AnonymBruker Skrevet 23. mars 2011 #1 Skrevet 23. mars 2011 Heisann! Følte for å tømme mine tanker i natten. Har nettopp startet med nettdating og er positivt overrasket! Jeg har fått mange henvendelser fra mange kjekke gutter og fra fult så ikke kjekke gutter. De jeg har funnet tiltrukket og interessante har jeg adda på facebook. I slutten hadde jeg så mange interessante gutter å prate med at jeg måtte begynne å slette for å ikke blande samtaler ol. Så jeg sitter igjen med 3-4 gutter som jeg finner interessante og tiltrekkende. Det er noe jeg har bemerket meg skikkelig og det er at de FINESTE og de mest "hunk" guttene er dem som vil møtes raskest. Av de 4 guttene er det 2 av dem som skiller seg svært ut ang utseende. Disse to er dem som er mest "gira" på å møtes, og jeg har kun prata med dem i en uke. Hva er greia med det? Mens dem som er "helt vanlige" kan gjerne vente flere uker og måneder? Burde varsellampen lyse at de trolig bare vil ha sex? Må legge til at de jeg prater med bor et godt stykke unna så jeg måtte ha reist. Skal jeg liksom reise å møte en fyr etter en uke med prat? Vet ikke helt hvordan det fungerer dette her! (Jeg kunne egentlig tenkt meg å prate lenge og tilvende oss med webcam og telefon først og slik)
Sotengelen Skrevet 23. mars 2011 #2 Skrevet 23. mars 2011 Disse "hunkene" pleier someregel å vite at de er "perfekte". De tror i det minste det ... :gjeiper: og da vet de jo at de skal klare å sjarmere deg til sengs ganske fort... for de så er det en "done deal".. tror de.... Mens menn som ser helt ok ut, men som ikke VET at de er "hunker" somregel tar seg tid til å bli kjent meg deg og ditt indre Min erfaring tilsier iallefall dine mistanker... Men vil du møte en av disse "hunkene" dine.. så skal jo ingen kvinne her inne dømme deg ... hihi.. Men da kan du jo heller spørre om han kan komme til deg... så slipper du å stå på et helt ukjent sted uten noen du kjenner... Da blir det mer på dine betingelser enn hans
Steinar40 Skrevet 23. mars 2011 #3 Skrevet 23. mars 2011 Det er noe jeg har bemerket meg skikkelig og det er at de FINESTE og de mest "hunk" guttene er dem som vil møtes raskest. Av de 4 guttene er det 2 av dem som skiller seg svært ut ang utseende. Disse to er dem som er mest "gira" på å møtes, og jeg har kun prata med dem i en uke. Hva er greia med det? Mens dem som er "helt vanlige" kan gjerne vente flere uker og måneder? Burde varsellampen lyse at de trolig bare vil ha sex? Du ser tydeligvis sannheten selv i og med det du skriver over her. Men om du innser denne virkeligheten er en helt annen sak.
Inx Skrevet 23. mars 2011 #4 Skrevet 23. mars 2011 Høres ut som du kan velge og vrake, er du ute etter et kjæresteforhold er kanskje ikke disse mase-hunksa gode alternativer. Er du derimot ute etter litt kos og hjemme-hygge uten at man legger så mye i det så burde du velge dem.
Cuckold Skrevet 23. mars 2011 #5 Skrevet 23. mars 2011 (endret) Heisann! Følte for å tømme mine tanker i natten. Har nettopp startet med nettdating og er positivt overrasket! Jeg har fått mange henvendelser fra mange kjekke gutter og fra fult så ikke kjekke gutter. De jeg har funnet tiltrukket og interessante har jeg adda på facebook. I slutten hadde jeg så mange interessante gutter å prate med at jeg måtte begynne å slette for å ikke blande samtaler ol. Så jeg sitter igjen med 3-4 gutter som jeg finner interessante og tiltrekkende. Det er noe jeg har bemerket meg skikkelig og det er at de FINESTE og de mest "hunk" guttene er dem som vil møtes raskest. Av de 4 guttene er det 2 av dem som skiller seg svært ut ang utseende. Disse to er dem som er mest "gira" på å møtes, og jeg har kun prata med dem i en uke. Hva er greia med det? Mens dem som er "helt vanlige" kan gjerne vente flere uker og måneder? Burde varsellampen lyse at de trolig bare vil ha sex? Må legge til at de jeg prater med bor et godt stykke unna så jeg måtte ha reist. Skal jeg liksom reise å møte en fyr etter en uke med prat? Vet ikke helt hvordan det fungerer dette her! (Jeg kunne egentlig tenkt meg å prate lenge og tilvende oss med webcam og telefon først og slik) Hvis de du regner som "helt vanlige" kan vente flere måneder med å treffes er det nok en følge av de store skjevhetene på sexrelasjonsmarkedet. Det er nok dessverre en mangel på balanse i tilbud og etterspørsel på dette markedet, og derfor vil ikke de peneste jentene være nok til å dekke de kjekkeste guttenes behov for tilfeldig sex. Derfor puler de 20-30% kjekkeste langt flere enn de 20-30% peneste jentene, og dermed blir det mindre på de mindre kjekke guttene. Nettdating er jentenes marked og fungerer på mange måter etter de samme regler som byen, selv om dette i teorien skal handle om å finne en partner, ikke bare sex for en natt. Jeg skrev litt om dette for en tid tilbake i tråden "Sukker.no - 2, 3 eller 10 menn på hver kvinne?" http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=435685 Jeg er imidlertid ikke helt enig i at man må være utålmodig om man ikke har lyst til å maile i månedsvis før man treffes. Når man treffes ansikt til ansikt merker man kjapt om kjemien er der, og det er litt meningsløst å ha mailet i lang tid bare for å oppdage at den berømmelige kjemien ikke er til stede når man først møtes. Når mange av guttene med midt-på-treet-utseende likevel finner seg i dette er det vel fordi de ikke har noe særlig valg, de har ikke råd til å være mer frempå og stille krav, men de er nok også klar over at det er en fordel å treffe hverandre og se om man faktisk har noe å snakke om i real life. Endret 23. mars 2011 av Cuckold
Gjest KateW Skrevet 23. mars 2011 #6 Skrevet 23. mars 2011 Jeg har ALDRI opplevd at Nettdating har vært "jentenes" marked. Nå er jeg rimelig tydelig på hva jeg ønsker, de gangene jeg har hatt profil, og jeg er sjelden logget på mer enn en gang eller to i uken. Men jeg får ikke hauger med mail, nei. Men, jeg tror noen er mer utålmodige etter å møtes, rett og slett fordi de har hatt dårlig erfaring med å vente. Jeg har iallefall hatt det selv, at venter man kan man skrive seg opp i både forventinger og forelskelse også blir det fort platt når en møtes. SÅ TS, dersom du har en haug med menn etter deg, så vær glad!
Steinar40 Skrevet 23. mars 2011 #7 Skrevet 23. mars 2011 Men vil du møte en av disse "hunkene" dine.. så skal jo ingen kvinne her inne dømme deg ... hihi.. Nei, det er det mannfolka er her inne for Syns jo ikke at det skal være noe annerledes her inne enn ute i virkeligheten.
Gjest KateW Skrevet 23. mars 2011 #8 Skrevet 23. mars 2011 Hvorfor skal du dømme noen fordi de møter en kjekk mann, Steinar?
Steinar40 Skrevet 23. mars 2011 #9 Skrevet 23. mars 2011 Hvorfor skal du dømme noen fordi de møter en kjekk mann, Steinar? Jeg syns det er best når folk klarer å innse at det ikke er gull alt som glimrer. Det er altså best for dem selv.
Gjest KateW Skrevet 23. mars 2011 #10 Skrevet 23. mars 2011 Så da skal man bare treffe stygge folk, mener du, sånn i tilfelle de pene er slemme?
Suzy Skrevet 23. mars 2011 #11 Skrevet 23. mars 2011 Har aldri tenkt over at det har noe med utseende å gjøre, men jeg tenker nå at det er like greit å treffe folk "live" ganske fort. Kjemi er det nesten umulig å finne ut om virkelig er der før man har møtt folk i virkeligheten - og de kan også fremstå helt annerledes in persona enn på en pc. Om det er veldig langt unna så kan veol de komme til deg på besøk - ingenting som tilsier at du er nødt til å være den som reiser vel?
Gjest Katten. Skrevet 23. mars 2011 #12 Skrevet 23. mars 2011 (endret) Den perioden jeg var innom slikt, fikk jeg mye henvendelser fra jenter, dermed pratet jeg mye med mange forskjellige jenter. Det som slo meg, er hvor fort jeg mister all interesse, når vi bare prater på nett. Om vi ikke møttes i løpet av en til to uker, så gadd jeg rett og slett ikke mer. Nå skal det sies at jeg var ute etter sex, og la aldri skjul på det. Ville jeg kun prate med jenter, så har jeg andre venninner, eller appåtil jenter i spillene jeg spilte for å gjøre noe "nyttig" samtidig. I min naive ungdom, var jeg en tålmodig sjel. Den som venter på noe godt, venter forgjeves. Edit: Kate, ikke start en ny diskusjon med Steinar! Endret 23. mars 2011 av Katten.
Cuckold Skrevet 23. mars 2011 #13 Skrevet 23. mars 2011 Jeg har ALDRI opplevd at Nettdating har vært "jentenes" marked. Nå er jeg rimelig tydelig på hva jeg ønsker, de gangene jeg har hatt profil, og jeg er sjelden logget på mer enn en gang eller to i uken. Men jeg får ikke hauger med mail, nei. Men, jeg tror noen er mer utålmodige etter å møtes, rett og slett fordi de har hatt dårlig erfaring med å vente. Jeg har iallefall hatt det selv, at venter man kan man skrive seg opp i både forventinger og forelskelse også blir det fort platt når en møtes. SÅ TS, dersom du har en haug med menn etter deg, så vær glad! Det er en stund siden jeg var aktiv på Sukker, men husker godt en debattråd der brukerne sammenliknet besøkstall. Den som ønsket det kunne la profilbildet være med i innleggene man postet på debattsiden, så det var også mulig å se ansiktene bak mange av innleggene. Og fasit var: Selv den minst populære dama godt oppi årene hadde over ti ganger så mange besøk på sin profil som den aller mest populære av hannkjønn. Så det var ingen tvil om at det var en påtakelig skjevhet kjønnene imellom. Det dukket også stadig opp nye tråder der frustrerte gutter beklaget seg over at de skrev mail uten å få svar, og jentene svarte igjen og igjen med å vise til at det er vanskelig å svare alle når man får så mange mail. Og det var ikke bare sjeldne skjønnheter som svarte dette, men jenter med ganske så gjennomsnittlig utseende. Når gutta likevel holder ut på denne arenaen tror jeg det har litt å gjøre med at nettdating tross alt også fungerer som et mer kortsiktig sjekkemarked, altså som et supplement til byen. For den som er ute etter korte affærer og one night stands. For er du som gutt attraktiv nok til å få deg noe på byen kan du selvsagt også få deg noe på Sukker eller andre nettdatingarenaer. Mens guttene som sliter på byen eller som bor i distriktskommuner med stort kvinneunderskudd bruker nettdating fordi de ikke har noe å tape. Når det er sagt kan det nok være en fare for at relativt populære menn fra byen ikke gidder bruke nettdatingtjenester i samme grad siden dette jo er en arena der guttene har lavere markedsverdi enn i real life. Bor du i grisgrendte strøk der det er kvinneunderskudd og hard kamp om damene er nettdating antagelig et godt supplement til det lokale kjønnsmarkedet. Men bor du i byen vil du kanskje ikke gidde. Og i den grad du likevel gidder er det sannsynligvis like mye som et supplement til byen, altså for å finne mer korsiktige dates som for å lete etter den éne, hun du skal dele resten av livet med.
Gjest KateW Skrevet 23. mars 2011 #14 Skrevet 23. mars 2011 Du har alltid så mange ord du, Cuckold, og en eller annen forholdsvis forskningsbasert forklaring. Basert på min erfaring har jeg ikke noe hell med nettdating. Og hadde jeg blitt overstrømmet av hunks så hadde jeg vært glad. Den andre erfaringen jeg har er at det ofte er greit å møte folk raskt, uten at det betyr verken mer eller mindre. Snarere at jeg liker møter ansikt til ansikt.
Cuckold Skrevet 23. mars 2011 #15 Skrevet 23. mars 2011 Du har alltid så mange ord du, Cuckold, og en eller annen forholdsvis forskningsbasert forklaring. Basert på min erfaring har jeg ikke noe hell med nettdating. Og hadde jeg blitt overstrømmet av hunks så hadde jeg vært glad. Den andre erfaringen jeg har er at det ofte er greit å møte folk raskt, uten at det betyr verken mer eller mindre. Snarere at jeg liker møter ansikt til ansikt. Ja, men jeg skal ikke påstå at det er lett å finne den rette på nett, det jeg sier er at kvinnen har et overtak på dette markedet, men overtaket har også sin pris: Siden attraktive gutter bosatt i byen faktisk har det lettere i real life vil nettdatingarenaen fylles opp av gutter fra distriktene (der jentene likevel ikke vil bo), bygutter som sliter litt med damene og kjekke gutter som bruker dette som sjekkearena for å ordne seg sexdates, bare som et supplement til byen. Det er kanskje ikke så rart om mer populære gutter med "seriøse hensikter" ikke ser poenget med å bruke mye tid på nettdating.
Steinar40 Skrevet 23. mars 2011 #16 Skrevet 23. mars 2011 Så da skal man bare treffe stygge folk, mener du, sånn i tilfelle de pene er slemme? Ikke helt. Men det betyr at såkalt attraktive folk ofte er mer bortskjemte og kravstore enn resten. Og kan da vise seg å koste mer enn det smaker.
Strenge Frk.Gerd Skrevet 23. mars 2011 #17 Skrevet 23. mars 2011 Ja, men jeg skal ikke påstå at det er lett å finne den rette på nett, det jeg sier er at kvinnen har et overtak på dette markedet, men overtaket har også sin pris: Siden attraktive gutter bosatt i byen faktisk har det lettere i real life vil nettdatingarenaen fylles opp av gutter fra distriktene (der jentene likevel ikke vil bo), bygutter som sliter litt med damene og kjekke gutter som bruker dette som sjekkearena for å ordne seg sexdates, bare som et supplement til byen. Det er kanskje ikke så rart om mer populære gutter med "seriøse hensikter" ikke ser poenget med å bruke mye tid på nettdating. Selv om nettdating aldri var min greie av andre årsaker..så synes jeg siste oversikt du nevner her høres litt banal ut. Selv om du til en viss grad sikkert har noe rett, vil disse tendensene være begrenset. Min oppfattelse av sukker var at det var flest menn i oslo & omegn. Majoriteten av disse den vanlige mannen i gata. Med vanlige liv, jobb og interesser. Klart noen skilte seg ut både i positiv og negativ forstand-men slik er jo samfunnet generelt.
Steinar40 Skrevet 23. mars 2011 #18 Skrevet 23. mars 2011 Den perioden jeg var innom slikt, fikk jeg mye henvendelser fra jenter, dermed pratet jeg mye med mange forskjellige jenter. Det som slo meg, er hvor fort jeg mister all interesse, når vi bare prater på nett. Om vi ikke møttes i løpet av en til to uker, så gadd jeg rett og slett ikke mer. Nå skal det sies at jeg var ute etter sex, og la aldri skjul på det. Ville jeg kun prate med jenter, så har jeg andre venninner, eller appåtil jenter i spillene jeg spilte for å gjøre noe "nyttig" samtidig. I min naive ungdom, var jeg en tålmodig sjel. Den som venter på noe godt, venter forgjeves. Edit: Kate, ikke start en ny diskusjon med Steinar! Dette innlegget bør brukes som ABC for alle naive jenter
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2011 #19 Skrevet 23. mars 2011 Heisann! Følte for å tømme mine tanker i natten. Har nettopp startet med nettdating og er positivt overrasket! Jeg har fått mange henvendelser fra mange kjekke gutter og fra fult så ikke kjekke gutter. De jeg har funnet tiltrukket og interessante har jeg adda på facebook. I slutten hadde jeg så mange interessante gutter å prate med at jeg måtte begynne å slette for å ikke blande samtaler ol. Så jeg sitter igjen med 3-4 gutter som jeg finner interessante og tiltrekkende. Det er noe jeg har bemerket meg skikkelig og det er at de FINESTE og de mest "hunk" guttene er dem som vil møtes raskest. Av de 4 guttene er det 2 av dem som skiller seg svært ut ang utseende. Disse to er dem som er mest "gira" på å møtes, og jeg har kun prata med dem i en uke. Hva er greia med det? Mens dem som er "helt vanlige" kan gjerne vente flere uker og måneder? Burde varsellampen lyse at de trolig bare vil ha sex? Må legge til at de jeg prater med bor et godt stykke unna så jeg måtte ha reist. Skal jeg liksom reise å møte en fyr etter en uke med prat? Vet ikke helt hvordan det fungerer dette her! (Jeg kunne egentlig tenkt meg å prate lenge og tilvende oss med webcam og telefon først og slik) tror du har svaret på det selv her. De vet at de er deilige og er vant til å få det som de vil. Bevare of a broken heart!
Steinar40 Skrevet 23. mars 2011 #20 Skrevet 23. mars 2011 Basert på min erfaring har jeg ikke noe hell med nettdating. Og hadde jeg blitt overstrømmet av hunks så hadde jeg vært glad. Kanskje du ikke er så attraktiv som du liker å tro selv? Og innstillingen din er jo rimelig feil her. Hva er poenget med å bli overstrømmet av hunks? Egotrip?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå