Gå til innhold

Han er for treg - da avlyser du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var i date-dialog med en mann - vi har vært ute sammen et par ganger i gruppe og fant tonen - nå avtalte vi et treff bare han og jeg, og det avtalte vi for et par uker siden - konkret dato, klokkeslett og happening.

Underveis har han ikke tatt noe kontakt - det var jeg som initierte forslaget - og like før happeningen, så er det stilt. Jeg tar initiativet igjen, og spør om han er klar. Ikke noe svar.

Da sendte jeg en ny melding om at jeg dropper det hele. Hasta la vista.

Hva ville dere ha gjort, om dere opplevde så liten interesse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke se noe annet enn at du gjør det helt rette valget.

Det er meningsløst å mase på en som ikke viser noen interesse selv.

• Liker 4
Gjest MrsTux
Skrevet

Hvis vi hadde en avtale, tror jeg at jeg ville møtt opp for å se hva som skjedde. Og så droppet ham om ting ikke stemte.

Skrevet

Vel, så lenge dere hadde en avtale så ville jeg faktisk holdt meg til den, og så heller droppa ham etterpå hvis det ikke ble noe kjekt.

• Liker 2
Skrevet

Hvis vi hadde en avtale, tror jeg at jeg ville møtt opp for å se hva som skjedde. Og så droppet ham om ting ikke stemte.

Vel, så lenge dere hadde en avtale så ville jeg faktisk holdt meg til den, og så heller droppa ham etterpå hvis det ikke ble noe kjekt.

Når en person ikke engang klarer å svare på om han er klar, så hadde jeg aldri i verden giddet å kaste bort min tid på å møte opp.

• Liker 8
Gjest MrsTux
Skrevet

Når en person ikke engang klarer å svare på om han er klar, så hadde jeg aldri i verden giddet å kaste bort min tid på å møte opp.

Hvis din tid er så kostbar, så ok :) Jeg hadde kanskje også avlyst om noe mer interessant hadde dukket opp, eller jeg hadde mye annet å gjøre. Men hvis jeg hadde lite annet å ta meg til, hvorfor ikke møte opp for å se hva som kunne skje?

• Liker 1
Skrevet

Hvis din tid er så kostbar, så ok :) Jeg hadde kanskje også avlyst om noe mer interessant hadde dukket opp, eller jeg hadde mye annet å gjøre. Men hvis jeg hadde lite annet å ta meg til, hvorfor ikke møte opp for å se hva som kunne skje?

Fordi jeg ikke hadde stolt på en person som ikke klarer å svare at h*n er klar og faktisk er interessert.

Hvorfor skal man stole på et slikt individ?

• Liker 4
Gjest MrsTux
Skrevet

Fordi jeg ikke hadde stolt på en person som ikke klarer å svare at h*n er klar og faktisk er interessert.

Hvorfor skal man stole på et slikt individ?

Kan jo være grunner til at han ikke har svart. At han dermed ikke er til å stole på, slo egentlig ikke meg. Mulig jeg er naiv? :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor spørre om han er klar, når man faktisk har en avtale? Kanskje han følte det unødvendig å svare på den siden avtalen var inngått. Jeg er jo enig i at det ville vært god folkeskikk å svare, men ikke alle har det når det gjelder telefon/kommunikasjon.

• Liker 2
Skrevet

Kan jo være grunner til at han ikke har svart. At han dermed ikke er til å stole på, slo egentlig ikke meg. Mulig jeg er naiv? :fnise:

Tja, det er nok ikke helt umulig ;)

Jeg gjetter på at du er relativt impulsiv av natur, og dermed er ikke forutsigbarhet like viktig for deg som det er for meg.

Jeg er altså ikke interessert i få den overraskelsen at vedkommende ikke stiller opp.

Og da må vi vel nesten påstå at jeg er mindre naiv enn deg kanskje? :smoke: hehe

Skrevet

Hvorfor spørre om han er klar, når man faktisk har en avtale? Kanskje han følte det unødvendig å svare på den siden avtalen var inngått. Jeg er jo enig i at det ville vært god folkeskikk å svare, men ikke alle har det når det gjelder telefon/kommunikasjon.

Det har med kvalitetssikring å gjøre :smoke:

Gjest MrsTux
Skrevet

Tja, det er nok ikke helt umulig ;)

Jeg gjetter på at du er relativt impulsiv av natur, og dermed er ikke forutsigbarhet like viktig for deg som det er for meg.

Jeg er altså ikke interessert i få den overraskelsen at vedkommende ikke stiller opp.

Og da må vi vel nesten påstå at jeg er mindre naiv enn deg kanskje? :smoke: hehe

Hehe. Jeg må faktisk innrømme at jeg er ganske kynisk, og ville aldri møtt opp om jeg ikke var forberedt på en "skuffelse". Men jeg opererer også etter prinsippet "uskyldig inntil bevist skyldig :ler:

• Liker 1
Skrevet

Hehe. Jeg må faktisk innrømme at jeg er ganske kynisk, og ville aldri møtt opp om jeg ikke var forberedt på en "skuffelse". Men jeg opererer også etter prinsippet "uskyldig inntil bevist skyldig :ler:

Ja, men du er motivert av uforutsigbarheten i situasjonen.

Mens jeg er demotivert av uforutsigbarheten i situasjonen.

Og jeg gjetter da på at TS er mer lik meg enn deg ;)

• Liker 2
Skrevet

Må si jeg liker at folk følger opp, bekrefter og har litt kontakt før de treffes...Det gjør meg litt usikker at mannen jeg avtalte med bruker lang tid på å svare. Men først da jeg sendte en melding med at jeg droppet det hele, og ønsket en god helg, så svarte han lynraskt med en gang.

Han svarte at han hadde tenkt seg dit, men at det ikke ville bli det samme om jeg ikke var der - med et spørsmålstegn etter!

Hadde han sagt noe i retning av "vi har jo en avtale, jeg blir veldig skuffet om du ikke kommer" eller "hadde sett fram til å treffe deg igjen" - så hadde jeg naturligvis stilt!

• Liker 1
Skrevet

Det stemmer, bra beskrevet!

• Liker 1
Skrevet

Må si jeg forventer av andre at de er litt i dialog med meg, når vi har en avtale lenge i forveien, og ikke snakkes/sees i mellomtiden. Litt oppfølging er ikke galt for meg.

• Liker 1
Gjest MrsTux
Skrevet

En første date vil alltid være preget av en viss uforutsigbarhet. Er ikke det litt av spenningen med å møte nye mennesker da? Hvis man ikke liker det, kan man gå på date i det hele tatt da?

Gjest MrsTux
Skrevet

Må si jeg forventer av andre at de er litt i dialog med meg, når vi har en avtale lenge i forveien, og ikke snakkes/sees i mellomtiden. Litt oppfølging er ikke galt for meg.

Det kan jeg være enig i, jeg ville også ønsket svar. Men jeg tror i motsetning til deg, at jeg ville møtt opp uansett :)

Skrevet

Det har med kvalitetssikring å gjøre :smoke:

Stemmer det...

Han jeg hadde initiert en avtale med, ser jeg jo ikke så ofte, og vi snakkes ikke akkurat over telefonen. Går det et par uker siden vi inngikk avtalen, er det klart at tasushet/stillhet i mellom, der jeg er hovedinitiativtakeren og bekrefteren, så blir det altfor usikkert for meg at den andre ikke svarer, og ikke har lagt inn litt varme i forkant.

For meg ser ikke det veldig liv laga ut.

• Liker 1
Skrevet

Det kan jeg være enig i, jeg ville også ønsket svar. Men jeg tror i motsetning til deg, at jeg ville møtt opp uansett :)

Motivasjonen min falt før vi fikk til å treffes.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...