Gå til innhold

Keisernitt vs. vanlig fødsel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke hatt noe større enn en gjennomsnittlig penis inni meg, og hvis jeg plutselig skulle ha født på naturlig vis ville åpningen garantert ha revnet flere cm...AU! Blir jeg ikke innvilget keisersnitt føder jeg ikke heller. Enkelt og greit!

Vi andre pleier selvsagt å stappe meloner oppi der, sånn for gøy... :filer: Så fødsel blir nok piece of cake!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En kvinne som erkjenner at angsten er FOR stor, og ikke vil presse seg igjennom det og står for sitt eget valg er minst like sterk i mine øyne.

Men herregud! Folk filtrerer jammen bare ut enkeltting og ser bort i fra det andre man sier. Har ikke jeg gitt ganske så klart uttrykk for at dersom angsten er for stor for kvinnen så skal hun selvfølgelig få lov til å ta KS? Eneste jeg sier, som jeg også holder fast ved, er at man i det minste har en samtale eller to med jordmor. Hva er egentlig problemet med det?

Vi andre pleier selvsagt å stappe meloner oppi der, sånn for gøy... :filer: Så fødsel blir nok piece of cake!

Jeg bruker å variere mellom meloner, fotballer, basketballer og egetnlig alt jeg finner som kan være "passende". :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er problemet med å ha en samtale om angsten? Det er det jeg ikke skjønner...

Det var ikke det som var poenget mitt..

Er selvsagt for en samtale. Det jeg ikke er for er at man skal overtales for enhver pris. At det skal oppleves som et nederlag å ikke prøve vaginal fødsel.

Og det du skrev kunne tolkes dit at man ikke var garantert snitt selvom man hadde fått innvilget planlagt snitt fordi fødselen kunne jo starte før tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herregud! Folk filtrerer jammen bare ut enkeltting og ser bort i fra det andre man sier. Har ikke jeg gitt ganske så klart uttrykk for at dersom angsten er for stor for kvinnen så skal hun selvfølgelig få lov til å ta KS? Eneste jeg sier, som jeg også holder fast ved, er at man i det minste har en samtale eller to med jordmor. Hva er egentlig problemet med det?

Følte bare for å nevne det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følte bare for å nevne det. :)

Men det er jo i orden! Kan vel kanskje se ut som vi i alle fall er litt på samme spor. For jeg er helt enig med deg i at man ikke skal måtte overtales til enhver pris og bli tusatt for jormødre som forteller hvor ekstremt mye bedre en vaginal fødsel, mens keisersnitt er fysj og skam. Det ville jo bare vært dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt noe større enn en gjennomsnittlig penis inni meg, og hvis jeg plutselig skulle ha født på naturlig vis ville åpningen garantert ha revnet flere cm...AU! Blir jeg ikke innvilget keisersnitt føder jeg ikke heller. Enkelt og greit!

:skratte:

Foreslår at du enten leser deg opp litt på fødselsforløp eller steriliserer deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det som er greia er at, nesten alltid (nå snakker jeg ikke om jordmødre), når kvinner skal fortelle andre kvinner om hvordan fødselen var, så er det ingen som er ærlig. (Er bare her inne på kg jeg har hørt ærlige svar om det). Nesten alle sier ting som:

Pyttsann det går bra

Det er piece of cake

Ja det gjør litt vondt, men du glemmer alt etterpå

Millioner av kvinner har gjort dette før, så det går bra

Kvinner er skapt for dette

++++

De kommer med utelukkende mumbo jumbo. Slike kommentarer er INGEN trøst.

Hva om det ikke går slik?

Hva om det er så vondt at man ønsker å dø slik en tidligere i denne tråden har sagt?

Tenk om man ikke glemmer?

Tenk om du må slite med årevis med plager etter senskader av fødsel?

Hvorfor skal slike ting hysjes ned?

Hvorfor skal ks snakkes om som den store stygge ulven mens vaginal fødsel skal framstilles som at det er som å danse i en blomstereng?

Hæ?? Hvor i all verden har du fått det fra at man ikke er ærlig dersom man ikke har hatt en grusom fødselsopplevelse som går over 5 døgn og ender med totalruptur og følelsen av å dø?? Kjære vene, har det ikke slått deg at ikke alle fødsler er sykt grusomme? Så om jeg ikke smører tjukt på og oppgraderer min (noe raske, men ellers helt normale så vidt jeg kan forstå) fødsel til det mest grusomme, umenneskelige, unaturlige, forferdelige og rystende som noen gang har skjedd meg så lyver jeg?

For en innstilling!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er enig med BettyBoop28! er først ETTER fødselen du får høre hvordan det VIRKELIG er!! Hadde mange "det går fint, e ikke så ille" også fikk eg høre sannheten etter jenta mi var født, da ble både sugekop og div nevnt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke det som var poenget mitt..

Er selvsagt for en samtale. Det jeg ikke er for er at man skal overtales for enhver pris. At det skal oppleves som et nederlag å ikke prøve vaginal fødsel.

Og det du skrev kunne tolkes dit at man ikke var garantert snitt selvom man hadde fått innvilget planlagt snitt fordi fødselen kunne jo starte før tiden..

Det er jeg veldig enig i, det skal absolutt ikke være noe nederlag. Og det var ikke for å skremme noen at jeg tok opp det med at fødselen kunne starte... Det skjer nok veldig sjelden, siden keisersnittene blir satt opp før termin. Men har man først fødselsangst, så er man vel redd for at det tross alt kan skje, og da er det jo bedre å ha fått snakka ut om det på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Hæ?? Hvor i all verden har du fått det fra at man ikke er ærlig dersom man ikke har hatt en grusom fødselsopplevelse som går over 5 døgn og ender med totalruptur og følelsen av å dø?? Kjære vene, har det ikke slått deg at ikke alle fødsler er sykt grusomme? Så om jeg ikke smører tjukt på og oppgraderer min (noe raske, men ellers helt normale så vidt jeg kan forstå) fødsel til det mest grusomme, umenneskelige, unaturlige, forferdelige og rystende som noen gang har skjedd meg så lyver jeg?

For en innstilling!

Det jeg sier er at jeg her inne på kg får høre folk som egentlig har hatt en normal fødsel uten komplikasjoner. lIKEVEL BESKRIVER DE EN FORFERDELIG, GRUSOM SMERTEOPPLEVELSE Oj Unnskyld caps locken.

For en fødsel gjør jo vondt uansett. Da reagerer jeg på folk som sier at det var en fin opplevelse. Og smerter er jo aldri fint.

Så hvorfor ikke si rett ut akkurat HVOR vondt det er istedet for å dekke det over?

Og det er ikke alle som har normale fødsler, likevel får man aldri vite om de.

Endret av BettyBoop28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lIKEVEL BESKRIVER DE EN FORFERDELIG, GRUSOM SMERTEOPPLEVELSE Oj Unnskyld caps locken.

:hoho:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

:hoho:

Det var ikke meningen å skrive med store bokstaver daa ... flau

Men jeg har lest om fødselsopplevelser på kg og det er jo noen som sier det var fælt å føde selv om det var en normal fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke meningen å skrive med store bokstaver daa ... flau

Men jeg har lest om fødselsopplevelser på kg og det er jo noen som sier det var fælt å føde selv om det var en normal fødsel.

Jo, jeg skjønner hva du mener. :) Måtte bare le høyt av at du skrev med caps lock og så unnskyldte det i samme setning - utrolig søtt :fnise: Beklager avsporing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop28

Jo, jeg skjønner hva du mener. :) Måtte bare le høyt av at du skrev med caps lock og så unnskyldte det i samme setning - utrolig søtt :fnise: Beklager avsporing!

Haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Jeg tror kanskje at jeg bare adopterer jeg.

Er ikke bare bare det heller. Da må du brette ut hele livet ditt til en sosialarbeider som skal finne ut om du er skikket nok til å kunne adoptere. Lang prosess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har blitt utsatt for voldtekt og missbruk flere ganger. Fødsel for meg er helt grusomt. Ikke smertene. Men den psykiske følelsen av null kontroll og det at noe skjer med underlivet mitt. Noen jeg ikke kjenner skal holde på der nede er heeeelt uaktuelt for meg. Jeg har begynt å drømme om det overgrepene etter at jeg ble gravid fordi jeg er så redd for fødselen.

For meg ville KS vært best. Og håper jordmor mener det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt utsatt for voldtekt og missbruk flere ganger. Fødsel for meg er helt grusomt. Ikke smertene. Men den psykiske følelsen av null kontroll og det at noe skjer med underlivet mitt. Noen jeg ikke kjenner skal holde på der nede er heeeelt uaktuelt for meg. Jeg har begynt å drømme om det overgrepene etter at jeg ble gravid fordi jeg er så redd for fødselen.

For meg ville KS vært best. Og håper jordmor mener det samme.

Huff, det håper (og tror) jeg også! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det håper (og tror) jeg også! :klem:

Takk :klemmer: Jeg vil gjerne ha en vanlig fødsel, men fikser ikke tanken. Hvor tidlig bør en ta kontakt med jordmor ang samtaler? skal til ul 18mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :klemmer: Jeg vil gjerne ha en vanlig fødsel, men fikser ikke tanken. Hvor tidlig bør en ta kontakt med jordmor ang samtaler? skal til ul 18mai.

Jeg ville ringt jordmor og avtalt time med en gang, jeg. Du sier at du har begynt å få mareritt om overgrepene etter du ble gravid, så kanskje det kan hjelpe å snakke ut om dette? Dess tidligere du får vite om/at du kan få keisersnitt, dess bedre blir kanskje resten av svangerskapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...