Gå til innhold

Skravletråd for november/desember barn 2011

Smørblomst82

Anbefalte innlegg

Åh, kjedeleg med dårleg ul-utstyr da! :( Her i Ålesund var det heilt fantastisk - til og med storskjerm på veggen som vi kunne følge med på! :) Og trur vi har fått nærmare 20 bilete å ta med heimatt.. :sjenert: Mamma sa at før i tida fekk dei med seg eit par-tre stykker, ville dei ha fleire måtte dei betale for det!

Du får ikkje noko ny ul? Eg syns at noko så viktig burde hatt topp utstyr! Tenk så mange spente foreldre, og så blir dei kanskje såå skuffa når utstyret er dårleg! :( Eg hadde vurdert privat ul om eg ikkje var fornøgd med sjukehuset sin ul..Har de tenkt noko på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, kjedeleg med dårleg ul-utstyr da! :( Her i Ålesund var det heilt fantastisk - til og med storskjerm på veggen som vi kunne følge med på! :) Og trur vi har fått nærmare 20 bilete å ta med heimatt.. :sjenert: Mamma sa at før i tida fekk dei med seg eit par-tre stykker, ville dei ha fleire måtte dei betale for det!

Du får ikkje noko ny ul? Eg syns at noko så viktig burde hatt topp utstyr! Tenk så mange spente foreldre, og så blir dei kanskje såå skuffa når utstyret er dårleg! :( Eg hadde vurdert privat ul om eg ikkje var fornøgd med sjukehuset sin ul..Har de tenkt noko på det?

Har tenkt i hele dag, og vurderer nå å bestille time til privat UL/3D UL. Nærmeste for oss blir vel da Ålesund. Vet du noe om de som tilbyr 3D i Ålesund? Har forstått det slik at de tilbyr 3D både på MR-klinikken og Medi3?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg truuur dei tilbyr 3D begge plassar, i alle fall på MR-klinikken (etter å ha googla litt) :) Men eg sjølv har ikkje satt meg så mykje inn i dei private klinikkane, sidan eg har vore fornøgd med sjukehuset. Men verkar ut på f.eks. denne tråden Ul i Ålesund at begge tek 3D-ul.. Får håpe at du får deg time, og at du får litt betre bilete, og får sett kjønn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å som jeg gleder meg til UL. Samtidig gruer jeg meg litt for om alt er bra. Men det er fortsatt nesten to uker til. Men nå har jeg begynt å kjenne små spark og dult. Men med noen dagers mellomrom, men i dag har jeg kjent det to ganger :) Det gir et godt håp om at alt er bra.

Utrolig kjedelig med dårlig utstyr som gjør at en ikke får noe skikkelige svar.

Der hvor vi skal har de stor skjerm og 3D. Sist fikk vi med oss fire farge 3D bilder av småen når han lå og vinket til oss.

Men selv med bra utstyr er det ikke sikkert en får vite kjønn. Legen måtte jobbe en god stund før vi fikk se noe, fordi han lå med beina i kryss og hadde ikke tenkt å vise seg frem. Men like før vi nesten gav opp, så dukket det opp en liten ting som ikke var navlestrengen... Og jeg fikk bare bekreftet min følelse av at det var gutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Forresten... er det normalt at det kan gå noen dager mellom en kjenner spark denne tiden? :sjenert: Jeg har begynt å kjenne litt svake dult og romstering. Helst på ettermiddagstid. Kjente det et-par tre dager på rad, så ble det stille en dag eller noe, så tror jeg at jeg kjente et dult i går på dagen, men i dag har det vært musestille :klo: hvordan er det hos dere andre som har begynt å kjenne livstegn? :)

Åhh hørtes herlig ut!

Jeg ligger en uke bak deg - 17 og en halv uke ca. -, men kjenner enda ikkeno! Hahah må innrømme at jeg er litt skuffet ... magen står som en evig stor kul, men noe rørelse kjenner jeg ikke :(

Ellers var jeg hos fastlegen min for flere mnd. siden og hun anslo termin til 26. desember. HAHA uaktuelt tenkte jeg bare... Noen veckor senare var det UL og legen sa det samme som meg: Ja du er nok heller rundt 13 uker på vei.

Personlig føler jeg på meg at den kommer mellom 18. og 19. :fnise: ny UL om to uker, uke 19 blir det for meg da. Kanskje JM vet mer nøyaktig. Men jeg holder en sterk tommel på 18. og 19.!!

Kjønnet har vi også valgt å IKKE vite! Men jeg tipper på en gutt. Bare en feeling! Merkelig det der.

Forresten: Hørte svigemor mene at UL i 3D ikke er noe særlig for barnet med tanke på stråling og greier. Noen som har hørt det samme?...

Endret av frøken am
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh hørtes herlig ut!

Jeg ligger en uke bak deg - 17 og en halv uke ca. -, men kjenner enda ikkeno! Hahah må innrømme at jeg er litt skuffet ... magen står som en evig stor kul, men noe rørelse kjenner jeg ikke :(

Ellers var jeg hos fastlegen min for flere mnd. siden og hun anslo termin til 26. desember. HAHA uaktuelt tenkte jeg bare... Noen veckor senare var det UL og legen sa det samme som meg: Ja du er nok heller rundt 13 uker på vei.

Personlig føler jeg på meg at den kommer mellom 18. og 19. :fnise: ny UL om to uker, uke 19 blir det for meg da. Kanskje JM vet mer nøyaktig. Men jeg holder en sterk tommel på 18. og 19.!!

Kjønnet har vi også valgt å IKKE vite! Men jeg tipper på en gutt. Bare en feeling! Merkelig det der.

Forresten: Hørte svigemor mene at UL i 3D ikke er noe særlig for barnet med tanke på stråling og greier. Noen som har hørt det samme?...

Hadde det vært noen form for vitenskapelige bevis på at 3D er skadelig for barnet, så hadde nok både helsemyndighetene og leger generelt frarådet 3D sterkt. :)

Ville nok ikke satt min lit på svigermors bekymring, da den sannsynligvis er en anelse overysterisk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åhh hørtes herlig ut!

Ja-a, det er herlig når det begynner å bobble og blafre inne i magen :rodmer: nå har jeg forresten kjent det hver dag i det siste, og det blir bare sterkere og sterkere spark. Jeg har faktisk kjent noen spark utvendig også :jepp: Ja det er visst veldig forskjellig når man kjenner spark har jeg inntrykk av. Jeg begynte å kjenne svake "bobbler" (det var det sparkene kjentes ut som, synes jeg :) ) fra uke 16 (men da var det ikke hver dag og jeg var veldig usikker på om det var spark eller ikke), men mener jordmor sa det kunne gå over uke 20 og mer til før jeg kjente spark, så jeg så for meg å vente leeenge på disse sparka :fnise:

I morgen er det UL på oss :jepp: vi vil vite kjønn... :sjenert: så håper de ser det ;) (jeg har forøvrig jentefølelse, aner ikke hvorfor :fnise: ) Men uansett hvilket kjønn de finner er det like velkomment :rodmer:

Jeg har ikke hørt noe spesielt om 3D UL, men vi har ikke tenkt på å ta det - så derfor har jeg ikke satt meg så inn i det heller..

---------

Ps. Lykke til i morgen, ebitt! ;):klemmer:

Endret av Knøtteliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på UL i morgen :)

Jeg kjenner masse liv nå og spark, men ikke utenpå. Gleder meg til samboer også kan kjenne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på UL!

Jeg og kjenner utrolig mye spark, både på innsiden og utsiden. Av og til er sprakene så kraftig at jeg skvetter litt til.. :fnise: Enda rarere synes jeg det er når jeg kjenner bevegelsene på utsiden. At jeg kjenner de bølgende bevegelsene når han f.eks snur seg litt. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

It's a boy :) Har nå vært på ultralyd å fikk sett en liten sprellemann. Hærlig å se den lille - skulle gjerne sett han mye lengre. Alt så helt perfekt ut og termin ble 3. Desember :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gutt! :hoppe:

Ikke så overaskende riktignok, virker som om det er skikkelig gutteår.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alle fått beskjed om gutter, så langt?

Har UL 29 juli(Hadde egentlig 19 juli, men måtte utsette den pga av jobb. Men har nå blitt sykemeldt i 2 uker pga bekkenløsning, kanskje jeg skal ringe og høre om jeg kan komme i neste uke likevel?). Håper veeeldig på en jente. Jegviljegviljegvil :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har alle fått beskjed om gutter, så langt?

Har UL 29 juli(Hadde egentlig 19 juli, men måtte utsette den pga av jobb. Men har nå blitt sykemeldt i 2 uker pga bekkenløsning, kanskje jeg skal ringe og høre om jeg kan komme i neste uke likevel?). Håper veeeldig på en jente. Jegviljegviljegvil :fnise:

Bli nå ikke skuffet om det er en liten mirakelgutt inni der da. :)

Tror alle her venter gutt hittil, så statistisk sett har du oddsen på din side. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kjekt med gutt :-)

Her er det fortsatt 9 dager til UL. Er spent på både kjønn og termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulere Knøtteliten :)

Gratulerer til deg også, ebitt :) (var bare kjapp innom før i kveld, så så ikke at du også venter gutt :jepp: ) det er virkelig guttenes år i år ja tror jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite spørsmål:

Spark - alle sier at det kjennes ut som bobler, sommerfugler, fiskehale. Jeg har da alltid innbilt meg at spark kjennes som en kilende følelse. Jeg har enda ikke kjent noen sånne følelser, men av og til så føler jeg en slags smerte, eller ubehagelighet, et spesielt sted i magen (ikke alltid samme sted). Kan dette være spark? Det føles ikke ut som kynnere, og da føles det jo over heeele magen.

uff, jeg vil bare kjenne spark! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...