Gå til innhold

Hvorfor er FRIVILLIG prostitusjon dårlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest BettyBoop28

Jeg føler at noen snakker om prostitusjon som noe feil, for å skille det fra ons.

Prostitusjon er profesjonell sex, mens ons er amatørsex.

John Arne Riise er fotballproff og Petter Northug er fotballamatør.

Noen forveksler ons-ing med prostitusjon.

En mann kan gå på byen, og si at han er lege eller flyver, og få med gratis ikke-prostituert dame hjem . Etterpå forstår dama at det var lureri, men mannen ville bare ha gratis ons, i stedet for å betale det det koster til proff-dame.

Det gjør ikke han veldig mye bedre enn en prostitusjonskunde, og dama fremstår som om hun har solgt smøret , og ikke fått betalt.

Amatør sex. Du framstiller sex som en idrett? Det er det mest idiotiske jeg har hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65

Amatør sex. Du framstiller sex som en idrett? Det er det mest idiotiske jeg har hørt.

Nå har du nettopp bevist at du ikke klarer å lese andres argumenter og sammenligninger. Jeg ser på fremtidig diskusjon med deg (lang erfaring fra flere tråder) som bortkastet. Takk for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Nå har du nettopp bevist at du ikke klarer å lese andres argumenter og sammenligninger. Jeg ser på fremtidig diskusjon med deg (lang erfaring fra flere tråder) som bortkastet. Takk for meg!

Man kan ikke sammenligne sex med trivielle ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

n er det ikke trist at de du har sex med bare bruker deg til å tilfredsstille behovene sine men som egentlig ikke bryr seg om deg?

Til Anonym rett over.

Er det slik at du blir litt glad i kundene dine, og de blir litt glad i deg?

Gleder du deg til arbeidet?

Jeg er sikker å at kundene dine gleder seg til å møte deg, ellers hadde de ikke vært faste.

Selv har jeg jobbet en del innefor omsorg, og jeg gledet med til å gå på jobb, fordi jeg så at brukerene mine ble glade. Jeg jobbet tidligere på ett sted der brukere var ubehagelige, og byttet bevisst tjenestested.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Til Anonym rett over.

Er det slik at du blir litt glad i kundene dine, og de blir litt glad i deg?

Gleder du deg til arbeidet?

Jeg er sikker å at kundene dine gleder seg til å møte deg, ellers hadde de ikke vært faste.

Selv har jeg jobbet en del innefor omsorg, og jeg gledet med til å gå på jobb, fordi jeg så at brukerene mine ble glade. Jeg jobbet tidligere på ett sted der brukere var ubehagelige, og byttet bevisst tjenestested.

Sex har ingenting med omsorg å gjøre. Jeg vil ha meg frabedt at omsorgsyrker blir sammenlignet med prostitusjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

n er det ikke trist at de du har sex med bare bruker deg til å tilfredsstille behovene sine men som egentlig ikke bryr seg om deg?

Nei, for jeg har andre mennsker rundt meg ( venner og familie ) som bryr seg om meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatør sex. Du framstiller sex som en idrett? Det er det mest idiotiske jeg har hørt.

Nei, ikke akkurat idrett. Mer som en hobby. Som i fotoamatør.

Men sex er jo ikke akkurat hobby heller, men det kan være litt hobbyaktig. Men både sex og idrett/mosjon er gledelig vedlikehold av kroppsfunksjoner.

Forskjellen på amatør og profesjonell er at en amatør gjør det bare fordi han har lyst eller har interesse av det, mens en proff har det som levebrød. En proff kan samtidig også ha slike gleder av sin aktivitet som en amatør har, men økonomien i det vil gjerne overstige gleden.

Northug spiller fotball for fotballens skyld, mens han går på ski for å tjene penger. Men han går også på ski fordi han har glede av det. I idrett så blandes ofte yrke og fornøyelse.

I fotofaget så blandes til tider yrke og fornøyelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex har ingenting med omsorg å gjøre. Jeg vil ha meg frabedt at omsorgsyrker blir sammenlignet med prostitusjon.

Massering er aktivitet som kan foregå både innenfor omsorg og prostitusjon. Spranget fra omsorg til prostitusjon er ikke så stort. Det kan i teorien faktisk bare skille ett par cm mellom disse rollene.

Jeg har gitt fotmassasje som omsorgsarbeider. Det er vel ca 80 cm unna prostitusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Massering er aktivitet som kan foregå både innenfor omsorg og prostitusjon. Spranget fra omsorg til prostitusjon er ikke så stort. Det kan i teorien faktisk bare skille ett par cm mellom disse rollene.

Jeg har gitt fotmassasje som omsorgsarbeider. Det er vel ca 80 cm unna prostitusjon.

Forskjellen er at massasje i omsorgen KUN er massasje og ingenting mer. Det er milevis unna prostitusjon. Er ingenting seksuelt ved en vanlig massasje

Endret av BettyBoop28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen er at massasje i omsorgen KUN er massasje og ingenting mer. Det er milevis unna prostitusjon. Er ingenting seksuelt ved en vanlig massasje

Nå er det jo forkjell på behagelig massasje og kraftig massasje.

Behagelig massaje kan gi en glede som er beslektet med gleden av å få massert sitt kjønnsorgan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Nå er det jo forkjell på behagelig massasje og kraftig massasje.

Behagelig massaje kan gi en glede som er beslektet med gleden av å få massert sitt kjønnsorgan.

Det er det ikke. Det kommer jo an på hvem som gir deg massasjen.

Endret av BettyBoop28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke noe i mot det, så fremt den prostituerte ikke har barn. Og det er helt frivillig.

Og jeg synes de kan betale skatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om man er alene med han i rommet og han brått ombestemmer seg? man kan jo aldri vite. En horekunde kan juge om han vil.

Det kan jo enhver kunde gjøre i alle andre sammenhenger også.

La oss ta frisøren som eksempel igjen. Kunden kommer inn og bestiller halvlangt bleket hår, og når frisøren er godt igang endrer kunden mening og ønsker farget hår i stedet. Da er jo premissene endret og man kan velge å fravike avtalen.

Alle kunder er potensielle til å lyve.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop28

Jeg har heller ikke noe i mot det, så fremt den prostituerte ikke har barn. Og det er helt frivillig.

Og jeg synes de kan betale skatt!

Jeg syns fortsatt det er galt siden de bidrar til lovbrudd for kundene og setter dem i trøbbel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke noe i mot det, så fremt den prostituerte ikke har barn. Og det er helt frivillig.

Og jeg synes de kan betale skatt!

Jeg skatter av den andre jobben min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns fortsatt det er galt siden de bidrar til lovbrudd for kundene og setter dem i trøbbel.

Jeg synes prostitusjon i all hovedsak er galt fordi det støtter ofte opp om organisert kriminalitet, og fordi det lager dårlig cv og rykte for utøveren. Alle mennesker kan yrkesmessig sammenlignes med merkevarer, og alt du gjør blir på en måte din egen merkevarebygging.

Men ligger det en mann med mer enn nok penger på aldershjemmet, og ei dame kommer og gir han full service på alle måter, så klarer jeg ikke helt å se det onde i hennes gode gjerninger.

Jeg klarer ikke å se det onde i hennes gode gjerninger uansett hvem hun hjelper.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BettyBoop28

Jeg synes prostitusjon i all hovedsak er galt fordi det støtter ofte opp om organisert kriminalitet, og fordi det lager dårlig cv og rykte for utøveren. Alle mennesker kan yrkesmessig sammenlignes med merkevarer, og alt du gjør blir på en måte din egen merkevarebygging.

Men ligger det en mann med mer enn nok penger på aldershjemmet, og ei dame kommer og gir han full service på alle måter, så klarer jeg ikke helt å se det onde i hennes gode gjerninger.

Jeg klarer ikke å se det onde i hennes gode gjerninger uansett hvem hun hjelper.

Ja der sier du egentlig noe. Om en ung jente gjør det for en så gammel mann så er det iallefall ikke for egen nytelses skyld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg er overrasket over en del av svarene her inne. Ikke at jeg på noen som helst måte er enig med Betty, men jeg finner det underlig at så mange her ser på det som helt uproblematisk med frivillig prostitusjon og nærmest sammenlikner det med hvilken som helst annen jobb, og som dere respekterer dypt. Mener dere virkelig det? Dersom TS hadde stått frem og vist seg å være en i din omgangskrets ville dere applaudert det, og sagt "good for you"? Ville dere akseptert det om din søster eller kjæreste kom til deg og sa at jeg er profesjonell sexselger? Hvis moren til barnet ditt sin venn hadde stått frem som prostituert, ville du overhodet ikke satt spørsmålstegn ved vedkommendes vurderingsevne?

Kan dere med hånden på hjertet si at frivillig prostitusjon er en helt grei jobb, og det ville ikke påvirket ditt syn på en person?

Jeg skulle ønske jeg var så tolerant at jeg kunne si det, men jeg vet at det ville være å lyve. Jeg legger meg ikke spesielt opp i hva andre gjør, men prostitusjon er virkelig ikke et av de yrkene jeg beundrer eller respekterer. Jeg må innrømme at jeg tviler på at alle som har svart her at det er helt uproblematisk virkelig mener det fullt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns fortsatt det er galt siden de bidrar til lovbrudd for kundene og setter dem i trøbbel.

Ser to løsninger på det problemet:

1. Gjøre salg ulovlig, på lik linje med kjøp.

2. Gjøre kjøp lovlig, på lik linje med salg.

For meg er løsning #2 den beste, siden verden elste yrke er her for å bli. Det vil altså alltid være salg og kjøp av seksuelle tjenester, og ved å gjøre det lovlig og kanskje endatil i organiserte former beskytter en både selger og kjøper. I stedet for dagens løsning der det foregår dels i det skjulte og eventuelle overgrep ikke oppdages hurtig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Ser to løsninger på det problemet:

1. Gjøre salg ulovlig, på lik linje med kjøp.

2. Gjøre kjøp lovlig, på lik linje med salg.

For meg er løsning #2 den beste, siden verden elste yrke er her for å bli. Det vil altså alltid være salg og kjøp av seksuelle tjenester, og ved å gjøre det lovlig og kanskje endatil i organiserte former beskytter en både selger og kjøper. I stedet for dagens løsning der det foregår dels i det skjulte og eventuelle overgrep ikke oppdages hurtig.

1. JEG kan ikke gjøre det lovlig. Loven er slik loven er

2. Samme svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...