Smørblomst82 Skrevet 7. januar 2013 Forfatter #2661 Del Skrevet 7. januar 2013 O fikk også lang tilvenning fordi vi hadde plassen flere uker før han begynte. Han gråter aldri når vi leverer han og han stortrives. :-) Du er så heldig som er gravid. Går nesten gjennom en sorgprosess for tiden fordi det er så lenge til vi skal ha neste. Skulle helst vært gravid i går jeg, menmen. Din tid kommer etterhvert Er jo morro, men nå begynner de samme plagene som sist og melde seg og da er det ikke like morro lengre..hehe. Er mer stas med nr.1 dessverre. Og den lille i magen blir liksom litt glemt for man har så mye annet å tenke på.. Men veldig koselig å kjenne liv da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 8. januar 2013 #2662 Del Skrevet 8. januar 2013 Skal kanskje kanskje begynne å prøve til høsten vi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 8. januar 2013 Forfatter #2663 Del Skrevet 8. januar 2013 Så koselig da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 4. februar 2013 Forfatter #2664 Del Skrevet 4. februar 2013 Nå jenter.. Hvordan går det? Fortell litt hva som skjer med dere og de små? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 4. februar 2013 #2665 Del Skrevet 4. februar 2013 Huff, ja, her er det lenge sidan eg har skrive! Her går alt bra Eg er heime saman med M, og satsar på å få vere heime fram til hausten M utvikler seg nesten frå dag til dag, og det er veldig artig å sjå Han pratar ikkje enda, men det får kome når det kjem Han seier "mamma" da Dei siste par vekene har han begynt å gjere ting vi har øvd på lenge, f.eks. "sååå stor", klappe, halde hendene for augene og seie bø (eller "boh"), flørteblunke.. Ellers så flyg han rundt omkring i stova som ein virvelvind og sprer leikene sine Han er veldig glad i å vere ute, spesielt viss han får ha på seg skoa sine og gå ein liten tur Då ler han og lagar godlydar heile turen Vi bruker å gå rundt nabolaget her, ca 300 m. Bruker ein halvtime, hehe Akebrett var også stor stas å få prøve Eg skal til England i midten av februar og vere borte i 5 dagar. Det blir første gong eg er borte frå M i meir enn eit par timar, så det blir veldig spennande. Mannen min er også litt spent, sidan han skal vere heime med M. Han har øvd seg på å legge han, og har lagt han ca 5 gongar dei siste par vekene, og det har gått bra Korleis er forma di, Smørblomst82? Ser du har bikka 28 veker, spennande! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 4. februar 2013 Forfatter #2666 Del Skrevet 4. februar 2013 (endret) Jo formen er bra. Jeg jobber ennå 100 % så er fornøyd, men skal begynne å trappe litt ned nå. Litt tung med en i magen og en hjemme så har mye kynnere.. Ellers så er formen bra begynner å bli stor allerede da.. Lillegutt hjemme utvilker seg også utrolig mye. Elsker å være ute å gå eller sitte på akebrettet. Er også veldig glad i barnehagen så han vil nesten ikke hjem Han sier faktisk mye og snakker/babler hele tiden. Merker også at det er veldig mye han forstår selv om han ikke klarer å si det. Sier: Mamma, pappa, tante, mommo, mø, bæ, pus, bø, takk takk, takkem (takk for maten), wæææ (når vi spør hva løven sier), ut, mimu (mikke mus), der, gakk gakk, makkapakka og en del flere ord. Forstår også mye så han kan gjenngi mange dyrelyder hvis vi sier: hva sier sauen, løven, kua osv. Sier vi at vi skal ta på sko så springer han å henter dem. Sier vi at vi skal ha frokost/mat o.l. springer han i skuffen å henter grøt/brød osv. Kommer å holder hender når vi sier det og den slags. Så de forstår absolutt mye selv om de ikke klarer å si ordene. Gjennkjenner også sanger og bevegelser til sangene. F.eks Lille Petter edderkopp, roro min båt, bjørnen sover o.l. Han gjør bevelgesene før vi kommer til dem. Er så søt der han sitter å ler og prøver å synge Så er utrolig morro om dagen når det er så mye som skjer. Sitter sjelden still, men er veldig kosete. Skal kose masse og er veldig glad i oppmerksomhet. Får han ikke viljen sin så slenger han seg ned for å furte..hehe.. Er også litt for mye mammadalt så det kan bli litt slitsom. Er også en mare på stellebordet og der krangler vi daglig. Men koser oss mye og ser frem til ei lita tulla om noen mnd. Spent på hvordan han blir som storebror Endret 4. februar 2013 av Smørblomst82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 7. februar 2013 Forfatter #2667 Del Skrevet 7. februar 2013 Dere andre da? Er det ikke flere av oss igjen her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 7. februar 2013 #2668 Del Skrevet 7. februar 2013 Går bare bra her i alle fall. Travle dager, men.. O kan en del ord nå. Mamma, baba, ball, æsj, æst (hest), bade, bovbov (vovve), der, gøya (avdelingen i barnehagen). Men han har muigens laktoseintoleranse. Har vært kronisk løs i magen, men har blitt mye bedre etter halvannen uke med tilnærmet laktosefri kost. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 7. februar 2013 Forfatter #2669 Del Skrevet 7. februar 2013 Vår har også vært løs i magen. Stort sett siden han ble født. Også hatt blod og slim i avføringen så vi skal til utredning for dette nå. Trodde først det var melk, men etter at vi kuttet ut NAN 3 så har han plutselig blitt mye mer hard i magen. Skal ikke være lett å forstå disse tingene altså! Ammet han jo tidligere og fikk nan 2. Håper dere finner ut av det da Ja er morro med utviklingen om dagen. Min har også skjønt å furte og sutre for oppmerksomhet..Hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 7. februar 2013 #2670 Del Skrevet 7. februar 2013 Vår har også vært løs i magen. Stort sett siden han ble født. Også hatt blod og slim i avføringen så vi skal til utredning for dette nå. Trodde først det var melk, men etter at vi kuttet ut NAN 3 så har han plutselig blitt mye mer hard i magen. Skal ikke være lett å forstå disse tingene altså! Ammet han jo tidligere og fikk nan 2. Håper dere finner ut av det da Ja er morro med utviklingen om dagen. Min har også skjønt å furte og sutre for oppmerksomhet..Hehe.. Uff da..Misstenker de Ulcerøs kolitt eller Chrons da eller? Vet ikke om det er mulig å få det som baby da. Det er jo innflammasjonssykdommer.. Får håpe det er noe man kan fikse i alle fall. O har forøvrig også ved en anledning hatt slim i avføringen, men det var etter at han hadde fått risengrynsgrøt to dager på rad.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 8. februar 2013 Forfatter #2671 Del Skrevet 8. februar 2013 Alle har sagt forskjellig, men ingen har nevnt de to sykdommene. Men jeg har lest på dem og de står at det sjelden opptrer hos baby. Men vi har historikk med imunsvikt i familien så kan jo være at min lille er unntaket Men noen mener allergier og andre at det er noe mekanisk... Så umulig å si før de får sjekket han Men allmenn tilstanden er bra og det er det viktigste. Men liker ikke at han plutselig er hard i magen heller når han aldri har vært det før.. Huff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 8. februar 2013 #2672 Del Skrevet 8. februar 2013 Alle har sagt forskjellig, men ingen har nevnt de to sykdommene. Men jeg har lest på dem og de står at det sjelden opptrer hos baby. Men vi har historikk med imunsvikt i familien så kan jo være at min lille er unntaket Men noen mener allergier og andre at det er noe mekanisk... Så umulig å si før de får sjekket han Men allmenn tilstanden er bra og det er det viktigste. Men liker ikke at han plutselig er hard i magen heller når han aldri har vært det før.. Huff Uff, stakkars lille. Håper det ikke er noe alvorlig. Lykke til med utredningen i alle fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 20. mars 2013 Forfatter #2673 Del Skrevet 20. mars 2013 Jeg ser at du skal ha barn igjen Niennas :) Så koselig Håper det går bra med dere andre også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 20. mars 2013 #2674 Del Skrevet 20. mars 2013 Oi her har ikke jeg vært på lange stunder altfor opptatt med arbeidspraksis, eksamenslesing og prøver å ta lappen. Bestod faktisk teoriprøven i dag da :D Grattis Niennas som skal bli to barnsmor! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 20. mars 2013 Forfatter #2675 Del Skrevet 20. mars 2013 Gratulerer med bestått teoriprøve og lykke til med lappen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 21. mars 2013 #2676 Del Skrevet 21. mars 2013 Korleis går det med deg da, Smørblomst82? Det nærmar seg med stormskritt no! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 21. mars 2013 Forfatter #2677 Del Skrevet 21. mars 2013 Jo det går bra med meg Er 5 uker igjen til termin så det nærmer seg jo. Formen er stort sett bra bortsett fra en kraftig forkjølelse. Men jobber 505 nå så har bare noen få arbeidsdager igjen før permisjon. Ellers så går det bra med storebror også, men han er inne i en periode som ikke er noe morsom. Plutselig blitt vanskelig å legge, sutrer mye og er veldig utfordrende.. Men håper det er en fase som snart går over. Snakker og babler masse og lærer stadig nye ting Med deg da Silverdoe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 21. mars 2013 #2678 Del Skrevet 21. mars 2013 Her går alt berre bra M er også krevande for tida, han snakkar lite, men lagar masse lyder og har ei enorm viljestyrke Og så er han innmari destruktiv - får han henda i noko, så blir det mest sannsynleg øydelagt Men FOR ein godgut! Raus på klemmar og kos, og ein blidfis utan like Er heime med han enda, men har fått barnehageplass frå hausten av, så då blir det barnehage på han og jobb på meg. Skulle gjerne vore heime lenger, men regjeringa legg ikkje opp til slikt. Kan ikkje gå på dagpengar for alltid heller (berre i 104 veker). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 21. mars 2013 Forfatter #2679 Del Skrevet 21. mars 2013 Jeg er imponert over at du har vært så lenge hjemme. Tror ikke jeg hadde klart det. Føler liksom ikke at jeg klarer/orker å aktivisere han på samme måten som i bhg. Men det hadde nok vært annerledes hvis man først var hjemme Ja den blivende storebror er også utrolig kosen og skal ofte bare sitte rolig i fanget å slappe av og lese bøker. Men han er flink til å ødelegge også..han er så utrolig sterk så må jo bryte opp hendene hans hvis han får tak i noe han ikke skal ha I dag gikk leggingen mye bedre igjen og han har vært på strålende humør hele dagen Kanskje grensetestingen hans ovenfor meg er over..hehe..for denne gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silverdoe Skrevet 7. mai 2013 #2680 Del Skrevet 7. mai 2013 Korleis går det, Smørblomst82? Har du fått?? Ser du i så fall er eit stykke på overtid, viss ikkje Du må gi oss oppdatering, håper alt har gått bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå