Gå til innhold

"Hunks" har dårlig tolmodighet!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på en måte litt enig med noe av budskapet til Steinar her. Nettdating ser ut til å gå veldig fort, effektivt, overfladisk og rastløst for seg. Litt sånn samlebånd, kjøpesenter vibber.

Jeg varierte litt mtp hvor raskt det gikk fra første kontakt til første møte. Men må si at jeg uten unntak ga dates en andre sjangs, til jeg var sikker på at det var dårlig kjemi- og ikke bare nervøsitet o.l.

På den andre siden møtte jeg min nåværende på fest, tok han med hjem etter ca 30 min. Og det faller vel heller ikke helt i smak hos Steinar :lur:

Jeg er enig i at man ikke skal avskrive noen for raskt, men etter en kaffe vet man som regel om man vil møte en person igjen eller ikke. Jeg avskriver ikke fyren bare fordi han ikke er drømmemannen, men finner ut om han har noen positive sider jeg ønsker å finne ut mer om. Det handler ikke om å være nervøs eller ikke nervøs, men å se litt etter om man er på bølgelengde. De fleste førstedatene mine har gått rimelig bra, men ofte har det skjært seg på andre date, eller vi har hatt flere dater og funnet ut at det ikke ligger noe mer i luften. Synes jeg får mer ut av én kaffekopp, enn flere måneder med brevskriving.

Videoannonse
Annonse
Gjest KateW
Skrevet (endret)

Ta en kaffe bare for å se om man skal avskrive en person blir faktisk rimelig kynisk.

Huh? Nei, ta en kaffe for å se om det er kjemi og tiltrekning, er langt fra det samme som å ta en kaffe for å avskrive noen. Da møtes man med åpent sinn, men uten å ha skrevet seg "forelsket" først.

STOR forskjell!

Forøvrig er jeg ikke sikker på om nettet er det beste mediet, nei. Jeg får også en viss sånn samlebåndfølelse...

Endret av KateW
Skrevet

Nå er det en god stund siden jeg var innom en slik nettdating-side, men jeg antar at verden ikke har forandret seg så mye siden den gang. Jeg tror ikke at det har mest med utseendet å gjøre at man har dårlig tid. Heller det at man alle er preget av en fortid. Har man sett at det å bruke god tid ikke fungerer, så har man mer hastverk neste gang. Det er ikke lett å beregne innslagspunktet fordi alle er forskjellige. Noen liker at man møtes kjapt, andre liker å bli bedre kjent først.

Det er klart nettdating er langt mer på samlebåndstadiet enn real life dating, men samtidig så er det en god sorteringskilde. Man blir mer opptatt av personlighet om man virkelig tar seg tid til å bli kjent. Da blir man ikke blendet på samme måte som når en real godbit sitter på andre siden av bordet. Problemet er at om man venter for lenge, kan man skyves inn i vennekategorien. Er man for kjapp, blir man mistenkt for å være ute etter kun EN ting.

Det er ikke lett å finne seg noen. Iallefall ikke når man prøver for hardt. På generell basis synes jeg at mennesker har for dårlig tid, og at man har altfor store forventninger og krav. Ved å åpne øynene i større grad, har man også større sjanse til å møte lykken. I form av kanskje noe man egentlig ikke forventet. Det er altfor mange som bare tråkker gamle spor.

Gjest Passing by
Skrevet

Ta en kaffe bare for å se om man skal avskrive en person blir faktisk rimelig kynisk.

Du får lese hva jeg skriver syns jeg. :filer: Der sto det og jeg siterer: "Så jeg vil treffes fort og få en avklaring om dette er noe å satse flere dater på". Dvs. å finne ut om kjemien er der og man ønsker å treffes videre eller om dette er noe som bør avsluttes med en gang. Og det ønsker jeg å finne ut fort, og ikke om et par måneder, også av hensyn til den andre.

Gjest Passing by
Skrevet

Jeg er på en måte litt enig med noe av budskapet til Steinar her. Nettdating ser ut til å gå veldig fort, effektivt, overfladisk og rastløst for seg. Litt sånn samlebånd, kjøpesenter vibber.

Jeg varierte litt mtp hvor raskt det gikk fra første kontakt til første møte. Men må si at jeg uten unntak ga dates en andre sjangs, til jeg var sikker på at det var dårlig kjemi- og ikke bare nervøsitet o.l.

På den andre siden møtte jeg min nåværende på fest, tok han med hjem etter ca 30 min. Og det faller vel heller ikke helt i smak hos Steinar :lur:

He he, nei sikkert ikke. Jeg har ikke vært spesielt aktiv på nettdating, tror jeg traff to på den måten før jeg innså at dette ikke var noe for meg.

Skrevet

Bortskjemte og kravstore kvinnemennesker.

Du virker så utrolig sur og bitter. Er det fordi ingen av de pene damene vil ligge med deg du er så nedlatende mot attraktive mennesker? Holdningen din vil ikke bringe deg noe sted.

AnonymBruker
Skrevet

Steinar venter bare på at resten av verden skal se at det er alle andre som tar feil, og han har rett...

Skrevet

Det kommer helt an på om det er en vane eller ett unntak.

Er det en vane så er det ikke sunt, nei.

Er det derimot unntaket så kan det vise seg å være fornuftig, selv om jeg har store problemer med å se at man egentlig vet nok om en potensiell kjæreste etter 30 minutter. Det er mye som skal og må passe.

Og når du skriver "min nåværende", så blir jeg rimelig betenkt bare av dette.

Skrevet

Huh? Nei, ta en kaffe for å se om det er kjemi og tiltrekning, er langt fra det samme som å ta en kaffe for å avskrive noen. Da møtes man med åpent sinn, men uten å ha skrevet seg "forelsket" først.

STOR forskjell!

Pissprat! Det finnes ingen forskjell i praksis.

Gjest KateW
Skrevet

Pissprat! Det finnes ingen forskjell i praksis.

Hvorfor er du så utrolig ufin og frekk? Det er helt unødvendig.

De gangene jeg treffer en mann for å se om vi passer sammen, så er motivasjonen AKKURAT det motsatte av det du skriver her. Det er jo i håp om å treffe noen man passer sammen med.

Har du noen gang drukket kaffe med et menneske du ikke kjenner, for å se om dere har kjemi? Har du blitt mye avvist?

Skrevet

Du virker så utrolig sur og bitter. Er det fordi ingen av de pene damene vil ligge med deg du er så nedlatende mot attraktive mennesker? Holdningen din vil ikke bringe deg noe sted.

Damas utseende alene er aldri nok for meg. Det bestemmer bare "go" eller "no go" før start.

Skrevet

Steinar venter bare på at resten av verden skal se at det er alle andre som tar feil, og han har rett...

Jeg vet at jeg har rett :smoke: hehe

Skrevet

Hvorfor er du så utrolig ufin og frekk? Det er helt unødvendig.

De gangene jeg treffer en mann for å se om vi passer sammen, så er motivasjonen AKKURAT det motsatte av det du skriver her. Det er jo i håp om å treffe noen man passer sammen med.

Har du noen gang drukket kaffe med et menneske du ikke kjenner, for å se om dere har kjemi? Har du blitt mye avvist?

Spørsmålet er da bare hvor realistiske ønskene og kravene bak dette håpet egentlig er.

Deri ligger det store problemet for veldig mange single folk, tenker jeg.

Gjest KateW
Skrevet

Damas utseende alene er aldri nok for meg. Det bestemmer bare "go" eller "no go" før start.

Ok, så når vi snakker om å treffe noen for å ta en kopp kaffe, og se om det er kjemi, hva tror du vi mener da? Blant annet at man ønsker å se hvordan noen SER UT, før man blir foreslka i dem.

Gjest KateW
Skrevet (endret)

Spørsmålet er da bare hvor realistiske ønskene og kravene bak dette håpet egentlig er.

Ok, hva feiler det deg egentlig. Du bare kaster ut ufine kommenterer og så trekker du deg og skriver noe helt annet.

Steinar les det jeg skriver, og les ALLE ordene:

JEG GÅR IKKE PÅ KAFFEDATER FOR Å KYNISK AVVISE FOLK.

JEG TREFFER FOLK FOR Å SE OM DET ER KJEMI OG TILTREKNING OG EN GOD MATCH

Jeg har ikke skrevet et kvekk om ønsker, krav eller å være urealistisk. Jeg prøver kun å dementere en latterlig påstand du skrev, og siterte meg på.

Endret av KateW
Gjest Katten.
Skrevet

KateW, jeg advarte deg for lenge siden:

Edit: Kate, ikke start en ny diskusjon med Steinar!

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke lett å finne seg noen. Iallefall ikke når man prøver for hardt. På generell basis synes jeg at mennesker har for dårlig tid, og at man har altfor store forventninger og krav. Ved å åpne øynene i større grad, har man også større sjanse til å møte lykken. I form av kanskje noe man egentlig ikke forventet. Det er altfor mange som bare tråkker gamle spor.

Meget godt sagt. :jepp:

--

Jeg trivdes aldri noe særlig på nettdating, mye p.g.a samlebåndsfeelingen. Andre årsaker var at jeg oppfattet nettdating som upersonlig og overfladisk, samt at jeg følte at utvalget og alle henvendelsene var forvirrende. Jeg har lett for å gjøre flere bekjentskaper (rent vennskapelig) på kort tid i rl, men så klarte jeg ikke å fokusere på flere enn en av gangen i en dating/nettdating sammenheng. Det endte uansett med at jeg fant noen via "venners venners venner".

en ting kanskje litt utenfor tema, men samtidig innenfor: både på nettdating arenaen, media, KG og også blandt folk i virkeligheten gjenspeiles det ofte at darwinisme, effektivitet, egosentrisme (Elsk deg selv, så din neste, om det er til ditt eget beste), indvidualisme og kynisme (også oppfattet som "realisme") er supertrendy nå.

Vi er ikke bare forbrukere av mat og ting, men også av dates, mennesker, relasjoner...KG er jo et typisk reklamasjonssted når en relasjon er defekt.

"Snill" er et skjellsord..og mange forholder seg til "nivå", "utseendeskala" og "spill"..samt den uendelige analysen om det er sex eller noe mer- ufattelig mange regler bare for å finne noen man kan en forståelse, kjærlighet, nærhet og dypere relasjon med.

Det blir litt sånn; Gjøkke no om du ikke har det bra, sålenge det virker som for andre at al er fantastisk.

Ensomhet er vel et stikkord som jeg føler definerer mye av det hele.

• Liker 1
Gjest KateW
Skrevet

KateW, jeg advarte deg for lenge siden:

Bla bla bla... Jeg vet jo det, men hvorfor skal han hakke på meg hele tida?

Gjest Katten.
Skrevet (endret)

Bla bla bla... Jeg vet jo det, men hvorfor skal han hakke på meg hele tida?

Du er et kvinnfolk - er ikke det innlysende?

Edit: Eller så er han forelsket i deg. Tenk barneskolen!

Endret av Katten.
Gjest Eurodice
Skrevet

Dette er jo du et eklatant eksempel på. Du klamrer deg fast til et håp om noe som aldri vil bli virkeliggjort, en fantasi i ditt hode. Vet du hva innsikt og realitetsorientering betyr, Steinar?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...