Gå til innhold

Mamma Henlu

Timseh

Anbefalte innlegg

Takk, Teita :hoppe:

Skjønner ikke hvor tiden blir av :fnise: Har heldigvis "bare" lagt på meg litt over 1,5 kg på 6 uker og jeg veier fortsatt enda ikke like mye som jeg veide FØR jeg ble gravid. Jeg gikk jo en del ned i vekt da jeg var innlagt på sykehuset.

Magen ligger over symfysemålskurven, så den vokser virkelig raskt, men det gjør ingenting :) Bare 18+1 igjen til termin :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, du er så søt, Teita som husker på det :klemmer:

Blir sjeldent oppdateringer fra meg her merker jeg, men siden jeg har blitt så mye bedre i beina så er jeg mer og mer sosial :) Nå har den kommende mormor og den kommende oldemor blitt babyfrelst. De kjøper og kjøper og kjøper og kjøper klær til mini. Han har virkelig mye fint nå.

Jeg har så vanvittig lyst på hvit vogn, men jeg har fått streng beskjed fra min mor at når jeg ikke en gang kan ha en hvit bluse på meg mer enn 1 time uten at den har blitt grist til så kan jeg egentlig glemme å ha en hvit vogn :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, nå er det kjipt å bo i Bergen :tristbla: Her regner det og regner det og regner det...Flomvarsel er det og...Jippi! :) Det er alltid like kjekt når man er sykemeldt og ikke har så mye å finne på.

Nå har meg og min kjære blitt mer eller mindre enig om navnet Liam. Jada, det er utrolig populært, men nå har vi endelig funnet et navn BEGGE to liker, så vi får se om det er det vi ender opp med. Under 4 mnd igjen til termin :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så mye bedre vær her på Østlandet. Har hatt en fin dag i dag, men nå skyer det over, så det blir nok med det. Om 14 dager så skal jeg til Bergen, så da har jeg bedt til de høyere makter om fint vær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

:hoppe: for uke 23!

Av erfaring vet jeg godt hvordan det er å bo i Bergen, det er slik at regntøy og gummistøvler blir en del av klærne, spesielt når det regner sidelengs. :fnise: Dog, jeg må si at Nederland faktisk er hakket verre, mest fordi det ikke er skjermet på lik måte som Bergen er.

Liam er jo et kjempefint navn det da! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liam er kjempefint :rodmer:

Bor i Bergen selv så jeg vet godt hvor mye regn det er her. Utrolig hvor vant man blir til det da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liam er et nydelig navn :) Navnet til snuppa mi ligger også på topplisten, men det hadde jeg egentlig aldri trodd, for ser ikke på det som noe "poppisnavn". Syns ikke de listene spiller noen rolle, jeg, det viktigste er at foreldrene er fornøyde med valget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liam er et kjempe fint navn :) Det hadde vi bestemt oss for dersom det var en gutt vi skulle få, så det syntes jeg dere skal gå for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så mye bedre vær her på Østlandet. Har hatt en fin dag i dag, men nå skyer det over, så det blir nok med det. Om 14 dager så skal jeg til Bergen, så da har jeg bedt til de høyere makter om fint vær :)

Det ser i hvert fall ut til at det er bedre vær i Bergen nå. I går var det så varmt at jeg måtte ta av meg nesten alle klærne. Over 20 grader var det også :jepp: Håper godværet holder seg en liten stund :)

:hoppe: for uke 23!

Av erfaring vet jeg godt hvordan det er å bo i Bergen, det er slik at regntøy og gummistøvler blir en del av klærne, spesielt når det regner sidelengs. :fnise: Dog, jeg må si at Nederland faktisk er hakket verre, mest fordi det ikke er skjermet på lik måte som Bergen er.

Liam er jo et kjempefint navn det da! :jepp:

Kan ikke tro at det finnes noe sted som er verre enn Bergen når det gjelder regnvær :fnise: I tillegg er det grusomt når det er varmt ute og i tillegg fuktig/regner det. Huff, ekkelt. Og ja, Liam er et pent navn :jepp:

Liam er kjempefint :rodmer:

Bor i Bergen selv så jeg vet godt hvor mye regn det er her. Utrolig hvor vant man blir til det da :fnise:

Ja, jeg merker at jeg blir sjokkert hver eneste dag jeg står opp og det er sol ute :fnise:

Liam er et nydelig navn :) Navnet til snuppa mi ligger også på topplisten, men det hadde jeg egentlig aldri trodd, for ser ikke på det som noe "poppisnavn". Syns ikke de listene spiller noen rolle, jeg, det viktigste er at foreldrene er fornøyde med valget!

Jeg synes heller ikke de listene spiller noe rolle, men alikevel er det litt kjedelig at navnet er så populært - spesielt når det var mannen som ville ha det navnet og han ikke er norsk. Så det blir en del diskusjoner om navn fordi han liker navn fra sin kultur og jeg liker navn fra min kultur :fnise:

Liam er et kjempe fint navn :) Det hadde vi bestemt oss for dersom det var en gutt vi skulle få, så det syntes jeg dere skal gå for :)

Tror det blir det :nigo: Synes også navnet er utrolig fint :) Gleder meg til å se han.

Endelig er det solfylt i Bergen :hoppe: og jeg er over 24 uker på vei :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Det som er tingen, er at Nederland har det samme drittværet som Bergen. Bergen er jo en kystby med direkte tilgang til drittvær. Nederland er flatt, med samme tilgangen. Og når det først blir varmt her, så koker det. synes det var ille i Bergen i 2008, da været var varmt og bedritent en sommer, men etter at jeg flyttet hit, så koker jeg! Sitter inne i 21 grader og synes det er deilig. Å gå ut er som å gå inn i et teppe med tett og varm luft.

Må bare legge til at Bergen er en fin fin by (etter å ha bodd der 4 år, så kjenner jeg jo byen godt).

:hoppe: for 24 uker! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også bestilt 3d UL den 28.juli :hoppe: Det blir spennende å se om vi kan se hvem gutten vår ligner på og om vi klarer å se noen trekk. Er så utrolig nysgjerrig på hvordan han ser ut. Både jeg og kjæresten er mørke (mørkt hår og brun-grønne øyne) og ingen av oss har noen særlig spesielle trekk. Vi ligner egentlig litt på hverandre har jeg fått høre :fnise:

Det eneste "spesielle" trekket jeg har er at jeg har høye kinnbein. Vi har litt forskjellige ører ellers er vi pretty much the same person :fnise: Og han har litt større nese enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: For over 24 uker :hoppe: Nå kommer det seg :) Kjedelig med drittvær da. Er ikke den store sommeren å skryte av her heller, egentlig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er tingen, er at Nederland har det samme drittværet som Bergen. Bergen er jo en kystby med direkte tilgang til drittvær. Nederland er flatt, med samme tilgangen. Og når det først blir varmt her, så koker det. synes det var ille i Bergen i 2008, da været var varmt og bedritent en sommer, men etter at jeg flyttet hit, så koker jeg! Sitter inne i 21 grader og synes det er deilig. Å gå ut er som å gå inn i et teppe med tett og varm luft.

Må bare legge til at Bergen er en fin fin by (etter å ha bodd der 4 år, så kjenner jeg jo byen godt).

:hoppe: for 24 uker! :fnise:

Huff, jeg skal ikke reise til Nederland om sommeren da :fnise: Klarer ikke å gå ut jeg heller, er så varmt. Sitter inne, huff føler meg usosial, men det er så varmt - spesielt med en STOR mage. Svetter under brystene, hehe, sjarmerende :sjenert: Her er det 24 grader, drepens! Bergen er en flott by det :jepp: Trives godt her, men i blant går jeg lei av alt regnet.

:hoppe: For over 24 uker :hoppe: Nå kommer det seg :) Kjedelig med drittvær da. Er ikke den store sommeren å skryte av her heller, egentlig.

:hoppe: ja, nå begynner det å komme seg. Er snart inni tredje trimester, eller snart og snart, men begynner å nærme meg :fnise: Du er jo enda nærmere :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikker innom til deg jeg og, og :hoppe: for 24 uker :D wiii :)

Og jeg leste navnet Liam, det er nydelig :) Verdt en liten prins det navnet der :babygutt:

Spennende med 3d da :) Er også veldig fristet til å bestille det, men prøver å la være. Selv om jeg har sååå lyst til å se gutten vår igjen før han kommer til verden <3 Hva ligger prisene på der du skal? Kanskje det lønner seg å reise litt bort for å få det for vår del i såfall. For jeg syns det er i drøyeste laget med over 1500 jeg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: for 24 uker! Deilig å komme lenger og lenger på vei nå som sjansen for overlevelse dersom prematur fødsel bare blir bedre og bedre. :)

Jeg tror det er ganske godt å bo i Bodø når man er gravid, altså. Selv på de varmeste dagene sånn som for noen uker siden da vi hadde 25-26 grader i skyggen, så hadde vi en lett vind hele tiden. Det gjorde det levelig å være ute. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikker innom til deg jeg og, og :hoppe: for 24 uker :D wiii :)

Og jeg leste navnet Liam, det er nydelig :) Verdt en liten prins det navnet der :babygutt:

Spennende med 3d da :) Er også veldig fristet til å bestille det, men prøver å la være. Selv om jeg har sååå lyst til å se gutten vår igjen før han kommer til verden <3 Hva ligger prisene på der du skal? Kanskje det lønner seg å reise litt bort for å få det for vår del i såfall. For jeg syns det er i drøyeste laget med over 1500 jeg da..

:hoppe: for 24 uker jeg også :fnise: Lurer på hvor tiden har blitt av :klo:

ja, jeg synes Liam er et kjempefint navn, men nå begynner sambo å bli usikker IGJEN. Jeg gir opp snart :fnise: Han sa jo til meg at når jeg ble gravid (en eller annen gang i fremtiden) skulle jeg få velge navn til barnet vårt. Han trodde vel at det var minst 8-10 år til siden jeg overhode ikke hadde planlagt å få et barn før den tid, hehe, men da jeg ble gravid så skulle han og være med på å bestemme navn. Huff, de mannfolkene!

Jeg trodde det lå på 1500, men fikk vite av damen på tlf at prisen lå på 1200 kr. Ikke store forskjellen, men det er jo 300 kr mindre. Synes det er verdt det :) Vil se han vokse, at han opptar næring, hvor mye han har vokst siden sist, at han trives, eventuelt hvem han ligner på etc. I tillegg får jo man bilder, film (på cd) og man kan spørre om det man vil. Vil også dobbeltsjekke kjønn :sjenert: Selv om jeg klart og tydelig så SELV at det var en gutt, så er jo det greit å få det dobbeltsjekket igjen :fnise:

:hoppe: for 24 uker! Deilig å komme lenger og lenger på vei nå som sjansen for overlevelse dersom prematur fødsel bare blir bedre og bedre. :)

Jeg tror det er ganske godt å bo i Bodø når man er gravid, altså. Selv på de varmeste dagene sånn som for noen uker siden da vi hadde 28 grader i skyggen, så hadde vi en lett vind hele tiden. Det gjorde det levelig å være ute. :)

Ja, ble veldig lettet da jeg var over 24 uker. Hvert eneste minutt, hver eneste time, hver eneste dag og hver eneste uke er sjansen større for overlevelse dersom det blir prematur fødsel og det er utrolig betryggene å vite.

Huff, 28 grader? Jeg hadde rent vekk/bort :fnise: Sier man rent? :klo: I Bergen var det 24 grader + det regnet i tillegg (så klart) og det var ille!

Endret av HenLu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det går fooort i svingene nå :D Men godt er det, jeg er alt en smule utålmodig :P:fnise:

Hahah, og de kaller oss vinglette!?!? Her har vi ikke kommet opp med noe enda, syns det er så vanskelig. Alle de navnene jeg liker er opptatt og godt brukt :P Men navn skal han nå få, til slutt :fnise: Når vi kom hjem fra UL hadde mamma og bror min snakket om hva vi burde kalle han, og da hadde de kommet frem til Liam ;) Men jeg har ei gammel venninne som har en sønn som heter det, så det blir for teit.

300 utgjør nå litt. Her ligger det på 1600-1700, og jeg syns det er litt drøyt. Ikke hørt så mye om de hell, og ikke fått sjekka opp så mye. Men er veldig frista. Og spesielt siden vi ble satt tilbake såpassa mye. Kanskje vi hadde sett mer da. Hm. Vi får fundere på det. Kanskje det blir en tur over til Bergen eller Stavanger å få gjordt det og :) (ikke sååå langt unna)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste svaret i dagboken DIN først, så først nå så jeg at dere ikke hadde kommet frem til navn. Hehe, spurte i din dagbok, men som sagt hadde jeg ikke lest svaret ditt her :) Liam er jo nydelig navn. Hadde ikke brydd meg om en gammel venninne hadde en sønn som hadde det navnet dersom dere virkelig liker det :) Er jo mange vakre navn, men er vanskelig med disse mannfolkene. Jeg elsker jo navnet Elias, men det hater kjæresten min :fnise: Og alle navn han kommer med de slakter jeg utenom Liam. *snill pike* :jepp:

1600-1700 er en del penger, så du får tenke på om du vil komme til Bergen å gjøre det :) Her heter i hvert fall klinikken Majorstuaklinikken. Den ble flyttet fra Oslo til Bergen visstnok og ligger i sentrum. Har tusenvis av venninner som er gravid og resten er småbarnsmor og de aller fleste har vært på 3D UL og jeg har bare hørt positive ting om det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...