AnonymBruker Skrevet 3. april 2011 #61 Skrevet 3. april 2011 Vel, jeg registrerer ihvertfall at du har tungt for det...jeg har aldri sagt at meningen med livet er å finne i hverken sminkepung eller kleskapet. Eh, jo. Jeg siterer deg: "Noe av det dummeste jeg vet er damer som ikke vil være damer, som ikke liker å pynte seg eller sminke seg. Når man er født som dame og har DEN muligheten til å kose seg og pynte seg i livet..så bortkastet liv." Man mister ikke intelligensen av å kle seg som en kvinne! Nei, det er sant. Ironisk da, at du samtidig demonstrerer det motsatte Men det tar vel på å være så opptatt av hvordan andre ser ut..
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2011 #62 Skrevet 3. april 2011 Eh, jo. Jeg siterer deg: "Noe av det dummeste jeg vet er damer som ikke vil være damer, som ikke liker å pynte seg eller sminke seg. Når man er født som dame og har DEN muligheten til å kose seg og pynte seg i livet..så bortkastet liv." Nei, det er sant. Ironisk da, at du samtidig demonstrerer det motsatte Men det tar vel på å være så opptatt av hvordan andre ser ut.. Men vet du hva? Jeg er ikke å opptatt av å henge meg opp i detaljer og å "ta" andre, spesielt kvinner som tar seg nær av at andre kvinner ikke synes de er "ordentlige kvinner" når man ikke kler seg som en kvinne. Jeg respekterer dine meninger selv om jeg sier hva jeg mener. Og ja, JEG synes det et et bortkastet liv når man er født som kvinne med ALLE de mulighetene det gir og så bare gi faen i det....Når man ligger på sitt siste og aldri har kledd seg som en kvinne...stakkars, men det er nå min mening. Og jeg driter også i om jeg blir oppfattet som dum...Jeg har en meget god selvtillit og har alltid stor tro på meg selv, uavhengig av hva andre måtte mene.
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2011 #63 Skrevet 3. april 2011 Jeg kan ikke fordra kjoler, skjørt, høye hæler eller masse sminke. Allikevel liker jeg å føle meg fin, være velstelt og bruke klær som jeg både synes er komfortable og fine. Jeg er like mye kvinne og jente som de som bruker dobbelt så mye sminke, jeg bare har andre prioriteringer og valg. Høres logisk ut. Selv liker jeg å bruke litt sminke, og av og til kjoler/skjørt. Men jeg synes jo det er noen jenter som bruker for mye sminke og kan ha en dårlig, altfor pyntet eller billig stil. Da grøsser jeg noen ganger. Virker utrolig bimbo. Men jeg tror noen jenter liker å være bimbo, rett og slett.
Linnea Adriana Skrevet 3. april 2011 #64 Skrevet 3. april 2011 Noe av det dummeste jeg vet er damer som ikke vil være damer, som ikke liker å pynte seg eller sminke seg. Når man er født som dame og har DEN muligheten til å kose seg og pynte seg i livet..så bortkastet liv. Det styggeste jeg ser er jenter/damer som går som en mann og kler seg som en mann. Og jeg kan da vitterlig både skru og snekre og fikse det meste i hjemmet selv om jeg er ytterst feminim på alle andre områder! Jeg synes damer som ikke sminker seg er vel så søte jeg, alle har sin egen sjarm. Så du hun jenta som kom videre på X-faktor skjønner ikke hvordan noen kan si at jenter som ikke sminker seg er stygge... En ser da om de er pen eller ikke likevel... Uansett så er det personligheten som avgjør hvordan jeg oppfatter personen det er rart det der jeg kan se en drit fin gutt men er han en skikklig drittsekk forsvinner sjarmen med en gang gitt.. Jeg liker å pynte meg og vil ikke si at det avgjør om en er selvsikker eller ikke. De som pynter seg er ikke nødvendigvis usikre eller dumme.. Jeg har et stort ryggproblem derfor må jeg gå med joggesko, joggesko matsjer ikke skjørt og en del annet. Har derfor ofte på meg vanlig bukse svarte joggesko og en fin topp. Er blitt veldig overasket over hvordan folk ser på meg etter det, kunne bli beskrevet som både tøff, selvsikker eller slask pga noen sko… Det er mange grunner til at folk velger å pynte seg eller ei. Synes det er noe av det dummeste jeg har lest at du tolker det dit hen at en dame som ikke sminker seg ikke pynter seg ikke ønsker og være en dame.. Litt forskjell på og ikke ønske og være ei dame og ikke være opptatt av og pynte seg/stelle seg. (Er en ikke opptatt av og stelle seg kan det være et tegn på depresjon for eksempel.) Det er tusen grunner til og like eller ikke like og sminke seg, noen av mine venner sluttet etter de fikk barn og sminke seg pynte seg, fordi de har mindre tid ikke føler et behov for og se bra ut og pynte på utseende sitt. De fokuserer mere på annet men ønsker ikke mindre og være en dame… Enda flere av mine venner pynter seg ikke sminker seg ikke pga tidsmangel eller at de er veldig engasjerte i mye annet de har ikke noe i mot og pynte seg men de er mer opptatt av en del annet så det blir bortprioritert til fordel for annet:)
Linnea Adriana Skrevet 3. april 2011 #65 Skrevet 3. april 2011 Det er ingen kvinneting jeg hater, har mange par høyhelte sko men kan ikke bruke de noe særlig selv. Misliker imidlertid sterkr at folk ser opp eller ned på noen utelukkende pga sminke stil eller annet.. Det er ok og tenke den stilen var fin, men det blir noe annet og se veldig opp til personen bare pga utseendet. Men har ikke inntrykk av at det er så mange oppegående mennesker som tenker slik.
Snuskepuz1 Skrevet 3. april 2011 #66 Skrevet 3. april 2011 Kvinneting jeg hater : 1) sminke : tidsfordriv på høyt nivå , i tillegg ser man falsk ut.Jeg bruker kun leppepomade pga tørre lepper. 2) høyhælte sko : Gud så vondt det er å gå med sånne sko, i tillegg kan man få skader av å bruke dem .Ellers takk, jeg velger heller komfortable flate sko. 3) sexy undertøy : skrekk og gru, så ubehagelig å bruke f.eks. stringtruse eller BH med innlegg og spiler. Hjelpe meg, jeg skjønner ikke hvordan dere klarer det jenter ! Jeg velger heller vanlige truser i svart farge, og når det gjelder BH så blir det sports-BH eller såkalte "tenårings"-BH (myk BH uten spiler og innlegg osv).Men Gud så deilig å gå uten BH og, jeg gjør det siden jeg har så små pupper. 4) kjoler/skjørt/miniskjørt : huff nei, jeg liker helst å være påkledd når jeg er ute, ikke avkledd. Jeg går kun i bukser. 5) hårfjerning : selvpining på høyt nivå.Jeg barberer ikke leggene . Mannfolk har det så mye lettere som ikke trenger å lide sånn for skjønnheten !!!!! De trenger jo ikke bruke alt det overnevnte for å se bra ut. Hver gang jeg er på byen så må jeg bare le av venninnene mine og mange andre jenter som strever med å gå pga de høyhælte skoene de har på seg, som fryser pga de har tatt på seg miniskjørt , som stresser med å fikse på sminken sin titt og ofte , osv.. Og nei, jeg er ikke en stakkars stygg jente som er misunnelig på dere pga dere er så feminine, tvert imot.Jeg bare velger komfort framfor mote ,og syns at naturlig skjønnhet er best.Og jeg får mye oppmerksomhet til tross for at jeg ikke er så feminin som dere. - Naturlig skjønnhet er det beste. Men det går fint ann å sminke seg sånn at man får fram de fineste sidene ved seg selv. Jeg er ingen sminke dukke selv men jeg sminker meg om jeg skal ut på byen. Når jeg er på jobb, eller i helger som er rolige, og ellers så har jeg ikke på meg annet enn mascara. - Høye sko KAN være vonde å gå i, kommer helt annpå hvordan sko du bruker. Og de kan ødelegge føttene/tærne men det kommer igjen annpå hvordan sko man bruker. Jeg bruker høyhelte sko ofte og har ingen problem med å gå i dem. Jeg føler meg bedre om jeg har på meg det, en chabby joggesko. - Sexy undertøy er skrekk og gru?! Blir litt satt ut her jeg. Jeg føler meg hvertfall ti ganger bedre om jeg har på meg et undertøy som ser bra ut, passer bra og som jeg føler meg vel i. Og som jeg kan pirre kjæresten min med, at han syns jeg er sexy i det er noe av det beste jeg vet om. - Selvom man har på seg miniskjørt når man er ute, eller kjole for den saksskyld så går man ikke naken. Om du er i syden og det er 29 grader så går du med bukse? Unnskyld meg men det må se vannvittig tåpelig ut. Da må vel shorts være bedre om det er skjørt du ikke liker? Jeg elsker å sprade rundt i badetøy i syden, hive på meg en kjole før jeg drar på byen. Når det er varmt så kler jeg meg deretter! - Barberer ikke leggene? Er du singel? Ikke at jeg forstår det uansett. Er som jeg har sett at flere har skrevet her, det er som trening. Det er kjipt der og da men man føler seg sinnsykt mye bedre etterpå! Jeg barberer leggene mine, under armene, og alt intim hår generelt. For å føle meg bedre, for å se frisk ut! Men det er bra du får oppmerksomhet for den du er! :-) 1
Gjest * Skrevet 3. april 2011 #67 Skrevet 3. april 2011 Det er i bunn å grunn blitt slik i dette samfunnet at de personene som avviker fra standaren "de som følger strømmen", blir sett ned på. Mange mennesker takler ikke at andre gjør ting på sin måte. Noen velger å gå med høy helte sko, mens andre gjør det fordi det er et motepress. Har det aldri gått opp for dere at det er ikke alle damer som synes det er like behagelig å gå med slike sko? Man trenger strengt tatt ikke å la seg påvirke i så høy grad av venner og tv osv. La det heller bli et personlig valg om du skal ha på deg høy helte sko eller sminke osv. Damer uten høy helte sko kan være like attraktivt som damer med høy helte sko. Menn som ikke synes en dame er attraktiv pga. hun ikke bruker høy helte sko, er heller ikke vært å satse på!
Gjest norah Skrevet 3. april 2011 #68 Skrevet 3. april 2011 Er det altså slik at man enten er en naturlig vakker usminket/ubarbert kvinne med et fantastisk innholdsrikt liv og råhøyt intelligensnivå - eller white trash overpynta platinablond dolle som kun leser sminkeblogger? Den ene dagen går jeg i jeans og bomullsgenser, den andre dagen har jeg kjole og høyhælte støvletter. Og ikke bare det, men jeg sitter stadig med nybarberte legger i kjole og høye hæler, med nystelt hår og lipgloss og hold fast....leser Le Monde og andre akademiske tidsskrifter jeg abonnerer på......etterpå tar jeg på meg joggesko og løper i sølete skau. Ja, det er mulig...!
AnonymBruker Skrevet 3. april 2011 #69 Skrevet 3. april 2011 Ja, hettegenser er noe av det styggeste jeg ser. FYSJ! Du har sikkert prøvd kjole eller høye heler og så var det sikkert såå ille og uff og uff...noen folk får aldri voksne smaker, enten det gjelder mat eller klær. Fasinerende hvor nedlatende og stygg du er mot andre som ikke er som deg. Foretrekker heller mennesker som kler seg som de vil, enn en person som bare slenger dritt til noen de ikke kjenner. 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2011 #70 Skrevet 3. april 2011 Men vet du hva? Jeg er ikke å opptatt av å henge meg opp i detaljer og å "ta" andre, spesielt kvinner som tar seg nær av at andre kvinner ikke synes de er "ordentlige kvinner" når man ikke kler seg som en kvinne. Jeg respekterer dine meninger selv om jeg sier hva jeg mener. Og ja, JEG synes det et et bortkastet liv når man er født som kvinne med ALLE de mulighetene det gir og så bare gi faen i det....Når man ligger på sitt siste og aldri har kledd seg som en kvinne...stakkars, men det er nå min mening. Og jeg driter også i om jeg blir oppfattet som dum...Jeg har en meget god selvtillit og har alltid stor tro på meg selv, uavhengig av hva andre måtte mene. Du oppfattes ikke som dum, bare veldig umoden. 1
nickless Skrevet 3. april 2011 #71 Skrevet 3. april 2011 Jatakk,begge deler! Sminket,høye heler og vel frisert hår den ene dagen, jeans ,hestehale og jogge sko den neste. Lar tid og humør bestemme , jeg! 1
sequin Skrevet 3. april 2011 #72 Skrevet 3. april 2011 skal ærlig si at jeg hver eneste dag går i treningsklær og joggesko, ordner ikke håret, men jeg sminker meg.. Uansett så elsker jeg å gå i treningsklær, selv om det ser jævli ut, og jeg elsker virkelig de gangene jeg kan pynte meg, ta på meg kjoler og virkelig dolle meg skikkelig Jeg digger at jeg er jente og alle jentetingene jeg kan bruke!
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2011 #73 Skrevet 3. april 2011 Du oppfattes ikke som dum, bare veldig umoden. Javel, så man er "moden" når man kler seg som en mann....kanskje derfor de har skjegg også da..hahahahaha.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2011 #74 Skrevet 3. april 2011 Javel, så man er "moden" når man kler seg som en mann....kanskje derfor de har skjegg også da..hahahahaha. Man får sjegg av å ikke gå med tanga og sminke 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2011 #75 Skrevet 3. april 2011 Og jeg driter også i om jeg blir oppfattet som dum...Jeg har en meget god selvtillit og har alltid stor tro på meg selv, uavhengig av hva andre måtte mene. Siden du har en meget god selvtillitt og så himla god tro på deg selv er du mest sannsnylig ikke smart... Med tanke på det andre du også skriver!
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2011 #76 Skrevet 3. april 2011 Siden du har en meget god selvtillitt og så himla god tro på deg selv er du mest sannsnylig ikke smart... Med tanke på det andre du også skriver! Det er godt mulig, men humor har jeg!!
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2011 #77 Skrevet 3. april 2011 Fasinerende hvor nedlatende og stygg du er mot andre som ikke er som deg. Foretrekker heller mennesker som kler seg som de vil, enn en person som bare slenger dritt til noen de ikke kjenner. Jeg forakter slike mennesker....
AnonymBruker Skrevet 3. april 2011 #78 Skrevet 3. april 2011 Jeg elsker å sminke meg, gå med kjole og høye hæler, ha sexy (OG behagelig) undertøy og foretrekker barberte legger. Så vi er nok ganske forskjellige :-)
Rainbow Skrevet 3. april 2011 #79 Skrevet 3. april 2011 Jeg digger kjoler og skjørt, synes det er kjempegøy å shoppe feminine klær, og går nesten utelukkende i sko/støvletter med hæl. Synes det er irriterende med snø og vinterføre når jeg må ha flatere sko for å ikke gå på trynet, hehehe! Sminker meg bare jeg skal ut av blokka, og barberer legger, under armene og underliv. Er også glad i BH med spiler, men liker ikke string, det syns jeg er ubehagelig. Da føler jeg meg feminin, sexy og pen. Får mye bedre selvtillit av det. Da jeg gikk på ungdomsskolen hadde jeg en mer androgyn stil, og hadde veldig dårlig selvtilit. Ettersom stilen ble mer feminin og jeg ble mer voksen fant jeg meg selv mer. Men hver sin smak! :-)
Fluffe Skrevet 3. april 2011 #80 Skrevet 3. april 2011 Jeg er vist ikke kvinne nok for noen menn pga jeg ikke går med høyhela sko.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå