Gå til innhold

Keisernitt vs. vanlig fødsel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

:skratte:

Foreslår at du enten leser deg opp litt på fødselsforløp eller steriliserer deg.

I all verden, hva slags kommentar var det der? :P Sterilisere meg fordi jeg har et annet synspunkt enn deg? Det jeg ville frem til er at jeg er rimelig trang, og da hadde jeg lett revnet med noe som er kanskje fem ganger større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I all verden, hva slags kommentar var det der? :P Sterilisere meg fordi jeg har et annet synspunkt enn deg? Det jeg ville frem til er at jeg er rimelig trang, og da hadde jeg lett revnet med noe som er kanskje fem ganger større.

Slik er det faktisk ikke, og det har ingen ting med "synspunkt" å gjøre. Jeg var også trang da jeg var ung, men har født to barn uten en eneste rift :) (Jeg er en annen ab enn den du siterte.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ringt jordmor og avtalt time med en gang, jeg. Du sier at du har begynt å få mareritt om overgrepene etter du ble gravid, så kanskje det kan hjelpe å snakke ut om dette? Dess tidligere du får vite om/at du kan få keisersnitt, dess bedre blir kanskje resten av svangerskapet?

Begynte å få mareritt i uke 6-7 er i uke 12 nå. Da ringer jeg dit i morgen. Er det noen spesielle jeg skal spørre etter eller bare en samtale med jordmor om fødselangst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I all verden, hva slags kommentar var det der? :P Sterilisere meg fordi jeg har et annet synspunkt enn deg? Det jeg ville frem til er at jeg er rimelig trang, og da hadde jeg lett revnet med noe som er kanskje fem ganger større.

Med den logikken ville jo alle revnet, men det gjør de ikke. Det er utrolig hvor mye det utvider seg der nede ;)

Ikke for det, jeg er også redd for å revne, det tror jeg er naturlig. Men man får ikke keisersnitt fordi man er trangere enn et barnehode i utgangspunktet, for det er vi nok alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Med den logikken ville jo alle revnet, men det gjør de ikke. Det er utrolig hvor mye det utvider seg der nede ;)

Ikke for det, jeg er også redd for å revne, det tror jeg er naturlig. Men man får ikke keisersnitt fordi man er trangere enn et barnehode i utgangspunktet, for det er vi nok alle!

revning er jo mulig å unngå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å få mareritt i uke 6-7 er i uke 12 nå. Da ringer jeg dit i morgen. Er det noen spesielle jeg skal spørre etter eller bare en samtale med jordmor om fødselangst?

Har du vært på første svangerskapskontroll? Hvis ikke kan du jo be om å bli satt opp på det. Eller du kan bare si at du vil ha samtale om fødselsangst, så ordner de nok det også. Det er fint å få time hos jordmor, for de har veldig god tid til å prate. :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med den logikken ville jo alle revnet, men det gjør de ikke. Det er utrolig hvor mye det utvider seg der nede ;)

Ikke for det, jeg er også redd for å revne, det tror jeg er naturlig. Men man får ikke keisersnitt fordi man er trangere enn et barnehode i utgangspunktet, for det er vi nok alle!

Ok, men jeg har fremdeles ikke lyst til å føde naturlig, og det får bli min sak. Skal ikke ha barn før om ti år uansett, mye kan skje innen den tid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Merkelig at hun tror vi andre går rundt med et hull på str med en liten fotball..

Jeg er redd for å føde igjen, men egentlig ikke for revningen (så lenge det ikke er veldig mye da) Jeg kjente ikke når jeg revna for hadde nå så vondt fra før uansett.

Men er jo slitsomt å ikke kunne sitte de første dagene da, men det er ikke SÅ fælt føler jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke ha barn før om ti år uansett, mye kan skje innen den tid. :)

Ja, vi får håpe det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Hehe. Merkelig at hun tror vi andre går rundt med et hull på str med en liten fotball..

Jeg er redd for å føde igjen, men egentlig ikke for revningen (så lenge det ikke er veldig mye da) Jeg kjente ikke når jeg revna for hadde nå så vondt fra før uansett.

Men er jo slitsomt å ikke kunne sitte de første dagene da, men det er ikke SÅ fælt føler jeg.

Tyder ikke revning på at jordmora gjør en litt dårlig jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er flere faktorer med i bildet enn at jordmor gjør en dårlig jobb. Av og til kan det ikke unngås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi får håpe det.

Herregud.. Må nesten bare spørre, er man et dårligere menneske om man ønsker keisersnitt fremfor å føde vanlig? Tar man dårligere vare på et barn, fordi man har tatt keisersnitt? Da sier det mer om deg enn om meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud.. Må nesten bare spørre, er man et dårligere menneske om man ønsker keisersnitt fremfor å føde vanlig? Tar man dårligere vare på et barn, fordi man har tatt keisersnitt? Da sier det mer om deg enn om meg.

Nei. Jeg håpte mer på en generell modning, siden du ikke har skjønt så mye av hvordan en fødsel fungerer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

All forskning og alle metaanalyser tilsier at vaginal fødsel er det beste for mor og barn.

Jeg syns fødsler bør foregå vaginal, det betyr ikke at jeg er anti-KS eller ikke respekterer kvinner som velger KS. Jeg syns bare ikke man skal operere uten at det er fare for liv og helse (og da mener jeg inkl. psykisk helse, fødselsangst er en reell diagnose, og føde bør man ikke gjøre i panikk).

At noen velger bort fødsel er helt fjernt for meg, men jeg respekterer deres valg. Kom bare ikke her å si at KS er bedre pga fare for CP o.l., når dette beviselig er tull.

Det jeg skulle ønske noen tok et oppgjør med er at vaginal fødsel er ensbetydende med permanent maltraktert underliv. Det er jo bare tull!

Mange blir unødvendig skremt pga den myten. Det er jo som å si at bilkjøring er ensbetydende med ulykker, noen er uheldige, sånn er det med alt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk helsevesen er heldigvis uenige i påstanden din. Derfor har jeg satt en skattebetaler til til verden, og det er noe Norge trenger.

Synd Norge ikke er mere gjerrig på pengene sine. Gi heller de pengene til folk som virkelig trenger det(fattige,rusavhengie) enn folk som ikke kan føde ett barn av rein egoisme....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Synd Norge ikke er mere gjerrig på pengene sine. Gi heller de pengene til folk som virkelig trenger det(fattige,rusavhengie) enn folk som ikke kan føde ett barn av rein egoisme....

Åhh hvor lett det er å si slike ting som anonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enig med itchii. Jeg syns ikke førstegangsfødende skal få KS med mindre angsten er veldig alvorlig, og samtaler ikke har ført fram. Det kan jo hende de får en helt grei fødsel.

Og veldig enig i det med underlivet, de aller, aller fleste blir jo helt normale der nede igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I all verden, hva slags kommentar var det der? :P Sterilisere meg fordi jeg har et annet synspunkt enn deg? Det jeg ville frem til er at jeg er rimelig trang, og da hadde jeg lett revnet med noe som er kanskje fem ganger større.

Tror du alle som føder uten å revne har ført barnehodestørrelse-objekter ut og inn jevnlig på forhånd? Det skjer ting med kroppen under graviditeten, inkl i underlivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Jeg tror det er flere faktorer med i bildet enn at jordmor gjør en dårlig jobb. Av og til kan det ikke unngås.

Men er det ikke igrunn bedre å klippe da? For da har de jo mer kontroll på hvor det revnes slik at en slipper å revne ut til endetarmen, noe som er veldig ødeleggende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke igrunn bedre å klippe da? For da har de jo mer kontroll på hvor det revnes slik at en slipper å revne ut til endetarmen, noe som er veldig ødeleggende...

Man skulle tro det, men det har vist seg at klipp er verre og gror saktere enn revner. Det virker heller ikke forebyggende mot rupturer med skader på endetarmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...