Gå til innhold

Jeg ble frisk fra ME


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Pantherinae

Tjoms, du sier at du kan se på bildene om cellene dine er friske eller ikke. Mener du også at det er de kulerunde, røde blodcellene som er friske?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår ikke hva du mener er bekymringsverdig. Det høres ut som du mener dette er regelrett farlig?

Ja, jeg mener faktisk det kan være regelrett farlig. Man legger sin helse i hendene på en mann som ikke har den medisinske (eller biologiske) kunnskapen til å kunne ivareta den.

En mann som selger produkter med tungmetaller i. Tungmetaller kroppen ikke kan skille ut på egenhånd. Og som i visse mengder er dødelige.

Ser man det på den måten, ville ikke du også tenkt at det muligens kunne være farlig?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjoms

Jeg skjønner at det er vanskelig for deg å forklare hvordan selve prosessen foregår, og og å utdype mye av det det blir spurt om.

Men se det fra ditt ståsted, da. Som pasient, om noen forteller deg at disse mikroskopistene sier at de kan finne sopp i blodet, mens andre sier at det ikke er mulig, fordi sopp er en av de tingene som må dyrkes fram for å kunne oppdages. Blir du virkelig ikke litt i tvil? Særlig med tanke på at du på den ene siden insisterer på at "de tolker blod annerledes", men på den andre siden, vet du egentlig ikke hva som skjer?

Hvordan kan du si at en prosess du ikke kan noe om, foregår på helt riktig måte, og at det ikke finnes noen form for bedrag i det?

Første gangen jeg var hos en mikroskopist kunne jeg selvsagt ikke vite hva som var riktig/ikke riktig. Da dreier det seg om tillit. Hvis noen nå skulle si noe som var helt feil, så har jeg sett mange nok analyser hos meg selv og andre til å vite mer selv.

Når det gjelder sopp så finnes det mange forskjellige sopper, eks muggsopp. Dette hadde jeg påvist også på vanlige blodprøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen nå skulle si noe som var helt feil, så har jeg sett mange nok analyser hos meg selv og andre til å vite mer selv.

Har du tilegnet deg denne kunnskapen på egenhånd, eller via mikroskopisten(e) du har vært i kontakt med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjoms

Ja, jeg mener faktisk det kan være regelrett farlig. Man legger sin helse i hendene på en mann som ikke har den medisinske (eller biologiske) kunnskapen til å kunne ivareta den.

En mann som selger produkter med tungmetaller i. Tungmetaller kroppen ikke kan skille ut på egenhånd. Og som i visse mengder er dødelige.

Ser man det på den måten, ville ikke du også tenkt at det muligens kunne være farlig?

Hvis det er spor av tungmetaller i supergreens så må dette være ytterst små mengder. Hvis du bekymrer deg for dét bør du ta en titt på vannet du drikker og maten du spiser, kanskje har du amalgamfyllinger, farger håret.HER snakker vi tungmetaller. S

Igjen, det er ingen som ber noen slutte på livsviktige medisiner uten samtykke fra lege, så hvordan kan dette være farlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tjoms

Det psykiske og placebo-effekten spiller en veldig stor rolle. Jeg tviler ikke på at du ble bedre, men jeg tror at det betyr veldig mye å komme til et menneske som kan si "Jeg vet hva du har og akkurat hvordan vi skal kurere det!" framfor å komme til et menneske som sier "Dessverre, dette vet jeg ikke hva er eller hvordan vi skal gjøre noe med det." Det første gir en trygghet og en forståelse som kan gi psyken og kroppen et realt løft, mens det andre kan gjøre en nedtrykt og dermed også sette reparasjonsprosessen tilbake.

Gudbedre! Jeg kunne ikke en gang tygge mat før jeg begynte med dette, knapt nok reise meg. Placebo? Virkelig? Hva med de som fikk behandling samtidig som meg. Dame 73 år, stort kreftssår. Hele såret var borte i løpet av et par uker, og det ble dokumentert av hennes svigerdatter med daglige bilder hvor man kunne se krymping. Placebo dette også kanskje :filer:

Hadde jeg blitt frisk av placebo så skulle man da blitt friske av alt legene tilbyr som "lover". For det som er vitenskapelig bevist er i det minste noe man virkelig burde tro skal fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjoms

Har du tilegnet deg denne kunnskapen på egenhånd, eller via mikroskopisten(e) du har vært i kontakt med?

Jeg har vært hos mikroskopist selv, og sett Young ta mange analyser. Dette betyr IKKE at jeg er kvalifisert til å analysere blod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva slags diagnose en mikroskopist ville gitt en person med sigdecelleanemi? :)

Jeg fikk i hvert fall beskjed av mikroskopisten om at de smultringlignende blodcellene mine skyldtes at jeg ikke drakk nok vann :P I dag lærte jeg tilfeldigvis på skolen at dette skyldes jernmangelanemi :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk i hvert fall beskjed av mikroskopisten om at de smultringlignende blodcellene mine skyldtes at jeg ikke drakk nok vann :P I dag lærte jeg tilfeldigvis på skolen at dette skyldes jernmangelanemi :fnise:

hvilken mikroskopist fortalte deg det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pantherinae

Jeg fikk i hvert fall beskjed av mikroskopisten om at de smultringlignende blodcellene mine skyldtes at jeg ikke drakk nok vann :P I dag lærte jeg tilfeldigvis på skolen at dette skyldes jernmangelanemi :fnise:

Nå skal faktisk de røde blodcellene ha en slags smultringaktig form. ;) Men det finnes helt sikkert forskjellige grader av dette, og at det er noe sånt de har sett på på skolen din. :) Blodcellene er flate med fordypning i midten, og de er nødt til å ha denne formen for å kunne bevege seg ordentlig igjennom kapillærårene. På grunn av formen kan de da vri seg og bøye seg, noe trillrunde celler ikke klarer. Trillrunde celler blir forårsaket av en eller annen sykdom jeg ikke husker navnet på, og det er ikke slik de skal se ut. Men mikroskopistene bruker jo dette som "mal", så alle ender jo opp med unormale celler.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Hvis det er spor av tungmetaller i supergreens så må dette være ytterst små mengder. Hvis du bekymrer deg for dét bør du ta en titt på vannet du drikker og maten du spiser, kanskje har du amalgamfyllinger, farger håret.HER snakker vi tungmetaller. S

Igjen, det er ingen som ber noen slutte på livsviktige medisiner uten samtykke fra lege, så hvordan kan dette være farlig?

Det er faktisk store mengder bly i Supergreens, langt over hva som regnes for trygt (19 mikrogram pr dagsdose).

I tilleg innehoder det thallium, aluminium, uran, kvikksølv, arsenikk, kadmium og thorium. Dette er ikke ting man vanligvis finner i mat, og vann, med unntak av kvikksølv i enkelte fiskesorter (og det er det klokelig advart imot).

Om det så finnes slike stoffer i andre matvarer og vann, så betyr ikke det at de er ufarlige, eller at det er riktig av en som kaller seg "Dr" å selge pulver med slike ingredienser som helsekost. For helsebringende er det uasett ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært hos mikroskopist selv, og sett Young ta mange analyser. Dette betyr IKKE at jeg er kvalifisert til å analysere blod.

Jeg har ikke spurt om du er kvalifisert til å analysere blod i og for seg. Jeg har ikke påstått at du er mikroskopist.

Men du sier at du er i stand til å gjennomskue det om en mikroskopist prøver å bedra deg. Og da sier det seg jo selv at det er essensielt å vite hvordan du har tilegnet deg disse kunnskapene.

Grunnen er åpenbart at om dette er kunnskaper du har fått på grunn av dine samtaler og timer hos mikroskopister, har det null verdi, da du bare vil være i stand til å si om en mikroskopist avviker fra det de lærer, og ikke om det de lærer, er bløff.

Så med andre ord: Nei, du kan altså ikke fastslå om du blir forsøkt bedratt hver gang du er hos en mikroskopist.

Endret av Raven Emerald
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjoms

Så kreftsåret og ME ble kurert med samme behandling? Der mistet du meg. Det er så hinsides noe som ligner på klokt at jeg ikke vet hva jeg skal svare med engang.

Leger tilbydde placebo før, men etter en stund ble det slutt på det. Nå har kvakksalverne og opportunistene overtatt.

En liten anekdote om "fantastisk alternativ 'medisin'" før jeg går hoderistende ut av tråden:

Etter flere år med kronisk skulderbetennelse som kun ble periodevis frisk hos lege og aldri ble bedre av fysioterapi gikk jeg med på å prøve akupunktur. Jeg gikk til timen med åpent sinn. Etter første behandling ble jeg veldig mye dårligere. Da jeg gikk tilbake kom det fram at jeg også tidvis lider av migrene; det var banebrytende informasjon for akupunktøren og vi måtte forandre hele behandling. Den timen og neste time var helt lik første time og jeg ble gradvis dårligere. Da vi startet fjerde time sa jeg at jeg ikke ville fortsette behandlingen fordi jeg ble sykere, ikke friskere. Akupunktøren svarte da (og dette er ordrett) "Siden du ikke tror på akupunktur er det ikke vits å fortsette behandlingen." Placebo-effekt much?

Det er samme behandling ja, det alkalisering av kroppen!

Syns dette var en merkelig uttalelse fra en akupunktør. Hvis dette hadde stemt så hadde jeg fortsatt vært syk, enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjoms

Jeg har ikke spurt om du er kvalifisert til å analysere blod i og for seg. Jeg har ikke påstått at du er mikroskopist.

Men du sier at du er i stand til å gjennomskue det om en mikroskopist prøver å bedra deg. Og da sier det seg jo selv at det er essensielt å vite hvordan du har tilegnet deg disse kunnskapene.

Grunnen er åpenbart at om dette er kunnskaper du har fått på grunn av dine samtaler og timer hos mikroskopister, har det null verdi, da du bare vil være i stand til å si om en mikroskopist avviker fra det de lærer, og ikke om det de lærer, er bløff.

Så med andre ord: Nei, du kan altså ikke fastslå om du blir forsøkt bedratt hver gang du er hos en mikroskopist.

Hvorfor i all verden skal en mikroskopist forsøke å bedra meg? De som virkelig tjener penger på meg, er MENY hvor jeg kjøper kilovis med grønt hver uke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tjoms

Det er faktisk store mengder bly i Supergreens, langt over hva som regnes for trygt (19 mikrogram pr dagsdose).

I tilleg innehoder det thallium, aluminium, uran, kvikksølv, arsenikk, kadmium og thorium. Dette er ikke ting man vanligvis finner i mat, og vann, med unntak av kvikksølv i enkelte fiskesorter (og det er det klokelig advart imot).

Om det så finnes slike stoffer i andre matvarer og vann, så betyr ikke det at de er ufarlige, eller at det er riktig av en som kaller seg "Dr" å selge pulver med slike ingredienser som helsekost. For helsebringende er det uasett ikke.

Er dette greens solgt av Young, eller fra Innerlight?

Finner man ikke aluminum og kvikksølv i vann, så tro om igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden skal en mikroskopist forsøke å bedra meg? De som virkelig tjener penger på meg, er MENY hvor jeg kjøper kilovis med grønt hver uke ;)

Vel, det er gjerne litt enklere å få noen til å kjøpe produktene du selger, om du overbeviser dem om at de trenger dem, eller hva? Selv om de kanskje egentlig ikke trenger dem. Eventuelt er det jo alltid greit med noen som helt ukritisk gir deg gratis-reklame, ved å henvise alt som kan krype og gå til nettopp deg?

Du/deg er brukt hypotetisk i denne sammenhengen. Jeg sier fortsatt ikke at du er mikroskopist.

Endret av Raven Emerald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken mikroskopist fortalte deg det?

En av de mest profilerte i landet, som også jobber tett med Young. Ønsker ikke å henge ut noen med navn :)

Nå skal faktisk de røde blodcellene ha en slags smultringaktig form. ;) Men det finnes helt sikkert forskjellige grader av dette, og at det er noe sånt de har sett på på skolen din. :)

Ja, det vet jeg :) Jeg mener når man kan se på bildet at cellene er hypokrome, når det ikke er noe "fyll" inni rundingen... øh, vanskelig å forklare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjoms

Vel, det er gjerne litt enklere å få noen til å kjøpe produktene du selger, om du overbeviser dem om at de trenger dem, eller hva? Selv om de kanskje egentlig ikke trenger dem. Eventuelt er det jo alltid greit med noen som helt ukritisk gir deg gratis-reklame, ved å henvise alt som kan krype og gå til nettopp deg?

Du/deg er brukt hypotetisk i denne sammenhengen. Jeg sier fortsatt ikke at du er mikroskopist.

Min mikroskopist tjente overhodet ingen penger på å selge meg produkter, jeg kjøpte de online. Jeg henviser ikke ukritisk til mikroskopister, men selvsagt kan jeg komme med anbefalinger hvis noen ønsker å oppsøke en.

Men nå er det på tide å avslutte, det er visst 17 mai i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...