Gå til innhold

Post et bilde av din kropp...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg syns du er fin, jeg :)

Takk for det. :sjenert:

Jeg syns du har veldig fin kropp jeg. Hvordan man ser seg selv i speilet i undertøy har veldig mye med undertøyet å gjøre. Det ser ut som trusen på bildet strammer på feile plasser noe som gjør at kroppen for en annen fasong enn den egentlig har. Nå vet jeg selvfølgelig ikke hva undertøy du normalt bruker, men jeg vil anbefale hipster, gjerne med blondekant :lur: De sitter så pent på og viser kroppen fra sin beste side. Mitt selvbilde stiger i hvertfall veldig med fine hipstere på.

Det kan nok stemme. :Nikke: Trusa er en smule for liten, og strammer på dårlige steder. :sjenert:

Hipstere har aldri vært flittig brukt hos meg, men begynner å få øynene opp for alle de fine hipsterene der ute. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke pervo. Jeg er en dame selv. Synest det er morsomt med en slik tråd.

Som om damer ikke kan være pervo. :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Maja*

Maja hva trener du? Har du sånn kropp fra naturens side? Eller jobber du hardt for å se slik ut? Jeg liker kroppen din, den er veldig feminin men samtidig godt trent. Så kom med tips her:)

Tusen takk :rodmer:

Jeg har vel alltid vært smal fra naturens side, men hadde litt ekstra fett på magen...ble egentlig tvunget litt til å leve sunnere da jeg har en del matintoleranser. Spesielt laktoseintoleranse; Spiser ikke sjokolade, smør, is og ost...tåler heller ikke gjær eller stivelser; Så spiser ikke bakeverk som kan gjøre en oppblåst.

Jogger 3-4 ganger i uka i 40 min...har trappet opp siden det bildet bl.a med boksing og litt styrke... :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Maja*

http://i1093.photobucket.com/albums/i424/andjia/CIMG3879.jpg

Kroppen min. Slik som den er akkurat nå. Er vel helt greit fornøyd..men ikke glad i kroppen min. Har alltid slitt med selvbildet, så dette er litt av en prøvelse for meg.

Jeg var slankere før, og den siste tiden har jeg lagt på meg kanskje 5-7 kg på kort tid, og fettet setter seg selvsagt plasser det ikke burde. Skulle gjerne hatt mindre lår og vært bedre trent.

Jeg er 19 år, 1,68 cm og 63 kg.

Du ser kjempebra ut...hvis du vil bli fastere så er det herlige med kroppen vår at vi kan trene oss i form når som helst :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange KG'ere med flotte kropper! .. Bring em on ladies! :)

Endret av Inx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ER lett å se feil på egen kropp, tok meg selv i det for to sekunder siden. Jeg bladde nedover den legge-ut-bilde-bloggen, og tenkte "sånn ser jeg ut, ja", og så veide hun ti kilo mer enn meg. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva mener du egentlig når du sier at "når du var overvektig", for så å si at du har vært tynn og plaget av andres kommentarer rundt dette? Dette skjønte jeg ikke helt...

Jeg har vært overvektig. I løpet av et liv kan vekta variere:) (Sliter med dårlig matlyst, men tvinger i meg mat.) Jeg mente det jeg skrev. Jeg trivdes godt som overvektig det var så herlig og kunne gå rundt uten at andre kommenterte vekta. Savner det.

Og hva du mente med den sammenligninga om å si til en overvektig at "nå trenger du ikke bli større", fatter jeg virkelig ikke!

Jeg møter mange hver dag. Det er mange som kommenterer vekta til tynne og sier slikt som du trenger ikke og bli tynnere. Jeg har møtt svært mange tynne som har store komplekser for å være tynn. Tviler veldig på at det er så uvanlig.

Uansett så kommenterte jeg det bare fordi jeg synes slike kommentarer er ganske unødvendig og si, når en kan si "du har en fin kropp", noe som er mye vanskeligere og mistolke som noe negativt ”enn du trenger ikke slanke deg”- det kan tolkes som at en for tynn særlig om personen hører det ofte og synes det selv.

Og hva du mente med den sammenligninga om å si til en overvektig at "nå trenger du ikke bli større", fatter jeg virkelig ikke! Er det mange overvektige som streber etter å bli større tror du?

Fokuset mitt var på at en del tynne prøver å legge på seg og har et dårlig kroppsbilde.

Eksempel: Si at en tynn og slank person har store komplekser fordi hun føler seg for tynn. Hun føler seg styggtynn og formløs. Hun har prøvd å gå opp i vekt i 8 år men hun klarer det ikke. Hun gruer seg fælt til og møte venninna si i parken. Der treffer hun en fremmed som sier at hun ser fin ut og at hun ikke trenger ikke å gå ned. Hun toker det som at alle legger merke til at hun er for tynn og burde gå opp for hun er altfor tynn.

Synes hvor ille det er og si noe slikt, kommer mye mer an på kompleksene og kroppsbilde til personen enn vekta.

Ting kan være ment godt men bli feil i den andres ører. ”Du har så fine former” er og noe en burde være forsiktig med og si (selv om en mener at formene er fine). Det kan tolkes dit hen i hodet på personen ”en kan nok ikke unngå å legge merke til at jeg er stor og tykk og masse valker, ja men en trenger ikke fortelle meg det”

Er det mange overvektige som streber etter å bli større tror du?

Stort sett så prøver overvektige og gå ned, og en stor del tynne prøver og gå opp. Eller det vil si de prøver kanskje ikke men føler en del ganger at de ikke klarer orker og prøve igjen, men mange av de skulle sårt ønske seg en annen vekt.. Normalvektig prøver oftere å gå ned enn opp.

På den annen side mener jeg at alle bør lære å elske kroppen sin med alle dens skavanker, uansett om de omså har anoreksia eller er sykelig overvektig. Ikke fordi det skal bli en sovepute for å fortsette på feil spor, men fordi god selvtillit og selvfølelse er en bra ting å ha med seg når man skal kjempe seg ut av vektproblemene. Alle fortjener å føle seg verdt noe.

Jeg kan godt gjenta det jeg har ymtet sterkt frempå om før her på forumet: at alle er faktisk fin på sin måte. Hvis man virkelig elsker kroppen sin, vil man også lettere kunne ta vare på den (trene og spise sunt). Dårlig selvfølelse fører tvert imot til at man gir blaffen, for hvorfor skal man gidde å ta vare på en kropp man hater og synes er stygg? Det er det jeg mener.

Og så kan jeg love deg at jeg aldri går rundt å kommenterer folk særlig mye, uansett om de er tynne, tykke eller midt i mellom, nettopp fordi det er lett å tråkke feil. Men jeg prøver å gi komplimenter ofte til folk, både for utseende (f.eks. hår, klær og at de bare generelt ser bra ut) og ting de er flinke til, fordi jeg vet hvor mye bedre en dag blir når noen sier noe pent.

Men jeg burde jo forlengst ha lært at å diskutere kropp på KG er et minefelt uten like...

Jeg tror egentlig vi for det meste er helt enige. :klemmer:

Bortsett fra at jeg synes det virker som om du tenker at de aller fleste slanke/ tynne prøver og slanke seg eller har slanket seg.

Mange tynne har derimot komplekser for å være for tynn. Mange jenter jeg snakker med føler at de har for tynne ben, er litt for tynne og at det ikke er pent, har ikke kurver og ser ikke kvinnelige nok ut..osv osv osv osv

De får svært ofte høre ”du trenger ikke slanke deg”. Mange av de får også høre ting som at de hadde vært penere om de hadde lagt på seg litt. Eller at folk syns de har ekle hender fordi de er for tynne eller at ribbeina synes og det er ikke pent. Mange kommer til meg. En del har også en litt ekkel holdning til de som et tynne / slanker seg. Som ei som hadde komplekser og var på svømmehallen. Mens hun var i garderoben fikk hun høre fra en fremmed ”du trenger ikke slanke deg for det er ikke fint om det er det du tror?!.”

Hun sa hun ikke prøvde og slanke seg, og at hun prøvde å legge på seg, men den fremmede dama på svømmehallen stoppet ikke der likevel for hun så at jenta slanket seg.

Mange tynne er faktisk misfornøyd med kroppen sin. Derfor synes jeg kommentaren du trenger ikke og slanke deg er ganske unødvendig. Det er bare her jeg er uenig med deg.

Så jeg antar vi egentlig vi er mer enig enn uenige. Jeg er ikke ute etter å krangle eller vær vanskelig. Jeg bare avslutter med at det er fælt og være fryktelig misfornøyd med kroppen sin enten en er tynn, tykk eller normalvektig.

Ellers så har jeg ikke sakt noe om kroppene til andre før. Jeg synes alle kropper er fine men jeg er liksom ikke så vant til og si dette. Ditt innlegg har inspirert meg til å bli flinkere til og kommentere at andre ser fine ut:)

For det er trist og tenke på at det og være misfornøyd med egen kropp er så vanlig at det er mere en regel enn unntaket:) Jeg synes også alle kroppene i denne tråden er veldig fine så dere burde være mer stolt av dere selv:)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mynona83

Det ER lett å se feil på egen kropp, tok meg selv i det for to sekunder siden. Jeg bladde nedover den legge-ut-bilde-bloggen, og tenkte "sånn ser jeg ut, ja", og så veide hun ti kilo mer enn meg. :fnise:

Jeg synes jeg ser litt større ut i speilet enn på bilder. Noen ganger får jeg litt sjokk når jeg ser bilder av meg. Spesielt på avstand, jeg ser jo mye slankere og veldreid ut på bilder enn i speilet, men det kan nok være fordi jeg ofte står veldig nærme speilet, og i grellt lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jeg ser litt større ut i speilet enn på bilder. Noen ganger får jeg litt sjokk når jeg ser bilder av meg. Spesielt på avstand, jeg ser jo mye slankere og veldreid ut på bilder enn i speilet, men det kan nok være fordi jeg ofte står veldig nærme speilet, og i grellt lys.

Jeg er en av de som gjerne vil se større ut og blir skuffet hvor "liten" jeg ser ut i noen speil. I tillegg er ikke alle speil like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ER lett å se feil på egen kropp, tok meg selv i det for to sekunder siden. Jeg bladde nedover den legge-ut-bilde-bloggen, og tenkte "sånn ser jeg ut, ja", og så veide hun ti kilo mer enn meg. :fnise:

Man kan jo se ganske lik ut selv om der er 10kg i forskjell, og man kan jo selvfølgelig legge på seg selv 10kg med sine egne øyner ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Bortsett fra at jeg synes det virker som om du tenker at de aller fleste slanke/ tynne prøver og slanke seg eller har slanket seg.

Mange tynne har derimot komplekser for å være for tynn. Mange jenter jeg snakker med føler at de har for tynne ben, er litt for tynne og at det ikke er pent, har ikke kurver og ser ikke kvinnelige nok ut..osv osv osv osv

De får svært ofte høre ”du trenger ikke slanke deg”.

Mange tynne er faktisk misfornøyd med kroppen sin. Derfor synes jeg kommentaren du trenger ikke og slanke deg er ganske unødvendig. Det er bare her jeg er uenig med deg.

Jeg tenker overhodet ikke at alle de fleste slanke/tynne prøver å slanke seg (skjønner ikke helt hvordan du tolket frem den konklusjonen fra det jeg skrev), og jeg kjenner folk som har store komplekser for sin tynne kropp, så jeg tror ikke at en tynn kropp er en dans på roser det heller bestandig. Det er likevel mange naturlig sylslanke jenter som går rundt og akker og uffer seg over hvor tjukke de er, og snakker om slanking. Det er jo også et gjennomgangstema her i tråden at folk ikke er helt fornøyde med den slanke kroppen sin, og det var derfor at jeg sa at de aller fleste ønsker seg en penere (les: slankere) kropp, uansett hvilket utgangspunkt de har. Jeg tror damer er genetisk kodet til å være ufornøyd med det de har fått utdelt og alltid hige etter den perfekte kroppen.

For meg er det stor forskjell på å si til en fremmed person i svømmehallen at "døh, du trenger ikke å slanke deg altså" og å si til noen man kjenner at "jeg synes du er kjempefin som du er! Jeg synes ikke du trenger å slanke deg". Førstnevnte er frekt og kan lett oppfattes på feil måte, men sistnevnte er et kompliment. Det er jo også tynn kropp som er idealet i dagens samfunn, så folk har veldig lett for å tenke at alle tynne har kjempebra selvtillit og liker å få komplimenter om den slanke/tynne kroppen sin.

Men vi er nok veldig enige i at andres kropp, vekt og størrelse er et ømtålig emne uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får leggje ut eit bilete av meg og :fnise:

Viss nokon siterar innlegget mitt - ta det vekk slik at eg evnt kan slette detseinare.

Dette er tatt for ca 10 min sida ;) Ser eg sikkert ikkje hadde hatt vondt av å trena litt og blitt litt strammare/meir definert, men eg er, og har i grunnen alltid vore, veldig fornøgd med kroppen min. Eg har født to barn, og tykkjer eg har kommi heldig frå det... Eg er dessverre ganske lat, og trenar ikkje bortsett frå aktivitet som kjem naturleg med å ha to små ungar.

Æsj, får ikkje til å leggje ut biletet! :sur:

Endret av imli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes jeg ser litt større ut i speilet enn på bilder. Noen ganger får jeg litt sjokk når jeg ser bilder av meg. Spesielt på avstand, jeg ser jo mye slankere og veldreid ut på bilder enn i speilet, men det kan nok være fordi jeg ofte står veldig nærme speilet, og i grellt lys.

haha, jeg er motsatt :P Jeg ser meg selv i speilet og er fornøyd med meg selv selv om jeg ser at jeg er slapp og hengete her og der. Jeg er realistisk, men fornøyd og stolt over meg selv. Så ser jeg meg selv på bilder og ser plutselig MYE større ut enn jeg egentlig er :S Det er kjipt det, da lurer jeg på om jeg rett og slett har et urealistisk syn på meg selv og om folk rundt meg ser meg slik jeg ser meg eller slik jeg er på bildene... *undre*

Men hey, det er bare å hoppe over bildene og stille seg i speilet, så er selvtillitten tilbake :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

haha, jeg er motsatt :P Jeg ser meg selv i speilet og er fornøyd med meg selv selv om jeg ser at jeg er slapp og hengete her og der. Jeg er realistisk, men fornøyd og stolt over meg selv. Så ser jeg meg selv på bilder og ser plutselig MYE større ut enn jeg egentlig er :S Det er kjipt det, da lurer jeg på om jeg rett og slett har et urealistisk syn på meg selv og om folk rundt meg ser meg slik jeg ser meg eller slik jeg er på bildene... *undre*

Men hey, det er bare å hoppe over bildene og stille seg i speilet, så er selvtillitten tilbake :fnise:

Heheheh jeg er helt lik deg. Jeg er kjempe fornøyd når jeg ser meg i speilet så ser jeg plutselig et bildet av meg og da får jeg sjokk hahhaha.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heheheh jeg er helt lik deg. Jeg er kjempe fornøyd når jeg ser meg i speilet så ser jeg plutselig et bildet av meg og da får jeg sjokk hahhaha.

Sånn er jeg å. Føler jeg ser nok så bra ut i speilet, men på bilder føler jeg at jeg ser mye større ut enn det jeg er :sjokkert:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er jeg å. Føler jeg ser nok så bra ut i speilet, men på bilder føler jeg at jeg ser mye større ut enn det jeg er :sjokkert:

Jenter med litt muskulatur er det fineste som finnes, er altfor mange som forveksler trent og slank med syltynn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...