Teriyaki Skrevet 3. april 2011 #81 Skrevet 3. april 2011 Jeg elsker å gå i kjoler, både på vinteren, men spesielt på sommeren. Jeg går også i dongeribukse og hettegenser. Jeg sminker meg derimot ikke så mye. Mascara er det jeg tar på meg hver dag, og en sjelden gang øyenskygge. Men nå er ansiktet mitt såpass femenint og huden ren og pen, så jeg trenger rett og slett ikke mer. Forutenom noen pierre robert-boxere som jeg bruker visse perioder i mnd. så har jeg kun sexy ungertøy, og det er da sexy det. Hjemme går jeg alltid i kosebukse (riktignok ikke sånn slapp og stygg bukse, det er en svart, tettsittende og myk bukse), mens på byen har jeg alltid høyhæler. Det går an å dra de beste tingene ut av to stiler. Hvorfor må man enten være stivpyntet eller slask? Synes en avslappende stil som kler seg etter situasjon og humør er MYE bedre. Og det er det som etter min mening er tegn på selvsikkerhet. En person som kun går i stygge, slitte olabukser og stor hettegenser, eller en som må bruke en time på badet for å freshe seg opp for å gå på butikken, vitner mer om dårlig selvsikkerhet i mine øyne. Enn en som tør å gå i slaskeklær på butikken, men som fresher seg litt mer opp på byen.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2011 #82 Skrevet 3. april 2011 Skulle nesten tro at noen her inne føler seg truet? En annen ting er jo at hvis noen ikke ønsker å bruke tiden sin på sminke, så forsvinner jo litt av poenget hvis man begynner å sminke seg "naturlig"? Jeg trodde kjønn hadde med X-er og Y-er, evt. fravær av Y-er å gjøre, ikke sminke, klær og hårfjerning.
Gjest stillness Skrevet 3. april 2011 #83 Skrevet 3. april 2011 Jeg syns det vitner om usikkerhet når man føler behov for å fremheve andre som dumme fordi de gjør noe annet enn hva du selv gjør. Man behøver vel ikke å være dum bare fordi man er opptatt av å ta seg godt ut?(hva nå enn det måtte bety for hver enkelt) Jeg føler meg ihvertfall bedre når har på meg klær jeg føler meg bra i,sminker meg og ordner håret.Det hjelper på min selvtillit uten at jeg er noen dolledokke av den grunn.De gangene jeg har hatt lavest selvtillit er også de gangene jeg har latt meg selv forfalle så de tingene henger sammen for min del. Jeg er ikke dum eller overfladisk av at jeg er opptatt av hvordan jeg ser ut,men ser heller på det som å fremheve det jeg er fornøyd med. Er mange ting som blir sett på som typiske kvinneting som jeg ikke er interessert i heller,men jeg ser ikke ned på andre som liker sånt.Driter egentlig i det og er ikke opptatt av å passe inn eller å skille meg ut,men prøver heller å være meg selv. 1
Transe Skrevet 4. april 2011 #84 Skrevet 4. april 2011 Enig i at høye heler ikke er godt å bruke, men 5 cm er ok for meg, Ser ikke det sexy in høyer heler. BH er da behagleg å ha på. Digger kjoler, det da bare så flotte og så deilig å bruke.
Gjest Cipheria Skrevet 4. april 2011 #85 Skrevet 4. april 2011 Å gå med høye heler er som å røyke, dess mer du bruker dem dess større er risikoen for å ødelgge kroppen. Noen kan få veldig alvorlige skader av det. True that! TS: du burde jo egentlig levd for noen ti-år siden, du. Eller kanskje i fremtiden der utseende ikke er så viktig. Noe av det dummeste jeg vet er damer som ikke vil være damer, som ikke liker å pynte seg eller sminke seg. Når man er født som dame og har DEN muligheten til å kose seg og pynte seg i livet..så bortkastet liv. Bortkastet liv, faktisk. Noen syns ikke å pynte seg = kos. Personlig syns jeg at barbering og sminke er noe slit. Bruker derfor ikke sminke, føler meg ikke styggere av den grunn.
Gjest Nanne70 Skrevet 4. april 2011 #87 Skrevet 4. april 2011 TS - hater du disse tingene for din egen del, eller hater du at andre bruker/gjør disse kvinnetingene? Og hva er egentlig poenget? Kan du ikke godta/respektere at andre har andre preferanser enn deg? Tør jeg foreslå noe så revolusjonerende at vi godtar hverandre akkurat som vi er? En "kvinneting" jeg hater er nemlig denne stadig tilbakevendende trangen en del kvinner har til å rakke ned på sine medsøstre!
Fluffe Skrevet 4. april 2011 #88 Skrevet 4. april 2011 TS - hater du disse tingene for din egen del, eller hater du at andre bruker/gjør disse kvinnetingene? Og hva er egentlig poenget? Kan du ikke godta/respektere at andre har andre preferanser enn deg? Tør jeg foreslå noe så revolusjonerende at vi godtar hverandre akkurat som vi er? En "kvinneting" jeg hater er nemlig denne stadig tilbakevendende trangen en del kvinner har til å rakke ned på sine medsøstre! Ironisk nok virker det ikke som folk aksepterer at TS har en annen mening heller. Her ser jeg mye stygge kommentarer folk kunne spart seg for.
Wonders Skrevet 4. april 2011 #89 Skrevet 4. april 2011 Det er så mye som gjør meg irritert av surmulingen at jeg orker ikke starte en gang. FInt at TS klarer å uttrykke meninger og følelser. Estetikk er essensen av meg, og jeg er ikke født på vranga jeg hater dette kroppslige med mensen jeg. Skal si i fra når jeg skal ha barn -så kan jeg blø en måned før så egg og greier gjør seg klar. I mellomtiden vil jeg hoppe over oppblåst mage, pms, blødninger og menssmerter.
Gjest stillness Skrevet 4. april 2011 #90 Skrevet 4. april 2011 Ironisk nok virker det ikke som folk aksepterer at TS har en annen mening heller. Her ser jeg mye stygge kommentarer folk kunne spart seg for. Det tror jeg er på grunn av hvordan åpningsinnlegget er formulert.Vet ikke om det var sånn ts mente det,men det virker som hun ser ned på andre som ikke har samme preferanser som henne. Tror at om det var formulert på en annen måte så kanskje folk hadde reagert på en annen måte også...
Fluffe Skrevet 4. april 2011 #91 Skrevet 4. april 2011 Det tror jeg er på grunn av hvordan åpningsinnlegget er formulert.Vet ikke om det var sånn ts mente det,men det virker som hun ser ned på andre som ikke har samme preferanser som henne. Tror at om det var formulert på en annen måte så kanskje folk hadde reagert på en annen måte også... Man er jo ikke bedre selv av å slenge dritt tilbake .
Gjest stillness Skrevet 4. april 2011 #92 Skrevet 4. april 2011 Man er jo ikke bedre selv av å slenge dritt tilbake . Det er jeg enig i og man diskutere uten å slenge dritt..
AnonymBruker Skrevet 4. april 2011 #93 Skrevet 4. april 2011 En ting er det som må til for å føle seg finnoe annet er om man faktisk erfin - og la meg være kjapp til å legge til at fin kan være målt i helt andre ting enn utseende, men at det som oftest er en kombinasjon av indre OG ytre egenskaper som definerer om noen er "fin" eller ikke..... Helt uten sminke, med lyse vipper og bryn og lepper som knapt er farget lyserosa, er man nok litt anonym i utgangspunktet - men la gå, legg så på en farget genser og jeans, fulgt av musebrunt hår, gjerne i lyseblått strikk, og sko ala lilla adidas er man i allefall ikke en fargeklatt i hverdagen liksom - kanskje heller i kategorien "grå mus" og man velger være der fordi man trivs med det - ens "finhet" kommer fra andre verdier - greit nok, synd mange ikke tar seg tid til å se etter dem da fordi vedkommende virker kjedelig og grå, anonym rett og slett.... På den andre siden har vi en som sminker seg maks, kler seg i siste skrik og hele det ytre roper "her er jeg" samtidig som det setter en statement for hvor "fin" man er og mange velger kanskje ikke ta seg tid til å se om førsteintrykket stemmer fordi det er så sterkt.. Mennesker mener masse om andre basert på det ytre - så å ta seg tid til å se presentabel ut er i seg selv ikke noen uting, derfor kan nok godt jenter MED hårete legger og armhuler få ikle seg langbukser og genser / skjorter - for det er mange som syns hårete er ustelt, skittent, ekkelt osv osv de trenger jo ikke bruke hverdagen som en fanesak for hårete legger i miniskjørt liksom På hver sin side er det ekstreme forskjeller - men gjennomsnittet av kvinner tror jeg nok hverken har et fanatisk forhold til kroppshår, sminke eller høyden på hælene de går i...
Carrot Skrevet 4. april 2011 #94 Skrevet 4. april 2011 Jeg liker sminke, glatte legger, pene klær, hæler på skoa og alt det der - men jeg liker også flate sko, usminket og casual.... Alt til sin tid :D 1
Gjest Passing by Skrevet 4. april 2011 #95 Skrevet 4. april 2011 Som noen andre allerede har nevnt, jeg elsker ikke å barbere leggene mine men jeg liker følelsen av å ikke å ha hår der, følelsen av glatte legger. Så da må jeg ta jobben med å fjerne hårene da. Blir som å gjøre husarbeide, det er kjedelig og jeg liker det ikke men jeg liker resultatet av det. Jeg er ikke enten eller, noen ganger er jeg superfeminin, andre ganger bare sånn passe feminin, og andre ganger helt casual, varierer med lave sko, sko med hæler, praktiske sko eller rene dollesko. Alt etter humør og formål. Fordi om noen ikke liker sminke, ikke liker å fjerne hår så betyr ikke det at de ser ut som traktorlesber eller burugler med skjegg, monobryn og svarte buskiser langs leggene. Alle er ikke utstyrt med like mye hår, og alle har ikke mørkt hår. Jeg har venninner som har noen lyse fine hår her og der som man kun ser på nært hold, de trenger ikke barbere leggene sine i motsetning til meg som er helt mørk.
Gjest Heloise Skrevet 4. april 2011 #96 Skrevet 4. april 2011 Finnes få følelser som er bedre enn når jeg kommer ut av dusjen nybarbert over "hele" meg, og når jeg da tar på meg mine høye heler med matchende snasent undertøy, og selvfølgelig fin sminke... Det er rett og slett deilig. Aller helst med mannebeinet som publikum. Men GUD så deilig det er å bare ta det helt med ro, la alt gro og vokse vilt og sprade rundt i sneakers og baggy t-skjorte... Kropp er topp 1
Gjest Uglefot Skrevet 4. april 2011 #97 Skrevet 4. april 2011 (endret) Nok en ÆddaBædda tråd i beste Kg-stil. Høres ut som en krangel man overhører mellom barn i barnehagen. Edit; Skriveleif. Endret 4. april 2011 av Uglefot
AnonymBruker Skrevet 4. april 2011 #98 Skrevet 4. april 2011 Mot strømmen? Minst en tredel av den kvinnelige befolkningen driter da i hva de kler seg i.
Fluffe Skrevet 4. april 2011 #99 Skrevet 4. april 2011 Mot strømmen? Minst en tredel av den kvinnelige befolkningen driter da i hva de kler seg i. En trededel av verdens kvinner har kanskje ikke råd til å kjøpe seg klær som er fine nok for gutta her. 1
Gjest Nanne70 Skrevet 4. april 2011 #100 Skrevet 4. april 2011 Ironisk nok virker det ikke som folk aksepterer at TS har en annen mening heller. Her ser jeg mye stygge kommentarer folk kunne spart seg for. Det er jeg enig i, selv om det faktisk var TS som startet hele diskusjonen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå