Gå til innhold

Opprette tråd for oss som sliter med sosial angst


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Da har du kanskje ikke opplevd å besvime på grunn av angsten.

Virkelig? Har full sympati for den... det er ikke ofte jeg har hørt at noen faktisk besvimer, i forhold til alle de som føler de skal besvime (inkludert meg selv).

Kan jeg spørre hvordan det skjedde, og hvordan det gikk? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om jeg har sosial angst, eller om jeg bare er utrolig sjenert, men jeg klarer bare ikke å snakke med folk. Uansett hvor mye jeg vil, så klarer jeg bare ikke å komme på noe å si. Jeg har ingen venner og ingen bekjente. Hadde det ikke vært for den lille jobben jeg har, så hadde jeg nesten aldri vært utenfor huset. Jeg vil ha ting og gjøre, men det er ikke så mye å finne på alene. Tenker litt på hvordan fremtiden vil bli, og om jeg for alltid skal leve alene. Men jeg klarer bare ikke å bli kjent med noen, så jeg tror nok jeg vil leve slik for alltid. Det er ganske trist å tenke på, men jeg har vent meg til at det er slik nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke bedre av at dere søker bekreftelse her, gå ut og møt folk da for faen! Si hei til kassedamen, postmannen og naboen til å begynne med. Man blir bare verre av å sitte alene for seg selv og kokkelere på nettet, forumtroll.

hahaa åååh det er det som skal til ja, gurimalla hvorfor prøvde jeg ikke dette tidligere?

-Jo, fordi jeg ligger våken hele jævla natta og får ikke puste, gråter og svimer av fordi angsten over hva dette mennesket jeg har sagt hallo til, tenker om meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror disse forumene er en oppsamlingsplass for allskens mennesker med issues og som søker flukt fra vanlig sosial omgang. Det blir ikke bedre av at dere søker bekreftelse her, gå ut og møt folk da for faen! Si hei til kassedamen, postmannen og naboen til å begynne med. Man blir bare verre av å sitte alene for seg selv og kokkelere på nettet, forumtroll.

Du vet tydeligvis ikke åssen det er å ha sosial angst. For en utrolig frekk kommentar å komme med. Ærlig talt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg vet ikke om jeg har sosial angst, eller om jeg bare er utrolig sjenert, men jeg klarer bare ikke å snakke med folk. Uansett hvor mye jeg vil, så klarer jeg bare ikke å komme på noe å si. Jeg har ingen venner og ingen bekjente. Hadde det ikke vært for den lille jobben jeg har, så hadde jeg nesten aldri vært utenfor huset. Jeg vil ha ting og gjøre, men det er ikke så mye å finne på alene. Tenker litt på hvordan fremtiden vil bli, og om jeg for alltid skal leve alene. Men jeg klarer bare ikke å bli kjent med noen, så jeg tror nok jeg vil leve slik for alltid. Det er ganske trist å tenke på, men jeg har vent meg til at det er slik nå.

Du er ikke alene 879333.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må helt ærlig si at jeg ikke helt kjøper den sosial angst greien. Slik jeg ser det er det bare en dårlig unnskyldning for å få trygd. Ja, jeg tror faktisk dere faker ganske mye, det er ikke så ille som dere skal ha det til. Kom dere i arbeid folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest stillness

Jeg må helt ærlig si at jeg ikke helt kjøper den sosial angst greien. Slik jeg ser det er det bare en dårlig unnskyldning for å få trygd. Ja, jeg tror faktisk dere faker ganske mye, det er ikke så ille som dere skal ha det til. Kom dere i arbeid folkens!

Ha ha..

Jeg er i arbeid og hvis du leser så er mange det her også eller folk går på skole.

Så ikke drit deg ut med den sneversynte tankegangen din også kan du pelle deg ut av denne tråden hvis du ikke har noe konstruktivt å komme med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaa åååh det er det som skal til ja, gurimalla hvorfor prøvde jeg ikke dette tidligere?

-Jo, fordi jeg ligger våken hele jævla natta og får ikke puste, gråter og svimer av fordi angsten over hva dette mennesket jeg har sagt hallo til, tenker om meg.

Er det slik at sosial angst medfører svikt av rasjonalitet? Følgende utsagn er en rasjonal tanke: Personen (med mindre det er noe ekstremt spesiellt) har mest sansynlig glemt deg. Du er kanskje i denne personens tanker de neste par minuttene. Etter det er du fullstendig glemt. Til og med om det skulle oppstå en veldig spesiell situasjon er du glemt etter noen timer. Folk har faktisk viktigere ting å tenke på, og de couldnt care less hva du sa der og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest idakaroline

Jeg må helt ærlig si at jeg ikke helt kjøper den sosial angst greien. Slik jeg ser det er det bare en dårlig unnskyldning for å få trygd. Ja, jeg tror faktisk dere faker ganske mye, det er ikke så ille som dere skal ha det til. Kom dere i arbeid folkens!

Virkelig? Du vet absolutt ingenting om hvordan det er å ha sosial angst når du skriver sånn. Jeg tror forøvrig at du kom med den kommentaren kun for å provosere ... :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må helt ærlig si at jeg ikke helt kjøper den sosial angst greien. Slik jeg ser det er det bare en dårlig unnskyldning for å få trygd. Ja, jeg tror faktisk dere faker ganske mye, det er ikke så ille som dere skal ha det til. Kom dere i arbeid folkens!

Det er ikke så ille som vi skal ha det til? Å hva vet du om det om jeg må tør spørre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik at sosial angst medfører svikt av rasjonalitet? Følgende utsagn er en rasjonal tanke: Personen (med mindre det er noe ekstremt spesiellt) har mest sansynlig glemt deg. Du er kanskje i denne personens tanker de neste par minuttene. Etter det er du fullstendig glemt. Til og med om det skulle oppstå en veldig spesiell situasjon er du glemt etter noen timer. Folk har faktisk viktigere ting å tenke på, og de couldnt care less hva du sa der og da.

øh ja, det er akkuratt det sosial angst er...

hentet fra wikipedia om sosial fobi

Generalisert sosial angstlidelse innebærer vanligvis en vedvarende, intens, kronisk frykt for å bli bedømt av andre, og av å være flau eller ydmyket på grunn av ens egne handlinger. Denne frykten kan bli utløst ved en oppfattet eller en faktisk bedømning fra andre.

Jeg må helt ærlig si at jeg ikke helt kjøper den sosial angst greien. Slik jeg ser det er det bare en dårlig unnskyldning for å få trygd. Ja, jeg tror faktisk dere faker ganske mye, det er ikke så ille som dere skal ha det til. Kom dere i arbeid folkens!

Jeg går ikke på trygd...

Er du redd for noe?

Sosial fobi er akkuratt det samme som at folk er redd for edderkopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du redd for noe?

Sosial fobi er akkuratt det samme som at folk er redd for edderkopper.

Vil ikke akkurat sammenligne det der. Sosial angst er en smule mer spesiellt da. Folk som sier de har sosial angst er bare ute etter oppmerksomhet. Jeg så en gang på TV en fyr som sa han var livredd for ferskener. Snakk om PR kåt idiot. Gjennomskuet han lang vei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke akkurat sammenligne det der. Sosial angst er en smule mer spesiellt da. Folk som sier de har sosial angst er bare ute etter oppmerksomhet. Jeg så en gang på TV en fyr som sa han var livredd for ferskener. Snakk om PR kåt idiot. Gjennomskuet han lang vei

Ok takk for oppmerksomheten da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Raggy

Så boken ble nevnt over her et sted, "Trange rom og åpne plasser"

Den inneholder en del ting man skal tenke over og noen oppgaver å gjøre skriftlig. Jeg fant at det hjalp veldig, både for å se selv hvor ting startet og sammenhengen i ting som har skjedd. Og så tok jeg med svarene mine til psykologen min så hun kunne lese igjennom dem siden jeg ofte har litt problemer med å få sagt akkurat det jeg tenker. Og så ble det jeg skrev diskutert og tatt opp i timene.

Så jeg kjøpte to eksemplarer til meg selv (man vet jo aldri når man mister det ene i badekaret *haha*)

et eksemplar til foreldrene mine og et til søsteren min og de har alle sagt at det hjalp dem å forstå hva jeg går igjennom bedre.

Den boka har jeg tenkt å bestille så er glad for å høre at den hjelper. Har selv ei bøtte med angst fylt med litt av hvert som jeg har store planer om å tømme:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

Den er veldig fin, og ikke så faglig tunglest som mange andre sånne type bøker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Raggy

Den er veldig fin, og ikke så faglig tunglest som mange andre sånne type bøker:)

Godt å høre! Jeg har boka Lykketyvene av Torkil Berger men den er rettet mot folk som er deprimert noe jeg ikke er..

Liker måten forfatteren skriver på, lettlest og forståelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke akkurat sammenligne det der. Sosial angst er en smule mer spesiellt da. Folk som sier de har sosial angst er bare ute etter oppmerksomhet. Jeg så en gang på TV en fyr som sa han var livredd for ferskener. Snakk om PR kåt idiot. Gjennomskuet han lang vei

Ja jøss, jeg er virkelig ute etter oppmerksomhet når jeg dag etter dag sitter inne med en knute i magen og trenger andre personer ved min side for å tørre å gå ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Serena

For tiden går til behandling ( CBT) men jeg føler at det er så forferdelig MYE jeg har å nøste opp og lære. Har kommet frem sammen med psykologen at det passer meg bedre å gå sakte fortover for når jeg går altfor fort frem så virker det mot sin vilje. For eksempel tvinger jeg meg selv til å være i en sosial situasjon uten alkohol eller en hobby, ja å være sosial for å være sosial, så forsterker det angsten min istedenfor å avvene meg med den.

Har lært at jeg har en tendens til å tenke veldig alt eller ingenting.

Ellers så føles det å ha sosial angst som et fengsel, og da mener jeg bokstavelig ikke metaforisk. Sosial angst hindrer meg fra å utrykke meg selv når det gjelder forhold til andre mennesker, hindrer meg i å gjøre det jeg vil av daglidags ting, hindrer meg i å slappe av, det hindrer meg i å forstå mennesker, det hindrer meg i jobb og skole, det hindrer meg i romantiske forhold. Og jeg tror at sosial angst har forårsaket depresjon hos meg.

Endret av Serena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...