det hele tatt mulig?) å fjerne alt dette fra kroppen. Immunsystemet finnes i hele kroppen, å styrke immunforvaret er ikke nødvendigvis noe man vil gjøre i dette tilfellet.

Leddgikt er også en autoimmun sykdom, samme problemene.

Kreft: Kan være genetisk, eller forårsakes av mange miljøpåvirkninger. Det er utallige genmutasjoner som kan føre til kreft, omtrent 80% av krefttilfellene kommer av karsinogen påvirkning. Også dette sitter i genene, og endre genene tilbake slik de var er en håpløs oppgave. Derfor må man fjerne kreftcellene før de sprer seg videre, f.eks. via cellegift eller stråling. Å si at cellegift er skadelig (altså det er jo det, man gir ikke cellegift til en frisk person), og at man ikke burde bruke det, er jo bare helt hårreisende. Det er veldig mye forskning som pågår her for å finne mer målrettede medisiner, slik at det er kun kreftcellene som angripes, og ikke i like stor grad de friske cellene.

Dere påstår at alt, virus, bakterier, genetiske sykdommer, autoimmune sykdommer osv kan kureres av kosthold. Meridian, du snakker om cøliaki, ja det komemr av mat, men det er jo overhodet ikke dermed sagt at alle andr sykdommer dermed også ligger i mat. Man vet jo godt hva cøliaki er for noe.

Har noen av dere overhodet satt dere inn i hvordan kroppen fungerer? Jeg synes faktisk det er helt utrolig at dere kan tro på en som beviselig har fusket med utdannelse, blitt anmeldt for det han driver med, og fortsatt tro på det. Med bittelitt innsikt i hvordan mennesker og andre organismer er bygget opp, og hvordan menneskekroppen fungerer, så ser man jo hvor feil hele "biologien" til Young er. Har dere hørt om vitenskapelig metode? Det er ikke slik at det sitter to-tre pamper i ett eller annet kontor og bestemmer over hele legemiddelindustrien, noe det kan virke som enkelte tror. Forskning pågår i legemiddelindustrien, hvor det finnes mange konkurrerende selskaper, finner en av de en kur de kan tjene penger på (og selvfølgelig kan de det om syre-base hadde vært reellt, Young tjener penger som bare det), så kan du banne på at de hadde hevet seg over det. I tillegg har man mindre firmaer som forsker, statlige og private institusjoner, universiteter som driver med grunnforskning, osv. Felles for de alle er at de legger frem sine resultater, på en slik måte at andre kan replikere forsøkene etter de. Er en del (bl.a. Wakefield) som har klart å få frem humbug forskning, men siden ingen har klart å replikere forsøkene i ettertid, blir det avslørt som humbug. Er det gjort ny, banebrytende forskning på hvilket som helst område, og forskningen blir gjort på en god måte, så vil den bli publisert.

(Mulig det er en og annen småfeil sneket inn her, rett gjerne på meg hvis det er tilfelle!)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjoms

Ja, jeg bor i Oslo, og kunne tenke meg å prøve dette. Om du vil hjelpe meg, vil jeg bli veldig glad for det, men jeg må innrømme at jeg er litt redd også ... jeg er jo en nordmann, skeptisk av natur.

Jeg merker selv at jeg fungerer best på fett og protein, og frukt, grønt, bær.

Men når jeg spiser for mye karbohydrater(sukker, glutenfrie meltyper, glutenfri havre) og stivelse, blir jeg slapp og ukonsentrert. Føles ut som om energien min forsvinner?

Har flere i familien/slekten som spiser som meg, og som er litt inne i dette. Vi er forrsten friske og raske, som regel, men ikke når vi får i oss feil mat.

Jeg hjelper deg gjerne! Du vil jo få i deg godt med proteiner selv om du spiser vegansk :) Er ikke så rart du

føler deg slapp når du spiser raske karbohydrater, de brytes raskt ned som sukker. Du trenger jo ikke ta en ekstrem overgang

med å kutte ut "alt", men introdusere ny mat litt etter litt.

Send meg en pm, så kan vi jo snakkes om å treffes eller noe sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjoms

hallo? Det her er jo ikke mulig! Dere aner jo ikke hva sykdommene dere snakker om gjør med kroppen!!

HIV: Virus DNA inkorporeres i kroppens eget genom. Uansett hvor mye grønnsaker eller hva pokker dere spiser, er det ikke slik at cellene plutselig kaster ut deler av genomet sitt. Det er ikke mulig. Man vet veldig godt hva virus er, og hva som skjer når HIV infiserer kroppen. Og det er også en grunn til at dette faktisk er umulig å kurere i dag, det er vanskelig! Virus kommer utenfra, og det er INGENTING i kroppen som plutselig kan omdannes til et virus.

MS: Autoimmun sykdom, det vil si at kroppens eget immunforsvar går bananas, og angriper egne naturlige bestanddeler. I dette tilfellet, hovedsaklig myelin som ligger rundt aksonene i nervecellene. Når immunsystemet først har laget antistoffer, er det vanskelig (om i det hele tatt mulig?) å fjerne alt dette fra kroppen. Immunsystemet finnes i hele kroppen, å styrke immunforvaret er ikke nødvendigvis noe man vil gjøre i dette tilfellet.

Leddgikt er også en autoimmun sykdom, samme problemene.

Kreft: Kan være genetisk, eller forårsakes av mange miljøpåvirkninger. Det er utallige genmutasjoner som kan føre til kreft, omtrent 80% av krefttilfellene kommer av karsinogen påvirkning. Også dette sitter i genene, og endre genene tilbake slik de var er en håpløs oppgave. Derfor må man fjerne kreftcellene før de sprer seg videre, f.eks. via cellegift eller stråling. Å si at cellegift er skadelig (altså det er jo det, man gir ikke cellegift til en frisk person), og at man ikke burde bruke det, er jo bare helt hårreisende. Det er veldig mye forskning som pågår her for å finne mer målrettede medisiner, slik at det er kun kreftcellene som angripes, og ikke i like stor grad de friske cellene.

Dere påstår at alt, virus, bakterier, genetiske sykdommer, autoimmune sykdommer osv kan kureres av kosthold. Meridian, du snakker om cøliaki, ja det komemr av mat, men det er jo overhodet ikke dermed sagt at alle andr sykdommer dermed også ligger i mat. Man vet jo godt hva cøliaki er for noe.

Har noen av dere overhodet satt dere inn i hvordan kroppen fungerer? Jeg synes faktisk det er helt utrolig at dere kan tro på en som beviselig har fusket med utdannelse, blitt anmeldt for det han driver med, og fortsatt tro på det. Med bittelitt innsikt i hvordan mennesker og andre organismer er bygget opp, og hvordan menneskekroppen fungerer, så ser man jo hvor feil hele "biologien" til Young er. Har dere hørt om vitenskapelig metode? Det er ikke slik at det sitter to-tre pamper i ett eller annet kontor og bestemmer over hele legemiddelindustrien, noe det kan virke som enkelte tror. Forskning pågår i legemiddelindustrien, hvor det finnes mange konkurrerende selskaper, finner en av de en kur de kan tjene penger på (og selvfølgelig kan de det om syre-base hadde vært reellt, Young tjener penger som bare det), så kan du banne på at de hadde hevet seg over det. I tillegg har man mindre firmaer som forsker, statlige og private institusjoner, universiteter som driver med grunnforskning, osv. Felles for de alle er at de legger frem sine resultater, på en slik måte at andre kan replikere forsøkene etter de. Er en del (bl.a. Wakefield) som har klart å få frem humbug forskning, men siden ingen har klart å replikere forsøkene i ettertid, blir det avslørt som humbug. Er det gjort ny, banebrytende forskning på hvilket som helst område, og forskningen blir gjort på en god måte, så vil den bli publisert.

(Mulig det er en og annen småfeil sneket inn her, rett gjerne på meg hvis det er tilfelle!)

For 3 år siden ville jeg vært 100% enig med deg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke minst er følelsene våre viktige. Har vi et hav av sorger/sinne/traumer å bære på, da blir vi syke.

Det er ikke uten grunn at mange har utdannet seg til å bli mikroskopister i Norge og resten av verden, og hvorfor helsepersonell velger å jobbe med alternativ behandling fremfor medisinering.

Hva er mikroskopister? Hva gjør de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjoms

Hva er mikroskopister? Hva gjør de?

Mikroskopister tar blodanalyse. De som jobber med nettopp dette aspektet er utdannet av Robert Young. Hvis du ønsker å prøve i Oslo så kan jeg sette deg i kontakt med en veldig dyktig en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, alle sykdommer sitter på genene, og ja, vi får sykdom når genet for den eksakte sykdommen blir utrykkt. Det siter en metyl-gruppe på genet, og når den metyl-gruppen blir borte blir genet aktivert. Beklager om dette ble en utsødig forklaring, husket ikke helt i farten.

Ja, vi vet også at virus som hiv kommer inn i kroppen utenfra og kopierer seg selv i en vert som lager flere kopier av hiv-viruset. men man kan forbygge dette slik at det stopper opp. HVordan det skjer vet jeg ikke, men jeg har LEST om det, og at alle personen det var snakk om ble friske. Jeg husker ikke om de ble kvitt viruset, eller om det ble liggende latent i kroppen, men så lenge de holdt seg til kostholdet holdt til seg friske og kunne ha et langt liv uten medisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hjelper deg gjerne! Du vil jo få i deg godt med proteiner selv om du spiser vegansk :) Er ikke så rart du

føler deg slapp når du spiser raske karbohydrater, de brytes raskt ned som sukker. Du trenger jo ikke ta en ekstrem overgang

med å kutte ut "alt", men introdusere ny mat litt etter litt.

Send meg en pm, så kan vi jo snakkes om å treffes eller noe sånt :)

Jeg må si jeg er litt skeptisk til å møte en fremmed person. Er du manne eller dame, og hvor gammel er du? Hvor bor du og hva gjør du på? Vet ikke om jeg tør, men vi kan jo prate om det.

Ja, kan du sende meg en PM? Jeg vet ikke helt hvordan man gjør det ... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjoms

Jeg må si jeg er litt skeptisk til å møte en fremmed person. Er du manne eller dame, og hvor gammel er du? Hvor bor du og hva gjør du på? Vet ikke om jeg tør, men vi kan jo prate om det.

Ja, kan du sende meg en PM? Jeg vet ikke helt hvordan man gjør det ... :sjenert:

Jeg sender deg en pm jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen mikroskpister utdannet av han forteller sine pasienter at de skal slutte å ta livsviktige medisiner. Ingen.

Dette er fullstendig feil!

Jeg har selv veldig god kjennskap til pasienter med avlorlige sykdommer som har blitt oppfordret til aa slutte med livsviktige medisiner hos denne quakeren og hans apostler.

og jeg bor her, og ser tingene fra den andre siden.

og motvirket av legemiddelindustrien. Hvis det han predikerer holder maal hadde da legemiddelindustrien betalt i dyre dommer for aa patentere disse produktene hans.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du forstått biologien til Young så hadde du fått med deg at han mener at årsaken til virus dreier seg om forsurning. Som det er gjentatt mange ganger i denne tråden her, så snakker vi ikke om pH i blodet. PH i blodet er selvregulerende, og den må være konstant.

Kjære vene, du hevder altså i fullt avlor at virus kan oppstå som følge av at kroppen blir sur??????

Aner du hva du sier her????

Vil dette si at jeg da ved å spise feil, eller ikke ta tungmetaller til 2000 kroner kiloet kan ende opp med HIV smitte sånn helt uten videre??

Videre skriver du at pH i blodet er selvregulerende......kan du da kanskje komme med litt mer utfyllende hva acidose og alkalose samt forskjellen på metabolsk og respiratorisk alkalose og acidose....siden du gir inntrykk av å ha forstått dette her i stor nok grad til å lære dette videre til andre mennesker på et internettforum.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quiona er et frø som kokes, spiser som erstatning for ris. Spelt er bra mel, men det er mye karbohydrater som brytes ned som sukker, så jeg kan ikke spise for mye av det før jeg merker at det ikke går.

Hvorfor mener du spelt er bedre enn hvete? Spelt ER jo hvete!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tjoms

Dette er fullstendig feil!

Jeg har selv veldig god kjennskap til pasienter med avlorlige sykdommer som har blitt oppfordret til aa slutte med livsviktige medisiner hos denne quakeren og hans apostler.

og jeg bor her, og ser tingene fra den andre siden.

og motvirket av legemiddelindustrien. Hvis det han predikerer holder maal hadde da legemiddelindustrien betalt i dyre dommer for aa patentere disse produktene hans.

Jeg har ALDRI vært borti en alternativ utøver, være seg mikroskopist eller homeopat, som har bedt en pasient slutte med livsviktige medisiner. Da er dette virkelig et unntak. Og et menneske som slutter på slike medisiner uten å konferere med lege først?

Som det er beskrevet før i tråden til det kjedsommelige, alle pasienter hos Young blir fulgt opp medisinsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjoms

Hvorfor mener du spelt er bedre enn hvete? Spelt ER jo hvete!

I spelt er det massevis av næringsstoffer,som vitaminer,mineraler,sporstoffer,aminosyrer m.m

Spelt er heller ikke ødelagt under foredlinsprosessen som vanlig hvitt hvetemel

Spelt har også en lavere GI en hvetemel og er derfor mer gunstig for blodsukkeret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene, du hevder altså i fullt avlor at virus kan oppstå som følge av at kroppen blir sur??????

Aner du hva du sier her????

Vil dette si at jeg da ved å spise feil, eller ikke ta tungmetaller til 2000 kroner kiloet kan ende opp med HIV smitte sånn helt uten videre??

Videre skriver du at pH i blodet er selvregulerende......kan du da kanskje komme med litt mer utfyllende hva acidose og alkalose samt forskjellen på metabolsk og respiratorisk alkalose og acidose....siden du gir inntrykk av å ha forstått dette her i stor nok grad til å lære dette videre til andre mennesker på et internettforum.

Nei selvsag får du ikke hiv eller noe som helst ved å ikke ta supergreens. Poenget er at det er umulig å ha virus i kroppen når kroppen er alkalisk.

Jeg har aldri sagt at jeg er i stand til å lære bort dette, jeg har poengtert gang på gang at jeg ikke er utdannet mikroskopist, men at jeg og andre har blitt friske ved å følge dette. Hvis du har interesse av å lære mer, les, eller oppsøk en mikroskopist som kan gi deg 100% klare svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg lest hele tråden, og spekulerer litt...

Siden pH-verdien i blodet er konstant, hvordan kan man da forhindre sykdommer overført via blod (f.eks. HIV) ved å "endre pH-verdien i vevet"? Spør virusene hva pH-verdien i resten av kroppen er, før de egler seg inn i blodet, som altså har konstant pH? Vil det noensinne ha betydning for virusene hvilken pH resten av kroppen har, om de bare lever i blodet? For pH-verdien i blodet endrer seg ikke, det har dere jo selv sagt.

Skjønner ikke logikken, jeg. :sjenert:

Og ikke kom med det der "google selv", all den tid dere selv kommer med påstandene, får dere jaggu selv legge frem dokumentasjonen. Og da vitenskapelig dokumentasjon, ikke en link til en hjemmeside.

Endret av Raven Emerald
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest hele tråden, og spekulerer litt...

Siden pH-verdien i blodet er konstant, hvordan kan man da forhindre sykdommer overført via blod (f.eks. HIV) ved å "endre pH-verdien i vevet"? Spør virusene hva pH-verdien i resten av kroppen er, før de egler seg inn i blodet, som altså har konstant pH? Vil det noensinne ha betydning for virusene hvilken pH resten av kroppen har, om de bare lever i blodet? For pH-verdien i blodet endrer seg ikke, det har dere jo selv sagt.

Skjønner ikke logikken, jeg. :sjenert:

Og ikke kom med det der "google selv", all den tid dere selv kommer med påstandene, får dere jaggu selv legge frem dokumentasjonen. Og da vitenskapelig dokumentasjon, ikke en link til en hjemmeside.

Som jeg har sagt så mange ganger før, så er jeg IKKE utdannet mikroskopist, og hvis noen ønsker mer konkrete svar på alt dette, vær så snill å ta kontakt med han direkte, eller med en mikroskopist utdannet av han. Young kan dere alle legge til på Facebook, der svares det på spørsmål og legges ut informasjon dagen lang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har sagt så mange ganger før, så er jeg IKKE utdannet mikroskopist, og hvis noen ønsker mer konkrete svar på alt dette, vær så snill å ta kontakt med han direkte, eller med en mikroskopist utdannet av han. Young kan dere alle legge til på Facebook, der svares det på spørsmål og legges ut informasjon dagen lang.

Men ser du ikke bristen i logikken der, da? Er du virkelig så ukritisk, at du ikke en gang undres litt selv!? O_o

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ser du ikke bristen i logikken der, da? Er du virkelig så ukritisk, at du ikke en gang undres litt selv!? O_o

Jeg var kritisk inntil jeg var hos Young og ble frisk etter flere år alvorlig syk. Nå er jeg frisk, og det er 100% takket være Young. Så nei, jeg er ikke kritisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...