Gjest Eurodice Skrevet 28. mars 2011 #61 Skrevet 28. mars 2011 Nei. Det absolutt mest sannsynlige er at hun vil ha alt sammen. Få i pose og sekk som det så fint heter. Eller å være bortskjemt og kravstor med andre ord. Du er så besatt av denne tydeligvis ene kvinnen du har erfaring med, at det grenser til det abnorme. Du har ikke noe som helst godt å si om henne. Det er gått prestisje i dette for deg, du SKAL ha henne, samme hva. Og ikke bare det, du projiserer all fandenskapen du ser i henne, på alle kvinner. Er du ute av stand til å forstå at din oppfatning av kvinner er aldeles hinsides? Det beste ville være om du kom deg ut av KG og oppsøkte kyndig hjelp, for det trenger du. 1
Gjest KateW Skrevet 29. mars 2011 #62 Skrevet 29. mars 2011 Nei. Det absolutt mest sannsynlige er at hun vil ha alt sammen. Få i pose og sekk som det så fint heter. Eller å være bortskjemt og kravstor med andre ord. Men hva har det med denne tråden, og ikke minst det Fønix skrev å gjøre? Det finnes nok av forhold som er bygget på gjensidig respekt, som er velfungerende og ikke bygger på løgn og bedrag. I forhold til trådens tema, så er jeg tilbake til det at det ikke nødvendigvis er at de er "hunks" som gjør dem utålmodige, det kan like godt være personligheten deres som gjør at de liker bedre å treffes fort og se hva som er hva.
Gjest Passing by Skrevet 29. mars 2011 #63 Skrevet 29. mars 2011 Tror du er inne på noe der KateW. Hva har det seg at nesten hver eneste tråd her inne blir "overtatt" av Steinar og hans "livssyn"? Tråder som begynner så fint og som jeg kan tenke meg å svare i, skjener ut og handler til slutt om Steinar.
Steinar40 Skrevet 29. mars 2011 #64 Skrevet 29. mars 2011 Du er så besatt av denne tydeligvis ene kvinnen du har erfaring med, at det grenser til det abnorme. Du har ikke noe som helst godt å si om henne. Det er gått prestisje i dette for deg, du SKAL ha henne, samme hva. Og ikke bare det, du projiserer all fandenskapen du ser i henne, på alle kvinner. Er du ute av stand til å forstå at din oppfatning av kvinner er aldeles hinsides? Det beste ville være om du kom deg ut av KG og oppsøkte kyndig hjelp, for det trenger du. Jeg er bare besatt av å finne det rette løsningen og være helt sikker på det.
Steinar40 Skrevet 29. mars 2011 #65 Skrevet 29. mars 2011 Tror du er inne på noe der KateW. Hva har det seg at nesten hver eneste tråd her inne blir "overtatt" av Steinar og hans "livssyn"? Tråder som begynner så fint og som jeg kan tenke meg å svare i, skjener ut og handler til slutt om Steinar. Herregud, du kan da ikke skylde på meg at du ikke svarer!
Gjest KateW Skrevet 29. mars 2011 #66 Skrevet 29. mars 2011 Tror du er inne på noe der KateW. Hva har det seg at nesten hver eneste tråd her inne blir "overtatt" av Steinar og hans "livssyn"? Tråder som begynner så fint og som jeg kan tenke meg å svare i, skjener ut og handler til slutt om Steinar. Ikke sant, det er helt håpløst. Forøvrig, da jeg bedrev nettdating ønsket jeg å treffe folk raskt. De gangene jeg skrev meg opp til en fascinasjon for vedkommende, så følte jeg meg nesten "forpliktet" til å treffes mange ganger, fordi vi likte jo hverandre så godt skriftlig. For meg blir det feil, og jeg lærte av det. Jeg kan ikke oppleve kjemi før jeg treffer et menneske, og da er det riktig og treffes fort. Da merker man også om den andre bare er ute etter sex, og kan forholde seg til det.
Steinar40 Skrevet 29. mars 2011 #67 Skrevet 29. mars 2011 I forhold til trådens tema, så er jeg tilbake til det at det ikke nødvendigvis er at de er "hunks" som gjør dem utålmodige, det kan like godt være personligheten deres som gjør at de liker bedre å treffes fort og se hva som er hva. Hvis du tenker helt logisk på det, hvorfor tror du da at en person er utålmodig? Det sier seg selv. For å oppnå noe med det selv. Og hvis man har langsiktige og seriøse planer, er man da mer eller mindre utålmodig enn når man har kortsiktige mål og planer, tror du?
Gjest KateW Skrevet 29. mars 2011 #68 Skrevet 29. mars 2011 Hvis du tenker helt logisk på det, hvorfor tror du da at en person er utålmodig? Det sier seg selv. For å oppnå noe med det selv. Og hvis man har langsiktige og seriøse planer, er man da mer eller mindre utålmodig enn når man har kortsiktige mål og planer, tror du? Da jeg bedrev nettdating ønsket jeg å treffe folk raskt. Hvorfor, for å se om det var kjemi, og om vi kunne passe sammen utover skriftlig. Jeg kan ikke oppleve kjemi før jeg treffer et menneske, og da er det riktig for meg og treffes fort. Da merker man også om den andre bare er ute etter sex, og kan forholde seg til det.
Steinar40 Skrevet 29. mars 2011 #69 Skrevet 29. mars 2011 Da jeg bedrev nettdating ønsket jeg å treffe folk raskt. Hvorfor, for å se om det var kjemi, og om vi kunne passe sammen utover skriftlig. Jeg kan ikke oppleve kjemi før jeg treffer et menneske, og da er det riktig for meg og treffes fort. Da merker man også om den andre bare er ute etter sex, og kan forholde seg til det. Nettopp, du er ute etter å oppnå noe med det selv I rest my case hehe
Gjest KateW Skrevet 29. mars 2011 #70 Skrevet 29. mars 2011 Og hva er negativt med det, mener du? Hva har det med å være useriøs, som du skriver over, ikke ha framtidsplaner eller langsiktige mål? Det er motsatt, ser du. I steden for å kaste bort tid på noen som kanskje ikke passer til en, så møtes man rakst. Hva er feilen med det?
Gjest Passing by Skrevet 29. mars 2011 #71 Skrevet 29. mars 2011 I steden for å kaste bort tid på noen som kanskje ikke passer til en, så møtes man rakst. og utelukker noe som ikke vil bli aktuelt raskt.
Gjest Passing by Skrevet 29. mars 2011 #72 Skrevet 29. mars 2011 Herregud, du kan da ikke skylde på meg at du ikke svarer! Det er min egen feil at jeg ikke klarer å ignorere deg, det er jeg enig i.
Steinar40 Skrevet 29. mars 2011 #73 Skrevet 29. mars 2011 Og hva er negativt med det, mener du? Hva har det med å være useriøs, som du skriver over, ikke ha framtidsplaner eller langsiktige mål? Det er motsatt, ser du. I steden for å kaste bort tid på noen som kanskje ikke passer til en, så møtes man rakst. Hva er feilen med det? Jeg skrev ikke at det nødvendigvis er noe negativt. På den annen side kan det å ha dårlig tid medføre at man tar feil valg. Hastverk er lastverk, vettu. Og jeg kan ikke se det er mulig å få noe mer enn et førsteinntrykk etter en date. Et inntrykk som ofte viser seg å være helt feil.
Gjest tronder Skrevet 29. mars 2011 #74 Skrevet 29. mars 2011 Jeg har egentlig satt meg nyttårsforsett mot å svare Steinar40, men her er en kjapp kommentar: Førsteinntrykket kan godt være feil, det er helt riktig. En psykopat kan være svigermors drøm førstekveld, og motsatt. Men for 99,99% av alle folk, så er det førsteinntrykket som teller. Hvis ikke så vil utsorteringer ta alt for lang tid, hvem har tid til å date 100stk i 6måneder før man finner ut at alle var totalt feil? Det vil jo ta 50 år! Ja man kan parallell date, men for min del så gidder jeg maks 4 i gangen, noe som vil ta 12,5år. det er nemlig en del med at en person ikke viser alle sider av seg selv før det har gått 6måneder. Og på første møte vil man gjerne vise sine beste sider, og er jeg ikke fornøyd med de positive sidene, ja da går jeg glatt videre. altså, førsteinntrykket teller! og tar jeg feil, det får jeg aldri vite.
Steinar40 Skrevet 29. mars 2011 #75 Skrevet 29. mars 2011 Jeg har egentlig satt meg nyttårsforsett mot å svare Steinar40, men her er en kjapp kommentar: Førsteinntrykket kan godt være feil, det er helt riktig. En psykopat kan være svigermors drøm førstekveld, og motsatt. Men for 99,99% av alle folk, så er det førsteinntrykket som teller. Hvis ikke så vil utsorteringer ta alt for lang tid, hvem har tid til å date 100stk i 6måneder før man finner ut at alle var totalt feil? Det vil jo ta 50 år! Ja man kan parallell date, men for min del så gidder jeg maks 4 i gangen, noe som vil ta 12,5år. det er nemlig en del med at en person ikke viser alle sider av seg selv før det har gått 6måneder. Og på første møte vil man gjerne vise sine beste sider, og er jeg ikke fornøyd med de positive sidene, ja da går jeg glatt videre. altså, førsteinntrykket teller! og tar jeg feil, det får jeg aldri vite. Imponerende! De fleste nyttårsforsetter holder bare til 13 januar Men ellers har du helt rett i at psykopater som regel gir et bra førsteinntrykk. Og hvis du virkelig trenger å date 100 stk for å finne noen som er bra nok, så må vi nok bare konkludere med at du lider av den mannlige varianten av prinsessesyndromet.
Gjest KateW Skrevet 30. mars 2011 #76 Skrevet 30. mars 2011 Jeg skal prøve igjen, vet ikke hvorfor jeg gidder, men gi et helt konkret eksempel. Jeg skrev med en mann jeg likte veldig godt, lenge. Vi pratet i telefon, vi ble kjent vi delte tanker og samtaler. Så traff vi hverandre, og jeg var ikke tiltrukket, og det var ikke kjemi. Han var allerede dødelig forelsket i meg. Det er ikke noen god følelse. I forhold så syns ikke jeg det er lastverk å treffe noen etter å ha skrevet et par mail, sett at man skriver bra sammen og så ta en kaffe. En kaffe er ikke sex, eller fanteri eller djevelens verk. Har man en trivelig prat da, kan man gjerne avtale et nytt møte. Det er ikke mer hokus pokus enn det.
Gjest Passing by Skrevet 30. mars 2011 #77 Skrevet 30. mars 2011 Jeg skal prøve igjen, vet ikke hvorfor jeg gidder, men gi et helt konkret eksempel. Jeg skrev med en mann jeg likte veldig godt, lenge. Vi pratet i telefon, vi ble kjent vi delte tanker og samtaler. Så traff vi hverandre, og jeg var ikke tiltrukket, og det var ikke kjemi. Han var allerede dødelig forelsket i meg. Det er ikke noen god følelse. I forhold så syns ikke jeg det er lastverk å treffe noen etter å ha skrevet et par mail, sett at man skriver bra sammen og så ta en kaffe. En kaffe er ikke sex, eller fanteri eller djevelens verk. Har man en trivelig prat da, kan man gjerne avtale et nytt møte. Det er ikke mer hokus pokus enn det. Jeg foretrekker å treffe noen kjapt, har opplevd at selv om det er en god tone når man mailes så trenger ikke kjemien være der når man treffes. Så jeg vil treffes fort og få en avklaring om dette er noe å satse flere dater på. Det er som du sier kaffe, ikke sex eller annet "fanteri".
~sikka~ Skrevet 30. mars 2011 #78 Skrevet 30. mars 2011 Jeg mener at man bør treffes så raskt som mulig, ser ikke poenget i å drive og chatte måned etter måned. Det er hvordan man klaffer i virkeligheten som teller. Når jeg lagde meg match-konto for endel mnd siden fikk jeg maaaaange mailer fra menn og diverse tilbud. Jeg valgte å treffe 2 av disse - den ene traff jeg kun èn gang, for vi klaffet dårlig. Mens han andre, det var også den som sto mest på for å treffe meg vi er fortsatt sammen nå snart 7 mnd senere. Ha er i mine øyne en hunk, vi treftes dagen etter at vi møttes på Match, fordi han virkelig ville treffe meg. Vi hadde forresten ikke sex før det hadde gått kanskje 3 uker.
Steinar40 Skrevet 30. mars 2011 #79 Skrevet 30. mars 2011 Jeg skal prøve igjen, vet ikke hvorfor jeg gidder, men gi et helt konkret eksempel. Jeg skrev med en mann jeg likte veldig godt, lenge. Vi pratet i telefon, vi ble kjent vi delte tanker og samtaler. Så traff vi hverandre, og jeg var ikke tiltrukket, og det var ikke kjemi. Han var allerede dødelig forelsket i meg. Det er ikke noen god følelse. I forhold så syns ikke jeg det er lastverk å treffe noen etter å ha skrevet et par mail, sett at man skriver bra sammen og så ta en kaffe. En kaffe er ikke sex, eller fanteri eller djevelens verk. Har man en trivelig prat da, kan man gjerne avtale et nytt møte. Det er ikke mer hokus pokus enn det. Jeg foretrekker å treffe noen kjapt, har opplevd at selv om det er en god tone når man mailes så trenger ikke kjemien være der når man treffes. Så jeg vil treffes fort og få en avklaring om dette er noe å satse flere dater på. Det er som du sier kaffe, ikke sex eller annet "fanteri". Ta en kaffe bare for å se om man skal avskrive en person blir faktisk rimelig kynisk.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2011 #80 Skrevet 30. mars 2011 Jeg er på en måte litt enig med noe av budskapet til Steinar her. Nettdating ser ut til å gå veldig fort, effektivt, overfladisk og rastløst for seg. Litt sånn samlebånd, kjøpesenter vibber. Jeg varierte litt mtp hvor raskt det gikk fra første kontakt til første møte. Men må si at jeg uten unntak ga dates en andre sjangs, til jeg var sikker på at det var dårlig kjemi- og ikke bare nervøsitet o.l. På den andre siden møtte jeg min nåværende på fest, tok han med hjem etter ca 30 min. Og det faller vel heller ikke helt i smak hos Steinar
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå