Gå til innhold

Vil ha kroppen til Fotballfrue


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei, det er ikke noe som heter naturlig tynn, og den vekten du streber etter vil gjøre deg til undervektig. Og det er ikke sunt, men du er tydelgvis for umoden og ung til å skjønne dette.

Ta deg en tur og snakk med en lege, og du vil få høre akkurat det samme. Eller en enæringsfysiolog for den saks skyld, samme svar der og. At du vil ned til en usunn vekt er ditt problem, men du må også tåle å høre at ditt kroppsideal ikke er sunt

Jo det går ann å være naturlig tynn anonym! Det er jo ganske rart jeg har vært kjempe slank hele livet mitt og aldri gått opp i vekt uansett å mye jeg spiste. Mamma og bestemora mi er også naturlig tynne og slanke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo det går ann å være naturlig tynn anonym! Det er jo ganske rart jeg har vært kjempe slank hele livet mitt og aldri gått opp i vekt uansett å mye jeg spiste. Mamma og bestemora mi er også naturlig tynne og slanke.

Det er ikke naturlig, ugh, det betyr kun at du har for høyt stoffskifte (google it), noe som ikke er naturlig, og er arvelig. Som sagt, google it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

naturlig slank heter det vel? Ikke naturlig tynn?

Man hvertfall, Diamant.

bruk din egen kropp som et ideal, ikke andres kropper. Se potesialet i din egen kropp, for det er den du skal bruke.

Ta det fra ei som er blitt veldig syk etter å ha sammenlignet meg selv med andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke naturlig, ugh, det betyr kun at du har for høyt stoffskifte (google it), noe som ikke er naturlig, og er arvelig. Som sagt, google it.

og du er bare sååå misunnelig på oss naturlig tynne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturlig tynn er like naturlig som naturlig feit, eller? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Diamant

naturlig slank heter det vel? Ikke naturlig tynn?

Man hvertfall, Diamant.

bruk din egen kropp som et ideal, ikke andres kropper. Se potesialet i din egen kropp, for det er den du skal bruke.

Ta det fra ei som er blitt veldig syk etter å ha sammenlignet meg selv med andre...

Det er det jeg sier, at det som kan være en sunn vekt for en, kan være en sunn vekt for en annen ! Det er derfor jeg mener det blir feil å kalle andre undervektig utifra vekt.. men jeg skjønner poenget ditt, er enig at man ikke skal sammenligne seg med andre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke noe som heter naturlig tynn? virkelig?. Der tar du feil. BMI har ikke alltid rett vet du, de fleste av venninene mine har en BMI som tilsier at de er undervektige, men det er de aldeles ikke. Jeg er iallefall fornøyd med vekten min, og det er det viktigste for meg itilegg til å ha et sunt kosthold. Det samme tror jeg leger min også hadde sagt.

Hvis en bmi tilsier at man er undervektig, så er man undervektig. Det er nemlig en ting ikke BMI tar hensyn til, og det folk som trener og er ifølge BMI overvektige, for det blir noe helt annet, for da er det snakk om muskler, som veier mer enn fett. Men det gjelder for folk som blir klassifisert som overvektige, men trener, på de blir bruken av BMI feil.

I ditt tilfelle, blir det ikke det. Jeg vet det er vanskelig for deg å godta dette, for du er veldig ung og naiv. Jeg ber deg kontakte lege, men dette tør du ikke, for da vil du nemlig finne ut at det ikke stemmer, og at du har tatt feil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Diamant

Hvis en bmi tilsier at man er undervektig, så er man undervektig. Det er nemlig en ting ikke BMI tar hensyn til, og det folk som trener og er ifølge BMI overvektige, for det blir noe helt annet, for da er det snakk om muskler, som veier mer enn fett. Men det gjelder for folk som blir klassifisert som overvektige, men trener, på de blir bruken av BMI feil.

I ditt tilfelle, blir det ikke det. Jeg vet det er vanskelig for deg å godta dette, for du er veldig ung og naiv. Jeg ber deg kontakte lege, men dette tør du ikke, for da vil du nemlig finne ut at det ikke stemmer, og at du har tatt feil. :)

Jeg tar ikke feil, Jeg vet hva som er en sunn vekt for meg og bare fordi jeg er ung betyr det ikke at jeg er naiv, tvert imot. Selvom bmi-en tilsier at jeg er undervektig er det ikke sikkert at min vekt er usunn, jeg skjønner rett og slett ikke hvorfor folk tenker bmi hele tiden. Om man har en sunn vekt eller ikke kommer ann på om hvordan kroppen din er bygd. Er det så vanskelig å forstå? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke kun om vekt, det handler om at kroppen må ha de ressursene den trenger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturlig tynn er like naturlig som naturlig feit, eller? ;)

Hva er det med dere AB som skal henge ut overvektige? Det er så mange årsaker til at man blir overvektig. I mitt tilfelle var det fordi jeg stappet i meg for mye mat, jeg hadde ingen sykdommer, gikk på medisiner, hadde for lavt stoffskifte eller lignende.

Det er ikke noe som heter hverken naturlig tynn, eller naturlig overvektig (liker ikke ordet f). Det at noen holder seg tynne uansett hva de spiser er ikke naturlig, og kommer ofte av at man er mer aktiv enn man er klar over, ellers så har man et høyt stoffskifte, det ene er naturlig, det andre er ikke det. For overvektige kan det være så mye som gjør deg overvektig, men det er i bunn og grunn mer kcal inn en ut som er årsaken, og en liten % del som går opp pga. sykdom og medisiner. Både for lavt og høyt stoffskifte kan dere få påvist hos fastlegen deres, enkelt og greit. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med dere AB som skal henge ut overvektige? Det er så mange årsaker til at man blir overvektig. I mitt tilfelle var det fordi jeg stappet i meg for mye mat, jeg hadde ingen sykdommer, gikk på medisiner, hadde for lavt stoffskifte eller lignende.

Det er ikke noe som heter hverken naturlig tynn, eller naturlig overvektig (liker ikke ordet f). Det at noen holder seg tynne uansett hva de spiser er ikke naturlig, og kommer ofte av at man er mer aktiv enn man er klar over, ellers så har man et høyt stoffskifte, det ene er naturlig, det andre er ikke det. For overvektige kan det være så mye som gjør deg overvektig, men det er i bunn og grunn mer kcal inn en ut som er årsaken, og en liten % del som går opp pga. sykdom og medisiner. Både for lavt og høyt stoffskifte kan dere få påvist hos fastlegen deres, enkelt og greit. :D

Hva er det med AB som skal henge ut undervektige? :snurt:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da må jeg sette spørsmålstegn med hva som egentlig er galt å leve livet sitt slikt hun gjør? Hun spiser sunt og trener regelmessig. Hvis dette er den riktige måten å leve livet sitt på for henne, så ser jeg ikke hva som er usunt og ekstremt ved det. At mange unge idag blir påvirket av kroppsfokus og av de ulike "superdiettene" er det liten tvil om, det kan jeg selv skrive under på. Det viktigste er at folk er realistiske iforhold til kroppen sin, og ikke setter seg mål som ikke er sunt. Det som er sunt for en, kan være veldig usunt for en annen.

Tja. Hun spiser ekstrem lavkarbo og har gått ned kilo fra en allerede utmagret kropp de siste månedene. Ekstrem lavkarbo er ikke noe man skal leve på over lengre tid, man lever på det faktisk for å gå ned i vekt.

Og til dere som sier dere har for mye hofter.. tro meg går man ned så får man også mindre her og. Det er mye fett som ligger her og der som folk flest tror at bare er mye hofter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er sagt er ikke fotballfruen mye fin lenger. Hun går på et slankekosthold og har endt opp med å se ut som en bratz. Ekstremt stort hode på en veldig smal kropp. Andre ville kalt det rektisk. Forsåvidt jeg og.

Innlegg redigert som ledd i rydding

SportyShorty, mod

Endret av SportyShorty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det med AB som skal henge ut undervektige? :snurt:

Ingen av delene er sunt, men jeg vil påstå at det er bedre å være 20 kg overvektig, enn å veie 20 kg for lite.

La ta utgangspunkt i en jente på 165 som har en idealvekt på rundt 52 til 67. De fleste jenter prøver å ligge på rundt 19-20 i bmi eller mindre, som vil si at jenten i utgangspunktet veier et sted mellom 52-54 kg. Legger jenta på seg så vil hun være overvektig, med en bmi på 27, men det er fortsatt ikke ekstremt. Går hun derimot ned 20 kg så hun ende opp med en bmi på 11 som er livsfarlig. Det er mye farligere å bikke mye den ene veien, enn det er å bikke den andre veien. Folk får idolisere Caroline til krampen tar dem, men det blir ikke noe mer sunt av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av delene er sunt, men jeg vil påstå at det er bedre å være 20 kg overvektig, enn å veie 20 kg for lite.

La ta utgangspunkt i en jente på 165 som har en idealvekt på rundt 52 til 67. De fleste jenter prøver å ligge på rundt 19-20 i bmi eller mindre, som vil si at jenten i utgangspunktet veier et sted mellom 52-54 kg. Legger jenta på seg så vil hun være overvektig, med en bmi på 27, men det er fortsatt ikke ekstremt. Går hun derimot ned 20 kg så hun ende opp med en bmi på 11 som er livsfarlig. Det er mye farligere å bikke mye den ene veien, enn det er å bikke den andre veien. Folk får idolisere Caroline til krampen tar dem, men det blir ikke noe mer sunt av den grunn.

Mente å skrive "Legger jenta på seg 20 kg, så vil hun være overvektig, med en bmi på 27". Det gikk litt fort i svingene, og man kan ikke redigere anonyme innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gi jenta en sjanse, og faktisk lese bloggen hennes. Mye gode matoppskrifter da, nam! Resten orker jeg ikke ha noen mening om egentlig, for hun ser flott ut MED klær, men for tynn etter min smak ellers. Tragisk hvis unge jenter tror dette er normalt.

Men jeg kunne ikke la være og le, og bare MÅTTE ta en print screen!

Andre enn meg som ser ironien? :fnise:

2n72zb7.png

(printscreen fra bloggen)

Haha, "bare skinn og bein" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Veldig mange som har behov for å hevde seg her skjønner jeg. Hakke på en persons kropp gjennom 8 sider..for å ikke snakke om de utallige trådene om denne stakkars dama.

Dere må være såå stolte! Enten om dere sitter der på fleskeræva eller den veltrente ræva deres. Skulle faen meg ikke tro det var voksne mennesker.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silvermist

Ha,ha, enig. Mange misunnelige her. Synes kroppen hennes er stygg i bikini osv.

Har dere bedre kropp i bikini da?

Her sitter sikkert store og utrente jenter å rakker ned på henne, samtidig som de smugtitter på bloggen hennes, og er grønne av misunnelse.Jeg er en del eldre enn henne, men har vært naturlig slank hele livet. Ikke alle har spiseforstyrrelse selv om de er slanke. Nesten alle i vår familie er sånn, selv etter vi har fått barn.

Ja, jeg vil absolutt påstå at jeg ser bedre ut i bikini.

Jeg er slank og sunn, trener styrke og spiser balansert og ikke minst NOK mat.

Argumentet om at man er misunnelig med en gang man uttrykker bekymring over en tydelig undervektig og beinete kropp er så tynt at jeg bare må gi deg et høyt GJESP.

Det er skremmende at dette skal være forbildet for jenter som vil slanke seg.

JA til en slank, trent og sunn kropp, NEI til en utmagret, overtrent og beinete kropp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange som har behov for å hevde seg her skjønner jeg. Hakke på en persons kropp gjennom 8 sider..for å ikke snakke om de utallige trådene om denne stakkars dama.

Dere må være såå stolte! Enten om dere sitter der på fleskeræva eller den veltrente ræva deres. Skulle faen meg ikke tro det var voksne mennesker.

Er faktisk helt forjævlig hva noen greier å presse ut av kjeftesmella. Lurer på hva slags uhøflige, ondskapsfulle jævler som sitter bak nickene sine og synes det er helt greit å hakke på noen sin kropp såpass grovt.

Det er tydeligvis ikke nok å si at kroppen hennes kanskje ikke er noe å trakte etter. Men man må visst også bruke uttrykk som ekkel, stygg, levende lik, beinete, utmagret, skinn og bein.

Hadde vi snakket om en overvektig person her, hadde ingen tørt å si så mye som ett eneste ukvemsord. Men her har vi en tynn person, og alle vet jo at tynne personer er fritt vilt, og helt politisk korrekt å skjelle ut.

Skam dere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...